• Buradasın

    Kıraat

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Namazda Kıraat Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamının namazda kıraat konusunda bilgi verdiği bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, izleyicilerden gelen soruları yanıtlamaktadır.. Videoda, cemaatle namaz kılarken imamın ilk iki rekatta sesli kıraat yapması ve üçüncü-dördüncü rekatta sessiz okuması durumunda cemaatin nasıl davranması gerektiği ele alınmaktadır. Konuşmacı, farz ve nafile namazlarda kıraatın nasıl yapılması gerektiğini açıklamakta, ayrıca Hanefi ve Şafii mezheplerindeki farklı görüşleri karşılaştırmaktadır. Hanefi mezhebinde imamın kıraati cemaatin kıraati yerine geçeceği için cemaatin bu rekatlarda kıraat yapmaması gerektiği, Şafii mezhebinde ise her rekatta kıraat yapılması gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Meddi Muttasıl Dersi

      Bu video, Arapça dilbilgisi konularından meddi muttasıl (bitişik med) hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, meddi muttasılın sözlük anlamı olan "bitişik med" ile başlayıp, uzatma harfinden sonra sebeb-i medden hem de aynı kelimede yan yana bulunması durumunda oluştuğunu açıklamaktadır. Kıraat alimlerinin bu medin uzatılarak okunmasında görüş birliğine varmış olduğu, dört elif miktarı çekilerek okunması gerektiği ve uzatılması vacip olduğu belirtilmektedir. Video, örnek ayetler üzerinden konuyu pekiştirmektedir.

      • youtube.com
    • Mekkî b. Ebû Tâlib'in Hayatı ve Eserleri

      355'te (966) Kayrevan'da doğdu. On üç yaşında Kahire'de hesap ve dil eğitimi aldı. 393'te Endülüs'e geçerek Kurtuba'da kıraat dersleri vermeye başladı. 437'de (1045) Kurtuba'da vefat etti

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Hoparlörle Namaz Kılınması Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamıyla yapılan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, hoparlör kullanımı ve namaz kılma konusunda bilgi vermektedir.. Videoda, hoparlörden çıkan sesin namazın sahih olup olmadığı sorusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, hoparlör kullanımının kıraatın sahih olması açısından bir sorun teşkil etmediğini, kıraatın kişinin ağzından çıkan hurufat olduğunu ve dinleme ile alakalı olmadığını açıklamaktadır. Ayrıca, İsmail Camisi'ndeki hoparlör kullanımı ve bunun tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Namazın Farzları Eğitim Videosu

      "Mektepçi" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir eğitimci tarafından namazın farzlarını detaylı şekilde anlatan dini bir içeriktir.. Video, namazın farzlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve namazın farz olması için gerekli şartları (müslüman olmak, buluğa ulaşmış olmak, akıl sağlığının yerinde olması) anlatıyor. Ardından namazın toplam on iki farzının iki gruba ayrıldığını (namazın dışındaki farzlar ve namazın içindeki farzlar) açıklıyor ve her birini detaylı olarak ele alıyor. Namazın altı temel farzı (iftitah tekbiri, kıyam, kıraat, rüku, sucud ve kadehi) sırasıyla açıklanıyor.. Video ayrıca namazın dışındaki farzlar (hadesten taharet, necasetten taharet, setri avret, istikbali kıble, vakit ve niyet) hakkında bilgiler veriyor ve hasta kişilerin namaz kılma şekilleri gibi özel durumları da ele alıyor. Namazın nasıl kılınacağını öğrenmek isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Kıraat-ı Asım Rivayeti'nde İmala, İşmam ve Teshil Kuralları

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Kıraat-ı Asım rivayeti'nde Hafsa'ya göre Kur'an-ı Kerim'de birer tane örneği olan üç kuralı anlatmaktadır.. Video, üç kuralı sırasıyla açıklamaktadır: İmala (fethayı kesraya, elif'i yaya yaklaştırmak), İşmam (damme'ye işaret etmek için sukundan sonra dudakları ötre pozisyonuna götürmek) ve Teshil (hemzeti beyneha ve beyne harfin min cinsi haraketi). Her kural için Arapça ve Türkçe tanımları verilmekte, ardından Hud, Yusuf ve Fussilet surelerinden örneklerle açıklanmaktadır. Video, bu kuralların doğru telaffuzunu göstererek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Kûfe'nin Kuruluşu ve Gelişimi

      Kûfe, Fırat'ın batı kenarında, Medine'nin 5 km kuzeyinde kuruldu. Şehir 17'de (638) Sa'd b. Ebû Vakkās tarafından kuruldu. Başlangıçta askeri kamp olarak kurulan şehir zamanla gelişti. Hz. Ömer döneminde fetihlerde üs olarak kullanıldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Namazda Kıraat Hakkında Dini Soru-Cevap

      Bu video, bir dini soru-cevap formatında olup, bir kişinin namazda kıraat konusundaki sorularını bir hocaefendi tarafından yanıtlanmaktadır.. Videoda, imam efendinin birinci ve ikinci rekatta aynı sureyi okuması veya birinci rekatta Nas suresini okuduktan sonra ikinci rekatta Felak suresini okuması durumunda namaza engel olup olmadığı sorulmaktadır. Hocaefendi, bu durumların namaza engel olmadığını, sadece farz namazlarda kıraat noktasında bir kerahat olduğunu açıklamaktadır. Kerahat, kısa surelerde bir sure atlayarak okumak, makus diye tabir edilen yukarıya doğru okumak veya aynı sureyi tekrar etmek şeklinde olup, bu durumda namazı kerasız kılmak için hocaefendi uyarılır.

