Tüm bu göstergeler sitede yapılan faydalı işlem olasılığını (satın alma, sipariş, kayıt oluşturma vb.) yansıtır. Kısaca, hedefe yönelik oturumlar değeri ne kadar yüksekse reklam Yandex.Direct'in gördüğü hedefleri daha iyi işler.
Direct'te birçok etkililik ve verimlilik göstergeleri bulunmaktadır. Bu göstergelerden hangileri hedeflenmeli?
Gösterge sayısı çok arttığı için anahtar sözcük gruplarının verimliliğini arayüzden kaldırmaya karar verdik. Şu anda bu gösterge, reklam kalitesinin önemli faktörü gibi görünmekte ancak daha yakından incelediğinizde sadece temel önerilerden oluştuğunu ve bu önerilerin daha farklı, daha kullanışlı ve daha anlaşılır şekilde verilebileceğini göreceksiniz. Gelecekte arayüzü daha çok kişiselleştirmeyi hedefliyoruz. Bu konuya ileride başka bir başlıkta değineceğiz.
Kampanyaları optimize ederken gerçek istatistik ve verim baz alınmalıdır. Bu anlamda hedefe yönelik oturumlar dönüşüm hakkında faydalı bir sinyal vermektedir. Yeni metriklerin Direct ile daha etkili çalışmanızı sağlamasını umuyoruz. Reklamlar için doğru anahtar sözcük grubu seçimi hakkında önerileri Yardım bölümünde bulabilirsiniz.
Hedefe yönelik oturumların göstergeleri nasıl çalışır?
Direct, Yandex.Metrica'nın dahil olduğu sitelerde otomatik olarak hedef arar. Dönüşüm sınıflandırıcımıza dayanarak Direct, kritik işlemleri standart olanlardan ayırır.
Daha sonra makine öğrenimi teknolojisi sayesinde sistem, reklama tıklayarak geçiş yapan her kullanıcının oturumu hakkında verileri inceleyerek dönüşüm olasılığını tahmin eder. Sistem ayrıca görüntüleme derinliğini, zamanını ve ziyaret edilen sayfaların URL'lerini dikkate alır.
Hedefe yönelik oturumların sunduğu avantajlar nelerdir?
- Yandex.Metrica sayacınız olduğunu fakat dönüşüm verileri henüz toplamadığınızı varsayalım. Bu durumda, hedefe yönelik oturumlar kampanyalarınızın etkililik göstergesi ve reklam bütçenizin kullanım görevini üstlenir.
- Birçok hedefiniz var ancak bu hedeflerin verileri kampanya etkililiği konusunda yeterli fikir vermiyor. Örneğin "döküm küvetler" ve "akrilik küvetler" hedefleri iki tip ürün arasında talebi ölçmeyi sağlamakla birlikte, reklam kampanyası ayarlarının kalitesi hakkında fazla bilgi vermez. Yeni göstergeler, kampanyanın tamamını değerlendirmenize yardımcı olur.
- Son olarak Yandex.Metrica'da hedefler yardımıyla kullanıcıların sitede yaptıkları faydalı işlemleri (örneğin belirli bir sayfayı ziyaret etme, butona tıklama, form doldurma) zaten takip ediyorsanız, bu veriler ile hedefe yönelik oturum göstergelerini karşılaştırın. Hedefe göre kesitteki trafik dönüşümlü ve hedefe yönelik oturum göstergelerine zıt ise bu durum reklamın veya sitenin daha iyi çalışabileceğinin sinyalidir. Kampanya ayarlarını, site yapısını ve etkililiğin değişkenlik gösterdiği hedefi kontrol edin.
Yeni metriklerden bir diğeri: Hedefe yönelik oturum fiyatı. Kendi hedeflerinize göre dönüşümlerle ilgili veriniz olmadığında bu metrik, yaklaşık kullanıcı çekme fiyatını tahmin eder. İleride, hedefe yönelik oturumlara göre kampanyalar optimize edilebilecek. Bu konuyla ilgili sizi mutlaka ayrıca bilgilendireceğiz.
Üçüncü gösterge olan hedefe yönelik oturum oranı, ziyaret dönüşüm puanının toplam reklam geçiş sayısına göre hesaplanır. Bu gösterge, dönüşümün etkililiği konusunda fikir verir ve hedefe yönelik oturum fiyatıyla birlikte hangi reklam formatların, hedef kitlelerin, reklam alanlarının ve gösterim bölgelerinin daha çok hedef ziyaret getirdiğini gösterir. Bu göstergeleri ne şekilde analiz etmeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.
Hedefe yönelik oturum göstergeleri düşük değer gösteriyorsa (veya hiçbir şey göstermiyorsa) ne yapılmalıdır?
Öncelikle endişelenmeyin. Bu metrik, kendi başına reklam verme ücretini ve olası kampanya kapsamını etkilemeyip, sadece bilgi amaçlıdır.
Hedefe yönelik oturum göstergeleri, sizin etkililikle ilgili beklentilerinizle uyuşmayabilir. Bunun birkaç sebebi olabilir. Reklamı optimize ederken birinci sebebe dikkat etmek gerekir:
- Reklamın yönlendirdiği site birkaç farklı işlemin yapılmasına ve farklı hedeflere ulaşılmasına izin veriyor: satmak ve satın almak, kiraya vermek ve kiralamak. "Benzersiz" kampanya oluştururken, diğer otomatik sistemlerde olduğu gibi, Direct algoritmasının birbirinden çok farklı birkaç görevi işlemek için teklif hesaplamakta ve tahmin oluşturmakta zorlanacağını unutmayın. Her önemli hedef için ayrı sayfa ve ayrı reklam kampanyası oluşturulmalıdır.
- Farklı kullanıcı senaryosu. Rakipleriniz test sürüşü için talep toplarken siz araba satışı için çoktan internet mağazanızı mı açtınız? Harika! Fakat tıklamadan sonra dönüşüm olasılığını tahmin ederken robot, başarılı oturumun alışılmış sinyallerini arayabilir ve sizde bulamayabilir. Bu durumda reklam verenin görevini iyi anlaması ve gösterimlerini buna göre optimize etmesi önemlidir.
- Sitede Yandex.Metrica olmasına rağmen hedefe yönelik oturum verileri toplanmıyorsa istatistik görüntüleme zaman aralığına ve belirtilen filtrelere dikkat edin. Seçilen kesitte tahmin oluşturmak için yeterli tıklama sayısı olmayabilir. Daha geniş zaman aralığı belirlemeye veya daha büyük kesite bakmayı deneyin.
Hedefe yönelik oturumlarla ilgili haberlerimiz bitmedi... İstatistikte yapılan güncellemeler hakkında haberlerle geri döneceğiz. Geri bildirimleriniz ve örnekleriniz için şimdiden teşekkür ederiz!