Bu video, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının 218-223 sayfalarındaki "Dünyayı Biz Kurtaracağı" sorularının ve cevaplarının anlatıldığı bir eğitim içeriğidir.. Video, dünyanın çözümlenmesi gereken sorunlarını (ormanların tahrip edilmesi, nükleer silahlar, terörizm, iklim değişikliği, salgın hastalıklar, hayvanların nesli tükenmesi) ele alıyor. Ayrıca küresel sorunların etkileri, çözüm önerileri ve küresel sorunların çözümü için kurulmuş uluslararası kuruluşların durumu inceleniyor. Video, etkinlik zamanı soruları ve Dünya Bankası'nın kimlik belgesi olmayan insanlar hakkındaki haberiyle devam ediyor.
IMF, 1944'te Bretton Woods Konferansı'nda 44 ülke tarafından kuruldu. Uluslararası finansal istikrar ve parasal işbirliğini sağlar. Temel misyonu uluslararası para sisteminin istikrarını sağlamaktır
Bu video, Dünya Bankası hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Dünya Bankası'nın kuruluş amacı, üye ülkeleri ve Türkiye'nin bu kurumdaki konumu hakkında bilgiler sunmaktadır. Dünya Bankası'nın iki Dünya Savaşı sonrası Avrupa'nın yeniden toparlanma sürecine yardımcı olmak için kurulduğu, günümüzde 188 ülkeye ev sahipliği yaptığı ve Türkiye'nin sermaye ve oy gücü bakımından %0,50 düzeyinde olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, gelişmekte olan ülkelere uzun vadeli krediler sağlama amacı taşıdığı vurgulanmaktadır.
IMF, 1944'te Bretton Woods'ta kurulan uluslararası finansal kuruluştur. 189 üye ülke tarafından yönetilmekte ve Birleşmiş Milletler'e bağlıdır. Merkezi Washington DC'de bulunmaktadır. 2019'dan beri Kristalina Georgieva başkanlık görevini yürütmektedir
Uluslararası ilişkilerin teorik ve pratik yönlerini inceler. Devletlerin ve kurumların siyasi etkileşimlerini araştırır. Uluslararası güvenlik, hukuk ve ekonomi konularını kapsar
DSÖ, BM'nin uluslararası halk sağlığından sorumlu uzmanlaşmış kuruluşudur. Merkezi Cenevre'de olup, 150 saha ofisi ve 6 bölgesel ofisi bulunmaktadır. 7 Nisan 1948'de kurulmuş, 1 Eylül 1948'de resmen faaliyete başlamıştır. 2020 itibarıyla 195 ülke üyedir
Bu video, bir öğretmen ve Mehmet adlı bir öğrenci arasında geçen diyaloglarla sunulan eğitim dersi formatındadır.. Video, Birleşmiş Milletler'in temel organlarını (Genel Kurul, Güvenlik Konseyi, Ekonomik ve Sosyal Konsey, Uluslararası Adalet Divanı, Vesayet Konseyi ve Genel Sekreterlik) detaylı şekilde ele alarak başlıyor ve ardından alt organlarına (FAO, UNEP, UNHCR, UNDP, UNICEF, UNESCO) geçiş yapıyor. Daha sonra IMF ve Dünya Bankası gibi önemli uluslararası para kuruluşlarının kuruluşu, üyeleri, Türkiye'nin üyeliği, merkezi, para birimi ve karar alma mekanizmaları gibi konular inceleniyor.. Videoda ayrıca Birleşmiş Milletler Barış Gücü'nün önemi ve Türkiye'nin bu güçte Libya, Lübnan, Kosova, Bosna ve Somali'ye asker gönderdiği bilgisi de paylaşılmaktadır. IMF'nin SDR para birimi ve stand-by anlaşmaları hakkında da detaylı bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir akademik ders formatında sunulan uluslararası ilişkiler teorisi serisinin ikinci oturumudur. Konuşmacı, uluslararası ilişkiler teorisindeki liberalizm akımını detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, liberalizmin temel prensiplerini, uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve barış üretme kapasitesini incelemektedir. İçerik, liberalizmin birey fikri üzerine kurulu temel unsurlarından başlayarak, serbest ticaret, demokrasi, uluslararası hukuk, uluslararası kurumlar ve kimlik/norm değerleri gibi barış üretme unsurlarını ele almaktadır. Ayrıca, demokratik barış teorisi, Kant'ın "Ebedi Barış" eseri ve neoliberal kurumsalcılık gibi liberalizmin önemli varyantları da detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda, liberalizmin uluslararası ilişkilerdeki aktör görüşü, savaşları bir hastalık olarak görmesi, kapitalizm ve serbest ticaret gibi kurumların barışa katkıları ve uluslararası kurumların anarşinin yarattığı belirsizliği azaltma kapasitesi gibi konular da ele alınmaktadır. Neorealizm ve neoliberal kurumsalcılık arasındaki tartışmalar da videoda yer almaktadır.
IATA, 1945'te Havana'da kurulan uluslararası havayolu ticaret kuruluşudur. Başlangıçta 31 ülkeden 57 üyeyle kurulmuş, şimdi 140 ülkeden 270'in üzerinde üyesi vardır. Merkezi Montreal'dedir ve 1919'daki ilk IATA'nın devamıdır
IOC, Olimpik Hareketin en üst yetkilisi ve en büyük organizasyonudur. Genel Kurul yılda bir kez toplanır ve 8 yıl görev yapar. Yürütme Kurulu 1921'de kurulmuş, 10 üyeden oluşur
Bu video, uluslararası ticaret hukuku programının genel bilgiler bölümünü içeren bir eğitim dersidir. Konuşmacı, uluslararası ticaret hukuku kavramını ve ilgili konuları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, uluslararası ticaret hukukunun tanımı ve gelişim sürecini üç aşamada incelemektedir. İlk bölümde uluslararası ticaret kavramı, hukuk alanları (özel hukuk, kamu hukuku ve uluslararası kamu hukuku) açıklanmaktadır. İkinci bölümde uluslararası ticaret hukukunun ortaçağdan günümüze kadar olan gelişim süreci ele alınmaktadır. Son bölümde ise uluslararası ticarete yön veren temel kurumlar (Dünya Ticaret Örgütü, Dünya Gümrük Örgütü, Birleşmiş Milletler Ticaret Hukuku Komisyonu vb.) ve uluslararası ticaret kurallarının iç hukukla ilişkisi anlatılmaktadır.