      • youtube.com
    • Meddi Muttasıl Dersi

      Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir hoca tarafından Kur'an-ı Kerim okuma tekniklerinden biri olan meddi muttasıl kuralı anlatılmaktadır.. Videoda meddi muttasıl kavramı, tanımı ve özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Meddi muttasıl, med harfi ile med sebebinin (hemze veya sükun) aynı kelimede yan yana gelmesiyle oluşan bir met kuralıdır. Hoca, med sebeplerini, metnin yapılışını ve hükmünü örneklerle açıklamakta, ayrıca kıraat imamlarının bu met kuralını nasıl uyguladıklarını da anlatmaktadır. Video, meddi muttasıl'ın en az iki, en çok beş elif miktarı arasında uzatılması gerektiğini ve bir dahaki hafta meddi munfasıl kuralının işleneceğini belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • DBT Mülakat Kitapları Neden Tavsiye Edilmiyor?

      Bu video, bir eğitimci tarafından DBT (Diyanet İşleri Başkanlığı) mülakatına hazırlanan adaylara yönelik bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, mülakat kitapları hakkında kişisel görüşünü paylaşıyor.. Video, DBT mülakatının kıraatten %70 puan aldığı bilgisiyle başlayıp, mülakat kitaplarının kıraat ve ezber konularında yeterli katkı sağlamadığını açıklıyor. Konuşmacı, mülakat kitaplarının çoğunlukla ilmihal odaklı olduğunu, soru-cevap çalışması yapmanın önemini ve sunum becerisinin geliştirilmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, mülakat kitaplarının üç derece önem taşıdığını belirtiyor: kıraat ve ezber konularında çok önemli, ilmihal bilgisi açısından önemli ve kıyafet, kendini tanıtma gibi konularda az önemli.

      • youtube.com
    • İbn Hişam'ın Dilsel İstişhadlarında Kıraat Kullanımı

      İbn Hişam el-Ensârî Kahire'de yaşamış, döneminin önemli ilim adamlarındandır. Kahire, Moğol istilası ve Endülüs çatışmaları nedeniyle kültür merkezi olmuştur. Siyasi istikrar sayesinde verimli ilmi ortam oluşmuştur

      • openaccess.firat.edu.tr
    • Kaza Namazı ve Kıraat Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacılar kaza namazı ve kıraat konusunda bilgi vermektedir.. Videoda, kaza namazı kılan bir kişinin sadece üç veya dört zammı sureyi biliyor olması durumunda namazın etkilenip etkilenmeyeceği sorusu ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Kur'an-ı Kerim'de "kolayınıza gelen yeri okuyun" buyruğuna göre, kişinin bildiği sureleri okumasının yeterli olduğunu, ancak telaffuz konusunda emin olmadığı sureleri okumadan önce bir hocaefendiye danışması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, kıraat konusunda internetten veya kitaplardan öğrenmenin yeterli olmadığı, bunun bir hocaefendinin dudaklarına bakarak ve tekrar tekrar çalışarak öğretilmesi gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Sîbeveyh'in Ayet ve Kıraatlere Yaklaşımı

      Sîbeveyh'in el-Kitâb eseri Arap dili ve belâgatında önemli bir kaynaktır. Eser, Arapçanın tüm dallarıyla ilgili temel kuralları içermektedir. Sîbeveyh, el-Kitâb'da önceki dilcilerin birikiminden ve bedevî Araplardan yararlanmıştır

      • iksadyayinevi.com
    • Kisâî: Kıraat ve Dil İlminde Otorite

      120 (738) yılında Bağdat'ın kuzeyinde dünyaya geldi. Kûfe'de küçük yaşta eğitimine başladı. Hamza b. Habîb'ten kıraat, Muâz b. Müslim'den nahiv öğrendi. Basra'da Halîl b. Ahmed'in derslerine katıldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Ahmed b. Muhammed el-Kastallânî'nin Hayatı ve Eserleri

      1448'de Kahire'de doğdu, aslen Tunus'un Tûzer şehrindendir. On dört kıraati ve rivayetlerini biliyordu. Şemseddin es-Sehâvî'den hadis, Sirâceddin en-Neşşâr'dan kıraat öğrendi. Karâfetüssuğrâ Medresesi'nin şeyhliğine tayin edildi. 1517'de Kahire'de vefat etti

