Açık hava filtresi, motor performansını artırmak için kullanılan popüler bir modifikasyon ürünüdür. Normal hava filtrelerine göre daha büyük gözeneklere sahiptir. Motor performansını 3-5 beygir gücü kadar artırabilir
RAID, birden çok fiziksel diski gruplayarak yüksek başarım sağlayan teknolojidir. RAID'de yansıtma, şeritlere ayırma ve hata düzeltme temel kavramlardır. Ortalama Bozulma Süresi (OBS) disk arızalarının yayılma hızını gösterir. Ortalama Değiştirme Süresi (ODS) disk arızalarının veri kurtarma süresini belirtir
Bu video, RSA Motorsports ve İlke BMW'nin birlikte gerçekleştirdiği, 210 bin kilometredeki bir BMW N47 dizel motorun bakım ve tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda sunucu, Oğuz adlı mekanik uzman ve Murat usta gibi teknisyenler yer almaktadır.. Video, BMW N47 dizel motorların kronik sorunlarını (yanma sorunları, yatak sarması, yağ pompası sorunları) ve bakım süreçlerini adım adım göstermektedir. İçerik, motorun sökülmesi, ZF şanzımanın revizyonu, yağ soğutucusu, partikül filtresi, enjektörler, turbo sistemi, zincir, yağ pompası ve karter gibi parçaların incelenmesi ve değiştirilmesi aşamalarını kapsamaktadır.. Videoda ayrıca motorların performans artışı için stage 1 ve stage 2 seçenekleri hakkında bilgi verilmekte, şanzıman karteli, filtre, civatalar, selenoid valfler, ara saç, pistonlar ve balataların değiştirilmesi gerektiği açıklanmaktadır. Video, araba alırken bakımların yapıldığını kanıtlamanın önemini vurgulayarak sonlanmaktadır.
NVMe SSD'ler SATA'ya göre 12 kat daha hızlı okuma ve yazma sağlar. SATA'ya göre 25 kat daha fazla veri aktarımı yapabilir. Kingston KC3000 gibi modeller 7.000MB/sn'ye kadar hız sunar
Bu videoda Cevat ve Alp, Peugeot 208 dizel modelinin modifiye sürecini ve performansını detaylı olarak inceliyor. Alp, aracın sahibi olarak modifiye sürecini anlatıyor.. Video, 68 beygir gücündeki orijinal dizel motorun nasıl güçlendirildiğini, yapılan modifikasyonları (downpipe, intercooler) ve bunların performans üzerindeki etkilerini konu alıyor. Ayrıca aracın hız performansı, yakıt tüketimi, şanzıman performansı ve donanım paketleri hakkında bilgiler veriliyor.. Videoda aracın 115-120 beygir civarında güç ürettiği, 1.45 bar turbo basıncı ve 2.5 bar atmosfer basıncı sınırı olduğu belirtiliyor. Yakıt tüketiminin 3-6.5 litre arasında değiştiği, Access ve Active paketlerinin özelliklerinin karşılaştırıldığı ve aracın kronik sorunları (partikül sistemi, elektro vana ve fitil sorunları) ele alınıyor.
Bu video, bir Transporter aracının test sürüşünü gösteren bir inceleme içeriğidir. Videoda aracın sahibi ve Gürkan adlı bir yazılım uzmanı yer almaktadır.. Videoda Transporter aracının yazılım sonrası performansı test edilmektedir. Araç, 155 beygir gücünde olup, yazılım sonrası 200 km/s hızına ulaşabilmektedir. Test sırasında aracın vites geçişleri, tork performansı ve genel sürüş deneyimi değerlendirilmektedir. Araç sahibi, yazılım sonrası aracın daha iyi performans gösterdiğini ve Gürkan'ı tavsiye ettiğini belirtmektedir.
