Phase 1 connects San Francisco to Los Angeles via Central Valley, totaling 494 miles. Phase 2 planned to extend to Sacramento and San Diego, totaling 776 miles. Initial Operating Segment (IOS) spans 171 miles from Merced to Bakersfield
Bu video, bir şirketin madencilik ve inşaat hizmetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, şirketin faaliyet gösterdiği bölgedeki ESC firmaları ve uluslararası firmalar tarafından sürekli denetlendiğini belirterek başlıyor. Ardından madencilik ana faaliyetleri (tünel, galeri ilerleme metotları), zemin güçlendirme tahkimat metotları, havalandırma kuyuları, cevher döküm kuyuları, danışmanlık hizmetleri, tünel tamirat metotları, maden dolgu metotları, drenaj sistemleri, tünel içi servis hizmetleri, eğitim ve danışmanlık hizmetleri, maden sarf malzemeleri tedarik hizmetleri, alternatif patlama metotları, iş makinesi tedariği, şantiye kurulumu, HES faaliyetleri, insaat öncesi hazırlık, şantiye tesislerinin kurulumu, derivasyon tesisleri inşaatı, regülatör inşaatı, dolu savak su, tünele su alma yapısı inşaatı, kuyruk suyu kanalı inşaatı, şalt sahası inşaatı, HES tüneli ilerleme metotları, HES tüneli betonlama faaliyetleri, HES tüneli yol yapımı ve ulaşım metotlarının uygulanması, HES projeleri, istimlak duvarının yapımı, HES tüneli tamiratı, HES tüneli zemin güçlendirme metotları, insaat faaliyetleri, alternatif kaya patlatma, kırma hizmetleri, kule vinç kurulumu kiralama, tedarik hizmetleri, yol yapımı, insaat, temel açma ve hafriyat işleri, şantiye kurulumu gibi çeşitli hizmetleri detaylı şekilde anlatıyor.
Bu video, Triton TV'de yayınlanan Minecraft survival serisinin bir bölümüdür. Videoda Ali adlı oyuncu, oyun dünyasında yol ve tünel inşaatı yapmaktadır.. Videoda Ali, önce yolun döşeme işlemini tamamlıyor, ardından karşı tarafa bir tünel girişi açıyor ve tünel inşaatını tamamlıyor. Tünel inşaatı için blokları kullanarak bir tüp şeklinde yapı oluşturuyor, giriş noktalarını belirliyor ve tünelin içini karanlık bırakmak için bazı alanları boşaltıp, yan duvarları süslemek için planlar yapmaktadır.. Oyuncu ayrıca ışık taşı ve siyah boya gibi malzemeleri toplamak için çaba göstermekte ve tünelin girişini tamamlamaktadır. Video, oyuncunun tünel inşaatını bitirip, kentini geliştirmeye devam edeceğini belirtmesiyle sona ermektedir.
Bu video, yardımcı araçların hikayesini anlatan eğitici bir animasyondur. Videoda yardımcı araçlar, damperli kamyon, ekskavatör, buldozer, yol silindiri ve tünel açma makinesi gibi çeşitli araçlar yer almaktadır.. Video, bir nehirdeki köprüden geçemeyen araçların durumunu anlatarak başlar. Köprü açılmadığı için araçlar beklemek zorunda kalır. Bu durumda yardımcı araçlar garajlarından çıkarak nehrin altından geçen bir tünel inşa etmeye karar verirler. Tünel inşaatı için gerekli araçlar sırayla çalışır, tünel açılır ve araçlar yeni tünelden geçerek köprünün kapanmasını beklemeye gerek kalmaz. Video, yardımcı araçların görevlerini başarıyla tamamladıklarını göstererek sona erer.
Tunnel is an underground or undersea passageway with common portals at ends. Used for road, rail, water, utility, and military purposes. Length often exceeds twice diameter, with various construction methods
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tünel inşaatlarındaki işlem basamaklarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, tünel inşaatlarındaki temel işlem basamaklarını (kazı, havalandırma, pasa alma, tahkimat) açıklayarak başlıyor ve bunların sırasıyla nasıl uygulandığını görsellerle destekliyor. Ardından geleneksel tünel inşaat yöntemleriyle TBM (Tam Cepheli Kazıcı) kullanarak yapılan inşaatlar arasındaki farklar ele alınıyor. TBM'lerin aynı anda kazı, pasa alma ve tahkimat gibi işlemleri gerçekleştirebildiği, bu sayede zamandan tasarruf sağladığı ve büyük projelerde ekonomik olduğu vurgulanıyor.