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Namazda Kıraat Kuralları

      Bu video, bir din alimi tarafından sunulan, namazda kıraat (Kur'an okuma) kurallarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, namazda Fatiha'dan sonra okunacak surelerin sıralaması, aynı sureyi iki rekatta da okumak, bir sureyi bir rekatta birkaç defa okumak ve okunan surelerin uzunluk ölçüleri gibi konuları ele almaktadır. Hanefi ve Şafii mezheplerindeki görüşler karşılaştırılarak, namazda kıraat yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle farz namazlarda bir sureyi iki rekatta da okumak ve aynı sureyi birden fazla okumak mekruh olduğu, nafile namazlarda ise bu durumların caiz olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat Hatalarının Namazın Sahih Olmasına Etkisi

      Bu video, bir dini soru-cevap formatında olup, konuşmacı Arapça bilen ve namaz kılacak kadar sureleri ezberleyen ancak kelimeleri kelimesine anlayamayan bir kişinin sorusuna yanıt veriyor.. Video, namazda kıraat hatalarının namazın sahih olmasına etkisini ele alıyor. Konuşmacı, Arapça bilme ile kıraat hatalarının ilişkisini tartışarak, namazın sahih olması için okuduğunun anlamını bilmek zorunda olmadığını, ancak en azından Fatiha gibi bazı sureleri doğru kıraat etmek için bir hocaefendi ile tashih huruf görmenin faydalı olabileceğini belirtiyor. Ayrıca, namazın sıhhat şartları ile alakalı bir mesele olmadığını, ancak okuduğunun anlamını bilmek güzel olduğunu vurguluyor.

      • youtube.com
    • Kur'an'ın İlk Emri "İkra" (Oku) ve Kur'an Okuma Biçimleri Üzerine Dini Sohbet

      Bu video, bir konuşmacı ve Yusuf Bey adlı bir katılımcı arasında geçen dini bir sohbet programıdır. Konuşmacılar Kur'an'ı Kur'an'la tefsir etme yöntemini benimsemiş entellektüel bir yaklaşım sergilemektedir.. Programda Kur'an'ın ilk emri olan "İkra" (Oku) ifadesinin derinlemesine analizi yapılmakta ve Kur'an okuma biçimlerinin farklı kavramları (tilavet, kıraat, tedebbür, tezekkür ve tertil) karşılaştırılmaktadır. Konuşmacılar, Kur'an'ı sadece okumak değil, anlamak ve tedebbür etmek (derinlemesine düşünmek) konusunda görüşlerini paylaşmakta, bu emrin sadece okuma yazma değil, yaratılana bakarak yaratanı anlamaya yönelik bir entelektüel okuma olduğunu vurgulamaktadırlar.. Videoda ayrıca "müzzemmil" suresinin tefsiri, "kalk, namaz kıl" ayetinin anlamı ve Kur'an'ın 23 yıl süren bir süreçte indirildiği gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacılar, tertil kavramının sadece doğru okuma biçiminden ibaret olmadığını, Kur'an'ı anlayarak ve hayatımızı Kur'an'a uygun şekilde yaşamayı ifade ettiğini vurgulamaktadırlar.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat ve Tadili Erkan Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamı ile bir izleyici arasında geçen dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar namazda kıraat hataları ve tadili erkan konularını ele almaktadır.. Videoda öncelikle bir izleyicinin beş yıldır namaz kıldığını ve daha önce kıraat kurallarına dikkat etmediğini, ancak daha sonra dikkatli kıldığını anlatmasıyla başlanıyor. Konuşmacı, önceki namazların kaza edilmesi konusunda ihtiyatın önemini vurguluyor. Ardından cemaat namazlarında imama muhalefet, tadili erkanın Hanefi mezhebindeki önemi ve namazda dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınıyor. Video, namazda yapılan hataların bilgisizlikten değil önemsememekten kaynaklandığını ve birbirimizi uyarmak suretiyle bu durumun düzeltilebileceğini vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Kur'an Tecviti Dersi: İsmam Ötre Hareketi

      Bu video, Kur'an talebelerine yönelik bir tecviti dersidir. Eğitmen, tecvit ve kıraat ilminde ismam ötre hareketini anlatmaktadır.. Videoda ismam ötre hareketinin ne olduğu, nasıl uygulandığı ve Yusuf Suresi 11. ayetindeki "la temenna" kelimesindeki uygulaması açıklanmaktadır. Eğitmen, ismam ötre hareketinin dudakların öne doğru büzülerek toplanması olduğunu, bu hareketin ötre sesini çıkarmadan sadece dudakların ileri uzatılmasıyla gerçekleştirildiğini ve gunne esnasında nasıl uygulanacağını göstermektedir. Video, Yusuf Suresi 11. ayetinin okunmasıyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor