Bu video, bir kişinin destan yazma tekniklerini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce tarih yazma konusunu öğrettiğini belirtiyor.. Videoda destan yazma süreci adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, destanın nasıl yazılacağını, "miyase" yerine "sevilay" yazılması gerektiğini ve destanın fotoğrafının nasıl asılacağını anlatıyor. Ayrıca, kayınvalidenin aldığı teşhir ürünleri yerine 108 bin lira tutan pahalı mobilyaları seçtiğini ve aylık 12 bin lira ödeme yapacağını belirtiyor. Video, "Gelinim Mutfakta" dizisinin yeni bölümünün Pazartesi günü Kanal D'de yayınlanacağını duyurarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı senaryo yazma konusunda yararlanabileceğiniz kaynakları paylaşıyor.. Video, senaryo yazma konusunda temel bilgiler edinmek isteyenler için çeşitli kaynakları tanıtmaktadır. Aristoteles'in "Poetika", Joseph Campbell'in "Kahramanın Sonsuz Yolculuğu", Sidfield'in "Screen Play", Robert McKee'nin "Story", Black Snyder'ın "Save the Cat" ve Ky Anvilland'ın "Creating Character Arks" gibi kitaplar detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca John August ve Craig Mazin'in sunduğu "Scriptnote" podcast ve "Senaryo Hastası" YouTube kanalı gibi kaynaklar da önerilmektedir. Konuşmacı, bir sonraki videoda senaryonun temel adımlarını ele alacağını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere hikaye kitabı oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, hikaye kitabı oluşturma uygulamasının temel özelliklerini anlatmaktadır. Önce sayfa oluşturma ve metin ekleme işlemleri gösterilmekte, ardından "scan" özelliği kullanılarak sayfa içine şekiller, renkler ve karakterler ekleme anlatılmaktadır. Özellikle "bir varmış bir yokmuş" hikayesi örneği üzerinden, köpek gibi karakterlerin nasıl ekleneceği ve metinlerin nasıl yerleştirileceği detaylı olarak açıklanmaktadır.
Basit girdilerle etkileşimli veya tek seferde hikaye oluşturma imkanı. Doğal dil işleme teknolojisiyle tutarlı olay örgüsü ve karakterler. Bulut tabanlı hizmet ile gerçek zamanlı çalışma imkanı. Bilim kurgu, fantezi, romantizm gibi çeşitli türlerde destek
Kısa öyküler 1.000-5.000 kelime arasında olmalıdır. Her öykünün giriş, çatışma, doruk ve çözüm olmak üzere dört temel bileşeni vardır. Tek bir ana karakter, çatışma ve ortama odaklanılmalıdır
Kitap yazmak hem meslek hem hobi olarak düşünülmelidir. Yazma nedenleri ve hedefleri gerçekçi olmalıdır. Tek bir çalışma alanı ve düzenli program oluşturulmalıdır. Günde 30 dakika ile 2 saat arası düzenli yazma yapılmalıdır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu defterlerde kullanılabilecek kolay ve hızlı yapılabilecek başlık tekniklerini göstermektedir.. Videoda sunucu, defterlerde kullanılabilecek 10 farklı başlık tekniğini adım adım göstermektedir. Her başlık için kullanılan kalemler (brush pen, eyeliner, kaligrafi kalemleri, siyah kalemler) tanıtılmakta ve başlıkların nasıl yapılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Başlıklar arasında modern kaligrafi, büyük harflerle dağınık yazı, sahte kaligrafi, eğimli yazı, yaprak deseni ve çeşitli geometrik şekiller içeren başlıklar bulunmaktadır. Sunucu, bazı tekniklerin daha kolay ve hızlı yapılabileceğini, bazılarının ise daha detaylı ve şık sonuçlar verdiğini belirtmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin Black Snyder'ın "Kediyi Kurtar" kitabında bahsettiği 10 farklı film türünü anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, geleneksel film kategorilerinin hikayenin içeriğini açıklamadığını belirterek başlıyor ve Black Snyder'ın bu sorunu çözmek için geliştirdiği 10 film türünü detaylı şekilde inceliyor. Her bir tür için örnekler veriliyor ve bu türlerin ortak özellikleri açıklanıyor. Video, hikaye yazarken dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biri olarak her türün özelliklerini iyi bilmek gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında hikaye kurgusu ve olay örgüsü konusunu anlatan bir içeriktir.. Video, hikayenin ana olay etrafında nasıl geliştiğini ve yardımcı olayların ana olayı nasıl desteklediğini açıklamaktadır. Örneklerle (A'dan B'ye yolculuk, kral ve kraliçe ölümü) olaylar arasındaki ilişki ve bağlantıları (sıradaki ilişki ve neden-sonuç ilişkisi) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, olayları zaman sırasına göre anlatırken zaman belirten ifadelerin kullanımı ve metinlerin daha zevkli, eğlenceli ve akılda kalıcı hale getirilmesi için yaratıcılığın geliştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Orhan Duru 1933-2009 yılları arasında yaşamış, veterinerlik ve gazetecilik yapmıştır. İlk öyküsü 1953'te Küçük Dergi'de yayımlanmıştır. 1970 TRT Sanat Ödülü, 1996 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü ve 1998 Sait Faik Ödülü'nü kazanmıştır
Yapay zeka metinleri duygusal anlayıştan yoksundur. Akademik metinlerde güvenilirlik sorunları yaşanabilir. Yapay zeka kullanımı derece seviyesine göre artmaktadır
Yapay zeka yazma sürecini hızlandırır ve verimliliği artırır. Yaratıcı ipuçları ve olay örgüsü önerileri sunar. İnsan editörlere göre daha uygun maliyetlidir. Çok dilli çeviri ve araştırma desteği sağlar
Bu video, Gül Abus Semerci, Burak Göral ve Görkem Çakın tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, hikaye anlatımının temel unsurlarını ele almaktadır. Şehirde yabancı bir karakterin gelmesi veya bir yolculuğa çıkma gibi hikaye başlangıç noktaları, senaristin bir başkasını yazmanın zorlukları ve karakterlerin hikayedeki önemi anlatılmaktadır. Karakterlerin parmak izi gibi benzersiz olduğu vurgulanarak, "Sonsuz Oda" adlı bir projede kelimelerin değeri gösterileceği belirtilmektedir.
