Ottoman Empire's European territory reduced from 12,000 to 1,500 square miles. Total population of empire estimated at 9,300,000 inhabitants. Constantinople's population was about 1,250,000. UK imports totaled £32,409,576 in 1920, exports £12,092,253
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılar yeni çıkan kitapları tanıtmaktadır. Konuşmacılardan biri Fatih Bey olarak anılmaktadır.. Video, Osmanlı vakıf kütüphaneleri hakkında İsmail Erünsal'ın 776 sayfalık kitabı ile başlayıp, Muharrem'in İkinci Meşrutiyet dönemi Osmanlı maliyesi üzerine kitabı hakkında bilgi vermektedir. Ardından Aksaray Belediyesi'nin Yusuf Hakiki Baba'nın Divanını ve Yozgat Belediyesi'nin Burhanettin Kapısuzoğlu'nun "Güzelleme, Bozok Nağme" adlı yerel tarih kitabını tanıtmaktadır. Konuşmacılar, belediyelerin ve yerel tarih uzmanlarının hazırladığı kitapların genel tarih araştırmacılarına sağladığı hizmetleri vurgulamaktadır.
Lake Tahoe is North America's largest alpine lake, located at 6,225 ft above sea level. It spans 191 square miles with 72 miles of shoreline and 122,160,280 acre⋅ft volume. Lake is second deepest in US at 1,645 ft, after Crater Lake
Bu video, Milas Kent Belleği Müzesi'nin tanıtım amacıyla hazırlanmış bir belgesel formatındadır. Videoda müze müdürü, Gaziler Derneği temsilcileri, Milas köy ve mahalle muhtarları, Bedias Belediyesi temsilcileri ve diğer yerel yetkililer yer almaktadır.. Video, Milas'ın tarihi ve kültürel mirasını korumak için kurulan Kent Belleği Müzesi'nin kuruluş sürecini ve önemi hakkında bilgi vermektedir. Müzede Milas'ın kendi kültürü, doğum-düğün-ölüm gelenekleri, türküler, efsaneler ve mirasla ilgili halk hikayeleri sergilenmektedir. Ayrıca Milas Kütüphanesi'nde Milas'la ilgili kitaplar ve yazarların kitapları da yer almaktadır. Video, müzenin 2009 yılından beri Çekül ile birlikte yürütülen Bedias Belediyesi'nin mahrum bir projesinin ürünü olduğunu ve kültür rotası, sokak sağlıklaştırma ve restorasyon projeleriyle desteklendiğini belirtmektedir.
Lake Huron is one of five Great Lakes shared by Ontario and Michigan. Surface area is 23,007 square miles, making it third-largest freshwater lake. Contains 30,000 islands and is 577 feet above sea level. Maximum depth reaches 125 fathoms, average depth is 32 fathoms
Bu video, bir kişinin Merkez Güneyköy'ün eski ilkokulunu ziyaret ettiği bir belgesel formatındadır. Videoda kişi, okulun kapısını açarak içeri giriyor ve izleyicilere okulun eski öğrencileri hakkında yorum yazmalarını istiyor.. Videoda eski ilkokulun lojmanı gösteriliyor ve kişi, okulun diğer bölümlerine geçiş olmadığını belirtiyor. Ayrıca videoda bir kişi, bu okulda beş yıl okuduğunu ve kamera çıktığını söylüyor.
Bu video, Sadri Ertem'in yazdığı ve Fatma Gökbulut tarafından seslendirilen bir hikaye anlatımıdır. Hikayede Gümüşlü Kurşun Maden Ocakları Müdürü Çelebi, köy muhtarı Ömer Ağa, Hacı ve köylülerin karakterleri yer almaktadır.. Video, maden ocakları müdürünün zengin bir köye gelişinden başlayarak, köylülerle kurduğu ilişkileri, toprak satın alma çabalarını ve sonunda köyün nasıl yok olduğunu kronolojik olarak anlatmaktadır. Hikaye, köyün çöl haline gelmesi, hayvanların ve insanların yok olması, köylülerin topraklarını satarak maden ocaklarına amele olmaları ve sonunda köyün tamamen yok olması sürecini detaylı şekilde aktarmaktadır.. Hikaye, köyün yok oluşundan sonra üç köyün Yemen'den dönen istibdal askerlerine karşı nasıl korunduğunu göstererek sona ermektedir.