Bu video, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının 236-262 sayfalarındaki soruların çözümlerini içeren bir eğitim videosudur.. Video, uluslararası kuruluşlar, kalıp yargılar ve göç gibi konuları ele almaktadır. İçerikte Birleşmiş Milletler, NATO, İslam İşbirliği Teşkilatı, Dünya Sağlık Örgütü, UNICEF gibi uluslararası kuruluşların faaliyetleri, Türkiye'nin bu kuruluşlardaki konumu ve kalıp yargıların toplumsal etkileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, göç sorununa yönelik çözüm önerileri de sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan ekonomi dersinin ikinci ünitesi olan "Uluslararası Ekonomik Kurumlar ve Global Ekonomik Sorunların Çözümündeki Rolleri" konusunu içeren eğitim dersi formatındadır.. Ders, dünya ekonomisinin ortaya çıkmasına neden olan gelişmelerden başlayarak, IMF, Dünya Ticaret Örgütü, Avrupa Birliği, G-11, G-8 gibi uluslararası örgütlerin yapısı, amaçları ve rollerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca, Marshall Planı'na eşdeğer Kolombo Planı, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEKO), Asya-Pasifik İşbirliği Örgütü (APAC) ve "Dört Ejderha" olarak bilinen Hong Kong, Güney Kore, Singapur ve Tayvan gibi ekonomik kavramlar da açıklanmaktadır.. Eğitmen, konuları sınavlarda çıkabilecek önemli bilgiler olarak vurgulamakta ve IMF'nin değişim aşamaları, özel imkanları, az gelişmiş ülkelere sağladığı yararların sınırlı olması nedenleri ve IMF'ye yöneltilen eleştiriler gibi detaylı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı iş ekipmanları yönetmenliğine gireceğini belirterek başlıyor.. Videoda Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ile ilgili bilgiler veriliyor. Konuşmacı, 1919 yılında kurulan ve 1932'de Türkiye'nin üye olduğu ILO'nun sözleşmeleri ve tavsiye kararları hakkında bilgi veriyor. Türkiye'nin imzaladığı 19 farklı sözleşme numaralandırılarak detaylı olarak anlatılıyor. Özellikle gemi adamları ile ilgili 53 ve 55 nolu sözleşmeler, denizcilik sektöründeki diğer sözleşmeler ve gençlerin tıbbi muayenesi gibi konular vurgulanıyor.
Bu video, ICF (Uluslararası Koçluk Federasyonu) hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, ICF'nin ne olduğunu ve Türkiye'deki faaliyetlerini anlatmaktadır.. Video, ICF'nin uluslararası bir yapı olduğunu, koçluğun bir meslek haline gelmesini takip ettiğini ve standartları belirlediğini açıklıyor. Türkiye'deki koçluk okullarının ICF onayı alması, koçların düzenli buluşmaları ve eğitimlerinin devam etmesi, ICF'ye üye eğitim firmaları ve koçların sunduğu kaliteli hizmetler, ayrıca ICF'nin sosyal sorumluluk projeleri ve Türkiye'de koçluk mesleğini geliştirmek için yürüttüğü çalışmalar detaylı şekilde anlatılıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu tarafından hazırlanan genel kültür, güncel olaylar ve tarih konularındaki 30 soru ve 30 cevabı içermektedir.. Video, 16. bölüm olarak sunulmuş olup, sorular ve cevaplar sırasıyla sunulmaktadır. İçerikte uluslararası kuruluşlar (ILO, FAO), Türkiye'nin kalkınma planları, Birleşmiş Milletler genel kurul başkanlığı, Türk sporcuların başarıları, tarihi olaylar (Amasya Genelgesi, Sivas Kongresi, Ankara Antlaşması), hukuk terimleri ve idare hukuku konuları ele alınmaktadır. Video, sınavlara hazırlananlar için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan iş sağlığı ve güvenliği konusunda soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, ulusal ve uluslararası iş sağlığı ve güvenliği kurumları ve teşkilatları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, Türkiye İş Kurumu (İSKUR), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), OECD ve Avrupa Birliği gibi kurumların görevleri, kuruluş tarihleri ve önemli sözleşmeleri ele alınmaktadır.. Eğitmen, 15 soru ve cevap üzerinden konuyu pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, ÖSYM'nin her dönem bu konudan soru sorduğunu belirterek, sınav hazırlığı için soru çözme stratejileri ve kaynak önerileri de paylaşmaktadır.
Bu video, IMF'nin döviz sıkıntısı yaşayan ülkeler için hazırladığı bir programı anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, IMF'nin düşük gelirli ülkelerin borçlarını çevirmelerine yardımcı olmak ve küresel likiditeyi artırmak amacıyla kurduğu bir çalışma programını açıklamaktadır. Bu programda isteyen ülkeler IMF'nin rezervlerinde para tutabilirken, diğer ülkeler de kotaları ölçüsünde IMF parası alacaklardır. Bu para nakit girişi değil, hesap açılarak kullanılacaktır.