Bu video, kitap yazma serisinin sekizinci ve son bölümüdür. Konuşmacı, kitap yazma sürecinde planlama aşamasının son kısmını anlatmaktadır.. Video, kitap yazma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları ele almaktadır. Konuşmacı, kitabın sıkıcı parçalar, mantık dışı kısımlar ve havada bırakılan boşluklar içermemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, detaylı planlardan uzak durulması, fikirlerin üzerinde değişiklik yapılması ve yazma sürecinde kendi yöntemlerin bulunması gerektiği tavsiyelerini vermektedir. Video, planlama aşamasının tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu videoda, sunucu izleyicilerden "Hayatınızı bir kitap olarak yazmak isteseydiniz başlığını ne yapardınız?" sorusunu sormuş ve izleyicilerin verdiği cevapları kitap başlıkları olarak bastırmış.. Videoda sunucu, Mustafa Güven'in "Güven gelmeyin üstüme", Donsuz Likachu'nun "Tek canla iyi geldim", Jun DC'nin "Sen hala yatmadın mı kızım?", Emir'in "Su vanasının gaz kaçırması", Halil İbrahim Gökçe'nin "Bu defa olmadı ama seni bulacağım dünya", Yusuf Horoz'un "Vur dedik öldürdün", Melek Arif'in "Okulu yakmaya çalışan kızın sonu", Fatih Berk'in "Anne beş dakika daha", Köseoğlu'nun "Yüz yıllık yalnızlık", Mete Han'ın "Esaret mi asalet mi?", "Çok komik"in "Dünya sayemde dönüyor", Ramazan Kaya'nın "Herkesin hayatına kimse karışamaz", Tunahan Sait Güneş'in "Kendi yağında kavrulan genç" ve Ramazan Uçar'ın "Ağlarsa anam ağlar, gerisi ninja kaplumbağalar" gibi çeşitli kitap başlıklarını okuyor ve bu başlıkların arkasındaki olası hikayeleri yorumluyor. Video sonunda sunucu kendi kitap başlığı olarak "Anladım"ı seçiyor ve izleyicilerden hangi kitabın içeriğini tahmin etmelerini istiyor.
Bu videoda bir kişi karakter oluşturma süreci hakkında düşüncelerini paylaşıyor.. Konuşmacı, karakterlerine sayfada olmayan özellikler katmaya çalıştığını ve karakterleri üç boyutlu kılmaya çalıştığını belirtiyor. Karakterleri tek bir sıfatla (güçlü, kötü) açıklamak yerine, her karakterin kendi içinde bir güç bulmaya çalıştığını vurguluyor. İnsanların tek bir sıfatla açıklanamadığı gibi karakterlerin de tek bir sıfatla açıklanamayacağını ifade ediyor.
Bu video, Tolga Sart tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Tolga, senaryo yazımı konusunda bilgi vermektedir.. Video, logline kavramını tanıtarak başlıyor ve logline'ın ne olduğunu açıklıyor. Logline, bir filmi tek cümlede etkili bir şekilde anlatan yazıdır ve genellikle 20-30 kelimeden oluşur. Tolga, logline'ın iki temel işlevini anlatıyor: senaryonun kendisini test etmek ve yapımcıları kısa sürede etkilemek. Ayrıca, logline'ın dört temel bileşeni (karakter, tetikleyici olay, eylem ve engel/düşman) ve bunların nasıl bir araya getirileceği örneklerle açıklanıyor. Video, bir sonraki derste logline içeriğinin tek tek inceleneceği bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, iki karakter arasında geçen komik bir diyalog formatındadır. Karakterler arasında Begüm adında biri ve onunla konuşan bir arkadaşı bulunmaktadır.. Videoda şiir antolojisi kavramı tanıtılmakta ve şiir yazma süreci hakkında konuşulmaktadır. Begüm, şiir antolojisi hakkında bilgi edinirken, şiir yazmak isteyen biri olarak şair olmak için ne yapması gerektiğini sormaktadır. Arkadaşı, şiir yazmak için çok çalışmak, çok okumak ve düşünmek gerektiğini belirtir. Video, Begüm'ün aklına gelen bir mani ile sona erer ve "sıra sıra şiirler yazarım, antolojilere katarım, devamını çok merak ediyorum ama sıra kağıda gelince ben bakar bakar kaçarım" şeklinde bir mani ile komik bir şekilde tamamlanır.
Bu video, Buğra Mert Alkayalar tarafından sunulan bir eğitim serisinin ilk bölümüdür. Sunucu, kendi deneyimlerini paylaşarak kısa film senaryosu yazımının temel aşamalarını anlatmaktadır.. Video, senaryonun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından senaryo yazımının aşamalarını detaylı şekilde ele alıyor: spot cümle, sinopsis, tretman, senaryo ve çekim senaryosu. Her bir aşamada dikkat edilmesi gereken noktalar, sayfa sayıları ve teknik detaylar paylaşılıyor. Sunucu, ilerleyen videolarda bu aşamaları daha detaylı işleyeceğini belirtiyor ve izleyicilerin sorularını yorumlarda paylaşmalarını istiyor.