Bu video, bir proje sunumu formatında olup, konuşmacı mühendislere ve işçi kardeşlere teşekkür ediyor.. Videoda bir proje gösteriliyor ve konuşmacı, bu projenin zorlu bir süreçten geldiğini belirtiyor. Kriz ortamında gerçekleşen bu projenin, gösterilen için mühendislere ve işçi kardeşlere teşekkür ediliyor. Konuşmacı, bu sürecin çok zorlu olduğunu ve bu mutlu günde gerçekleştiğini vurguluyor.
Bu video, 7. sınıf öğrencisi Burak Öztürk ve takım arkadaşı Doruk'un sunduğu bir proje sunumudur. Hidro Bir takımı 2012 yılında kurulmuş olup, 2021 yılında faaliyete geçmiştir.. Videoda, takımların yenilenemeyen kaynakların doğaya verdiği olumsuz etkileri azaltma amacıyla tasarladıkları bir proje anlatılmaktadır. Bu projede, suyun borulardan geçerken oluşturduğu kinetik enerji kullanılarak, bu enerjinin günlük hayatta elektrik ve ısı enerjilerine dönüştürülmesi hedeflenmektedir. Takım, 2022 Teknofest'e bu projeleriyle katılmaya hazır olduğunu belirtmektedir.
İç mimarlık eğitiminde grafik tasarım dersleri çoğunlukla 3. yarıyılda verilmektedir. Dersler çoğunlukla kurumsal kimlik ve mekânsal tasarım üzerine yoğunlaşmaktadır. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi'nde proje dersiyle eşzamanlı grafik dersi bulunmamaktadır
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerinin coğrafya projelerini değerlendirdiği bir sınıftır. Öğrenciler çeşitli coğrafya konuları üzerine projeler hazırlamış ve bu projeleri kendi anlatımlarıyla sunmaktadır.. Videoda öğrencilerin sunduğu projeler arasında dünyanın iç katmanları, Türkiye'deki yerleşme tipleri, ulaşım yolları (demiryolu, karayolu, köprü), Atatürk anıtı, Dünya'nın şekli ve hareketleri, Türkiye'deki yer şekilleri (kol, volkanik dağ, yaylalar), güneş sistemi ve Türkiye'deki iklim tipleri bulunmaktadır. Her öğrenci projesini kendi hazırladığı malzemelerle (köpük, karton, strafor, yapay çim, taşlar vb.) gerçekleştirmiş ve projelerini hakkında bilgi vererek coğrafya konularını açıklamıştır.
Analiz paftaları çevre, ulaşım ve nüfus gibi verileri görselleştirir. Konsept paftaları ana fikri eskiz ve grafiklerle açıklar. Final sunumunda kısa ve öz analiz ve konsept şemaları kullanılır
Bu video, bir öğrencinin Neural Sky Midway 2 kullanarak geliştirdiği beyin bilgisayar arayüzü bitirme projesinin sunumudur.. Sunumda beş farklı uygulama tanıtılmaktadır: Beyin Bilgisayar Arayüzü ve Canlı Grafikler, Beyin Klavyesi, Minnet Driver Eg, Akıllı Kuş ve Beyin Tetra Balıkları. Her uygulama için kullanılan programlama dilleri, çalışma prensipleri ve kullanım alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Özellikle ALS hastalarının esinlenerek geliştirilen beyin klavyesi ve beyin sinyalleriyle kontrol edilen 3D oyun motoru gibi uygulamalar, sağlık ve eğlence sektörlerinde potansiyel uygulamaları göstermektedir.
29 Mart - 1 Nisan 2018 tarihleri arasında Ankara Atlı Otel'de düzenlenecek. Bilimsel metodoloji konusunda eğitim ve deneyim paylaşımı amaçlanıyor. Prof. Dr. Selahattin Şenol'un 10. ölüm yıl dönümüne denk geliyor
Bu video, Didar adlı bir öğrencinin T3 Vakfı için geliştirdiği çevrimiçi uygulama projesini anlattığı bir sunum formatındadır. Didar, mühendislik öğrencisi olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda Didar, T3 Vakfı'nın bursiyerleri arasındaki iletişimi artırmak ve dünya çapında kendini tanıtmak amacıyla geliştirdiği çevrimiçi uygulama projesini detaylı olarak anlatmaktadır. Projenin hedef kitlesi, sadece vakıf bursiyerleri değil, dünyadaki teknoloji severler ve sevmeyenlerdir. Sunumda proje hedefleri, iletişim kanalları, aksiyon planı, karşılaşılabilecek problemler ve çözüm önerileri, proje koordinasyonu ve kariyer hedefleri gibi konular ele alınmaktadır.