Switzerland leads with 16,000 square miles of glaciers and neutrality. Japan ranks second with 126 million people and urban lifestyle. United States ranks third as dominant economic and military power. Canada ranks fourth with 35.5 million residents near US border. Australia ranks fifth with 40,000-year-old indigenous history
Bu video, Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arke Birimi tarafından hazırlanan "Şehri Denizli" projesinin tanıtımını içermektedir. Proje, Denizli Valiliği ve Denizli Büyükşehir Belediyesi'nin paydaş olduğu, 2016 yılında başlayan ve 2017 yılında Başbakanlık Tanıtma Fonu'ndan destek alan bir projedir.. Video, projenin hedeflerini, yapısını ve içeriğini anlatmaktadır. Proje, Denizli'nin ilçelerini tanıtan 20 fantastik hikayeden oluşan, 8-10 yaş arası öğrenciler ve görme-işitme engelli öğrenciler için hazırlanmış bir projedir. Kitaplar hem yazılı hem sesli kitap formatında hazırlanmış olup, işaret diline tercüme edilmiştir. Proje ekibi, Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü uzmanları, öğrenciler, işaret dili tercümanı ve Pamukkale Üniversitesi akademisyenlerinden oluşmaktadır.
1888'de Eyüp'te doğdu, çeşitli okullarda eğitim gördü. 1912'de İstanbul Darülfünun Edebiyat Bölümü'nden mezun oldu. Kütahya İdadisi'nde sekiz yıl tarih öğretmenliği yaptı
Olay, geçmişte meydana gelen ve başlangıç-bitiş tarihi belli olan olaylardır. Olgu, tarihî olaylardan sonra gelişen uzun süreli durumlardır. Tarih, belgelere dayalı ve kronolojik olarak olayları inceleyen bilimsel disiplindir. Takvim, astronomi gözlemlerine dayanarak zamanı bölümleme yöntemidir. Geçmiş, belge gerektirmeyen ve bireylerin algısına göre değişen deneyimlerdir
Bu video, bir kişinin Aşklar Sokağı'na yaptığı ziyareti ve sokağın hakkında bilgi verdiği bir tanıtım içeriğidir. Videoda 18 yaşındaki bir bekar ve Murat Erkin köyünden gelen bir kişi yer almaktadır.. Video, Aşklar Sokağı'nın tarihi ve önemi hakkında bilgiler sunmaktadır. Sokağın gençler ve yaşlılar tarafından sevgililerine ve eşlerine birlikte gezildiği, 70-80 seneden beri Muratlar köyünde hayır yapıldığı belirtilmektedir. Konuşmacı, sokağın daha fazla tarihi ve bilinmeyen yönleri olduğunu ve izleyicilerin gelip görmelerini istediklerini ifade etmektedir.
Bu video, bir köyde yaşayan çeşitli yaşlı ve genç sakinlerle yapılan röportajlardan oluşmaktadır. Röportajlarda Ahmet Ak Sünger (84), Esme Kayaya (eski muhtar), İsmail (61) ve Zonazana Sansever (85) gibi yerel kişiler yer almaktadır.. Videoda köyün tarihi, köylülerin köye olan bağlılıkları ve yaşam koşulları ele alınmaktadır. İlk bölümde köyün geçmişinden ve köylülerin köye taşınma hikayelerinden bahsedilirken, ikinci bölümde köylülerin devlet hizmetlerine duydukları memnuniyetsizlik, deprem sonrası yaşanan sorunlar ve cemevi kurma taleplerinin reddedilmesi gibi konular işlenmektedir.. Röportajlarda ayrıca köylülerin Yol TV programına bakıp baktıkları, muhtarlık sistemi hakkındaki görüşleri ve alevi köylülerin camilere yardım edilmesine karşın cemevi kurma taleplerinin reddedilmesi gibi sosyal ve dini konular da ele alınmaktadır.
Bu videoda bir kişi, Rumeli kökenli ve mübadele torunu olduğunu belirterek, atalarının doğduğu yerlere yaptığı bir geziyi anlatıyor. Eşi ise Malatya-Erzurum karışımı bir ailenin çocuğu.. Konuşmacı, atalarının doğduğu yerlere gittiğinde hiçbir şey bulamadığını ve göremediğini ifade ediyor. Bu değerlerin kıymetini bilinmesini, ticarete çevrilmesini ve buralara yatırım yapılmasını öneriyor. Ayrıca okuyan öğrencileri yurt dışına kaçırmamak ve onları burada tutmak gerektiğini vurguluyor.