Above 4G Decoding ve Re-Size BAR, ekran kartı ve işlemci arasındaki iletişimi değiştiren teknolojilerdir. Bu teknolojiler, verilerin daha büyük bloklar halinde iletilmesini sağlar. Re-Size BAR için Above 4G Decoding özelliğinin de aktif edilmesi şarttır
AMD'nin Radeon Teknoloji Grubu'nun geliştirdiği ilk yazılım ürünü. Radeon Settings arayüzü AMD Catalyst'ten 10 kat daha hızlı. 12 yeni veya geliştirilmiş özellik sunuyor
90'lı motorlarda Bosch EDC17 beyin ve klasik turbo kullanılır. 105-110'lu motorlarda Siemens Sid30x beyin ve VGT turbo bulunur. Her iki motorda da manuel şanzıman yoktur
Bu video, bir çiftçinin traktörüne yaptırdığı pompa ayarının etkisini gösterdiği bir tarım vlogu formatındadır. Videoda çiftçi, Manavgat'ta Mehmet Yılmaz adlı ustaya yaptırdığı pompa ayarının traktörün performansını nasıl değiştirdiğini anlatmaktadır.. Videoda çiftçi, traktörüne yaptırdığı pompa ayarının toprakta daha iyi çekiş sağladığını, devirlerin daha hızlı değiştiğini ve motorun daha rahat çalıştığını göstermektedir. Ayrıca, pompa ayarının yakıt tüketimine de olumlu etkisi olduğunu belirtmektedir. Video boyunca çiftçi, traktörün farklı toprak koşullarında nasıl performans gösterdiğini göstermekte ve izleyicilere pompa ayarının önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir oyun içi araba modifikasyonu ve test sürüşü serisinin ikinci bölümüdür. Videoda anlatıcı, Remzi Usta'nın dükkanında bir arabayı modifiye ederek 380 beygir gücünden 500 beygir'e yükseltiyor.. Videoda önce arabanın jantları, cam filmi, tamponları ve egzozları değiştiriliyor. Ardından modifiye edilmiş arabanın sesi ve performansı test ediliyor. Anlatıcı, arabanın güçlü motor sesini ve performansını övüyor, virajları alarak ve maksimum hızı test ederek arabanın yeteneklerini gösteriyor. Video, arabanın yakıt tükettiğinde sona eriyor ve anlatıcı, bu modifiye edilmiş arabanın kendisi için en sevdiği araba modlarından biri olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir Ford Focus sahibinin (Seyfi abi) aracına yapılan gizli özellikler ve uygulamaların tanıtımını içeren bir inceleme formatındadır. Videoda, Manisa'dan gelen ve Ankara'da Seyfi abi'nin arabasına uygulamalar yapan bir teknisyen yer almaktadır.. Videoda, Ford Focus'a yapılan çeşitli uygulamalar detaylı olarak gösterilmektedir. Bunlar arasında korna geri bildirimi, yokuş kalkış desteği, lastik basınç kontrol sistemi, otomatik kapı kilitleme, alarm sistemi, cam açılış-kapanış sürelerini kısaltma, 120 km/s hız uyarısı, beygir gücünü 95'ten 115'e yükseltme ve bluetooth modülü ekleme gibi özellikler bulunmaktadır. Her uygulama için nasıl çalıştığı ve kullanım şekli gösterilmekte, ayrıca Seyfi abi'nin 115 beygir gücündeki aracın performansını test ettiği ve memnun kaldığı belirtilmektedir.
Bu video, "sıfırdan Windows 7" serisinin bir parçası olup, bir eğitim içeriği sunmaktadır.. Videoda, Windows 7 işletim sisteminde Windows Defender'ı devre dışı bırakma süreci adım adım gösterilmektedir. Sunucu, Windows Defender'ın arka planda bilgisayarı çok fazla kasıp gereksiz olduğunu belirterek, bunun yerine Avast Free Antivirüs veya ESET NOD32 gibi alternatif antivirüs programlarını kullanmayı tavsiye etmektedir. Video, Windows Defender'ı devre dışı bırakma yöntemlerini (Windows Güvenlik Merkezi, Defender Kontrol Uygulaması ve kayıt defteri üzerinden) göstermekte ve bu işlemle RAM'den az da olsa bir artış ve performans artışı sağlayabileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının araçlarda sibop ayarı hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, sibop ayarının neden bozulduğunu, bozuk sibop ayarının araçta nasıl anlaşılacağını ve bu durumun performansa etkilerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Sibop ayarının bozulmasının performans düşüklüğü, fazla yakıt tüketimi, motorun gürültülü çalışması ve stabilize sorunları gibi belirtileri açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca sibop ayarının motorun sessizliği ve stabilizasyonu için önemi vurgulanmakta ve yeni nesil araçlarda sibop ayarının olmaması gibi bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, içerik üreticisinin izleyicilere yönelik son mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Tümer Ferhatoğlu'nun Bucak Sanayi'nde egzozcu ustası Ali Baran ile birlikte tıkalı bir katalizörün temizlenmesi ve Subaru aracının egzoz değişimi sürecini gösteren bir otomobil eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde tıkalı bir katalizörün sodyum hidroksit ve sıcak su kullanılarak temizlenmesi adım adım gösterilirken, ikinci bölümde Subaru aracının egzoz değişimi ve sonrasında yapılan yol testi anlatılmaktadır. Test sırasında aracın tork değerinin arttığı, düşük devirdeki hızlanmaların iyileştiği ve motorda olan vuruntu gibi sorunların çözüldüğü belirtilmektedir.. Videoda ayrıca Subaru'da iki tane katalizör bulunduğu ve bu durumun ustaların ilk kez gördüğü bir durum olduğu da paylaşılmaktadır. Katalizörün temizlenmesinin aracın performansını nasıl artırdığı detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, bir motosiklet modifikasyon eğitim içeriğidir. Konuşmacı, atölyesinde Seyhan motorunu 150'den 200'ye dönüştürme sürecini ve sonuçlarını paylaşıyor.. Videoda, motorun performans testleri, stroke kavramı, silindir seçimi, piston ayarları ve dereceli eksantrik yapımı hakkında teknik bilgiler sunuluyor. Konuşmacı, 76 cm silindirli motorun 200'lük motora dönüştürülmesi için gerekli parçaları (silindir, piston, eksantrik, üst kapak, subap kaydı) detaylı olarak gösteriyor ve her birinin nasıl seçileceğini, ayarlanacağını açıklıyor.. Modifiye edilen motorun performans testi sonucunda 0-100 km/s hızlanma süresinin 15 saniye olduğu, bayır yukarı 120 km/s, bayır aşağı 130-140 km/s hızlara ulaşabildiği belirtiliyor. Ayrıca egzoz ve manifold ayarları hakkında da bilgiler veriliyor.
