Reklam Hizmet Kuralları — Türkiye
Bu belge, İngilizce dilinde sunulan Ad serving rules — Turkey (Reklam Hizmet Kuralları — Türkiye) belgesinin çevirisidir. Ad serving rules — Turkey belgesinin Türkçe versiyonu ile bu çeviri arasında çelişki olması halinde yasal olarak sadece Ad serving rules — Turkey belgesinin Türkçe versiyonu bağlayıcı olacaktır.
Bu Reklam Hizmet Kuralları, Sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır. Burada kullanılan terimler, İnternet'te aşağıdaki adreste bulunan “Yandex Direct” Hizmet Teklifi’nde belirtilen anlamlara sahip olacaktır: https://yandex.com.tr/legal/offer_direct/tr/.
Reklamlar (bundan böyle "Reklam" veya "reklam" olarak anılacaktır), "Yandex Direct" veya "Direct" veya "Reklamcılık" olarak veya ₺ sembolü ile belirtilecektir.
1.Tanımlar
Burada belirtilen kuralların içeriği kapsamında aşağıda yer alan terimler aşağıda açıklanan anlamı içermektedir:
Tıklama, aşağıdaki eylemlerden herhangi birini ifade eder:
-
Reklamın gösterimi üzerine, Reklamda yer alan Bağlantı üzerinden bir Kullanıcının yönlendirme çağrısı yapması; veya
-
Yandex hizmetleri sayfalarında yer alan ve Kullanıcıyı Reklamı ve/veya Reklamveren’e ait iletişim bilgilerini ve/veya Dizin Bilgilerini içeren özel bir bloğa yönlendiren işaret üzerinden bir Kullanıcının yönlendirme çağrısı yapması (https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/tr/ adresinde yer alan Reklam Sunum Kuralları’nın Bölüm 3 “Görüntüleme şartları ve koşulları” altındaki Alt Bölüm II “Lütfen dikkat” başlıklı 27. madde kapsamında öngörülen ve tanımlanan hallerde).
Tıklanma Teklifi (CTB) bir Reklamın Tıklanma sayısının, Görüntülenme sayısına oranıdır. Tahmini CTB, a) PC ve tabletler ile b) mobil cihazlar için ayrı ayrı hesaplanır ve kaydedilir. Bu Kurallar gereğince, mobil cihazlar, Yandex Direct sistemi tarafından otomatik olarak bu şekilde sınıflanan cihazlar anlamına gelir.
Teklif, belirlenmiş azami Tıklama başı Maliyeti, “Görüntüleme Başına Maliyet” (Kurallar uyarınca doğrudan veya Reklam Veren aracılığı ile) ifade etmektedir.
Dönüşüm, Yandex Metrica ve AppMetrica Hizmetlerinin Kullanım Şartları’nın 9. maddesinde tanımlandığı üzere tek bir Ziyaret Oturumu sırasında gerçekleştirilen aşağıdaki eylemlerden herhangi birini ifade eder:
- Kullanıcının Reklamveren’in internet sitesindeki başvuru formunu doldurması veya
- Kullanıcının Reklamveren’in geri bildirim butonuna (örneğin telefon numarası, e-posta, WhatsApp, VK, Instagram) tıklaması veya
- Kullanıcının Reklamveren’in internet sitesinde bir ürünü sepete eklemesi veya
- Kullanıcı tarafından bir mobil uygulamanın yüklenmesi veya
- Kullanıcının mobil uygulamada kayıt işlemi yapması veya
- Kullanıcı tarafından mobil uygulamanın açılması veya
- Reklamveren tarafından Yandex Metrica ve AppMetrica hizmetlerinde dönüşüm eylemi olarak belirtilen diğer eylemler.
Reklamveren, Yandex Metrica ve AppMetrica dışındaki hizmetleri kullanıyorsa, “Dönüşüm”, bu hizmetlerde Reklamveren tarafından dönüşüm eylemi olarak belirlenen herhangi bir eylemi ifade eder.
Gösterim, Reklamın Reklam Alanlarında yerleştirilmesini/gösterilmesini ifade eder.
Tıklama Başına Maliyet, Reklamveren’den bir Tıklama karşılığında alınan tutarı ifade eder.
Dönüşüm Başına Maliyet, Reklamveren’den bir Dönüşüm başına alınan tutarı ifade eder.
CPA, eylem başına maliyeti (Dönüşüm) ifade eder.
CPM, bin gösterim başına maliyeti ifade eder.
CPV, bir Reklam görüntülemesi başına maliyeti ifade eder.
Premium, arama sonuçlarının üzerinde yer alan yüksek CTB’lı reklam bloğunu ifade etmektedir (Yandex hizmetleri arama dizisi veya tematik ekler altında (“sihirbaz”: https://yandex.com/support/search/searchster/about-searchster.html) veya Yandex Katalog sayfasının ana içeriği.
Ek Blok, arama dizisinin altında veya arama sonuçlarının sağında Yandex hizmetlerinin tematik yazının bir parçası olan ek bir reklam bloğu anlamına gelir: (“sihirbaz”: https://yandex.com/support/search/searchster/about-searchster.xml).
Dizin Bilgileri, Yandex Maps (https://yandex.com.tr/sprav/) adresindeki kuruluşların dizininde bulunan kuruluşlar hakkında bilgi anlamına gelir.
Akıllı Banner (Banner) - Kalıcı bir içerik (Banner yerleştirilmeden önce Reklamveren tarafından verilen bilgiler de dahil olmak üzere bağlantı/ kalıp) ve değişken bir içerikten (ilgili Banner’a hizmet etmesi bakımından Banner’ın kalıcı içeriğine ek olarak, Reklamveren tarafından kendi sitesindeki oluşturulan (FID formatında) Ürün Tekliflerine ilişkin bilgi) oluşan veya sadece değişken bir içerikten oluşan Reklamı ifade etmektedir. İlgili değişiklik, talep edilen günden itibaren 7 gün içinde uygulanacaktır.
Arama Banner’ı; Grafik Reklam, Akıllı Banner, Mobil Reklam ve Dinamik Metin Reklamı (işbu sözleşmenin 8.4. maddesinde öngörüldüğü şekilde) hariç olmak üzere, Reklamveren tarafından söz konusu banner oluşturulurken “Arama Banner’ı” tipinin seçildiği reklamdır. Bu reklam bir kere oluşturulduğunda, bu reklamın tipini ve formatını değiştirmek mümkün değildir. Belirtilen bu formattaki reklamlar, mobil cihazlar için uyarlanmış Yandex hizmetlerine ait reklam alanlarına yerleştirilemez.
Dinamik Yerleştirme, yalnızca organik olarak ilk 20 arama sonucunda yer alan sayfaların URL'leriyle eşleşen ve kullanıcının sorgusuyla ilgili olduğu belirlenen Reklamların yer alabileceği bir reklam birimidir.
Grafik Reklam, Ürün Reklamları hariç olmak üzere, oluşturulurken Müşteri tarafından tür olarak “Grafik” seçilen Reklamları ifade eder. Bu tür bir Reklam oluşturulduktan sonra türü veya formatı değiştirilemez.
Ürün Galerisi, platformun arama çubuğu altında farklı müşterilere ait Ürün Tekliflerini (malların/hizmetlerin teklifleri, bilgileri Müşteri’nin web sitesindeki ilgili sayfalarda yayınlanmış ve feed’de belirtilmiş) göstermek amacıyla yerleştirilen bir arama reklamıdır ve dinamik reklamlar temelinde oluşturulur. Bu tür bir Reklam oluşturulduktan sonra türü veya formatı değiştirilemez.
Arama Reklamcılığı, Reklamın Reklam Alanlarında gösterilmesine ilişkin prensibi ifade eder. Bu prensip, bir Reklamın, Kullanıcının arama sorgusunda gösterimi için Reklam Veren tarafından kriter olarak belirlenmiş ilgili kelime/ifade (anahtar kelime/anahtar kelime ifadesi) mevcut olduğunda gösterileceği anlamına gelir. Reklam gösterimi için diğer (ek) kriterler de dahil edilebilir (coğrafi hedefleme vb.).
Medya Reklamcılığı, işbu Teklif, Fiyat Listesi ve Medya Reklam Yerleştirme Kuralları kapsamında yerleştirilen banner Reklamları ifade eder.
Bağlamsal Reklamcılık, Reklamın gösterilmesine ilişkin prensibi ifade eder. Bu prensip, bir Reklamın, Reklamı gösteren web sayfasının konusu ile ve/veya Reklamın gösterildiği Kullanıcının ilgi alanları ile Reklamın konusu arasında mevcut potansiyel eşleşme olduğunda gösterileceği anlamına gelir. Potansiyel eşleşme Yandex tarafından otomatik olarak belirlenir. Reklamın konusu, ilgili Reklam Kampanyasında Reklamveren tarafından bu Reklamın gösterimi için kriter olarak belirtilen toplu anahtar kelime/ifadeler veya başka yöntemlerle belirlenir.
2. Reklam Alanları
Yandex Direct aracılığıyla yerleştirilen reklamlar şuralarda gösterilebilir:
A) Yandex SERP'de (http://www.yandex.com.tr/)
B) Arama sonuçları sayfalarında, Yandex Direct Reklamları (https://yandex.com.tr/search/ads) arasında, anahtar kelimeler altında- Müşteriler tarafından gösterim kriteri olarak belirlenmiş ilgili anahtar kelime/ifadeye sahip tüm Reklamlar.
C) Reklam ağlarının iş ortaklarının kaynaklarında (web siteleri, mobil uygulamalar ve diğer kanallar) (bu Kurallar gereğince Reklam Ağları, Yandex Reklam Ağı (YAN) ve reklam değişimleri anlamına gelecektir (https://yandex.com.tr/support/direct/general/yan.html) — reklam sayısı, İnternet sitesi, mobil uygulama veya diğer ilgili kaynağın* ayarlarına bağlıdır;
D) Yandex Reklam Ağındaki (YAN) katılımcıların arama sonucu sayfalarında
E) Yandex Maps arama sonucu sayfalarında (http://harita.yandex.com.tr/), Yandex.Maps mobil uygulamasında ve Yandex.Navigasyon mobil uygulamasında
F) Yandex Medya Ağı (işbu Kuralların amaçlarına uygun olarak Yandex Medya Ağı ile https://yandex.com.tr/support/direct/general/yan.html adresinde yer alan listede belirtilen alanlar kastedilmektedir) sitelerinde (sitelerin sayfalarında ve uygulamalarda) ilan sayısı site veya uygulama ayarlarına bağlıdır.
Arama Banner’ı sadece yukarıda belirtilen A) ve D) bentlerinde belirtilen reklam alanlarında gösterilebilir.
Dinamik Yerleştirme yalnızca Yandex SERP'de (http://www.yandex.com.tr) görüntülenebilir.
Grafik Reklam, yalnızca işbu sözleşmenin C) fıkrasında belirtilen Reklam Alanlarında gösterilebilir.
Ürün Galerisi, yalnızca Yandex SERP’inde (http://www.yandex.com.tr) gösterilebilir.
Reklamlar, Müşteri web arayüzünde Reklam Grubunun otomatik olarak “Nadiren gösterilen” durumunda olduğu hallerde, işbu madde 2’de belirtilen Reklam Alanlarında gösterilemez.
3. Görüntüleme Hüküm ve Şartları
3.1. Mobil cihazlar için optimize edilmiş Yandex Hizmetleri sayfalarında, reklamlar gösterilmeyebilir. Mobil cihazlar için optimize edilmiş Yandex Hizmetleri sayfalarında reklam gösterilecek alanlar burada yer alan Kurallar uyarınca reklamların gösterileceği alanlar bakımında farklılık gösterebilir.
3.2. Reklamın, SERP'de TÜM Pozisyonlarda, Yandex Direct'te, YAN'ye katılan İnternet sitelerinin arama sonucu sayfalarında ve Yandex Maps'de Görüntülenmek üzere seçilmesi, Reklam Veren’in belirlediği anahtar sözcüğe / anahtar ifadeye (etkisiz kelimelerin hariç tutulmasına tabi olmak üzere (https://yandex.com.tr/support/direct/glossary.html#glossary__stop-words-def), Kalite faktörüne, CTB'ye ve Teklif’e bağlıdır.
Ayrıca, Reklamın SERP’in tüm pozisyonlarında Görüntülenmesinin tahmini Tıklanma Teklifine (CTB) (aşağıda tanımlanmıştır) hesaplamak için, sadece Arama Motorunun arama sonuçlarındaki Görüntüleme ve Tıklamalar kullanılacaktır. Tek bir web sayfasında, çok sayıda arama sonucu sayfası aynı anda gösterilebilir (mobil cihaz programları arayüzü dahil). Bu durumda, arama sonucu sayfaları numaralandırılır.
3.3. Yandex SERP'de Premium ve Dinamik Yerleştirme birimlerinde sınırlı sayıda Reklam gösterilmektedir.

3.3.1. Yandex SERP ( 2.A’da yer alan reklam alanını ifade etmektedir.) hizmeti sonuç sayfalarında yer alan Premium Blokta görüntülenmesi için seçilmeyen reklamlar Yandex’in takdirine bağlı olarak arama sonuç sayfalarındaki diğer yerlerde gösterilirler.


3.3.2. İşbu kurallar Madde 2.A’da yer alan reklam alanlarında bir Reklam Veren’in belirlediği anahtar cümlenin kelime kelime arama sorgusundatekrar etmesi durumunda reklamlar yayınlanır (kelimelerin kesintisiz olması https://yandex.com.tr/support/direct/glossary.html#glossary__stop-words-def).
3.3.3. İşbu kurallar Madde 2.A’da yer alan reklam alanlarında reklamlar, bazı sorguların Yandex hizmet ve ürünlerine ilişkin bilgi içeren bloklarla yer değiştirildiği için gösterilmeyebilir.

Belirli sorguların getireceği, Arama Banner’ı (https://yandex.com/adv/products/context/contextdisplay) ve/veya Yandex hizmetlerini ve ürünlerini kapsayan bir bilgi bloğu reklamların yerini alabileceğinden, bu durumlarda Reklamlar Yandex SERP’de gösterilmeyebilir.
3.3.4. Daha yüksek sınıflandırılmış reklamlar Premium Bloğu olarak nitelendirilir ve/veya tasarımları genişletilmiş olarak görüntülenir (ör: ek bilgiler, görüntüler ve Reklamveren tarafından iletilen diğer reklam unsurları ile)
3.3.5. Yukarıda A) bendinde belirtilen Reklam Alanı, çoğunlukla CTB ve Tıklama Başına Maliyet çarpımının en iyi olduğu Arama Banner’ı göstermektedir. Aynı zamanda, ilgili reklam alanındaki Arama Banner’ı CTB ve Tıklama Başına Maliyete bakmaksızın otomatik olarak döndürmek mümkündür.
3.3.6. Madde 1 A)’da belirtilen Reklam Alanındaki Ek Blok’ta en fazla 2 reklam gösterilebilir.
3.3.6.1. Madde 1 A) 'da belirtilen Reklam Alanındaki Ek Blok’ta gösterilmek için seçilmemiş olan reklamlar, Reklam Hizmet Kuralları tarafından öngörülen diğer alanlarda gösterilebilir.
3.3.7. Kullanıcı, reklamı görüntülerken, reklamın başlığını ve / veya Bağlantı'yı ve / veya Bağlantı Resmini (bu Kurallarda belirtilen kısıtlamalara göre) görecektir. Reklama ilişkin tüm metnin gösterilmesi garanti edilmez ve yapılamayabilir. Bu tür reklamlarla ilgili olarak, Reklamveren Teklifin öngördüğü tüm yükümlülükleri ve taahhütleri üstlenecektir.
3.4. Reklam izlenimleri rekabet eden reklamların mevcut olup olmadığına bağlı olmaksınız giriş bariyeri ile karşılaşabilir. Bu sebeple, rekabet eden reklamların mevcut olmamasına rağmen, reklamların gösterilmemesi normaldir.
Daha yüksek sınıflandırılmış reklamlar (Tahmini CTB, Teklif ve kalite faktörü) daha yüksek pozisyonlara yerleştirilir ve/ veya genişletilmiş tasarım ile gösterilir (örneğin: ek bilgiler, görüntüler ve Reklamveren tarafından sunulan diğer reklam unsurları ile). Bu madde Arama Bannerına uygulanmaz.
İşbu kuralların Madde 1, A) bendinde yer alan Reklam alanlarında gösterilen mobil cihazlar için optimize edilmiş reklamlar, CTB, Tıklama Başı Maliyet ve Kalite faktörüne dayanarak hesaplanan değere göre, azalan sırada gösterilecektir. Bu madde Arama Bannerına uygulanmaz.
Reklamların, Yandex Direct tüm Reklamları görüntüleme sayfalarında (http://direct.yandex.com.tr/search) Görüntülenme için seçimi ve bunların yerleşimi, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet ve Kalite faktörüne dayanarak hesaplanan değere göre azalan sırada düzenlenecektir. Ayrıca, Reklamın sayfa üzerindeki pozisyonu, seçilen Tıklama Başı Maliyete uygun olarak belirlenecektir; yani, seçilen Reklamlar, her sayfaya, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet ve Kalite faktörüne dayanarak hesaplanan değere göre, azalan sırada yerleştirilecektir.
Yandex Maps'te ve Ek Blok’un A) maddesinde belirtilen Reklam Alanındaki Reklamlar, harita üzerinde, Reklamverenin ilgili Reklamının iletişim sayfasında (sanal kartvizit) belirttiği adrese karşılık gelen ve belirli bir yeri referans gösteren özel bir işaretle birlikte yer alabilir. Bir Kullanıcı işarete tıkladığı zaman, Reklam metnini ve/veya Reklam Verenin sağladığı iletişim detaylarını içeren bir “Genişletilmiş İşaret”** bloğu görünür.
Yukarıdaki kurallarda belirtilen şartlara ek olarak, Yandex. Haritalarda gösterilecek Reklamların seçiminde aşağıdaki kriterler uygulanacaktır: Müşteri tarafından Müşteri web-arayüzü aracılığı ile seçilen anahtar kelime ve kelime öbeklerine ek olarak (gereksiz kelimeler hariç (https://yandex.com.tr/support/direct/glossary.html#glossary__stop-words-def) “Yandex. ”’ hizmetinde (https://yandex.com.tr/sprav/) (Bundan böyle “Rehber Kelime Öbekleri” olarak ifade edilecektir.) ilk arama sonuçları’nın (organik arama) ilgili başlıklarına karşılık gelen kelimeler ve kelime öbekleri de dikkate alınabilir. Açıklayıcı olması bakımından, Reklamveren tarafından seçilen “kanepe satın al” kelime öbeğine ek olarak, reklamların seçiminde “çerçevesiz mobilya”, “yastıklı mobilya” vb. Kelime öbekleri de dikkate alınabilinir. “Yandex Rehber” hizmetinin başlıklarını içeren tam listeye https://yandex.com.tr/sprav/companies adresinden ulaşılabilinir. Bu özelliğin kullanılması ile Reklamveren, tüm Rehber kelime öbeklerinin yürürlükte olan mevzuatlarda düzenlenen tüm gereklilikler ile uyumlu olmasını sağlamakla yükümlüdür. Rehber kelime öbekleri özelliği tüm Reklamverenlere kendiliğinden uygulanacaktır. Reklamveren, ilgili Reklam kampanyasının istatistik sayfasında yer alan negatif anahtar kelimeler listesine ilgili Rehber kelime öbeklerini eklemeye yetkilidir.
