Form, rehberlik öğretmenlerinin disiplin kurulu raporlarını hazırlaması için tasarlanmıştır. Okul rehberlik öğretmenleri tarafından kullanılır. Olay sırasındaki psikolojik durum raporlarını içerir
Ölçek yetenek ve ilgileri tanımlamaya yardımcı olmak için geliştirilmiştir. Okul ve ders seçiminde rehberlik sağlar. Katılımcılar kendilerine uygun cevapları işaretleyebilir
Bu video, İŞKUR'da profil statüsünün nasıl aktif edilebileceğini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, İŞKUR'da profil statüsünün aktif edilmesi için gerekli adımlar açıklanmaktadır. Kayıtları işlemden kaldırılan işe yarayanlar, internet üzerinden İŞKUR kurum portalına giriş yaparak iş arama kayıt durumu menüsünden kaydını aktif hale getirebilirler. Video, bu işlemi adım adım göstererek izleyicilere rehberlik etmektedir.
Dosya kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı ile başlar. Yıllık rehberlik planı ve sınıf risk haritası bulunur. Öğrenci bilgi formu ve devamsızlık listesi yer alır. Öğrenci gözlem formları ve yönlendirme formları mevcuttur
Bu video, Salihli Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nde çalışan rehber öğretmen ve psikolojik danışman Gülser Kara tarafından sunulan eğitim içeriğidir.. Video, teknoloji bağımlılığının ne olduğu, nasıl oluştuğu ve zararları hakkında bilgi vererek başlar, ardından Taha adlı bir çocuğun bilgisayar oyunlarına olan bağımlılığı örneği üzerinden konuyu anlatır. İkinci bölümde ise teknoloji bağımlılığından korunma yöntemleri detaylı olarak sunulur.. Video, teknoloji kullanımının "sıfır teknoloji değil, sınırsız teknoloji değil, yeterince teknoloji" olduğunu vurgulayarak, ekran başında geçirilen süreyi azaltma, teknoloji kullanımını sınırlama, aileden destek isteme, hedefler belirleme ve gerçek hayat aktivitelerine zaman ayırma gibi pratik öneriler sunmaktadır. Ayrıca izleyicilere teknoloji bağımlılığı testi de sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından rehberlik ve araştırma merkezine yönlendirme konusu anlatılmaktadır.. Video, değerlendirme sürecinin başlangıcından başlayarak, rehberlik ve araştırma merkezine yönlendirme sürecini adım adım açıklamaktadır. İçerikte değerlendirme aşamaları, gönderme öncesi süreç, tanılama süreci, özel eğitim hizmetlerine uygunluk kriterleri, yerleştirme seçenekleri, bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır. Video, öğretmenlerin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencileri nasıl değerlendirip yönlendirebileceklerini anlatan kapsamlı bir eğitim kaynağıdır.
Bu videoda, Japonya'da 15 yıl rehberlik yapan bir kişi, Japonya'ya seyahat edecek kişilere özel tavsiyelerde bulunuyor. Konuşmacı, uzun yıllar Japonya'da yaşadığı deneyimleri paylaşarak pratik bilgiler sunuyor.. Video, Japonya seyahati için üç temel tavsiye üzerine kurulu: yabancı restoranları denemek, ziyaret etmek istediğiniz yerlerin yarısını azaltmak ve rastgele yerleri denemek. Ayrıca rehber kiralama konusunda dikkatli olunması gerektiği, bir günde en fazla dört tapınak ziyaret edilmesi gerektiği ve sosyal medya influencerlarının tavsiyelerine tamamen güvenmemenin önemi vurgulanıyor.. Konuşmacı, Japonya'nın çok kolay bir ülke olduğunu, dil bilmeden bile seyahat edilebileceğini ve rehber olmadan da başarılı olunabileceğini belirtiyor. Seyahat öncesi çok fazla araştırma yapmanın olumsuz etkileri olabileceğini, seyahatin bir macera olması gerektiğini ve her şeyi önceden bilmek yerine sürprizlerin de tadını çıkarmak gerektiğini de ekliyor.
Kitap, Türkçe psikolojik danışma kuramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. 21 bölümden oluşmaktadır ve her bölüm alanında uzman akademisyenler tarafından yazılmıştır. Temel kuramların yanında güncel kuramları da içermektedir. Örnek uygulamalarla zenginleştirilmiştir
Bu video, bir eğitimci tarafından Erbaa Rehberlik Araştırma Merkezi'nin BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) hazırlama programının nasıl kullanılacağını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, BEP hazırlama programının web sitesine giriş yapma, öğrenci bilgilerini girme, ders seçimi, uzun dönemli amaçların belirlenmesi, hedeflerin seçimi ve kısa dönemli amaçların oluşturulması aşamalarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle iletişim becerileri özel eğitim okulu ve uygulama okulu öğrencileri için örnek bir plan oluşturulmakta ve araç-gereç seçimi, başlangıç-bitiş tarihleri belirleme gibi adımlar gösterilmektedir. Video, hazırlanan planın nasıl indirileceğini de içermektedir.
