Med harfleri (elif, vav, ye) harekesiz olup önceki harfi bir elif miktarı uzatır. Temel uzatma ölçüsü 1 elif miktarıdır (parmak kaldırana kadar). Sure başlarındaki hariç Kur'an'da harekesi olmayan harf okunmaz
Bu video, Akademi Eğitim kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Kur'an-ı Kerim'in yavaş okunmasını öğretmektedir.. Videoda Bakara Suresi'nin 6. ve 16. ayetleri Tecvit kurallarıyla okunmaktadır. Eğitmen, her ayeti üç farklı hızda okuyor: önce kelime kelime yavaş, sonra biraz daha hızlı ve son olarak normal hızda. Ders formatı her gün bir sayfa, toplam 10 dakikalık olup, zamanla okuma hızı artacak ve sayfa sayısı artırılacaktır. Eğitmen, Tecvit kurallarını uygulayarak okuma yöntemini detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir dini anlatım formatında Kur'an'ın şifa gücü ve önemi hakkında bilgiler sunmaktadır. Anlatımda, İslam'dan habersiz bir genç kızın Kur'an okuması sonucu yaşadığı rahatsızlık ve iyileşmesi hikayesi örnek olarak verilmektedir.. Video, Kur'an'ın şifa kaynağı olduğunu vurgulayarak başlıyor ve çeşitli surelerin (Fatiha, İhlas, Nas, Felak, Yasin, Tebareke, Ayetel Kürsi, Amener Resulu ve Haşr suresinin son üç ayeti) şifa niyetiyle okunabileceğini anlatıyor. Daha sonra Hz. Peygamber'in Kur'an okuma alışkanlıkları, Kur'an'ın manevi ve maddi şifa kaynağı olduğu, Kur'an'ı hatmetmenin önemi ve Kur'an'ı okurken dikkat edilmesi gereken hususlar (abdestli olmak, tecvit kaidelerine uygun okumak) hakkında hadisler ve Kur'an ayetleri ile açıklamalar sunuluyor.
Bu video, Kur'an Mektebi tarafından sunulan Türkçe mealli Kur'an-ı Kerim okumasıdır. Video başlangıcında "Bismillahirrahmanirrahim" ile başlayan ayetlerin okunmasıyla başlamaktadır.. Videoda "Menen Sehmm Ayeti" olarak adlandırılan bir ayet tekrar tekrar okunmaktadır. Ayet, Allah'ın her şeye kadir olduğunu, cennetin sadece Allah'a iman edenlerin erişebileceği bir yer olduğunu ve Allah'ın emirlerine uyanların rahat bir hayat yaşayacağını anlatmaktadır. Video boyunca aynı ayet tekrarlanarak okunmaktadır.
"Özel Öğretmen" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için Kur'an-ı Kerim dersi sınavlarına hazırlık amacıyla hazırladığı içeriktir.. Video, Kur'an-ı Kerim'in özellikleri, Hz. İbrahim ve Hz. İsmail'in hayatları, Kur'an'ın kitap haline getirilmesi, Kur'an'ı doğru okumanın önemi, tecvit ve tertil kavramları gibi konuları ele almaktadır. İçerikte doğru-yanlış ve çoktan seçmeli soru örnekleri sunulmakta, toplam 24 soru çözülmektedir.. Öğretmen, sınavlarda sıkça sorulan konulara vurgu yaparak her soru için doğru cevabı açıklamakta ve bazı sorular için detaylı bilgiler vermektedir. Video, öğrencilerin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, tecvit derslerinden meddi nâzır konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda meddi nâzırın tanımı, med harfleri (uzatan elif, y ve vav), lai sukun kavramı ve meddi nâzırın nasıl oluştuğu açıklanmaktadır. Öğretmen, meddi nâzırın en az üç veya dört elif uzatılması gerektiğini vurgulamakta ve "labali" kelimesi üzerinden örnek bir uygulama sunmaktadır. Video, meddi nâzır konusunun sona erdiğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Yasin Suresi'nin tecvit tahlilini anlatmaktadır.. Videoda Yasin Suresi'nin dokuz ayetinden itibaren tecvit kuralları detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, her ayetin nasıl okunması gerektiğini, hangi harflerin nasıl uzatılması gerektiğini ve hangi tecvit kurallarının uygulanması gerektiğini adım adım göstermektedir. İklap, magna, seda, mette arz, metni muttasıl, israr, teheccüd, medilli, ishar ve meddi munfasıl gibi tecvit kuralları örneklerle anlatılmaktadır. Video, Yasin Suresi'nin tecvitli okunuşunu öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, Akademi Eğitim kanalında yayınlanan Kur'an-ı Kerim okuma dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, Nisa Suresi'nin 163. ayetinden başlayarak 103. sayfadan devam eden bir ders sunmaktadır.. Videoda Kur'an-ı Kerim'in tecvit kuralları detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, metni fasıllık, idgam, iklap, ishar gibi tecvit kurallarını uygulayarak okumakta ve her bir kuralı örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca nefes yetersizliği