Random numbers are arbitrary values without specific patterns. John von Neumann introduced first pseudo-random number generation in 1946. Random numbers are used in gaming, cryptography, and password generation
Bu video, Özgür adlı bir konuşmacı dahil olmak üzere iki kişinin UID (Unique Identifier) konusunu teknik bir şekilde tartıştığı bir sohbet formatındadır.. Videoda UID'lerin ne olduğu, nasıl oluşturulduğu ve farklı versiyonları (1-8) detaylı şekilde ele alınmaktadır. Konuşmacılar, UID'lerin zaman damgası, MAC adresi ve hashleme gibi farklı yöntemlerle nasıl oluşturulduğunu, clash (çarpışma) sorunlarının nedenlerini ve hangi durumlarda hangi versiyonun kullanılması gerektiğini tartışmaktadır.. Ayrıca videoda, UID'lerin rastgele üretilen versiyonlarının avantajları ve dezavantajları, Boeing gibi şirketlerin UID kullanımından kaynaklanan crash hikayeleri ve farklı UID versiyonlarının (4, 5, 7) kullanım alanları hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. 4 versiyonunun genellikle tercih edildiği, 5 versiyonunun veri tabanı işlemleri için, 7 versiyonunun ise sıralama işlemleri için daha uygun olduğu belirtilmektedir.
Bu video, ARM programlama serisinin bir parçası olup, STM32F4 mikrodenetleyicisinde RNG (Random Number Generator) ünitesinin nasıl kullanılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, RNG ünitesinin A/B2 üzerinde bulunduğu ve bu üniteyi aktifleştirmek için gerekli adımlar anlatılmaktadır. Öncelikle random kütüphanesinin projeye nasıl ekleneceği, ardından RNG ünitesinin nasıl aktifleştirileceği ve get random number fonksiyonu ile rastgele sayı üretme işlemi gösterilmektedir. Son olarak, üretilen rastgele sayılara göre LED'lerin nasıl kontrol edileceği pratik bir örnek üzerinden açıklanmaktadır.
Bu video, Turgay Ceylan, Melek Kan, Sinan ve Ali Eren tarafından sunulan bir yazılım geliştirme sunumudur. Sunumda çekiliş oyunu geliştirme süreci adım adım anlatılmaktadır.. Video, çekiliş oyununun kodlanması sürecini göstermektedir. İlk olarak gerekli kütüphanelerin dahil edilmesi ve değişkenlerin tanımlanması, ardından fonksiyonların oluşturulması anlatılmaktadır. Oyun, kullanıcıdan 1-49 aralığında 6 sayı girmesini isteyerek, bilgisayarın rastgele sayı atayarak aynı sayıların sayısını hesaplamaktadır. Ayrıca çekiliş istatistikleri bölümü de geliştirilmiş olup, en çok çıkan sayıların listelenmesi sağlanmaktadır. Sunum, uygulamanın test edilmesiyle sonlanmaktadır.
Java 7+ uses ThreadLocalRandom for most random number generation. Java 17 introduced RandomGenerator interface for pseudorandom generators. SecureRandom provides cryptographically strong random numbers
Python's random module provides various methods for generating random numbers. Randomness is crucial for simulations, games, cryptography and data analysis. Security-sensitive applications should use secrets module instead
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı random veri tipini anlatmaktadır.. Videoda random veri tipinin ne olduğu ve nasıl kullanılacağı adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, yeni bir proje oluşturarak random değişken oluşturma, belirli aralıkta rastgele sayı üretme ve üst sınırın dahil edilip edilmeyeceği konularını örneklerle açıklamaktadır. Video, bir sonraki bölümde random kullanarak arraylerle örnek yapılacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, Mehmet Çetin tarafından sunulan "Tekno" kanalında yayınlanan Python program örnekleri serisinin ikinci bölümüdür.. Videoda, önceki derste yazılan zar sallama uygulamasının Python'da nasıl yazılacağı adım adım gösterilmektedir. Mehmet Çetin, Python'da random sayı üretmek için "import random" modülünü nasıl kullanacağını, "randint" fonksiyonunu nasıl çağıracağını ve zarların değerlerini nasıl ekrana yazdıracağını anlatmaktadır. Video boyunca örnek kodlar yazarak ve sonuçları göstererek konuyu açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere milli piyango çeken bir BC programı yazma sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda, random fonksiyonunu kullanarak piyango çekilişi yapma konusu ele alınmaktadır. İçerikte önce include stdlib.h ve include time kütüphanelerinin tanımlanması, ardından random fonksiyonunun nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır. Program, kullanıcıdan bir sayı seçmesini isteyerek rastgele piyango numaraları üretmekte ve sonuçları ekrana yazdırmaktadır. Video, kodun yazılması ve test edilmesiyle sonlanmaktadır.
Math.random returns random double between 0.0 and 1.0. Random.nextInt generates random integers within specified range. Random.ints returns IntStream of random integers. ThreadLocalRandom optimizes for multithreaded environments
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan C programlama dili eğitim videosudur. Eğitmen, C standart kütüphanelerini tanıtmaktadır.. Video, öncelikle matematiksel işlemler için kullanılan math header'ı ve içindeki fonksiyonları (kök alma, üs alma, mod alma, mutlak değer alma) tanıtmaktadır. Ardından bu fonksiyonların kullanımını örneklerle göstermektedir. Daha sonra random fonksiyonu ve rastgele sayı oluşturma konusuna geçilmekte, random fonksiyonunun nasıl kullanılacağı ve rastgeleliği artırmak için srand fonksiyonunun nasıl ekleneceği anlatılmaktadır. Video, yazı-tura atma programı örneğiyle sonlanmakta ve eğitmen, bu derste öğrendiklerle ilgili bir alıştırma videosu çekeceğini belirtmektedir.
Console.WriteLine ile ekranda metin yazdırma. Console.ReadLine ile kullanıcıdan metin alma. Convert.ToInt32 ile sayısal değerler dönüştürme
Random sınıfı rastgele sayılar üreten bir sınıftır. Random sınıfı java.util.Random paketinde bulunur. Random nesnesi oluşturmak için import java.util.Random; gerekir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Python programlama dili eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce okulda öğrencileri için hazırladığı bir oyunu tekrar kodlamaktadır.. Videoda, kollu makinalardaki mantığa benzer bir jackpot oyunu kodlanmaktadır. Oyunun amacı, ekrana gelen üç rakamın hepsinin aynı olması durumunda kullanıcının kazanması, farklı olması durumunda kaybetmesi veya ikili tutturma durumunda tekrar oynama şansı verilmesidir. Eğitmen, random kütüphanesini kullanarak rastgele sayılar üretme, kullanıcıdan deneme sayısı alma, for döngüsü ile deneme yapma, ikili tutturma durumlarını kontrol etme ve puan hesaplama gibi adımları adım adım göstermektedir. Video boyunca oyunun farklı deneme sayılarıyla nasıl çalıştığı da gösterilmektedir.