3.4.1. Reklam Kampanyasının ayarlarında Reklamcının Reklamların gösterilmesi kriterleri olarak "Optimizasyonlu manuel oran yönetimini" (varsa) seçmesi halinde, Tıklama Başı Maliyet otomatik olarak hesaplanacaktır. Bu durumda, işbu Kurallar Bölüm 2'nin A, B, D, E ve F maddelerinde belirtilen Yerlerdeki her bir gösterime ilişkin Teklif, otomatik çevrim tahmini (Bağlantı aracılığıyla Reklamcının internet sitesine ulaşan Kullanıcı tarafından yapılan) uyarınca bağımsız olarak hesaplanacaktır. Çevrim olasılığının yüksek olması halinde Teklif artırılabilir (Reklamcı tarafından belirlenen orana kıyasla) ve çevrim olasılığının ortalamanın altında olması halinde ise düşürülebilir.
II. Lütfen aşağıdaki hususları dikkate alınız:
1. Aynı Reklam Kampanyası içerisindeki farklı Reklamlarda yer alan anahtar ifadelerin örtüşmesi halinde, bu anahtar sözcük teklifleri, birbirinin Tıklama Başı Maliyetini artırmayacaktır. Görüntüleme için sadece, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet/ CPM ve Kalite Faktörüne dayanarak hesaplanan değeri daha yüksek olan Reklam seçilecektir.
2. Reklamda, aynı İnternet sitesine çıkan anahtar ifadelerin örtüşmesi halinde, Görüntüleme için sadece, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet/ CPM ve Kalite Faktörüne dayanarak hesaplanan değeri daha yüksek olan Reklam seçilecektir.
3. Hizmetlerin yerine getirilmesi esnasında, Yandex, takdiri kendisine ait olmak üzere Reklamları benzer olarak değerlendirme hakkına sahip olacaktır. Aşağıdaki koşulların aynı anda mevcut olması halinde (aynı veya farklı Reklam Veren kişinin Reklamları olup olmamasına bakılmaksızın), Reklamlar benzer kabul edilecektir:
- Reklamlar, aynı veya benzer reklam nesnelerine sahiptir; bir bölge içerisinde satışa sunulan, aynı veya önemli ölçüde benzer mal (iş, hizmet);
- Reklamlar aynı veya örtüşen anahtar sözcükler (anahtar ifadeler, katalog başlıkları) altına yerleştirilmiştir;
- Reklamlar, aynı veya benzer İnternet sitelerine yönlendiren bağlantılar içerir ve/veya Reklamverenlerin (tedarikçiler) eş olarak belirtilmiş ve/veya gerçek iletişim detaylarının aynısını verir.
Yukarıdakilere tabi olmak üzere, hafif çeşit farklılıklarına, farklı tasarıma, İnternet sitesinin yapısal düzenine, fiyat farkına ve İnternet sitelerinin farklı kişilere bağlı (yönetimsel olarak) olmasına bakılmaksızın, bir bölge içerisinde satılacak malların teklif edilen çeşitlerinin (iş, hizmet çeşidi) önemli kısımlarının benzer olması ve/veya aynı tedarikçilerin (bağlı, yakın ilişki içerisinde) aynı malları (işleri, hizmetleri) sunması halinde, İnternet sitelerinin benzer olduğu kabul edilecektir.
Karşılık gelen bir anahtar sözcüğe (anahtar ifade) uygun Reklamların gösterilmesi hainde, benzer olduğu kabul edilen Reklam grubu içerisinde, sadece, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet/ CPM ve Kalite faktörüne dayanarak hesaplanan değeri en yüksek olan Reklam kullanıcıya gösterilecektir. Böyle bir gruptaki diğer Reklamlar kopya olarak değerlendirilecek ve gösterilmeyecektir (yerleştirilmeyecektir). Reklamverenlerin kopya Reklamlar için seçtiği Tıklama Başı Maliyet, bu Reklamların askıya alındığı süre boyunca (özellikle, diğer Reklamların Görüntülenmesi için yer belirleme sürecinde) dikkate alınmayacaktır.
Yukarıdaki hallerde Yandex, mevcut bilgilerin değerlendirilmesine dayanılarak Reklamların benzer olduğunu belirleme hakkına, takdiri kendisine ait olmak üzere, sahip olacaktır.
3.1. Bir Yandex Direct Reklamının, aynı İnternet bilgi kaynağına (İnternet sitesi)/alana veya bu kuralların 5. Maddesine göre benzer kabul edilen İnternet sitelerine bağlantı içermesi halinde, tahmini CTB, Tıklama Başı Maliyet ve Kalite faktörüne dayanarak hesaplanan en iyi değere sahip olan Reklam gösterilecektir.
4. Reklam Kampanyalarının gösterilmesinde yapılan değişikliklerin detayları, aynılarında yapılan değişikliklere tabi olacaktır:
4.1. Reklamverenin, Reklam Kampanyasının belirli parametrelerini değiştirmek için Arayüz (veya API) aracılığıyla yaptığı işlemler, aşağıdaki koşullar dahilinde gerçekleştirilecektir:
- Tıklama Başı Maliyetin Aktif Reklam Kampanyasında değiştirilmesi — 5 dakikadan 30 dakikaya (bu işlemin ortalama işlem süresi 10 dakikadır); İşbu altbentte yer alan Aktif Reklam Kampanyası, Reklam alanlarında gösterilen Reklam Kampanyalarını ifade etmektedir.
- Reklam Kampanyasının askıya alınması — 10 dakikadan 60 dakikaya (bu işlemin ortalama işlem süresi 30 dakikadır);
- Diğer işlemler — 5 dakikadan 180 dakikaya (diğer işlemlerin ortalama işlem süresi 40 dakikadır);
4.2. Reklamverenin Tıklama Başı Maliyeti /CPM’i değiştirmesi halinde, Yandex ilgili değişikliği, Reklam Kampanyasına uygulayana kadar, her bir Tıklama/ izlenmeler için eski maliyet üzerinden ödeme yapılacaktır;
4.3. Reklam Kampanyası iptal edilirse, Hizmetlerin sağlanması, Yandex bu işlemi işleme aldıktan sonra durdurulacaktır. İşlem öncesinde, Tıklamalar için, Reklamverenin belirlediği maliyette ödeme yapılacaktır.
4.4. Reklam Kampanyasının durumunda değişikliklerle ilgili işlemlerin uygulanması üzerine bilgiler, Arayüzde belirtilecektir.
5. Mobil cihazlar aracılığıyla Reklam alanlarında gösterilen Reklamlar, bir İnternet sitesine Bağlantı ve/veya bir iletişim sayfasına Bağlantı içerebilir. Bağlantı tıklandığında, Kullanıcı, Reklamverenin sanal bir kartvizitteki belirli Reklam için belirlediği telefon numarasını, takdiri kendisine ait olmak üzere arayabileceği, sohbet moduna geçer. Bu madde, Akıllı Banner, Görsel Reklam ve Arama Bannerı için geçerli değildir.
6. Tıklama Başı Maliyet (Reklamverenden bir tıklama için düşülen miktarı ifade eder. Maksimum Tıklama Başı Maliyet miktarı, Reklam Veren tarafından bir Reklam Grubu için belirlenir (bu Kurallara uygun olarak doğrudan veya otomatik olarak)).
Reklam Grupları için Teklif, aşağıda belirtilen kurallara tabi ve https://yandex.com.tr/legal/direct_table/ sayfasında yer alan tabloda ortaya koyulan aralık içerisinde olmak üzere, Reklamveren tarafından belirlenebilir.
6.1. Reklamverenin, Kuralların 16. Maddesine uygun olarak belirlediği teklifi dikkate alarak seçtiği Tıklama Başı Maliyetin, Reklam Kampanyası hesap bakiyesi/Genel hesap tutarını (Reklamverenin tüm Reklam Kampanyaları için nakit bakiye miktarı) aşması halinde, Teklif’in, Reklam Kampanyası hesap bakiyesi/Genel hesap tutarına eşit olduğu kabul edilecektir.
6.2. Müşteri Web Arayüzünde, tüm maliyet göstergeleri, Yandex'in Müşteri Web'de ortaya koyduğu kurallara uygun olarak belirlenen para biriminde gösterilir.
7. Reklam için hızlı Bağlantı’nın (Reklamda ek Bağlantılar yayınlanabilir.) verilmesi durumunda, bu bağlantılar Premium Blok kapsamında ve işbu Kurallar Madde 2A kapsamında yer alan diğer alanlarda (Reklamların arama sonuçlarının sağında ve Ek Blok hariç olmak üzere) ve Madde 2’de yer alan diğer sayfalardaki başkaca konumlarda gösterilebilir. Bahse konu kural, görsel reklamda uygulanmaz.
7.1. Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan Reklam alanlarında, reklamlar, Reklamverenin, https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/ adresinde mevcut olan gerekliliklere uyan resimlerini (bundan sonra «Resim» olarak anılacaktır) içerecek şekilde gösterilebilir. Reklam ağı katılımcısının seçtiği ayarlara bağlı olarak, Görüntülemeler, Resimler gösterilerek veya gösterilmeyerek gerçekleştirilebilir. Yandex, Görüntülemenin, Resim gösterilerek gerçekleştirileceğini garanti etmez. Reklam Ağlarındaki Reklam alanlarında yer alan Görüntüleme, Resim gösterilip gösterilmemesine bağlı olmaksızın, gereğince gerçekleştirilmiş olarak (Reklamverenin reklamları uyarınca ve Reklam Veren reklam yerleştirme hüküm ve koşullarında belirtildiği üzere) kabul edilecektir.
