Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf matematik ders kitabındaki istatistik konusundaki etkinlikleri çözdüğü eğitim içeriğidir.. Video, istatistik okuryazarlığı konusunu ele alarak sıklık tabloları, sütun grafikleri ve daire grafikleri üzerinden çeşitli soruları adım adım çözmektedir. İçerik, sayfa 91'den başlayarak sayfa 102'ye kadar olan eğitim materyallerini kapsamakta ve farklı veri grupları üzerinden istatistiksel analiz yöntemlerini göstermektedir.. Videoda öğrencilerin sırt çantası ağırlıkları, kırtasiye satışları, vergi gelirleri, Türkiye'deki çevre sorunları, nüfus verileri, sağlık bakanlığı ambulans sayıları, sınıf kan grupları, yazılı puanları ve şehirlerin araç sayıları gibi çeşitli veri örnekleri incelenmektedir. Ayrıca, istatistiksel araştırma sürecinin doğru uygulanması, veri toplama, sıklık tablosu oluşturma ve veri görselleştirme adımları detaylı olarak açıklanmaktadır.
Elektronik mağazasında 2019-2020'de satılan TV markaları daire grafikleriyle gösterilmiştir. Süt fabrikasında üretilen meyveli sütlerin aromaları daire ve sütun grafikleriyle gösterilmiştir
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf matematik dersinde veri işleme ve grafik çizimi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tablet üzerinde grafikler çizerek konuyu görsel olarak açıklamaktadır.. Videoda sütun grafiği, hız grafiği, daire grafiği ve çizgi grafiği gibi farklı grafik türleri adım adım çözülmektedir. Öğretmen, ekmek tüketimi, manav satışları, Türk Deniz Kuvvetleri denizaltısı derinliği, öğrencilerin sınav puanları ve İstanbul'un sıcaklık değerleri gibi çeşitli örnekler üzerinden grafik çizimi ve analiz yöntemlerini göstermektedir.. Video, sayfa 81-94 arasındaki soruların çözümüyle başlayıp, çizgi grafiğini sütun grafiğine dönüştürme işlemiyle devam etmektedir. Ayrıca, ünite sonu değerlendirmesinin bir sonraki videoda ele alınacağı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, veri analizi konusunu anlatmaktadır.. Videoda öncelikle veri analizi konusunun temel grafik türleri (sütun grafiği, çizgi grafiği ve daire grafiği) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ardından daire grafiği için merkez açı hesaplama formülü ve püf noktaları paylaşılmakta, sütun ve daire grafikleri arasındaki dönüşümler örneklerle gösterilmektedir. Son bölümde ise Aslı ve Selma'nın tablet almak için mağazaya gittiği ve taksit ödemeleri yaptıkları bir problem çözülmektedir.. Video, konu anlatımının sonunda bir sonraki derste Formula 1 kitabından yeni nesil soru çözümü yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Çizgi grafikleri zaman içindeki değişimleri gösterir. Daire grafikleri verilerin dağılımını daire dilimleriyle gösterir. Sütun grafikleri zaman içindeki miktar değişimlerini gösterir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine matematik dersinde grafikler ve veri analizi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, 5. sınıf matematik kitabının 70-79. sayfalarındaki çalışmaların çözümünü içermektedir. İçerikte sütun grafikleri, daire grafikleri ve sıklık tabloları gibi veri görselleştirme yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Öğretmen, kitap satışları, spor türleri, çevre, ağ kullanımı, üniversite kayıtları ve orman yangınları gibi farklı örnekler üzerinden grafik oluşturma ve yorumlama tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda her bir görselleştirme yönteminin nasıl yapılacağı, hangi durumlarda hangi görselleştirme aracının kullanılacağı ve verilerin nasıl renklendirileceği gösterilmektedir. Video, sayfa 76'dan 79'a kadar olan bölümleri kapsamakta ve bir sonraki videoda sayfa 80'den itibaren devam edileceği belirtilmektedir.
Bu video, Nimeti Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim dersidir. Öğretmen, veri düzenleme ve grafik çizimi konularını anlatmaktadır.. Videoda çetele tablosu, sıklık tablosu ve sütun grafiği oluşturma konuları ele alınmaktadır. İlk bölümde çetele tablosundan sıklık tablosuna geçiş ve sütun grafiği oluşturma adımları gösterilirken, ikinci bölümde sütun grafiklerinin doğru yorumlanması, dikey ekseninin başlangıç değerine dikkat edilmesi ve yeni nesil beceri temelli sorular üzerinden grafik yorumlama teknikleri anlatılmaktadır.. Video, öğrencilerin veri düzenleme ve grafik çizimi konusunda temel bilgiler edinmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmış olup, kareli zemin kullanarak grafiklerin nasıl yorumlanacağı da gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından çetele tablosu, sıklık tablosu ve sütun grafiği konuları anlatılmaktadır.. Video, bu üç veri gösterim yönteminin tanımıyla başlayıp, örneklerle açıklanmaktadır. Öncelikle çetele tablosu ve sıklık tablosu arasındaki farklar (çizgilerle gösterilen çetele tablosu, sayılarla gösterilen sıklık tablosu) anlatılmakta, ardından sütun grafikleri (dikey ve yatay) tanıtılmaktadır. Her bir yöntem için sevilen yemekler, Ayşe'nin günlük okuduğu sayfa sayısı ve başkanlık seçimi sonuçları gibi farklı örnekler üzerinden tablolar ve grafiklerin nasıl oluşturulduğu ve yorumlanacağı gösterilmektedir.
