Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu izleyicilerden aldığı dönüşlere göre videolarının sesli anlatım kısımlarını hızlandırmamaya karar verdiğini belirtiyor.. Videoda plastik tabakta dört farklı sanat etkinliği adım adım gösteriliyor. İlk etkinlik dondurma çubuğu ile yapılan bir sanat eseri, ikinci etkinlik çift taraflı bantla yapılan bir dinozor, üçüncü etkinlik mavi ve beyaz eva ile yapılan bir sanat eseri ve son etkinlik ise raptiye, mavi ve siyah boya ile yapılan güneş ve ay temalı bir sanat eseri. Her etkinlik için gerekli malzemeler ve uygulama adımları detaylı olarak anlatılıyor.
Türkçe'de sözcüklerin harflerden oluştuğunu fark etme ve büyük-küçük harfler öğretilecek. Sanat alanında yaratıcı ürünler oluşturma ve sanatsal uygulama yapılacak. Müzik alanında hareket ve dans etme becerileri geliştirilecek
Kitap, MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'na uygun olarak hazırlanmıştır. Dil becerilerini destekleyen çalışmalar ve odaklanma bölümleri içerir. Bağlantılı etkinlikler ve merak uyandıran faaliyetler bulunur
Bu video, çocuklar için hazırlanmış eğitici bir animasyon programıdır. Videoda Maymş, Şuşu, Pepee, Ege, Şila, Zezee, Bibii, Bebee, Tutu, Dudu, Mimi ve Dede gibi karakterler yer almaktadır.. Video dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kürek sporu ve Mısır'daki tarihi anlatılırken, ikinci bölümde sanatın ne olduğu ve müzik, şiir, resim gibi sanat formları açıklanır. Üçüncü bölümde Pepee'nin büyüme endişeleri ve aile tarafından kutlanması, son bölümde ise çocuklar Dudu'nun gelmesini beklerken sabır şarkısı söyleyerek oyun oynamaya karar verirler.. Videoda çocukların oyun oynamayı sevmesi, kürek sporunun tarihi, sanatın insanları nasıl mutlu edebileceği, büyümenin güzel bir şey olduğu ve sabretmenin önemi gibi konular eğitici bir şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca "Sabretmek" şarkısı ve "Aksi Kaptan" adlı öykü de videoda yer almaktadır.
Bu video, çocuklar ve çeşitli yetişkin karakterlerin (dede, nene, Şuşu, Pepee, Dudu, Tutu, Bibii, Zezee, Maymuş, Mimya, Şila, Keke ve Zulu) yer aldığı eğitici bir çocuk programıdır.. Program, Türk halk oyunları, aile bağları, sanat ve mutluluk gibi konuları işleyerek çocuklara çeşitli değerler öğretmeyi amaçlamaktadır. Video dört ana bölümden oluşmaktadır: Türk halk oyunları ve aile bağları, kitap okuma ve sohbet, sanat ve mutluluk, açık hava sineması ve meyve şenliği.. Programda "göz kulak olmak", "birlikten kuvvet doğar" gibi deyimler açıklanırken, "Sevgili Balıkçı" ve "Aksi Kaptan" gibi öyküler okunmaktadır. Ayrıca çocukların kokuyu algılayabilme yeteneği test edilir, resim yapma sanatı gösterilir ve meyve toplama şenliği düzenlenir.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir gemi boyama etkinliğidir. Bir eğitmen, izleyicilere gemi boyama sürecini göstermektedir.. Videoda eğitmen, "merhaba çocuklar bugün sizlerle gemi boyayacağız" diyerek başlıyor ve ardından gemi boyama sürecini gösteriyor. Video boyunca gemi boyama işlemi devam ediyor ve sonunda eğitmen "evet çocuklar gemimizi boyadık" diyerek etkinliği tamamlıyor.