Bu belgesel, Bilecik'in Pazaryeri ilçesine bağlı Bakras (Günyurdu) köyünün tarihini ve Mustafa Erdemir Barajı'nın köy üzerindeki etkilerini anlatmaktadır. Videoda köy sakinleri ve yerel yetkililerin görüşleri yer almaktadır.. Video, Bakras Köyü'nün Osmanlı döneminden günümüze kadar olan tarihini ve geleneksel örf adetlerini anlatarak başlıyor. Ardından 1978'de başlayıp 2006'da tamamlanan Mustafa Erdemir Barajı'nın köyün boşaltılmasına neden olduğu ve köyün ikiye bölündüğü anlatılıyor. Belgesel, barajın köy sakinlerine getirdiği sosyal ve kültürel değişimleri, eski köydeki insanların yaşadığı zorlukları ve mezarlıkların sular altında kalması gibi sorunları ele alıyor.
"Geçmişten Günümüze" adlı proje kapsamında Kütahya'nın geleneksel kültürü ve antika eşyaları hakkında bilgi veren bir belgesel formatındadır. Videoda Elif Naz Öz, Fatma Yılmaz, Ümmügül Sivri, Kenan dede ve Aslı gibi yerel kişiler yer almaktadır.. Video, Kütahya'nın geleneksel kültürü, kıyafetleri, halı dokuma sanatı ve yağlı isimli eski ürünler gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca elektriksiz dönemlerde kullanılan gaz lambaları, gaz ocakları, radyoların tarihçesi, tepelik gibi geleneksel takılar, bakır kaplar, mangallar, kahve değirmeni ve semaver gibi antika eşyalar da tanıtılmaktadır.. Videoda Kütahya'nın çinileri ve Evliya Çelebi'nin Kütahya'da yaşamış olması gibi yerel kültürel bilgiler de paylaşılmaktadır. Katılımcılar kendi deneyimlerini ve bilgilerini aktararak Kütahya'nın kültürel mirasını ve bu mirasın günümüzdeki durumunu göstermektedir.
Bu video, Kadirli Lisesi'nde 30 yıl öğretmenlik yapan İrfan Bey ile yapılan bir röportajdır. İrfan Bey, Kadirli'de yaklaşık 38-39 yıllık devlet memuriyeti ve öğretmenlik deneyimine sahiptir.. Video, Kadirli Lisesi'nin tarihini anlatmaktadır. 1968 yılında açılan lisenin kuruluş süreci, Mehmet Can'ın kaymakam olarak geldiği dönemde çeltik haklarını kiraya vererek lisenin yapılması planı, Adana valisi Ömerlivancıoğlu'nun desteğiyle dernek faaliyetleriyle lisenin açılması ve Boru Ali'nin evinin istimlakı için yapılan mücadele detaylı olarak aktarılmaktadır. Ayrıca, lisenin bulunduğu bölgedeki ulaşım zorlukları ve öğrencilerin karşıdan karşıya geçme yöntemleri de anlatılmaktadır.
Bu video, bir köy turu formatında çekilmiş olup, anlatıcı köyün giriş yolundan başlayarak merkeze doğru ilerleyerek köyün tarihi yapılarını tanıtmaktadır. Videoda köyün muhtarı ve Arif Çelik gibi yerel kişiler de yer almaktadır.. Video, 19 Kasım 2010 Cuma günü Kurban Bayramı'nın üçüncü günü çekilmiş olup, köyün giriş yolundan başlayarak merkeze doğru ilerleyen bir tur sunmaktadır. Anlatıcı, köyün ana yolunu, samanlıkları, evleri ve tarihi yapıları (Çetlagil'in harmanı, samanlı, Yaşar'ın konağı, Şükrü ambar, Bakacak kayası, Anlıgil'in konağı, Hakkı Taşkın'ın evi, Çet'in evi, Satılmış Özkan'ın evi, Ali Taşkın'ın evi, Atik Özkan'ın evi, Kadir Özkan'ın evi) detaylı olarak tanıtmaktadır. Ayrıca köyün üst tarafına doğru ilerlerken Eciklerin bahçesi de gösterilmektedir.
Bu video, Doruk Türk kanalında yayınlanan bir röportajdır. Röportajı yapan Samih Bey, Muğla'nın Dalaman bölgesinde ikamet eden yapımcı ve yönetmen Serdar Kulmaç ile sohbet etmektedir.. Röportajda Serdar Kulmaç, 28 yıldır yaşadığı bölgede, dedelerinin ve nenelerinin anlattığı hikayeleri günümüz kıyafetleriyle değil, o dönem kıyafetleriyle canlandırmak isteyen bir projesi hakkında konuşmaktadır. Kulmaç, bu projenin hem günümüz insanları hem de gençleri etkileyeceğini, 7'den 70'ye herkese hitap edeceğini belirtmektedir. Röportajın sonunda, bir sonraki bölümde Kulmaç'ın dizide oynayacağı kıyafeti giydirip, tanımlık bir bölüm çekecekleri duyurulmaktadır.