Geçiş otomatik gerçekleşir ve kampanyalarda veya teklif yönetim sistemlerinizde herhangi bir ayar değişikliği yapmanızı gerektirmez. Hazırlanmanıza yardımcı olacak başlıca soruların cevaplarını aşağıda bulabilirsiniz.
- Yandex, sitede faydalı işlemlerin neler olduğunu nereden biliyor?
Özel bir dönüşüm sınıflandırıcısı geliştirmeye devam ediyoruz. Dönüşümlerin sayısını ve maliyetini optimize eden reklam verenlerin geri bildirimleri sayesinde, çeşitli faaliyet alanları için sitede yapılan hangi işlemlerin faydalı olduğunu inceledik. - Dönüşüm olasılığı tahmini nedir? Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?
Yandex.Metrica ve diğer servislerimizden toplanan veriler yardımıyla anonim kullanıcı oturumlarını inceleyerek siteye yapılan her ziyaretin sonuçlarını tahmin ediyoruz. Örneğin kullanıcının, sepeti veya iletişim sayfasını ziyaret edip etmediğini yüksek bir doğrulukla tahmin edebiliyoruz. Ayrıca, tahminin gerçekleşip gerçekleşmediğini de kontrol ediyoruz.
Bu sayede, her kampanyada ortalama trafik dönüşümünü otomatik hesaplıyoruz. Daha sonra sistem, sitedeki dönüşüm olasılığına göre teklifinizi otomatik olarak yükselterek veya düşürerek, YRA'dan siteye yapılan her ziyareti en uygun fiyata satın alır. - Sitede birkaç hedef varsa ne olur? Strateji hangi hedefi baz alır?
Yandex.Metrica'daki hedef sayınızdan veya türlerinden bağımsız olarak strateji, faaliyet alanı türünüz için en faydalı işlemlere (örneğin, sipariş vermeye veya iletişim bilgilerini görüntülemeye) göre hareket eder. Bu teknolojiyi geliştirerek dönüşümleri, huninin üst katmanında yapılan standart işlemlerden ayırabilecek şekilde sistemi eğittik.
Sitede ihtiyacınız olan her tür hedefi ayarlamaya devam edebilirsiniz. Bu durum, optimizasyonun doğru yapılmasına engel olmaz. Dahası, sayacınızdaki olası yanlış hedef ayarları algoritmanın çalışmasını etkilemez. Sistem, kullanıcı oturumlarını doğrudan analiz eder. - Yandex.Metrica'daki hedefler ayarlanmadıysa?
Sistem, Metrica sayacını barındıran herhangi bir site için kullanıcı oturumlarını analiz eder ve görüntüleme derinliği, sayfada geçirilen süre, sayfa öğeleriyle etkileşim, sipariş oluşturma sayfalarını ziyaret etme gibi birçok parametreden oluşan dönüşüm göstergelerini dikkate alır. Böylece, daha kaliteli trafik ve daha fazla dönüşüm elde etmiş olursunuz. - Dönüşümleri optimize etmek istemiyorsam? Maksimum trafik çekmek istiyorum.
Bu teknolojideki en önemli unsur, otomatik teklif düzenlemelerinin, kampanyada ortalama trafik dönüşümüne göre kişiye özel uygulanmasıdır. Sitede hiç dönüşüm işlemi yapılmadıysa, CPA'in çok yüksek veya çok düşük olduğu durumlar da yoktur. - Teklifler neden verilir? Teklif aracı nasıl çalışacak?
Teklifleriniz, satın alma yönetiminin merkezinde kalmaya ve açık artırmada bizim için en önemli parametre olmaya devam ediyor.
Dönüşüm olasılığının ortalamanın üstünde veya altında olduğu durumlarda, tekliflere ek bir düzenleme katsayısı uygulanır.
Tıklama fiyatının 1 TL olduğunu varsayalım. Sistem, bu teklifi kullanarak ana ziyaretleri satın alır. Düşük dönüşümlü kullanıcılar için teklif iki kat veya daha fazla düşürülebilir; bunları 0,5 TL'ye veya daha ucuza satın alırsınız. Satın almayı hedefleyen birkaç "önemli" müşteri için sistem, açık artırmayı kaybetmemek için teklifi 1,5 TL'ye kadar çıkartabilir. - Bütçe hangi araçlarla sınırlanabilir?
Günlük bütçe ve haftalık bütçe daha önce olduğu gibi devam edecek. Aynı bütçeyle daha fazla dönüşüm elde edebileceksiniz. - Kampanyanın kalitesini nasıl değerlendirebilirim veya sistemi ihtiyacım olan hedefe nasıl yönlendirebilirim?
Kaliteyi, CPA (ortalama dönüşüm fiyatı) veya Rapor Sihirbazı'ndaki hedefe yönelik oturumlar ile değerlendirmenizi öneririz. Daha çok hedefe yönelik ziyaret getiren reklam formatlarını, hedef kitleleri, reklam alanlarını, gösterim bölgelerini öğrenmek için fiyat göstergelerinin çeşitli kesitlerini hedefe yönelik oturum oranlarıyla karşılaştırın.
Belirli bir hedefi optimize etmeniz gerekiyorsa, "Ortalama dönüşüm fiyatı" stratejisini kullanmanızı öneririz. - Teklif ne kadar artar veya düşer?
Burada tek bir kural yoktur; düzenlemeler herkes için farklıdır. Düzenlemeler, ortalama CPA değerinize ve her reklam gösteriminde dönüşüm olasılığına bağlıdır. Sistem her koşulda tekliflerinize odaklanır ve günlük bütçe sınırlamasını dikkate alır.
Diğer göstergeleri hedefe yönelik optimize etmek istiyorsanız, istediğiniz zaman YRA için alternatif seçebilirsiniz. Örneğin CPA, ROI veya haftalık bütçe için otomatik strateji seçebilirsiniz.