Düz çizgi, koşu ve çift ayakla zıplama becerileri gelişir. Tek ayak üzerinde durma süresi 4-5 saniyeye kadar çıkar. Bisiklete binme ve merdiven çıkma becerileri artar. Top oyunları ve dans hareketleri gelişir
Bu video, Niloya adlı bir çocuğun çeşitli aktivitelerde yer aldığı eğitici bir içeriktir. Videoda Niloya, Ayşe ve Şeker adlı karakterler yer almaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Niloya ve Ayşe oyuncak kutularını boyayarak şekiller çiziyorlar. İkinci bölümde Niloya ve Şeker kumlardan şekiller yaparak boyuyorlar. Son bölümde ise Niloya'nın suratında su çiçeği hastalığına benzer bir durum olduğu ve arkadaşlarının onunla oynamak istemediği anlatılıyor. Video, çocukların eğlenceli bir şekilde sanat ve sağlık konularını öğrenmelerine yardımcı olacak şekilde yapılandırılmıştır.
Bu video, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara Devlet Türk Halk Müziği Korosu ile Konya Meram Belediyesi'nin ortaklaşa düzenlediği "Konya Barana Havaları" adlı müzik konserini ve sonrasında yapılan sunumu içeriyor. Konuklar arasında Konya'nın başkanı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Belviranlı bulunmaktadır.. Video, barana kültürü hakkında bilgilendirici bir notla başlayıp, yaklaşık 50 dakika boyunca "Menteşeli Menteşeli", "Ağlari İçeyim", "Konyalı" gibi Konya'nın geleneksel halk müziği türkülerinin seslendirilmesiyle devam ediyor. Konser sonrası düzenlenen sunumda, Konya'nın İslam kültür başkenti olma süreci ve 2015-2016 yıllarında düzenlenecek kültürel programlar hakkında bilgiler veriliyor.. Videoda ayrıca Konya'nın Meram ilçesinin sanat ve kültür başkenti adayı olduğu, Türk sanat müziği ve tasavvuf müziği konserleri, söyleşiler ve tiyatro oyunları gibi çeşitli etkinliklerin her akşam düzenleneceği bilgisi de paylaşılıyor.
Şarkı, türkü ve masal türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapılabilir. Parmak kuklalarıyla çocuklar özgürce ses çıkarabilir. Pipetlerle üfleyerek çizgisel desenler oluşturulabilir. İplerle resim yaparak nesneler ve figürler yapılabilir
Sosyal-Hareket ve Sanat alanında 9 Eylül 2024'te 5-C sınıfı için plan hazırlandı. Plan sosyal katılım, hareket, sağlık ve sanat becerilerini kapsıyor. Temel beceriler, kavramlar ve değerler plan çerçevesinde yer alıyor
Veliler çocuklarını sınıfta kitap okumaya davet eder. Aile sevgisi ve çocukluk anıları paylaşılır. Teknolojik aletler tanıtılır ve faydaları anlatılır
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, hayvanlar temalı bir çizgi çalışması etkinliği sunmaktadır.. Videoda hayvanların aç olduğu bir oyun anlatılmaktadır. Etkinlik için boya kalemleri, makas ve farklı renklerde kartonlar (veya A4 kağıtlar) gereklidir. Çocuklar, makasın ucuna yapıştırılan yiyecekleri çizgilerin üzerinden dikkatlice keserek hayvanlara yemek ulaştırma görevini yerine getirecekler.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan çocuk gelişimi programında yer alan sanat etkinliklerinden bahseden bir eğitim içeriğidir.. Video, sulu boya ile yapılan beş farklı tekniği adım adım göstermektedir: üfleme tekniği, damlatma tekniği, püskürtme tekniği, şeker boya tekniği ve sihirli boya tekniği. Her teknik için gerekli malzemeler ve uygulama yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, sanat etkinliklerinin çocukların küçük kas becerilerini ve estetik algısını geliştirmek için araç olarak kullanıldığı, birebir aynılık beklenmemesi gerektiği ve çocukların yaratıcılıklarını desteklemesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bilgisayarla ebru boyama uygulamasının nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir.. Video, EBA Eğitim Bilişim Ağı'ndaki "Ebru Boyama" uygulamasının tanıtımıyla başlıyor ve uygulamanın kullanım özelliklerini detaylı şekilde anlatıyor. Konuşmacı, uygulamanın renk paleti, boya damlatma aracı, fırça, tarak ve çubuk aracı gibi temel özelliklerini gösteriyor, ayrıca örnek lale ve fon yapımı gösteriyor. Ayrıca uygulamanın stres atma aracı olarak da kullanılabileceği ve oluşturulan eserlerin PNG formatında kaydedilebileceği belirtiliyor.