Reklamveren tarafından reklama görsel eklenmemişse, reklamların yerleştirildiği alanlarda reklamların otomatik olarak oluşturulmuş ve katılımcının network platform ayarlarında kullandığı renkler gibi soyut arka plan resimleri veya söz konusu renklerin tonlarında üretilen fraktal arka planlar veya Reklamda belirtilen alan adı veya grafik olarak tasarlanmış reklam başlıkları olabilir.
Resim teknik sebeplerle kesilmiş olabilir (Görsel Reklamlar içn uygulanabilir değildir.) Bu gibi görselleri içeren reklamlar bakımından Reklamveren Teklif’te belirtilen tüm taahhütleri ve sorumlulukları üstlenmektedir.
7.1.1. Reklam Ağlarındaki Reklam Alanlarında, reklamlar, bu kuralların 7.1.1.1 – 7.1.1.2. ve 15. maddelerinde belirtilen özelliklere uygun olarak gösterilebilir.
7.1.1.1. Kullanıcı, reklamın başlığını, Bağlantıyı ve Resmi (bu Kurallarda belirtilen kısıtlamalara uygun olarak) görebilirken, reklamın tüm metni, bu reklama (mobil cihazlarda ve tabletlerde) ilk Tıklamadan veya mouse imlecinin, reklam üzerinde (PC ekranında) oynatılmasından sonra gösterilecektir.). Tam boy resim tıklama ve tutulmasından sonra mobil cihazlarda ve tabletlerde) veya Mouse imlecinin, reklam üzerinde hareket ettirilmesinden (PC ekranında) sonra gösterilecektir. Bu madde, kalıcı ve değişken unsurlardan oluşan Akıllı Banner için geçerli değildir.
7.1.1.2. Bir reklamın tüm metnini, bu Kuralların 8.1.1.1 no'lu maddesine uygun olarak görmek için reklam üzerine Tıklamak gerekiyorsa, bu Tıklama, Hizmetlerin maliyetini hesaplamak amacıyla dikkate alınmayacak ve İstatistiklere yansıtılmayacaktır. Bu madde, kalıcı ve değişken unsurlardan oluşan Akıllı Banner için geçerli değildir.
8. Reklamverene, müşteri web arayüzü aracılığıyla, Reklam yerleştirme için ek ayarlar/stratejiler ve reklam kampanyalarının yönetiminde ek işlevler kullanma fırsatı verilebilir. Reklamveren, uygun ayarları/stratejileri uygulayarak veya ilgili işlevi kullanmaya başlayarak, müşteri web-arayüzünde belirtilen uygulama/kullanım şartlarını kabul eder.
8.1. Reklamveren’e reklam oluştururken Kurallar madde 2.1.- 2.3., 2.6.’da listelenen mobil cihazların reklam alanlarında yayınlanması için oluşturulan “Mobil Uygulamalar için Reklamlar” isimli ek özelliği uygulama imkânı verilmiştir. Reklam Veren tarafından, belirtilen reklam alanlarında ek “Mobil Uygulamalar için Reklamlar” özelliği uygulayarak oluşturulan reklamlar, tıklayan kullanıcıları Reklamveren’in Reklamda belirtilen adresinde (URL) yer alan bilgi kaynağına (web sitesi/ mobil uygulama) yönlendirmek için mobil uygulama ikonu, mobil uygulama hakkında bilgi, resim ve/veya video ve linki içeren bir düğme eklenebilir. “Mobil Uygulamalar için Reklamlar” ek özelliği uygulanarak oluşturulan Reklamların içeriği günde bir kez güncellenmektedir. Reklamveren’in Reklamın içeriğinin uygunluğunu kontrol etmelidir ve Mobil uygulama ile alakalı bilginin güncelliğini yitirmesi durumunda, bu izlenimi durdurmalıdır.
Reklamveren, «Mobil Uygulamalar için Reklamlar» ek işlevini uygulayarak, mobil uygulama simgesinin ve mobil uygulama hakkında bilgilerin, reklamcılık ve rekabet mevzuatı dahil olmak üzere, geçerli yasal gereksinimlere uygunluğundan ve uygun ek işlev ile kendisi tarafından oluşturulan Reklamın içeriğinden sorumlu olduğunu kabul eder.
8.2. Reklamveren, “Ortalama ağ Tıklama Başı Maliyetini ortalama arama Tıklama Başı Maliyetinin altında tut” işlevini seçerek, otomatik olarak ayarlanan Tıklama Başı Maliyetin, Reklam kampanyaları içerisinde, Reklamverenin yukarıda bahsedilen işlevi seçtiği tüm görüntülemeler ve Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan Reklam alanları için geçerli olacağını kabul eder. Reklamveren, yukarıda bahsedilen işlevi, Yandex'e e-posta ile talepte bulunarak iptal edebilir.
8.2.1. Reklam Kampanyasının ayarlarında Reklamcının Reklamların gösterilmesi kriteri olarak "Optimizasyonlu manuel oran yönetimini" (böyle bir seçim kriterinin olması durumunda) seçmesi halinde, "Ortalama ağ CPC'sini ortalama arama CPC'sinin altında tut" işlevi, Reklamcı tarafından belirlenen Tıklama Başı Maliyet için geçerli olmalıdır. Bu durumda, Tıklama Başı Maliyet yukarıda belirtilen işlevin uygulanmasıyla otomatik olarak hesaplanır. Bu durumda, işbu Kurallar Bölüm 2'nin C maddesinde belirtilen Yerlerdeki her bir gösterime ilişkin Teklif, otomatik çevrim tahmini (Bağlantı aracılığıyla Reklamcının internet sitesine ulaşan Kullanıcı tarafından yapılan) uyarınca bağımsız olarak hesaplanacaktır. Çevrim olasılığının yüksek olması halinde Teklif artırılabilir (Reklamcı tarafından belirlenen orana kıyasla) ve çevrim olasılığının ortalamanın altında olması halinde ise düşürülebilir. Yukarıdaki kural, Resim Reklamları için geçerli değildir.
8.3. Bir reklam kampanyası oluştururken, Reklamverene, bu Kurallarda belirtilen Reklam alanlarında gösterilecek Reklamları oluşturmak için kullanılan, yazım ve noktalama hatalarını otomatik olarak düzeltme fırsatı verilecektir. Bu işlev, varsayılan olarak etkindir.
Reklamveren, bu işlevi kullanarak, belirtilen işlevi kullanarak oluşturduğu Reklamların içeriğinin, reklamcılık üzerine mevzuatın gereklilikleri dahil olmak üzere, yasal gerekliliklere uygun olmasından sorumlu olacağını kabul eder.
Reklam metninin yanlış düzeltildiğine inanması halinde, Reklamveren, bu düzeltmeyi istediği zaman iptal etme hakkına sahip olacaktır. Bu durumda, Reklamveren, düzeltilen Reklamları düzenler veya https://yandex.com.tr/support/direct/troubleshooting/start.html adresinde bulunan geri bildirim formunu kullanarak, müşteri destek hizmetleriyle iletişime geçer.
8.3.1. Reklamveren’e Reklam Kampanyası oluştururken C bölümünde belirtilen yerlerde yayınlanması için ilave bir reklam biçimi olan “görüntülü” (image) reklam kullanımı için imkân sağlanabilir.
Yerleştirme ilkesi- statik yerleştirme
Banner formatı: GIF, JPEG ve PNG;
Banner ebatları (px): 240x400, 728x90, 300x250, 300x600, 336x280, 300x500, 970x250, 640x100, 640x200, 640x960 and 960x640;
Maximum banner boyutu (KB): 120
Reklamveren, Görüntülü Reklam yerleştirme hizmetinin sunulması için ilgili mevzuat uyarınca sunulması gereken tüm bilgilerle birlikte yerleştirilecek reklamları iletmelidir.
8.3.2. Görüntülü Reklamın oluşturulabilmesi amacıyla (Yukarıda bahsedilen madde 8.3.1.), Yandex, Reklam Veren’e Görüntülü Reklamları oluşturmasına imkân sağlayan özel bir ara yüzü kullanımına sunabilir (Bundan böyle “Kreatif Sihirbazı” olarak ifade edilecektir). Kreatif Sihirbazı aracılığı ile Görüntülü Reklam oluştururken, Reklamveren Görüntülü Reklam’a ilişkin teknik koşullarda dahil olmak üzere reklamların yerleştirmesine ilişkin ilkelerin Yandex ve Reklam Veren arasında Müşteri web ara yüzü aracılığı ile kararlaştırılacağını kabul etmektedir.
Kreatif sihirbazı kullanarak, Reklam Veren, Kreatif Sihirbaz ile oluşturduğu reklamların içeriğinin reklam ve fikri mülkiyete ilişkin mevzuatta dahil olmak üzere yasal koşullar ile uyumlu olduğu konusunda sorumlu olduğunu kabul eder. Yandex, Kreatif Sihirbazın kullanılırken hata bulunmayacağını garanti etmez.