Bu videoda, sunucu Arif Tabaktaş'ın sahibi olduğu Lancia Delta modelini tanıtıyor. Araç, multijetli 16 motor ve turbo ile donatılmış.. Video, aracın teknik özelliklerini ve performansını gösteriyor. Sunucu, aracın 180 HP civarında güç aldığını, 380 metrede tork aldığını ve 2.20 bar basınç aldığını belirtiyor. Ayrıca, aracın yazılım ayarları, turbo değişimi, açık hava filtresi yapılması ve enjektör ayarlarının değiştirilmesi gibi performans artırmaları anlatılıyor. Video sonunda, aracın yakıt tüketimi test ediliyor ve 276 km'de 2.90 litre yakıt tüketimi gösteriliyor.
Bu video, bir otomobil tamircisi ve Eko Master sahibi arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir. Konuşmacı, Ankara'da bulunan Eko Master şubesinin sahibi olarak Türkiye çapında 29 bayiye ulaştıklarını belirtiyor.. Video, araçlarda yaşanan adBlue sistemi arızalarının çözümü ve Eko Master'ın sunduğu hizmetler hakkında bilgiler sunuyor. Konuşmacı, adBlue sistemini devre dışı bırakarak aracın 300-500 km sonra çalışmayacak uyarısını ortadan kaldırma işlemini yazılımla nasıl gerçekleştirdiğini anlatıyor. Ayrıca, bu çözümün yetkili servislerde 90 bin lira gibi yüksek maliyetler yerine 9-12 bin lira civarında daha ekonomik bir şekilde sunulduğunu vurguluyor.. Videoda ayrıca Eko Master'ın araçlara güç, yakıt tasarrufu ve tork artışı gibi performans işleri yaptıkları, partikül ve AdBlue sorunlarını çözdükleri belirtiliyor. Konuşmacı, AdBlue sisteminin sıkıntılı olduğunu ve bu konuda gelecek videolarda detaylıca değineceklerini de ekliyor.
Bu video, bir motosiklet modifikasyon serisinin ikinci bölümünü göstermektedir. Sunucu, BMW S1000RR motosikletine egzoz değişimi yapmaktadır.. Videoda, sunucu önce motosikletin orijinal egzozunu söker, ardından izleyicilerin isteği üzerine alınan Akrapovic SC egzozunu takar. Egzoz değişimi sonrası motorun sesi test edilir ve katalizör iptali, servo sistemini devre dışı bırakma gibi değişikliklerin etkisi gösterilir. Video, Kuzey Marmara Otoyolu'nda yapılan test sürüşüyle devam eder ve yeni egzozun motor performansına etkisi incelenir. Sunucu, gelecek videolarda kuyruk iptali ve katlanır plakalık yapacağını belirtir.
Bu video, bir kişinin Asus K555L model laptopuna 512 GB SSD montajı yapma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, laptopun mevcut 1 TB hard diskinin çıkarılması, 512 GB SSD'nin montajı ve CD-ROM kızağının (kedi) yerine takılması adım adım gösterilmektedir. Montaj öncesi laptopun SSD olmadan yaklaşık 45 saniyede açıldığı test edilirken, SSD montajı sonrası açılış süresinin 10 saniyeye düştüğü gösterilmektedir. Ayrıca, montaj sırasında dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri ve termal macun yenileme gibi ek bilgiler de paylaşılmaktadır.