Bu video, bir tünel inşaatı alanında çalışan kişilerin sorunları tespit etme ve çözüm önerilerini tartıştığı bir teknik inceleme formatındadır. Mehmet ve Ahmet adlı kişiler, tüneldeki yapısal sorunları incelemektedir.. Videoda, tüneldeki delikler, baskı noktaları ve su dolması gibi yapısal sorunlar ele alınmaktadır. Konuşmacılar, bu sorunların nedenlerini (zeminin nemden yumuşaması, iksaların yanlış yerleştirilmesi) açıklamakta ve çözüm önerilerini sunmaktadır. Özellikle hasır kullanımı, beton perde yapımı ve iksaların doğru yerleştirilmesi gibi teknik detaylar üzerinde durulmaktadır.
Bu video, İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi Yönetim Kurulu toplantısının ardından, İbrahim Hüseyin Kemal adlı bir inşaat mühendisinin sunduğu teknik bir eğitim sunumudur. Konuşmacı, Antalyalı, Antalya Lisesi mezunu, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi lisans ve İstanbul Teknik Üniversitesi yüksek lisans mezunu bir mühendis olarak kendini tanıtıyor.. Sunum, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metroya bağlanan 300 metrelik bir tünel projesi etrafında şekillenmektedir. Video, tünelcilik tarihinden başlayarak modern tünel açma tekniklerini (NTM, Caten Cover, TBM, Immersi Top Down), tünel tasarımı, inşaat süreci, statik-dinamik analizler ve deprem analiz metotlarını detaylı olarak ele almaktadır.. Sunumda ayrıca tünel inşaatının teknik detayları, kazı güvenliği yöntemleri, deformasyon hesaplamaları, çelik destek sistemleri ve final kaplama imalatı gibi konular görsel materyaller ve video kliplerle desteklenmektedir. Proje maliyeti (30-40 milyon TL), kullanım ömrü (15-20 yıl) ve inşaat sırasında karşılaşılan zorluklar hakkında da bilgiler verilmektedir.
Tünel projeleri saha, laboratuvar ve ofis çalışmaları olarak üç aşamada gerçekleştirilir. Projelendirme için jeoloji, geomekanik ve geoteknik modeller kurulur. Süreksizlikler, ayrışma durumları ve kaya kalitesi detaylı incelenir
Bu video, Ataşehir İstasyonu'nda gerçekleştirilen inşaat çalışmalarını gösteren bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, inşaat sürecini ve ilerleme durumunu anlatmaktadır.. Videoda, Ataşehir İstasyonu'ndaki kazı çalışmaları, kalan yaklaşık 40 bin metreküp kazı miktarı ve inşaatın 2022 yılının sonuna kadar tamamlanması hedefi paylaşılmaktadır. 2018 ortasından itibaren %4 fiziki ilerleme ile duran proje, 2019'da yurtdışı finans kaynağı yaratılarak yeniden başlatılmıştır. İnşaat, gece gündüz devam eden 10 farklı noktada yapılmakta ve yaklaşık 400 metreye yaklaşan bir tünele ulaşılmıştır. TBM (Tünel Boring Machine) montajı da hızlı bir şekilde ilerlemektedir.
Ağaç dikimi ve kesimi için asgari %40. Ağaçlandırma ve erozyon kontrolü için asgari %7. Budama işleri için asgari %6. Çimlendirme ve ilaçlama için asgari %40
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile bir belediye arasında yaşanan hizmet sorununu konu alan bir diyalogu göstermektedir. Konuşmacılar arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bir temsilcisi ve bir belediye başkanı bulunmaktadır.. Videoda, İstanbul'un çeşitli bölgelerinde (Beşiktaş, Nispete, Çırağı) 15 yıldır yapılmayan kaldırım ve tünel inşaatları konusunda yaşanan sorunlar ele alınmaktadır. Belediye başkanı, üç yıldır İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden bu hizmetlerin yapılmasını istemiş ancak yapılmadığını, kendilerinin bu hizmetleri yapmaya çalışırken ise Büyükşehir Belediyesi'nin engellemeleri olduğunu belirtmektedir. Konuşmada, kamu hizmetlerinin engellenmesi ve bu konudaki diyalog eksikliği eleştirilmektedir.
İstanbul Boğazı'nı deniz tabanının altından bağlayan karayolu tünelidir. Kumkapı ile Koşuyolu arasında 14,6 kilometrelik güzergahta inşa edilmiştir. 20 Aralık 2016'da 1 milyar 245 milyon dolarlık yatırımla hizmete açılmıştır
Bu video, bir konuşmacı tarafından sunulan tünel inşaatlarında kullanılan umbrella ve süren uygulamalarını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, öncelikle umbrella uygulamasının ne olduğunu ve neden yapıldığını açıklayarak başlıyor, ardından süren uygulaması ile umbrella arasındaki farkları detaylandırıyor. Zayıf kaya kütlelerinde kazı öncesi zemin güçlendirmesi için kullanılan umbrella sisteminin tavan, yan duvarlar ve omuzları sağlamlaştırmak için nasıl monte edildiği anlatılıyor.. Videoda ayrıca enjeksiyon malzemeleri (geleneksel çimento, mikro çimento, silika jeller ve polimer bazlı reçineler) hakkında bilgiler verilmekte ve ambrella uygulamalarının zayıf kaya kütlelerinde tavan kısmını güçlendirerek kazıma alanını güvenli hale getirdiği açıklanmaktadır. Uygulamalar görsel örneklerle desteklenmektedir.
Bu video, Deniz adlı bir oyun youtubercinin Kadim Krallık (Minecraft) oyununda arkadaşlarıyla birlikte yaptığı bir oyun içeriğidir. Videoda Ali Bey Amca, Murat Abi, yaşlı bir dayı ve "Kadim Dost" olarak bahsedilen diğer oyuncular yer almaktadır.. Videoda, oyuncular kasabalarına yeni bir proje olarak Minas Tirith'in sol çaprazından başlayıp Bre kasabasına uzanan bir patika ve tünel yapımına başlıyorlar. İlk olarak şantiye binası yaparak malzemeleri topluyorlar, ardından patika için granit, yosunlu taş ve kırık taş gibi malzemeler kullanarak inşaat sürecini başlatıyorlar.. Patika, dağların içinden tünel şeklinde geçecek ve kulenin dibinden de geçecek. Ayrıca patika boyunca küçük evler, köyler ve at çiftliği gibi yapılar planlanmaktadır. Video, oyun içinde bir kasaba geliştirme ve yapı inşa etme sürecini göstermektedir.
M2 metro hattından Boğaziçi Üniversitesi'ne bağlantı sağlayan tek tüp tünel hattı. 19 Nisan 2015'te hizmete açıldı. Hat uzunluğu 3,3 km, 4 istasyon ve 12 araç bulunuyor
Bu videoda bir sigorta departmanında çalışan bir kişi, sigorta sektörünün yaygın algısından farklı yönlerini anlatıyor.. Konuşmacı, sigorta sektörünün sadece araba ve ev sigortası gibi klasik branşlardan ibaret olmadığını, aynı zamanda Kapadokya'daki uçan balonların, Basra Körfezi'nden geçecek teknelerin, gökdelenlerin ve tünel inşaatlarının sigortalarıyla da ilgilenildiğini açıklıyor. Video, sigorta sektörünün çeşitliliğini ve günlük iş hayatının farklı yönlerini vurguluyor.
Bu video, bir kişinin Artvin-Yusufeli Barajı'ndaki T39 tünelinin inşaat sürecini anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda tünel inşaatının başlangıcından başlayarak, giriş palyasına giriş, hasır döşeme, klon çakma, plakalarla sabitleme, fotoğraf çizimi, delik açma, süren çakma, çimento enjeksiyonu, ayna işlemi ve atlatma aşamaları detaylı olarak gösterilmektedir. Ayrıca tünel alyası için kullanılan borular ve yağmur sularının tahliye edilmesi için yapılan düzenlemeler de anlatılmaktadır.
Bu video, Ermax Mühendislik'in tanıtımını yapan bir reklam filmidir. 1974'ten beri faaliyet gösteren şirketin teknolojik gelişmeleri ve başarıları anlatılmaktadır.. Video, Ermax Mühendislik'in Amerikan Petrol Enstitüsü standartlarına uygun kaya blonları üretimi, tünel ve maden inşaatlarında kullanılan çelik ring bit boruları, XA profilleri ve plazma saç kesimleri gibi ürünlerini tanıtmaktadır. Ayrıca şirketin sigara tünelinden Ovit tüneline, İlgaz'ın eteklerinden Kuzey Marmara Otoyolu'na kadar birçok projede yer aldığı ve 40 yıllık tecrübesiyle çelik konstrüksiyonları daha sağlamlaştırdığı belirtilmektedir.