durumunda nasıl durulması gerektiği de gösterilmektedir. Video, Kur'an-ı Kerim'i daha güzel ve kulağa hoş gelecek şekilde okumak isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim okumayı bilmeyen veya tecvitli okumayı bilmeyen kişilerin namazlarının geçerliliği hakkında verdiği bir dini açıklamadır.. Videoda namazın şartlarından biri olan kıraat (Kur'an okuma) konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, Fatiha-i Şerife'nin okunması, bir surenin okunması ve tahiyyata oturduğunda ettehiyyatü duasının okunması gibi namazın kıraat şartlarını açıklamaktadır. Kur'an-ı Kerim bilmeyenlerin namazlarının geçerliliği, Arapça harflerin Türkçe karşılıklarının olmaması ve kıraatin manaya etkisi gibi konular üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, kıraat konusunda sorun yaşayanların bir hocaefendi eşliğinde öğrenmeleri veya cemaatle namaz kılmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Ettehiyyatü duasının tecvitli okunuşunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda Ettehiyyatü duasının her bir kelimesinin nasıl okunacağı, hangi harflerin kalın veya ince okunacağı, idgam, izhar gibi tecvit kuralları açıklanmaktadır. Konuşmacı, "Allahu ekber" ile başlayıp, "Eşhedü ella ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulü" ile sonlanan duayı adım adım okuyarak, her bir kelimenin anlamını ve okunuşunu açıklamaktadır. Video sonunda Ettehiyyatü duasının Miraç Gecesi'nde ortaya çıktığı ve anlamı hakkında bilgi verilmektedir.
Bu video, Akademi Mektup kanalında yayınlanan Kur'an-ı Kerim'e yeni başlayanlar için hazırlanmış bir tecvitli yavaş okuma dersidir. Eğitmen, Bakara Suresi'nin 17. ve 24. ayetlerini okuyarak tecvit kurallarını açıklamaktadır.. Videoda eğitmen, metni muttasıl, metni munfasıl, ihfa, iklap, ifa, idgam gibi tecvit kurallarını örneklerle anlatmaktadır. Her ayetin okunuşu detaylı olarak gösterilirken, hangi harflerin nasıl okunacağı, hangi durumlarda durulması gerektiği ve hangi harflerin uzatılması gerektiği açıklanmaktadır. Video, ayetin baştan sona okunmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu izleyicilere Kafirun suresini ezberlemeleri için yardımcı olmaktadır.. Videoda Kafirun suresi tekrar tekrar okunarak izleyicilerin ezberlemelerine yardımcı olunmaktadır. Sunucu, sureyi birkaç kez tekrar ederek izleyicilerin hatalarından arınmalarını ve tecvitli bir şekilde ezberlemelerini sağlamaktadır. Video, namazlarda okunan kısa surelerden biri olan Kafirun suresinin ezberlenmesi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından pratik tecvit öğrenme sisteminin ilk dersi olarak sunulmaktadır.. Videoda izhar konusu detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, tecvite başlarken izlenmesi gereken "anayasa" olarak adlandırdığı kuralları açıklamaktadır. Bu kurallar arasında tenvin veya sakin harflerinden sonra mutlaka bir tecvit kuralının olması ve bu harflerden sonra elif, ha, hı, ayın, ayın ve h harflerinden birinin gelmesi durumunda izhar (ayırmak) kuralının uygulanması bulunmaktadır. Video, bu kuralların Kur'an-ı Kerim'den örneklerle açıklanmasıyla devam etmektedir.
Bu video, Muhammed adlı bir kişinin sunduğu bir eğitim içeriğidir. Muhammed, "Dilimi İnsan" kanalında Fil Suresi'nin ezberlenmesini öğretmektedir.. Videoda Fil Suresi'nin ezberlenmesi adım adım gösterilmektedir. Muhammed, namazın kısa sürenlerinden biri olan Fil Suresi'nin tecvitli bir şekilde ezberlenmesinin önemini vurgulayarak, sureyi birkaç kez tekrar ederek izleyicilere ezberleme sürecini sunmaktadır. Video, surenin tamamının tekrarlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, "Pratik Tecvit Öğrenme Sistemi" adlı eğitim serisinin ikinci dersidir. Eğitmen, Kur'an-ı Kerim'de kullanılan tecvit kurallarını öğretmektedir.. Videoda idgam bila gunne kuralı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, bu kuralın "gunnesiz idam" veya "genizden herhangi bir ses vermeden şeddeli bir şekilde okumak" anlamına geldiğini açıklar. İkinci derste, tenvin veya sakin nundan sonra lam ve ra harflerinin gelmesi durumunda nasıl okunacağı örneklerle gösterilir. Eğitmen, bu kuralın Kur'an-ı Kerim'de her sakin nunun ardından mutlaka bir tecvit kuralı olduğunu vurgulayarak, "anayasamız" olarak nitelendirir.