Grafikler, frekans dağılımlarını görsel olarak betimlemede kullanılır. Grafik seçiminde değişkenin türü ve karakteristiği önemlidir. Grafikler numaralandırılmalı ve içerik bilgisiyle isimlendirilmelidir
Sütun grafiği çubuklarla oluşturulur ve başlık, değerler ve varlık isimleri içerir. Çetele tablosu çizgi ile oluşturulur ve verileri gösterir. Sıklık tablosu verilen sayılarla gösterilir. Nesne grafiğinde resimler kullanılır ve her resim bir varlığı temsil eder. Şekil grafiğinde şekiller kullanılır ve her şekil bir varlığı temsil eder
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf matematik ders kitabının sayfa 80-90 arasındaki alıştırmalarını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda istatistikler konusundaki araştırma süreci, veri toplama, gruplandırma ve görselleştirme adımları adım adım anlatılmaktadır. Öğretmen, sütun grafiği, nokta grafiği ve daire grafiği oluşturma ve yorumlama konularını çeşitli örnekler üzerinden açıklamaktadır. Sınıf arkadaşlarının en çok sevdiği dersler, su tasarrufu tedbirleri, televizyon izleme sıklığı, ulaşım araçları, meslek tercihleri, doğum ayları, sevdikleri hayvanlar, aile harcamaları, kafe içecekleri, iş yerindeki kahvaltı tercihleri ve Tokyo Olimpiyatları'ndaki Türkiye madalyaları gibi farklı konularda yapılan araştırmalar grafikler üzerinden gösterilmektedir.. Video, sayfa 90'a kadar olan örneklerin çözümlerini içermekte ve bir sonraki videoda diğer sayfaların çözümlerinin yapılacağı belirtilmektedir. Ayrıca dinamik matematik yazılımında nokta grafiğinin nasıl oluşturulacağı da gösterilmektedir.
Çizgi grafiği, zaman içindeki değişimleri göstermek için kullanılır. Sütun grafiği, iki veya daha fazla veri grubunu karşılaştırmak için uygundur. Daire grafiği, bütünün parçalarını kıyaslamak için kullanılır
Bu video, 5. sınıf matematik ders kitabının sayfa 197'deki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda iki farklı soru çözümü sunulmaktadır. İlk soru, bir iş yerindeki çalışanların öğle yemeği tercihlerini gösteren sıklık tablosu ve sütun grafiği üzerinden soruları içermektedir. İkinci soru ise bir ortaokulda 5. sınıf öğrencilerinin spor dallarını tercih etme durumlarını gösteren sıklık tablosu üzerinden soruları içermektedir. Her iki soruda da en çok tercih edilen, en az tercih edilen değerler, farklı tercihlerin karşılaştırılması ve toplam öğrenci sayısı gibi sorular ele alınmaktadır.
Oran, iki çokluğun bölme yoluyla karşılaştırılmasıdır. Birimsiz oran, aynı birimden çoklukların oranıdır. Açıklık, veri grubundaki en büyük ve en küçük değer arasındaki farktır. Aritmetik ortalama, verilerin toplamının veri sayısına bölümüdür
Bu video, Microsoft Excel eğitimlerinden biri olup, bir eğitmen tarafından sunulmaktadır.. Video, bir yıllık satış listesinden günlük satış analizi yapma sürecini adım adım göstermektedir. Eğitmen önce "Gün" işlevi kullanarak tarihlerin gün değerlerini bulma, ardından yeni bir sayfa açarak "Günler", "Satış Sayısı" ve "Satış Toplamı" sütunlarını oluşturma, EĞER SAY ve EĞER TOPLA fonksiyonlarını kullanarak günlük satış sayılarını ve toplamlarını hesaplama ve son olarak bu verileri sütun grafiği ve birleşik grafik olarak görselleştirme yöntemlerini anlatmaktadır.
Bu video, Deniz Çopur Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim dersidir. Eğitmen, veri analizi konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda veri analizi konusu üç ana başlık altında ele alınmaktadır: sütun grafiği, çizgi grafiği ve daire grafiği. Özellikle daire grafiği konusu üzerinde durularak, bir bütünü oluşturan parçaları göstermek için kullanıldığı, karışım oluşturan maddelerin oranlarını göstermek için tercih edildiği anlatılmaktadır. Eğitmen, daire grafiğinin temel özellikleri (360 derece merkez açı) açıklamakta ve üç farklı örnek soru üzerinden konu pekiştirilmektedir.. Videoda ayrıca sütun grafiği ile iki farklı veri grubu arasındaki kıyaslama, çizgi grafiği ile verilerin zamana bağlı değişimi ve daire grafiği ile ilgili örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir. Eğitmen, özellikle daire grafiğinin Milli Eğitim tarafından sıkça sorulduğunu ve bu konunun diğer grafik türlerine göre daha zor olduğunu belirtmektedir.