Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı turboprop motorunun çalışma prensibini anlatmaktadır.. Video, turboprop motorunun turbojet motorlardan farkını açıklayarak başlıyor ve motorun kesitini göstererek çalışma aşamalarını detaylı şekilde anlatıyor. Giriş havası, kompresör kademeleri, difüzör, yanma odası ve serbest türbin bölümleri adım adım açıklanıyor. Ayrıca, motorun stall veya search durumuna neden olabilecek bir blade kopması simülasyonu gösteriliyor ve bu durumun uçak havada veya yerdeyken egzozdan çıkan siyah dumanla nasıl anlaşılabileceği belirtiliyor.
Bu video, bir kişinin jet yakıtı hakkında bilgi verdiği kısa bir eğitim içeriğidir.. Videoda tepkili motorların çalışma sistemine göre ayrıştırılmış renksiz benzin olan jet yakıtı tanıtılmaktadır. Konuşmacı, jet yakıtının renksiz benzine "jet yakıtı denir mi?" sorusunu sormakta ve "densin demeli" cevabını vermektedir. Video, "dokuzyüz puanla yarın bugün" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, havacılık alanında eklemeli imalat teknolojisini anlatan bilgilendirici bir sunumdur.. Video, eklemeli imalat teknolojisinin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, bu teknolojinin havacılık sektöründeki uygulamalarını açıklamaktadır. Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren Artuk Havacılık şirketinin çalışmaları, eklemeli imalat teknolojisinin avantajları ve gelecekteki potansiyeli ele alınmaktadır. Ayrıca, bu teknolojinin uçak motorları ve yapısal parçalarının üretiminde nasıl kullanıldığı örneklerle anlatılmaktadır.
Net thrust, gross thrust ve momentum thrust'un toplamıdır. Uçak hızı arttıkça termal ve itki verimliliği sabit kalır. Takeoff wet thrust, yağmurlu günde yapılan thrust'tur
İlk buhar motoru 1769'da James Watt tarafından icat edildi. İlk içten yanmalı motor 1860'ta Etienne Lenoir tarafından üretildi. Pistonlu motorlar yakıtın kimyasal enerjisini mekanik enerjiye dönüştürür. Uçaklarda çoğunlukla dört zamanlı motorlar kullanılır. Silindirlerde fin kullanımı ısı enerjisini geniş alana dağıtır
Bu video, havacılık sektöründe kullanılan uçak motorlarının teknik özelliklerini ve gelişimini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, modern uçakların nasıl çalıştığını açıklayarak başlıyor ve ardından havacılık endüstrisindeki en güçlü motorlara odaklanıyor. General Electric G9X, Rolls-Royce V30, Pratt & Whitney PW1000G, Rolls-Royce UltraFan ve CFM International'in yeni açık rotorlu motoru gibi yenilikçi motorların teknik özellikleri, itme güçleri ve yakıt verimlilikleri detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca, bu motorların hangi uçaklarda kullanıldığı ve gelecekteki havacılık teknolojilerine nasıl katkıda bulunacağı hakkında bilgiler veriliyor.
Orta ve uzun menzilli yolcu uçaklarında yüksek bypasslı turbofan motorlar kullanılmaktadır. Rolls-Royce'a göre 130-180 koltuklu yolcu uçakları pazarda hakim olacak. 97.86-200.17 kN itki değerine sahip motorlar pazarda lider konumda
Bu video, uçaklar hakkında bilinmeyen veya yanlış bilinen konuları açıklayan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilere sorular sorarak başlayıp, ardından bu soruların cevaplarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle contrail (uçağın arkasında bıraktığı iz) hakkında bilgi vererek başlıyor ve ardından uçaklar hakkında 14 farklı soruyu ele alıyor. Sorular arasında sıcak havalarda uçakların neden uçmadığı, tek motorla uçabilme durumu, oksijen maskelerinin kullanım süresi, uçak motorlarındaki beyaz spiral işaretler, en güvenli koltuk, kabin içindeki siyah üçgenler, uçak pencerelerinin yuvarlak olması, uçak yemeklerinin tadı, türbülans, kulak tıkanması, kabindeki en pis şeyler, uçakta doğan bebeklerin vatandaşlığı, uçakların neden beyaz olduğu ve kabinde neden paraşüt olmadığı gibi konular yer alıyor.
Bu video, "Havacılığın Adresi Türkiye" kanalında yayınlanan eğitici bir sunumdur. Önceki videoda uçak motorları hakkında genel bilgi verildiği belirtilmektedir.. Video, uçak motorlarının iki ana türünü detaylı olarak incelemektedir: pistonlu ve gaz türbinli motorlar. İlk olarak pistonlu motorların çalışma prensibi, dört zamanlı motorların emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz zamanları anlatılmaktadır. Ardından gaz türbinli motorlar (turbojet, turbofan, turboprop ve turboşaft) incelenmekte, her birinin yapısı ve çalışma prensipleri açıklanmaktadır. Her motor türünün avantajları, dezavantajları ve hangi uçak türlerinde kullanıldığı hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, jet motorlarının çalışma prensibini anlatan eğitici bir içeriktir. Video, jet motorlarının nasıl çalıştığını adım adım açıklamaktadır.. Video, jet motorlarının Newton'un üçüncü yasasına dayandığını ve havayı iterek uçakların uçmasını sağladığını anlatarak başlar. Ardından jet motorunun çalışma prensibini detaylı olarak açıklar: büyük fanın havayı çekmesi, kompresörün havayı sıkıştırması, yanma odasında yakıtla karıştırılması, türbinin döndürülmesi ve son olarak yüksek hızlı havanın dışarı püskürtülmesi. Video, jet motorlarının geçmişten günümüze gelişimini ve gelecekte daha verimli turbofan motorların geliştirilmesi gibi gelişmeleri de ele alır.
GE, Pratt & Whitney, Rolls-Royce ve Safran pazarın en büyük üreticileridir. CFM International, GE ve Safran'ın ortak girişimidir. Honeywell Aerospace, NPO Saturn ve AECC gibi diğer üreticiler de mevcuttur
Bu video, havacılığın adresi Türkiye'de yayınlanan bir eğitim sunumudur. Sunucu, uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve özellikle pistonlu ile turboprop motorlar arasındaki farklılıkları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, uçak motorlarının temel sınıflandırmasını açıklayarak başlıyor ve ardından pistonlu motorların avantajlarını ve dezavantajlarını, turboprop motorların özellikleri ve kullanım alanlarını karşılaştırıyor. Türkiye'de üretilen Anka, Vestel, Karayel gibi insansız hava araçlarında pistonlu motorların tercih edildiği, Hürkuş ve Akıncı gibi uçaklarda ise turboprop motorların kullanıldığı örneklerle açıklanıyor. Ayrıca motorların maliyet, bakım, yakıt tüketimi ve performans özellikleri de detaylı şekilde ele alınıyor.
Bu videoda Kaptan Baha Bahadır Acuner, uçak motorlarının finansal ve işletme yönlerini anlatıyor. Kendisi bir uçak pilotu olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, uçak motorlarının araba motorlarından farklarını açıklayarak başlıyor ve uçak motorlarının bakımında uçuş saati ve cycle (çalışma adedi) kriterlerinin önemini vurguluyor. Ardından dünya çapındaki dört büyük uçak motor üreticisi (General Electric, Rolls-Royce, Pratt & Whitney ve Mitsubishi) hakkında bilgi veriyor. Son bölümde ise uçak motorlarının kiralama sistemi, bakım anlaşmaları ve teknik servis imkanları anlatılıyor.
İdeal çevrim, gerçek çevrimden tersinmezliklerden arındırılmış, içten tersinir çevrimdir. Tersinir çevrimler, aynı sıcaklık sınırları arasında en yüksek ısıl verime sahiptir. Sürtünmesiz çevrimlerde basınç düşüşü ve ısı kayıpları göz ardı edilir
Pitot tipi giriş, subsonik hızda genişleyen ve ram etkisini artıran yapıdadır. Süpersonik giriş, uçağın hızına göre farklı geometrilere sahiptir