Sunum paftaları teknik çizim ve raporlardan yarışmalara kadar farklı amaçlarla hazırlanır. A0 veya A1 kağıt boyutları ve dikey/yatay yerleşim tercih edilir. Ana fikri anlatan görsel ön plana çıkarılmalıdır
Bu video, bir tarih dersi sahnesini göstermektedir. Videoda bir öğretmen ve öğrenciler bulunmaktadır. Öğrenciler arasında Mete, Sinan, Arda, Merve, Can, Asya, Elif ve Burak bulunmaktadır.. Videoda, öğrencilerin Uhud Savaşı hakkında hazırladıkları proje sunumlarını gösteriyorlar. Mete, Uhud Savaşı'nın detaylarını anlatırken, diğer öğrenciler de kendi sunumlarını sunuyorlar. Dersin sonunda öğretmen, öğrencilerin çalışma durumlarını değerlendiriyor ve Mete, Asya, Elif, Burak ve Kerem'e 100 puan verirken, Sinan, Arda, Merve ve Can'a 0 puan veriyor.
Film başvurusu, projelerin festivallere veya stüdyolara sunulma sürecidir. Başvuru öncesi platform ve koşullar detaylı araştırılmalıdır. Başvuru formu eksiksiz doldurulmalı ve gerekli belgeler hazırlanmalıdır. Tüm belgeler belirlenen süre içinde doğru şekilde gönderilmelidir
Bu video, bir proje sunumu formatında olup, Tuğçe Avşar ve Berna Hanım gibi öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştirilmektedir. Proje, çocuklarla özel olarak ilgilenen öğretmenlerin katılımıyla ilerlemektedir.. Videoda, çocukların katıldığı bir proje tanıtımı yapılmaktadır. Konuşmacı, projenin maddi veya politik amaçlar gütmeden yapıldığını vurgulamakta ve izleyicilerden bu tür projeleri çevrelerine iletmelerini istemektedir. Ayrıca, hafta sonları çocukların buraya gönderildiğini ve projenin yararlı olduğunu belirtmektedir.
Analiz paftaları çevre, ulaşım ve nüfus gibi verileri içerir. Konsept paftaları ana fikri görsel olarak ifade eder. Final sunumunda kısa ve öz analiz ve konsept şemaları kullanılır
Bu video, Ertuğrul Matasoy adlı bir öğrencinin Esenler Özdebir Rektem Okulu'ndan yaptığı bir proje sunumudur.. Sunumda "Işıklar Çizgiler Üzerine Yazı Yazmak" adlı proje anlatılmaktadır. Projenin amacı çizgisiz dosya kağıdına düz yazı yazmayı sağlamaktır. Ertuğrul, 33x24x4 cm boyutlarında bir dikdörtgen prizma şeklinde kutu yaparak, içine devre elemanları yerleştirmiş ve metalin üzerine cam koyarak sistemi oluşturmuştur. Sistem, 20 kişilik bir öğrenci grubunda test edilmiş ve sonuçların %80'inde hizalı yazı yazma başarısı gösterilmiştir. Ayrıca, sistemin tahtaya ve müzik derslerinde de kullanılabileceği belirtilmiştir.
Bu videoda Mino Kerpiç, "Robot Oğulları" adlı grubunun balon taşıyan robot projesini tanıtmaktadır.. Videoda, kritik görevlerde rol alabilecek bir robotun dizayn edilmesi amacıyla geliştirilen projenin detayları anlatılmaktadır. Robot, mesafe sensörleri ve inter-sensörler kullanarak kritik objeleri düşürmeden taşıma özelliğine sahiptir. Ayrıca XOX oyununa benzeyen bir oyunu karşılıklı bir robotla oynamakta ve 2,5 metreden bordo bulup gidebilmektedir. Proje, takım çalışmasını alıştırmak ve belirlenen hedefe ulaşmayı sağlamak amacıyla yapılmıştır.