Bu video, bir gezi vlogu formatında olup, sunucu Kastamonu ili'nin Çatalzeytin ilçesini geziyor ve emekli öğretmen Ergün Usta (Ergin Hoca) ile yerel bir rehber olarak tanıtılıyor.. Video, Çatalzeytin'in Sinop ve Kastamonu il sınırı olan köprüsünden başlayarak ilçenin merkezini, Cinolu Kalesi ve batı kısmındaki koyu geziyor. Ergün Usta, 13 yıl Çatalzeytin'de öğretmenlik yapmış ve emekli olduktan sonra ilçeye yerleşmiş, turistlere rehberlik ediyor. Ayrıca Zeki adlı bir kişinin işlettiği Çimen Lokantası da ziyaret ediliyor.. Videoda Çatalzeytin'in 1954 yılında ilçe haline geldiği, 200-250 yıllık bir yerleşim yeri olduğu, 41 köyü olduğu ve toplam nüfusunun 8 bin civarında olduğu, yaz aylarında gurbetçilerin gelmesiyle 120 bin'e ulaştığı bilgileri paylaşılıyor. Cinolu Kalesi'nin tarihi, doğal güzellikleri ve onarım çalışmaları hakkında bilgiler verilirken, belediyenin sosyal alanı, piknik alanı ve karavan parkı gibi turistik imkanlar da gösteriliyor. Video, Kadın Şair Naciye Şahin'in bir şiirinin okunmasıyla sona eriyor.
Bu video, "Geniş Özet Serisi"nin dokuzuncu bölümü olup, özel eğitim ve rehberlik konusunu ele alan bir eğitim dersidir.. Video, Jean-Jacques Rousseau'nun eğitim anlayışından başlayarak eğitim sürecinin üç ana alanını (öğretim, yönetim ve öğrenci kişilik hizmetleri) detaylı şekilde incelemektedir. Öğrenci kişilik hizmetlerinin beş alt kategorisi (sağlık hizmetleri, sosyal yardım hizmetleri, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, özel eğitim ve özel yetiştirme hizmetleri, sosyal-kültürel hizmetler) açıklanmaktadır. Ayrıca rehberliğin ortaya çıkmasını gerektiren koşullar, rehberlik modelleri, psikolojik danışma ve rehberlikte yanlış anlayışlar, rehberlik hizmetleri ve işlevleri (oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yönlendirme ve yerleştirme, izleme, müşavirlik, araştırma ve değerlendirme, çevre ve veli ile ilişkiler) ve PDR modelleri (hizmetler modeli, süreç modeli, görevler modeli ve kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programları modeli) ele alınmaktadır.
Kişisel gelişim kitapları, yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen rehberlerdir. Okuma, zihinsel ve ruhsal dönüşüm sağlayan bir süreç olarak görülür. Hem bireysel hem toplumsal düzeyde değişimlere katkı sağlar
Bu video, rehberlik ve araştırma merkezleri (RAMLAR) hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, RAMLAR'ın ne olduğunu ve işlevlerini açıklamaktadır.. Video, RAMLAR'ın Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlar olduğunu, okulların rehberlik servisleriyle nasıl çalıştığını ve öğrenme zorluğu yaşayan öğrencilerin (özel öğrenme güçlüğü, disleksi, ADHD, zihinsel veya fiziksel engelli öğrenciler) yönlendirildiği ilk yer olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca lisans öğrencilerinin RAMLAR'da yapabilecekleri staj deneyimleri, görüşmeleri gözlemlemeleri ve raporlama süreçlerine şahit olmaları gibi fırsatlar da paylaşılmaktadır.
Program 2006-2007 eğitim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Programda toplam 240 kazanım bulunmaktadır. Her sınıf düzeyi için 15 haftalık etkinlik örneği sunulmuştur
Bu video, Fatih ve Kara Murat karakterlerinin yer aldığı bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Kara Murat, Fatih'in fedaisi olarak tanıtılmaktadır.. Videoda, bir grup kişinin yolunu bulmaya çalıştığı bir durum anlatılmaktadır. Kara Murat, "ben yolu biliyorum" diyerek rehberlik etmekte ve "bu taraftan gelin" diyerek bir yol göstermektedir. Video, Fatih'in kurtarılması için yapılan bir girişimin başlangıcını göstermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından e-rehberlik üzerinden eğitsel değerlendirme istek formu ve bireysel gelişim raporunun nasıl gönderileceğini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, eğitsel tanımlama ve yönlendirme süreci hakkında genel bilgilerle başlayıp, eğitsel değerlendirme istek formunun ne olduğu, hangi durumlarda doldurulması gerektiği ve nasıl doldurulacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Ardından bireysel gelişim raporunun ne olduğu, hangi durumlarda doldurulması gerektiği ve nasıl doldurulacağı açıklanmaktadır. Her iki formun da doldurulması, müdür onayı ve rehberlik araştırma merkezine iletilmesi süreci adım adım gösterilmektedir.