Bu video, Pepee, Bebee, Şuşu, Zezee, Bibi, Zulu, Mimi, Tutu, Nene ve Dudu gibi karakterlerin yer aldığı eğitici bir içerik formatındadır. Videoda çocuklar ve yetişkinler arasında geçen sohbetler, etkinlikler ve hikayeler yer almaktadır.. Video, dört ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde "Seni Seviyorum" adlı bir kitabın okunması ve tahta misket boyama etkinliği, ikinci bölümde tırnak kesme günü ve arkadaşlık temaları, üçüncü bölümde bilimsel düşünce ve keşfetme konuları, dördüncü bölümde ise sanat ve mutluluk üzerine bir sohbet ele alınmaktadır.. Videoda sevgi, farklılıkları kabul etme, bilimsel düşünce ve keşfetme, sanatın önemi gibi değerler vurgulanmaktadır. Çocuklar kendi mutlu anlarını paylaşırken, Şuşu ve Nene gibi karakterler bilim insanı rolünde çocuklarla etkileşim halindedirler. Video, çocuklara bilimsel düşüncenin önemini ve sanatın insanın duygularını ifade etmesindeki rolünü öğretmeyi amaçlamaktadır.
Bu video, Minnoş ve Tontiş adlı iki küçük kız kardeşin sanatla ilgili maceralarını anlatan bir çocuk hikayesidir. Minnoş, iki göz, iki kulak, bir tatlı kıvırcık kız olarak tanıtılmakta, Tontiş ise küçük bir kız kardeşi olarak yer almaktadır.. Hikaye, Minnoş ve Tontiş'in resim yapma deneyimlerini konu alıyor. Önce Minnoş ve Tontiş, bir gezi anısını anlatan resimler çizip ailelerine gösteriyorlar. Ardından Minnoş, resim yapmaktan sıkıldığını söyleyerek oyun hamurundan figürler yapmaya başlıyor. Anne, çocuklarının sanatla ilgilenmesini çok seviyor ve evin bir köşesini eserlerine ayırıyor. Video, çocukların sanatla ilgilenmesinin önemini vurguluyor.
Bu video, Dede, Bebee, Ege, Zezee, Şila, Şuşu, Pepee, Zulu ve Bibi gibi karakterlerin yer aldığı eğitici bir çocuk programıdır.. Video, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarıyla başlayıp, denizde geçirdikleri eğlenceli bir gün, Zulu'nun doğum günü kutlaması, sanatın önemi ve trafik kuralları gibi konuları içermektedir. İçerik, çocukların bayramı kutlaması, vücut parçalarını öğrenmesi, denizde yüzmeleri, sanat hakkında bilgi edinmeleri ve trafik kurallarını öğrenmeleri gibi eğitici aktivitelerle ilerlemektedir.. Videoda ayrıca kahvaltı yapmanın önemi, "hızlı-yavaş" oyunu ve trafik ışıkları takip ederek yarışma gibi interaktif aktiviteler de yer almaktadır. Şuşu karakteri, çocukların sorularını yanıtlamakta ve onlara bilgi vermektedir.
Bu video, iki farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde "Saklı" adlı dizinin oyuncuları ve yönetmeni Deniz Akçay ile yapılan bir röportaj yer alırken, ikinci bölümde İstanbul'daki çeşitli sanat etkinlikleri tanıtılmaktadır.. Videoda öncelikle "Saklı" dizisinin The Fair'in Türkiye uyarlaması olduğu, oyuncuların deneyimlerini ve dizinin psikolojik derinliği ele alınmaktadır. Daha sonra İstanbul'daki sanat etkinlikleri kronolojik olarak sunulmakta, Robert Janet'in sergisi, Pera Müzesi'ndeki gezici sergi, Kalyon Kültür'ün ARKKI yaratıcı eğitim modülleri ve Solfej'in Kış Konserleri kapsamında Buray ve Sıla'nın performansları hakkında bilgiler verilmektedir.. Röportaj bölümünde oyuncular, karakterlerini canlandırmak için kendi travmalarını ve duygularını nasıl kullandıklarını, dizi sürecinin kendilerine ve ilişkilerine etkilerini anlatırken, yönetmen Deniz Akçay ilk dizi deneyimini ve hikayenin kendisine etkisini paylaşmaktadır.