8.3.3. Reklam Kampanyasını oluşturan Reklamveren, kendi web sitesine dayalı olarak Turbo-Sayfa teknolojisi ile İnternet sayfalarını oluşturmak için "Turbo-Sayfalar" işlevini (bundan sonra Turbo-Sayfa olarak anılacaktır) ve ayrıca yeni İnternet sayfalarını Turbo-Sayfa teknolojisi ile oluşturmak için (bundan sonra Turbo-Site olarak anılacaktır) özel bir arayüzü (tasarımcı) kullanabilirdir. Reklamveren, yeni İnternet sayfalarına bağlantıları ilgili Reklam Kampanya oluşturma işleminde gösterebilecektir. Tasarımcıyı kullanan Reklamveren, tasarımcı ile oluşturulan Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerinin yasal gerekliliklere (reklam ve fikri mülkiyet mevzuatı, kişisel verilerin korunması ile ilgili mevzuat gereklilikleri de dahil) uymasından sorumlu olduğunu kabul eder (yukarıdakilerle sınırlı değildir). Bu durumda, Teklif, Turbo-Sayfa Kullanım Koşulları (https://yandex.ru/legal/turbo_termsofuse/) (uygulanabilir olduğu ölçüde), "Tasarımcı" özel işlevinin Kullanım Koşulları (https://yandex.com.tr/legal/constructor_termsofuse/) (uygulanabilir olduğu ölçüde) ve Reklamverenin web sitesi için kuralları tarafından sağlanan tüm şartlar ve kısıtlamalar Turbo sayfaları ve Turbo siteleri için geçerlidir). Yandex, Tasarımcının çalışmasında hataların bulunmadığını garanti etmez. Yandex, Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin görüntülenmesinin doğruluğunu garanti etmez ve olası bozulmasından sorumlu değildir. Yandex ayrıca, Reklamverenin Teklifin, Kuralların ve/veya herhangi bir zorunlu belgenin şartlarını ihlal etmesi durumunda belirli bir Turbo-Sayfanın veya Turbo-Sitenin kullanılmasını veya hizmetin tüm işlevlerini engelleyebilirdir. Yandex, Turbo-Sayfaların veya Turbo-Sitelerin kullanılması veya kullanılamaması sonucunda Kullanıcıya veya üçüncü kişilere verilen herhangi bir doğrudan veya dolaylı zararı tazmin etmez.
Turbo-Sayfaları veya Turbo-Siteleri kullanan Reklamveren, Yandex'e otomatik olarak ücretsiz, koşulsuz ve geri dönülmez bir şekilde, bu tür Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerini Yandex'in takdirine bağlı olarak Turbo-Sayfaları ve Turbo-Siteleri kullanım süresi boyunca dünya çapında kullanması için münhasır olmayan bir hak verir (çoğaltma, kopyalama, seçim, sistematikleştirme, dönüştürme, değiştirme, düzenleme, çeviri, yayınlama, Turbo Sayfaların ve Turbo Sitelerin içeriklerinin herhangi bir yasal yollarla kısmen veya tamamen dağıtılması, halka getirilmesi dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere). Ayrıca, Turbo-Sayfaları ve Turbo-Siteleri kullanan Reklamveren, Yandex'e Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerini kullanmak için belirtilen hakları vermek üzere uygun haklara ve yetkilere sahip olduğunu onaylamaktadır. Reklamveren, Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerinin Yandex tarafından yukarıda belirtildiği şekilde Yandex'in diğer servisleri ve yazılım uygulamaları kapsamında kullanılabileceği gibi, Turbo-Sayfalara ve Turbo-Sitelere veya Yandex'in diğer kaynak veya hizmetlerine diğer kullanıcıların dikkatlerini çekmek amacıyla, Yandex'in İnternet ağındaki kaynaklarında yayınlanan reklam veya pazarlama materyalleri içinde de kullanılabileceği kabul etmektedir. Böyle bir kullanımda Yandex, Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin ilgili içeriklerini Raklamverenin bilgisini belirterek veya Raklamverenin bilgileri olmadan kullanma hakkına sahiptir. Yandex, bu maddede belirtilen hakları üçüncü kişilere aktarma hakkına sahiptir. Eğer Reklamveren, Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerindeki herhangi bir materyalin yukarıda belirtilen şekilde kullanımı için Yandex'e gerekli hakları veremiyorsa, bu durumda Reklamveren Turbo-Sayfaların ve Turbo- Sitelerin ilgili içeriklerini kullanmamalıdır.
Turbo-Sayfaları ve Turbo-Siteleri kullanan Reklamveren, Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin içeriklerinin herkese açık arama motorlarının tümü veya bir kısmı tarafından indekslenebileceğini kabul eder.
Geribildirim formları gönderme işlevini kullanan Reklamveren, bu formların içeriklerinin ve kullanım amaçlarının geçerli olan mevzuata uygunluğunu garanti eder, Reklamverene aktarmak için formları dolduran kişilerden yasalar tarafından sağlanan tüm muvafakatlarını almak zorunludur.
Turbo-Sayfaların ve Turbo-Sitelerin çalışmaları ile ilgili her türlü uyarlar ve/veya itirazlar https://yandex.ru/support/abuse/troubleshooting/turbo/list.html adresinde bulunan geri bildirim formu ile gönderilecektir.
8.3.4. Reklamveren’e, Reklam Kampanyası oluştururken Madde 1 A) ve D) bentlerinde belirtilen Reklam alanlarında gösterilecek reklam oluşturması için “Arama Banner’ı” seçeneği sunulabilir.
Yerleştirme ilkesi- statik yerleştirme
Banner formatı: GIF, JPEG, PNG
Banner ebatı (px):240x400
Maksimum Banner boyutu: 120 KB
Arama Bannerları Internet explorer 6 ve 7’de gösterilmez. Diğer internet tarayıcılarında ve Internet Explorer’ın diğer versiyonlarında her zamanki gibi Arama Bannerları gösterilecektir.
Arama Bannerlarının yerleştirilmesini içeren hizmetlerin sunulabilmesi için Reklam Veren, Türk mevzuatı açısından gerekli olan tüm bilgileri içerecek şekilde reklam materyallerini sunmalıdır.
8.3.5. Reklamveren'in, bu Kuralların 2 - C) Maddesinde belirtilen Reklam Alanlarına Reklamları yerleştirmek için "Yerel Reklamcılık" seçeneğini kullanması durumunda, Reklam Veren, Reklamların bazı öğelerinin (başlık, metin, görüntünün boyutu ve görüntünün kendisinin, ancak bununla sınırlı olmamak üzere), söz konusu Reklam Alanlarının tasarımına göre bu Reklam Alanlarının sahipleri tarafından benimsenebileceğini kabul ve kabul eder, bu nedenle, Reklamların bazı unsurları hariç tutulabilir veya farklı şekilde gösterilebilir.
Reklam Veren, bu seçeneğin kullanılmasıyla ilgili tüm risk ve yükümlülükleri üstlenmenin yanı sıra, "Yerel reklamcılık" seçeneğini kullanarak yerleştirilen ve ilgili Reklam Alanlarının tasarımına uyarlanan Reklamların Kurallar ve teklifte belirtilen tüm şartlarla uyumlu olmasını sağlamayı taahhüt eder.
8.3.6. Yukarıdaki II-1 - II-8.3.5 maddelerinin hükümleri, II-3.4.1 ve II-8.2.1 maddeleriyle çelişmedikleri sürece uygulanmalıdır.
8.4. Reklamveren’e, Reklam oluşturduğu sırada Bölüm I A-E bentleri arasında belirtilen Reklam alanlarında gösterilmesi için oluşturulan “Dinamik metin reklamları” ek fonksiyonunu uygulama imkânı verilmektedir. Bu “Dinamik metin reklamı” ek fonksiyonu, Reklamveren’in belirli bir grup reklam için belirttiği internet sitesinin içeriğinin otomatik analizine dayanılınarak Reklamveren’in otomatik olarak Reklam başlığı ve linkleri oluşturmasına ve Reklam gösterimi için anahtar kelime belirlemesine imkân sağlamaktadır.
Premium bloğun ilk yerinde gösterilmek üzere seçilen Dinamik metin reklamında en fazla 10 (on) Ürün teklifi (bundan böyle "Ürün Galerisi" olarak anılacaktır) gösterilebilir. Bununla birlikte, Ürün Galerisi yalnızca ilgili Dinamik metin reklamı için en az 4 (dört) Ürün teklifi olduğunda gösterilebilir.
9. Reklam Grubu – Reklamverenin, bir Reklam grubunda bir araya getirdiği bir dizi Reklamı ifade eder ve Reklamveren, bu reklamlar için tek tip anahtar sözcük/ifade listesi ve tek tip görüntüleme ayarı (Teklif, coğrafi hedefleme vb. dahil) seçer. Gruptaki Reklam sayısı 1 ila 50 arasındadır. Müşteri web arayüzünde belirlenen kurallara göre, bir Reklam grubundan sadece bir Reklam, bu kuralların 2. bölümünde belirtilen Reklam Alanlarında gösterilmek üzere seçilir. Diğer tüm durumlarda, bu Kurallarda ortaya koyulan hüküm ve koşullar hem bağımsız reklamlar hem de reklam Gruplarında yer alan reklamlar için eşit ölçüde geçerlidir.
10. Reklamveren, bu Kuralların 2. bölümünde belirtilen Reklam Alanlarındaki Reklam Gruplarında gösterilmek ve buralara eklenmek üzere reklam seçerken, ek olarak şu hüküm uygulanır: Grup içerisine eklenen reklamlar arasında, çoğunlukla, en iyi Tıklanma Teklifine sahip olan reklam gösterilir. Bu hükmün uygulanmasında istatistiksel verilerin yetersiz olması halinde, reklamlar, gösterilecek reklam Grubundan, bu reklamların otomatik döndürme ilkelerine uygun olarak seçilir.
11. Reklamveren, Reklamları grup (Reklam Grubu) içerisinde birleştirir ve tek tip anahtar sözcük/ifade listesi ve tek tip görüntüleme ayarı (Tıklama Başı Maliyet, coğrafi hedefleme vb. dahil) seçer. Gruptaki Reklam sayısı 1 ila 50 arasındadır. Arayüzde belirlenen kurallara göre, bir Reklam grubundan sadece bir Reklam, yukarıda belirtilen Reklam Alanlarında gösterilmek üzere seçilir. Bu Kurallarda ortaya koyulan hüküm ve koşullar hem Reklam Grupları hem de reklam Gruplarında yer alan bağımsız reklamlar için eşit ölçüde geçerlidir. Mevcut belgenin amaçları uyarınca "Reklam", Kuralların 11.1. maddesinde belirtildiği şekilde seçilen ve Reklam Grubuna eklenen Reklam anlamına gelecektir.
11.1. Reklam Gruplarından, kurallarda belirtilen Reklam Alanlarında gösterilmesi için reklam seçilirken, yukarıda açıklanan kurallara ek olarak şu hüküm uygulanır: Grup içerisine eklenen reklamlar arasından, çoğunlukla, Reklam Grubundan en iyi Tıklanma Teklifine sahip olan tek bir Reklam gösterilir. Bu hükmün uygulanmasında istatistiksel verilerin yetersiz olması halinde, Reklamlar, gösterilecek Reklam Grubundan, bu reklamların otomatik döndürme ilkelerine uygun olarak seçilir.
12. Reklam kampanyası işlevi nedeniyle, mevcut belgede belirtilen Reklam alanlarında gösterilmek üzere minimum Tıklama Başı Maliyeti (arama sonucu sayfaları için geçerli Tıklama Başı Maliyet) veya CPM’i belirlemek için aşağıdaki parametreler izlenecektir:
A) Kalite faktörü.
Kalite faktörü, çok sayıda parametreye bağlıdır ve gerçek zamanlı olarak hesaplanacaktır. Başlıca parametreler, bir reklamın sorguyla genel ilgisini, reklam istatistiklerini, bir reklamın, reklamın Bağlantısının ilettiği İnternet sayfasıyla ilgisini ve diğer parametreleri içerir.
B) Etkinlik faktörü.
Etkinlik faktörü, gerçek zamanlı olarak hesaplanan çok sayıda parametreye bağlıdır. Başlıca parametreler, reklamı yapılan bir alan veya telefon numarasıyla (bir “sanal kartvizitte belirtilmişse”) toplanan istatistiksel verileri (Görüntüleme sayısı, Tıklanma Teklifi, Reklam Kampanyasının aktif olduğu gün sayısı) içerir.
12.1. Reklamveren tarafından sabitlenen Teklif, arama için geçerli olan minimal Tıklama Başı Maliyetten düşükse, Reklamlar sadece Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan alanlarda gösterilecektir. Bu madde, Akıllı Banner için geçerli değildir.
13. «Mobil Reklam» Reklamverenin, oluştururken, aşağıda belirtilen Reklam görüntüleme hüküm ve koşullarını uygulamak üzere, "Mobil Reklam" olarak işaretlediği reklam anlamına gelir. Bir Reklamın türü, Reklam oluşturulduktan sonra değiştirilemez.
13.1. Reklam Grubundan, kalıcı ve değişken unsurlardan oluşan Akıllı Banner hariç olmak üzere Kurallarda belirtilen Reklam Alanlarında gösterilmek üzere reklam seçilirken, yukarıdaki kurallara ek olarak, aşağıdaki hükümler de eş zamanlı olarak geçerli olacaktır:
13.2. Grup hem Mobil Reklam hem de Mobil Reklam olmayan reklam içeriyorsa, ilk Reklam türü çoğunlukla PC ve tabletlerde gösterilirken, ikinci reklam türü mobil cihazlarda gösterilir. Grup tek bir Reklam türü içeriyorsa, bu Reklamlar, türüne bağlı olmaksızın, tüm cihazlarda gösterilebilecektir. Bu madde Arama Bannerlarına uygulanmaz.
13.3. Çoğunlukla, Reklam Grubundaki diğer Reklamlara kıyasla en iyi Tıklanma Teklifine sahip olan tek bir Reklam gösterilecektir. Bu hükmü uygulamak için yeterli istatistik veri yoksa, gösterilecek Reklamlar, Reklam Grubundan, bu Reklamların otomatik döndürme ilkelerine uygun olarak seçilir.
14. Reklamveren, "Teklif ayarları" bölümünde yer alan “Mobil cihazlar için fiyat belirle” ek ayarını uygulayarak, Reklamveren tarafından belirlenen oranda artan veya azalan Tıklama Başı Maliyetin, reklamın bir Mobil Reklam olarak gösterilmiş olup olmamasına bakılmaksızın, mobil cihazlardaki tüm görüntülemeler için geçerli olacağını kabul eder.
15. Reklamverenin Müşteri web arayüzünde belirlediği Tıklama Başı Maliyet için artma ve/veya azalma teklifi, bu Kurallarda belirtilen Reklam alanlarında gösterilecek Reklamların seçimini, Reklamın gösterilmesi gereken pozisyonu ve/veya bir reklamın genişletilmiş tasarım ile görüntülenme olasılığını ve belirtilen Reklam Alanlarında gösterilen Reklam sayısını etkiler.
Reklamveren, Teklifi, Kullanıcı özelliklerine göre belirler: Reklamveren özelliği olarak seçilmiş olan (uygulanabilir olması durumunda) Smart Banner (değiştirilebilir veya değiştirilemez unsur ile) veya video bağlantısı da dahil olmak üzere, demografi (cinsiyet, yaş), tekrar hedefleme ve coğrafi hedefleme. Ek olarak, Reklam Veren zamana bağlı olarak oran belirleyebilir (saatlik teklif ayarlaması). Kullanıcıların İnternet üzerindeki davranışlarına dayanan ve analitik teknolojisi Crypta aracılığıyla elde edilen veriler, Kullanıcıların cinsiyetinin, yaşının ve çoğrafi hedefleme özelliklerinin (Yandex'e göre, ilgili coğrafi bölgede en sık rastlanan konum koordinatlarına göre) belirlenmesinde kullanılır. Reklam Verenin İnternet sitesine yüklenen Yandex Metrica sayaç koduyla elde edilen veriler, Kullanıcıların yeniden hedefleme özelliklerini belirlemek için kullanılır. Bununla birlikte, Yandex, analitik teknolojisi Crypta'yı kullanırken ve yukarıdaki Kullanıcı özelliklerinin belirlenmesinde hata yokluğunu garanti etmez. Oranın zamana bağlı olarak ayarlanmış olması durumunda (saatlik teklif ayarlaması), zaman Reklam Veren’in bulunduğu saat kuşağına göre belirlenir.
16. Reklamların, Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan Reklam Alanlarında gösterilmek üzere seçilmesi, Reklamverenin “Audience” Hizmeti (https://audience.yandex.ru) aracılığıyla sağladığı veriler dahil olmak üzere, reklamların konuları ve Kullanıcı ilgi alanları arasındaki ilişkiye dayanarak, Yandex tarafından otomatik olarak yapılacaktır. Reklam Veren, “Audience” Hizmetini kullanarak, İnternette https://yandex.com.tr/legal/audience_tos/ adresinde bulunan “Audience: Hizmet Koşulları” belgesine uymayı taahhüt eder. Reklam Veren, reklam kampanyası parametrelerinde gösterilme kriteri olarak “Farklı Site Tiplerinde Bağımsız Yerleştirme” (Yandex'e talepte bulunarak) seçeneğini seçerken, Reklam Verenin, kuralların 16. maddesine göre belirlediği oranı dikkate alarak, reklamların, Reklam Ağlarındaki sitelerde gösterilmesi için sabit bir Oran’ı belirleyebilir. Reklamveren, bir reklamın Reklam ağlarındaki sitelerde gösterilmesi için sabit bir Teklif belirlerken, Müşteri web arayüzünde görüntülenen “Kitle Kapsamı” değeri sadece bilgi amaçlıdır; o reklamın yaklaşık Görüntülenme sayısı anlamına gelir ve gösterilen reklam materyallerinin, Reklam ağları katılımcılarının sitelerinde, belirli bir anahtar sözcük karşılığında toplam Görüntülenme sayısı olarak ifade edilir.
Reklamverenin, Reklamların gösterilmesi için Reklam kampanyasının ayarlarında “Manuel Teklif Yönetimi” / “Network’te optimizasyon ile Manuel Teklif Yönetimi” (Eğer bu kriter seçim için mevcut ise) kriterini seçmesi halinde, bu Kuralların 8.2. ve 17. maddelerinde açıklanan “Ortalama ağ Tıklama Başı Maliyetini ortalama arama Tıklama Başı Maliyetinin altında tut” işlevi, Reklamverenin belirlediği Tıklama Başı Maliyete uygulanacaktır. Bu durumda, yukarıda belirtilen işlevin uygulanmasıyla, Tıklama Başı Maliyet otomatik olarak hesaplanır. Bu durumda, madde2 /C’de belirtilen Reklam alanlarındaki her bir izlenim için Teklif ayrı ayrı dönüşüm (Reklamverenin web sitesinde hedef işlemin, Reklamdan bağlantıyı tıklayan Kullanıcı tarafından gerçekleştirilmesi) olasılığının otomatik olarak değerlendirilmesine dayanarak ayrı ayrı hesaplanır. Teklif yüksek bir olasılıkla dönüşüm olasılığı ile otomatik olarak artırılabilir (Reklamveren tarafından belirlenen hacme kıyasla)- ve tersine, bu olasılık ortalamadan daha düşük ise azalır. 16.1. Bu Reklam Alanlarında, reklamlar, bu Kuralların 16.1.1 – 16.1.2, 15 maddelerinde belirtilen özelliklere uygun olarak gösterilir:
16.1. Bu Reklam Alanlarında, reklamlar, bu Kuralların 16.1.1 – 16.1.2, 15 maddelerinde belirtilen özelliklere uygun olarak gösterilir:
16.1.1. Kullanıcı, Reklamın başlığı ve/veya Bağlantıyı ve/ veya Resmi (bu Kurallarda belirtilen kısıtlamalara uygun olarak) görüntülerken, reklamın başlığını ve / veya Bağlantı'yı ve / veya Bağlantı Resmini (bu Kurallarda belirtilen kısıtlamalara göre) görecektir. Reklama ilişkin tüm metnin gösterilmesi garanti edilmez ve yapılamayabilir. Bu tür reklamlarla ilgili olarak, Reklamveren Teklifin öngördüğü tüm yükümlülükleri ve taahhütleri üstlenecektir. Bu maddenin hüküm ve koşulları, sürekli ve değişken bileşenlerden oluşan Akıllı Bannerlar için geçerli değildir.
16.1.2. Bir Reklamın tüm metnini, bu Kuralların 16.1.1. no'lu maddesine uygun olarak görmek için reklam üzerine Tıklamak gerekiyorsa, bu Tıklama, Hizmetlerin maliyetini hesaplamak amacıyla dikkate alınmayacak ve İstatistiklere yansıtılmayacaktır.
16.2. Bu Kuralların 16. maddesinde belirtilen Reklam alanlarında görüntülenen Reklamlarla ilgili olarak, Reklamveren, toplam hizmet bedelinin yüzdesi olarak, sabit bir hizmet bedeli sınırı belirleyebilir. Bu sınır, sabit sınırın belirlendiği tarihten sonraki bir haftayı geçen hizmetlerin bedeline uygulanacaktır. Bu madde, Akıllı Banner için geçerli değildir.
17. Reklamveren “Ortalama ağ Tıklama Başı Maliyetini ortalama arama Tıklama Başı Maliyetinin altında tut” işlevini uygularken (Arama Bannerları bakımında uygulanabilir değildir.), Tıklama Başı Maliyet, Reklamverenin doğrudan belirlediği Teklif dikkate alınarak, Reklam Grubu içerisindeki anahtar ifade için otomatik olarak hesaplanır. Bu durumda, Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan Reklam alanlarında görüntüleme için otomatik olarak hesaplanan Tıklama Başı Maliyet, bu Kurallarda listelenen diğer Reklam Alanlarında görüntüleme için Reklamverenden düşülen Tıklama Başı Maliyetin altında olabilir.
Yukarıda yer alan Tıklama Başına Maliyete ilişkin düzenlemeler Madde 16 ile çelişmemesi koşulu ile uygulanacaktır.
18. Reklamveren, görüntülenen Reklamların aboneliğini iptal edebilir:
- Bu Kuralların 2 (B), 2 (C) maddelerinde belirtilen Reklam alanları bakımından (Yandex'in kendi sitelerinde ve hizmetlerinde ve Yandex bağlı kuruluşlarında bulunan Reklam alanları ve Turbo sayfalarında bulunan Reklam alanları hariç) (https://yandex.ru/dev/turbo/doc/concepts/index-docpage/), reklam kampanyası parametrelerindeki yasaklanmış reklam siteleri listesine ilgili web sitesi adresini ve / veya mobil uygulama tanımlayıcısını ve / veya reklam değişimini ekleyerek veya site istatistikleri sayfasında (https://yandex.com.tr/support/direct/efficiency/statistics.html) belirli bir web sitesine veya mobil uygulama tanımlayıcısına ilişkin bir görüntü yasağı uygulayarak. Kuralların 2 (B), 2 (C) maddelerinde belirtilen Reklamveren tarafından hariç tutulabilecek Reklam alanlarının listesi ve sayısı, Yandex’in kendi takdirine bağlı olarak belirlenir.
- Bu Kuralların 2 (A), 2 (C), 2 (D), 2 (E) - 2 (F) maddelerinde belirtilen Reklam alanlarında (Kullanıcının içeriğe dayalı olarak görüntülenen sayfalardaki tüm reklamlar sayfasını bir görünüme yönlendirmesi hariç hedefli reklamcılık), yalnızca "Arama Sonucu Sayfalarında Gösterimler Devre Dışı" seçeneğiyle reklam kampanyası parametrelerinde bir gösterim kriteri olarak "Farklı Site Türlerine Bağımsız Yerleşim" i seçerek.
19. Teknik sebeplerle, Reklamlar, Yandex Maps arama sonucu sayfalarında (http://harita.yandex.com.tr/) ve Yandex Maps mobil uygulamasında ve Ek Blok’un A) maddesinde belirtilen Reklam Alanında, kısaltılmış olarak gösterilebilir; bu durumda Yandex, Reklamvereni, Web Arayüzü aracılığıyla bilgilendirecektir. Bu Reklamlarla ilgili olarak, Reklamveren, Teklifle sunulan tüm garantileri ve yükümlülükleri kabul eder.
20. Reklamveren reklam oluştururken / düzenlerken ek bilgiler gösteriyorsa (diğerleri arasında, açıklamalar, hızlı bağlantılar, resimler, fiyatlar, video vb.), Reklamlar gösterilirken gösterilebilir. Yandex, reklamların Reklamveren tarafından belirtilen ek bilgilerle gösterileceğini garanti etmez. Bu tür ek bilgileri belirtirken, Reklamveren, doğruluğunun yanı sıra, Reklamların içeriğinin, reklamlara ilişkin yasaların gereklilikleri de dahil olmak üzere tüm yasaların gerekliliklerine uygunluğundan yalnızca sorumlu olmayı kabul eder. Bu fıkranın hüküm ve koşulları Akıllı Bannerlar için geçerli değildir.
21. Yandex SERP'de reklam görüntülerken, Reklamverene, Bağlantı Gösterme işlevini kullanması teklif edilebilir. Reklamveren, bu işlevi kullanırken, Bağlantının görsel görüntüsünü değiştirebilir.
Reklamveren, Bağlantı Göstermeyle ilgili olarak, Teklifle sunulan tüm garantileri ve yükümlülükleri kabul edecektir.
Yandex, Bağlantı Göstermenin görüntüleneceğini garanti etmez.
22. Site simgesi (favicon)
Reklamveren, bir reklamdaki Bağlantının (Akıllı Banner haricinde) ilettiği sitenin, kök dizininde, Yandex sistemi indekslemesi için kullanılan bir site simgesi (favicon.ico dosyası) içermesi halinde (https://yandex.ru/support/webmaster/search-results/favicon.xml), Reklam alanlarında gösterilen reklamın, bir site simgesi içerebileceğini kabul eder. Reklamveren, site simgesinin, reklamcılık ve rekabet mevzuatının gereklilikleri dahil olmak üzere, yasal gerekliliklere uymasını sağlayacaktır.
23. Yandex Direct sistemi ve hizmetlerinin kalitesini iyileştirmek ve Reklamverenler için yeni teklifler geliştirmek amacıyla, Yandex periyodik olarak denemeler yapabilir. Bu denemeler süresince, sistem ve/veya arama istekleri tarafından rastgele seçilen belirli Kullanıcıların şahsi bilgisayarlarında ve mobil cihazlarında gösterilen Reklamlar, değiştirilmiş coğrafi hedefleme koşullarına (örneğin, Kullanıcının arama isteğinde belirtilen bölge baz alınarak) ve bunlarla sınırlı olmamak üzere, Reklamların seçimi ve bu Kurallarda geçen Reklam alanları için belirtilenlere kıyasla düzenlenmesi dahil, Reklamları Görüntüleme koşullarına tabi olarak, Reklam alanlarında gösterilebilir. Yandex, bir deneme yaparken, her bir Reklamın, Reklamların Reklam alanlarına yerleştirilme sırasına, bu Kurallarda belirtilen seçim koşullarına, coğrafi hedefleme koşullarına ve bu Kurallarda belirtilen diğer hükümlere uygun olarak görüntüleneceğini garanti etmez ve Reklamların Görüntülenmesine, Yandex Hizmetlerinin ek bilgilendirme materyalleri (bunlarla sınırlı olmamak üzere, ürün/mağaza işaretleri, ürünlere/materyallere ilişkin yorumlar dahil) ve Reklamverenin, Reklamı müşteri web arayüzü aracılığı ile hazırlarken belirttiği veya kararlaştırılan herhangi bir şekilde Yandex’e sunulan veriler/bilgiler eklenebilir. Bununla birlikte, denemeler, Reklamverenin bu Kurallara uygun olarak belirlediği sabit Tıklama Başı Maliyeti etkilemeyecek ve hiçbir şekilde değiştirmeyecektir. Hizmetlerin Ödemesi, bu Kurallara ve Yandex Direct Online Reklam Hizmeti Hüküm ve Şartlarına uygun olarak belirlenen Tıklama Başı Maliyet baz alınarak yapılacaktır. Bu denemelerin yapılışı hakkında bilgiler, Reklamverenin https://yandex.com.tr/support/direct/troubleshooting/start.xml adresinde bulunan geri bildirim formunu kullanarak müşteri destek hizmetlerine göndereceği talep üzerine verilecek olup, formda talebin sebepleri ve ilgili reklam kampanyası sayısı belirtilecektir.
24. Reklamveren, yukarıda belirtilen platformlarda gösterilmek üzere Reklam Kampanyasını oluştururken, Reklam Verene Akıllı Banner özelliğini kullanma izni verilebilir.
Yerleştirme ilkesi: dinamik yerleştirme.
Banner'ın değişken öğesi, Reklamveren tarafından Müşteri web arayüzünde tanımlanmış olan, en fazla 30 Ürün Teklifi içerebilir. Bu tür Ürün Teklifleri otomatik olarak değişecektir.
Reklamveren, bu özelliği kullanarak, Müşteri Web Arayüzünde aşağıda belirtilen eylemleri gerçekleştirebilir:
- Oluşturulan reklamı görüntülemek veya ekli bağlantıyı ziyaret etmek ve kullanılıyorsa, o bağlantı için oturum açma ve şifre gerekliliklerini oluşturmak. Reklamverenin, oturum açma gerekliliklerine uymaması nedeniyle, Reklama ve bağlantısına ulaşamamasından Yandex sorumlu olmayacaktır.
- Banner'ın sürekli öğesini, uyumlu bir görüntüleme formatında sağlamak;
- Reklama konu olan ürün kategorilerini seçmek;
- Reklamın görünümünü özelleştirmek. (metin rengi gibi)
Reklamveren, ek "Akıllı Banner" işlevine dönerek, belirtilen işlevi kullanarak oluşturduğu Reklam içeriğinin, reklamcılık yasası gereklilikleri dahil olmak üzere, yasal gerekliliklere uyumuyla yükümlü olacağını kabul eder. Yandex, bahsi geçen işlevin hatasız çalışmasıyla ilgili herhangi bir garanti sağlamaz.
Akıllı Banner, Yandex'in Kullanıcının ilgi alanlarına göre otomatik olarak belirlediği Reklamın, Yandex.com.tr adresini ve/veya Reklam Ağı İnternet sitelerini daha önce ziyaret etmiş olan kullanıcılara gösterilmesi amacıyla kullanılır.
25. Reklam Veren’in, bu bölümde yer alan ek özellikleri kabul etmemesi durumunda, kendisinin aşağıdaki geribildirim formu aracılığı ile yardım masası ile irtibata geçmesi gerekmektedir: https://yandex.com.tr/support/direct/troubleshooting/start.xml.
26. İşbu kuralların Madde 1, C) ve F) bentlerinde belirtilen yerlerde bulunan Reklam alanlarında ilanların gösterimi sırasında, Reklamverene “Video destekleme” işlevini kullanma teklif edilebilir. Bu işlev çerçevesinde Reklamverene Reklam ilanını Yandex tarafından sağlanan veya Reklamveren tarafından yüklenen bir video ile desteklemesi teklif edilir. Reklamveren tarafından yüklenen videoların, İnternette https://yandex.com/adv/requirements/videowebreq adresinde yayınlanmış olan “Yandex video ağı için reklam materyalleri hazırlama genel kuralları” belgesinde belirlenmiş olan gereksinimlere uygun olması gerekmektedir.
“Video destekleme” işlevinin kullanıldığı reklam ilanı hızlı bağlantı, resim ve diğer eklentiler olmadan gösterilebilir.
Yandex tarafından sağlanan video ile desteklenen ve Kullanıcıya gösterilmiş olan Reklam ilanı, bu Kullanıcıya farklı bir Reklamverenin aynı videolu Reklam ilanının bu Kullanıcıya son gösteriminden sonra (Yandex verilerine göre) en erken 1 ay içerisinde gösterilebilir.
Reklamveren, “Video destekleme” işlevinin kullanıldığı reklam ilanlarının kontrolünü yapmak zorundadır. Bu tür ilanlar konusunda Reklamveren Teklif ile öngörülen tüm yükümlülük ve garantileri üstlenir.
Reklamveren, Yandex tarafından “Video destekleme” işlevi kullanılarak Hizmet verilmesi sırasında kullanılan fikri mülkiyet ürünlerinin (ileride FMÜ) kullanımı konusunda ne Yandex’in ne de başka bir üçüncü kişinin Reklamveren’e münhasır hakları sağlamadığını ve kullanımı için lisans vermediğini kabul etmektedir. Reklam Veren bu tür FMÜ’leri Reklam ilanı dışında kullanma hakkına sahip değil, eğer aksi Reklam Veren ile bu tür FMÜ’lerin ilkgili sahipleri arasında belirlenmemişse.
27. Reklamveren, Reklamın iletişim sayfasına yönlendiren (sanal kartvizit) bağlantı içermesi durumunda, iletişim sayfasındaki (sanal kartvizit) bilginin Yandex tarafından Dizin Bilgileri’nde yer alan şirketlerin bilgisi ile otomatik eşleştirme yapabileceğini kabul etmektedir. Kuralların I-E) maddesinde belirtildiği üzere Reklamların Reklam Alanlarına ve Ek Blok’taki 1 A) maddesinde tanımlanan Reklam Alanlarına yerleştirilmesi bu maddenin hükümlerine uygun olarak Yandex tarafından otomatik olarak eşleştirilen Dizin Bilgileri ile birlikte gösterilebilecektir; bunlar arasında, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere: ilgili şirketin fotoğrafı, panoramalar, şirkete ilişkin değerlendirmeler, değerlendirme sayısı/ derecesi, kategoriler/ bölümler, en yakın metro istasyonu (uygulanabilir olduğu durumda), şirketin ek karakteristik özelliği (ortalama hesap, wi-fi vb.) yer alabilir. Bu özellik, Yandex’in Reklam Veren’e ilgili etkinleştirmeyi Müşteri web ara yüzü aracılığı ile bildirmesi koşulu ile yukarıda belirtilen türdeki Reklamlar bakımından varsayılan bir özellik olarak etkinleştirilebilir. Bu özellik Reklam Veren’in Müşteri web ara yüzünde yer alan ilgili onay kutusunu seçmesi ile de etkinleştirilebilir. Her halükârda Reklamveren Dizin Bilgilerinin doğruluğunu ve hukuki açıdan kullanabilir olduğunu sağlamakla yükümlüdür. Reklamveren, ayrıca Reklamlarda Dizin Bilgisinin kullanılmasına ilişkin bu teklif ile belirtilen tüm yükümlülükleri ve taahütleri yerine getirmeyi kabul eder. Reklamveren, Müşteri web ara yüzünde yer alan özel onay kutucuğunu kullanarak bahse konu özelliğin kullanımını iptal edebilir.
28. Yandex İstatistiklerini doğru bir şekilde oluşturmak ve Hizmetlerin maliyetini belirlemek için, Yandex,yerleştirilen Reklamlarda tıklama sayısını belirlemek ve diğer verileri toplamak amacıyla Bağlantı'ya tek taraflı olarak teknik bir parametre ekleme hakkına sahip olacaktır.
Reklamveren, Kullanıcılar teknik parametreler eklenmiş bir Bağlantıya tıkladığında, Bağlantının ek teknik parametreli olarak düzgün çalışmasını ve internette bilgi kaynağının (sitenin) doğru görüntülenmesini sağlamayı taahhüt eder.
29. Reklamverene, bir Reklam kampanyası oluştururken eğer teknik olarak mümkünse Reklamveren tarafından sağlanan Reklamverenin web sitesini ve/veya yazılım kullanarak oluşturulan materyalleri kullanarak Reklamlar oluşturan Yandex Direct yardımıyla "Yapay Zeka kullanarak reklam oluşturma" (bundan sonra "AI Generator" olarak anılacaktır) ek özelliğini kullanma fırsatı verilebilir.
29.1. Teknik olarak mümkünse, yazılım kullanan AI Generator özelliği YandexGPT teknolojisi kullanılarak gerçekleştirilir (https://yandex.ru/legal/yagpt_termsofuse/ adresinde belirtilen hüküm ve koşullara tabidir). Reklamveren, AI Generator özelliğini kullanmaya başladığı andan itibaren YandexGPT teknolojisinin kullanım koşullarını kabul eder.
29.2. Reklamveren, AI Generator özelliğini kullanarak oluşturulan Reklam İlanlarının içeriğinin yasal düzenlemelere, reklam yasalarına ve fikri mülkiyet haklarına uygunluğundan sorumlu olduğunu kabul edip kendisi tarafından sunulan Materyallerin üçüncü tarafların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmediğini garanti eder.
Yandex, belirtilen özelliğin hatasız çalışacağını ve bunun Reklamverenin hedef ve beklentilerine uygun olacağını garanti etmez.
* Bu Reklam adedi kısıtlaması, Reklam ağı katılımcılarının, içeriği, mobil uygulama sayfası/içeriği aşağı kaydırıldığında otomatik olarak yüklenen İnternet siteleri ve Reklam Ağı ortaklarının mobil uygulamaları için geçerli değildir.
** «Genişletilmiş işaret» - Reklamverenin sağladığı Reklam metnini ve iletişim detaylarını içeren, Yandex Maps'te, Yandex Maps mobil uygulamasında ve Yandex Navigasyon mobil uygulamasında (http://harita.yandex.xx/) yer alan haritada gösterilen ve haritada, Reklam Verenin iletişim sayfasında (iletişim sayfası Bağlantısının Reklama eklenmesi şartıyla) belirttiği adrese karşılık gelen noktaya yerleştirilen bloktur. «Genişletilmiş işaret» bloğu içeren işaret, haritada vurgulanır ve sadece Yandex Maps arama sonuçları sayfalarında (http://harita.yandex.com.tr/) yer alan Reklam alanlarında ve Ek Blok’un madde A’sında belirtilen Reklam Alanlarında gösterilir.
Tarih: 25.11.2025
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/29012025/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/17092024/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/30032021/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23072020/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/13072020/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/15042020/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/16032020/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/29112019/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14052019/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/05042019/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/03042019/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/26122018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/19112018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/16112018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/09112018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/11092018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/03052018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25042018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/16042018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/26032018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14032018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/22022018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/31012018/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/05122017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23102017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/20102017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25092017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/12092017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/07092017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/28082017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14082017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/07072017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25042017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/13042017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23032017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23032017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14022017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/08022017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/24012017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/19012017/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/28112016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/27072016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14072016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/13072016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14062016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25042016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/18042016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/28032016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/16032016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/10032016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/05022016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/01022016/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/15122015/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/24112015/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/09112015/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/26102015/.
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/01092015/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25082015/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/06082015/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/20042015/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/01042015/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/27112014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23052014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/22052014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/19052014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/30042014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/25042014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/12022014/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/31102013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14102013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/03102013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/23092013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/05082013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/06062013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/24012013/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/06112012/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/16102012/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/19092012/
Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules/14082012/