Bu video, Hanefi Erçan tarafından sunulan bir C++ programlama eğitim dersidir. Eğitmen, rastgele sayı üretme konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda random fonksiyonun çalışma prensibi, srand fonksiyonu ve seed değeri kavramı açıklanmaktadır. Ayrıca belirli aralıklarda (5-10, 6-15 gibi) rastgele sayı üretme yöntemleri, for loop kullanarak elli tane rastgele sayı üretme ve mod fonksiyonunu kullanarak aralık belirleme teknikleri gösterilmektedir.. Eğitim boyunca örnek kodlar yazarak ve çalıştırmak suretiyle konu somutlaştırılmakta, daha etkili kod yazma teknikleri de paylaşılmaktadır. Rastgele üretilen sayıların belirli aralıklarda kalmasını sağlama yöntemi de videoda açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Excel eğitim içeriğidir. Eğitmen, izleyicilerin maillerde ve YouTube yorumlarında sorduğu isteği karşılamak amacıyla bu videoyu hazırlamıştır.. Video, Excel'de benzersiz rastgele sayı oluşturma konusunda iki farklı yöntem göstermektedir. İlk yöntemde Büyük fonksiyonu, Satır ve Referans yöntemleri kullanılarak adım adım anlatım yapılmakta, ikinci yöntemde ise Ctrl, Shift ve Enter tuşlarına basarak rastgele sayı oluşturma işlemi gösterilmektedir.. Eğitmen, fonksiyonların nasıl kullanılacağını, sabitleme (F4) işleminin önemini ve hata ayıklama sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca Eğersay fonksiyonu ile eşleştirme yaparak ve Rastgele Arada fonksiyonu ile kat değerlerini belirleyerek benzersiz sayılar üretme yöntemini de açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı MATLAB programında bulunan matematiksel fonksiyonları anlatmaktadır.. Video, MATLAB'da bulunan temel matematiksel fonksiyonları (sinüs, kosinüs, tanjant, logaritma) tanıtarak başlıyor. Ardından sayı yuvarlama fonksiyonları (floor, round, fix, ceil) detaylı olarak açıklanıyor ve her birinin nasıl çalıştığı örneklerle gösteriliyor. Son olarak rand fonksiyonu ile rastgele sayı üretme konusu ele alınıyor. Video, fonksiyonlar konusuna geçmeden önce MATLAB'da matematiksel işlemler yapmak isteyenler için temel bilgiler sunuyor.
Bu video, bir programlama dersidir. Eğitmen, izleyicilere adım adım bir program yazmayı göstermektedir.. Videoda, 1 ile 100 arası on adet rastgele sayıyı doldurup ekrana yazdıran bir programın nasıl yazılacağı anlatılmaktadır. Eğitmen önce integer değeri ve dizi tanımlama, ardından for döngüsü kullanarak rastgele sayı üretme ve ekrana yazdırma işlemlerini göstermektedir. Video, programın çalıştırılması ve sonuçların görüntülenmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, 117 Vita Academy Excel serisinin bir parçası olup, bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Excel ile Python'ı nasıl kullanabileceğimizi ve sayısal loto oynadığında ne olacağını gösteren videoların devamı niteliğindedir.. Videoda, Excel'e dokunmadan tamamen Python ile altı tutturuncaya kadar çalışan bir sayısal loto uygulaması oluşturulmaktadır. Uygulama, XLVings kütüphanesi kullanılarak Excel dosyası oluşturulup, rastgele sayı üretme, çekiliş yapma, kaç kez tutturulduğunu hesaplama ve toplam kazanç bulma gibi işlemleri gerçekleştirmektedir. Eğitmen, adım adım kod yazarak uygulamanın nasıl çalıştığını göstermekte ve her çekiliş sonrası Excel tablosuna güncelleme yapmaktadır.. Videoda ayrıca farklı sayı aralıklarında (1-90, 1-50, 1-20, 1-10) altı sayı tutturmanın zorluğu gösterilmekte ve simülasyon sonuçları paylaşılmaktadır. 1-10 arasında altı sayı tutturmanın 74 çekilişte, 134 çekilişte altı sayı tutturmayı başardığı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından C programlama dilinde dizi oluşturma ve işlem yapma konusunda adım adım anlatım sunulmaktadır.. Videoda, 10 elemanlı bir integer dizisi oluşturulup, bu diziye 0 ile 100 arası rastgele sayılar atanması gösterilmektedir. Eğitmen önce for döngüsü kullanarak rastgele sayıların nasıl atanacağını, ardından bu sayıların nasıl toplanacağını ve son olarak da rastgele sayıların her çalıştırıldığında değişebilmesi için time.srand() fonksiyonunun nasıl kullanılacağını açıklamaktadır. Video, örnek uygulamanın çalıştırılmasıyla ve sonuçların gösterilmesiyle sonlanmaktadır.