Bu videoda Selçuk Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencisi Burahman Toruncu, görüntüleme dersinden aldığı süper paket tespiti projesinin detaylarını paylaşıyor.. Video, metro durakları, otogarlar ve havalimanları gibi yerlerde tehlike önceden tespit etmeyi amaçlayan bir projenin tanıtımını içeriyor. Proje, terk edilmiş nesneleri algılayıp güvenlik görevlilerine bildiriyor. Sunumda önce projenin çalışma prensibi ve örnek görüntüler gösteriliyor, ardından kod yapısı detaylı olarak anlatılıyor. Proje, ilk video karesini arka plan olarak saklayıp, sonraki görüntülerle kıyas yaparak değişiklik olup olmadığını tespit ediyor.
Bu video, Rıza Da Gül, Galipankaya, Tank Tanay, Umut, Galip ve Aysun gibi öğrencilerin katıldığı bir toplantı formatındadır. Katılımcılar elektrik-elektronik, makine ve bilgisayar mühendisliği öğrencileridir.. Videoda öğrenciler kendi buldukları veri setlerini ve bu veri setleriyle ilgili projelerini sunmaktadır. İlk bölümde öğrenciler kendi projelerini anlatırken, ikinci ve üçüncü bölümlerde veri seti seçimi ve problem tanımlama toplantıları gerçekleştirilmektedir. Toplantılar sonunda katılımcılar 2022 yılı ile ilgili ve güncel veri seti olan uçuş biletleri projesi üzerinde çalışmayı planlamaktadır.. Katılımcılar şarap tadımcılığı, oyun satış analizi, orta Asya'daki arabalar ve el aletlerinin sınıflandırılması, kalp hastalıkları, araba fiyatları, kuş türleri sınıflandırma, şarap kalitesi tahmin etme ve uçak fiyat tahmini gibi çeşitli veri seti problemlerini ele almaktadır. Toplantılar sonunda katılımcılar kendi tercih ettikleri veri setlerini ve bunların kullanım amaçlarını tartışmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan mimari konsept projelerinin nasıl sunulacağını anlatan eğitim içeriğidir. İzmir Bornova'da bir kule projesi üzerinden örnekler verilmektedir.. Video, yüksek katlı konut projesi konsept sunumunun tüm aşamalarını kapsamaktadır. Sunum dosyasının analiz edilmesi, kapak tasarımı, lokasyon anlatımı, yaklaşım diyagramları, vaziyet planları, kat planları, daire tipolojileri, teras tasarımı ve bodrum katları gibi konular adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca proje maliyeti ve ciro hesaplamaları da gösterilmektedir.. Eğitim içeriğinde mimari projelerin hem bilgisayar üzerinden sunulabilecek hem de baskıya hazır hale getirilebilecek şekilde hazırlanması gerektiği vurgulanmakta ve tasarım yaparken uygulanabilir projeler üretmenin önemi belirtilmektedir.
Bu video, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un açıkladığı ortaöğretim programı hakkında bilgi veren bir haber formatındadır.. Video, ortaöğretimde yapılacak düzenlemeleri anlatmaktadır. Özellikle 2020-2021 yıllarında hayata geçecek olan programda ders saatlerinin azalacağı, liselere kariyer ofisleri geleceği, 12. sınıflarda destek çalışmaları sunulacağı ve bilgi kuramının zorunlu ders haline geleceği belirtilmektedir. Ayrıca, öğrencilerin her alandan ders alabileceği dengeli bir ders çizelgesi ve Haziran aylarında proje sunumları gibi yaşam becerileri etkinlikleri planlandığı ifade edilmektedir.
Bu video, Kırıkkale Üniversitesi Elektronik Haberleşme Bölümü Uzaktan Eğitim Programı öğrencisi Adem Karataş'ın ultrasonik mesafe sensörü ödeme sunumudur.. Videoda Adem, ultrasonik mesafe sensörü için hazırladığı kodu detaylı olarak açıklamaktadır. Kod, mesafe sensöründen okunan değerleri seri monitör üzerinden göstermekte ve belirli mesafe değerlerine göre farklı LED'leri yakmaktadır. 150 cm'den küçük mesafe için 2. LED, 100 cm'den küçük mesafe için 3. LED, 50 cm'den küçük mesafe için ise 4. LED yakılmaktadır. Video, kodun açıklanması ve simülasyonun çalıştırılmasıyla sonlanmaktadır.