Open LMS offers two specialized Moodle-based platforms: business and education. Platform provides scalable, flexible learning solutions for various sectors. Includes robust analytics, content authoring tools, and personalized learning pathways
Moodle (BİLGİ Learn) öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılmaktadır. Zoom, sesli, görüntülü ve ekran paylaşımı sağlayan bulut tabanlı konferans aracıdır. Turn-it in, intihal tespiti için kullanılan internet tabanlı hizmettir
UZEBIM uses Moodle as Learning Management System. Live lectures conducted via Google Hangout Meet. Students need NEU student email account for access. Basic computer skills and internet access required
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Moodle öğrenme yönetim sisteminin kurulum adımlarını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Moodle'ın sorunsuz çalışması için gerekli PHP sürümünün (5.30'ün üstünde) ve XAMPP gibi program paketlerinin kurulumundan başlayarak, PHPMyAdmin üzerinden kullanıcı ve veritabanı oluşturma, config.php dosyasında gerekli değişiklikleri yapma, dosya yükleme klasörü oluşturma ve Moodle kurulumunu tamamlama sürecini adım adım göstermektedir. Kurulum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar ve önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, tr.org sitesi için hazırlanmış bir eğitim dersidir. Eğitmen, Moodle uygulamasının bir üst sürüme nasıl güncelleneceğini adım adım göstermektedir.. Video, Moodle'un son sürümünün indirilmesi, CPanel'e yüklenmesi, mevcut dosyaların yedeklenmesi, yeni sürümün yüklenmesi ve config.php dosyasının yerleştirilmesi aşamalarını kapsamaktadır. Eğitmen, FTP programı kullanarak yükleme seçeneğini de göstermekte ve güncelleme işleminin sonunda Moodle'un 2.40.1 sürümünden 2.40.3 sürümüne yükseldiğini göstermektedir.
Bu video, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi adına hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, Moodle sisteminin kurulumunu adım adım göstermektedir.. Video, Moodle'ın son sürümünün indirilmesiyle başlayıp, FTP programı kullanarak dosyaların sunucuya aktarılması, veritabanı oluşturma ve Moodle kurulumu sürecini kapsamaktadır. Anlatıcı, "Eğitim" adında bir Moodle sitesi oluşturma örneği üzerinden, hosting ayarları, CPanel kullanımı ve veritabanı oluşturma adımlarını detaylı şekilde göstermektedir. Video, bir serinin ilk bölümü olup, diğer derslerde devam edeceğini belirtmektedir.
LMS, uzaktan eğitim sürecini test eden ve artıran araçlar içeren programdır. Eğitim içeriklerinin yönetimi ve katılımcı takibi sağlar. E-öğrenme platformları ve eğitim kurumları tarafından yaygın kullanılır
Bu video, Moodle platformunda soru oluşturma işlemini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Moodle'da soru oluşturma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Önce ders seçimi yapılarak soru bankası bölümüne erişim sağlanır, ardından çoktan seçmeli soru oluşturma adımları gösterilir. Soru oluşturma sürecinde soru adı, kök soru, soru metni, seçeneklerin eklenmesi ve doğru yanıt belirleme gibi adımlar uygulamalı olarak açıklanır. Video, çoktan seçmeli soru oluşturma işleminin tamamlanmasıyla sona erer.
Bu videoda bir öğretmen, Moodle platformunda ders içeriği hazırlama ve sunma konusundaki deneyimlerini paylaşıyor.. Öğretmen, öğrencilerin teknik farklılıklarını göz önünde bulundurarak evrensel bir kalıba uygun içerik hazırladığını anlatıyor. Moodle sayfasının tasarımında belirli bir biçim korumaya çalıştığını, öğrencilerin neyi nerede bulabileceklerini bilmelerini sağladığını belirtiyor. Ayrıca, Moodle'daki içeriklerin öğretmenin katılımını sağlaması, geri bildirimler ve rehberlik yapabilmesi gerektiğini vurguluyor. İçeriklerin sınıf ortamına taşımaya uygun olması gerektiğini de ekliyor.
Bu video, eğitimci Hüseyin Dönen ve ekibi tarafından sunulan, uzaktan eğitimde kullanılan Flip Classroom modeli ve eğitim platformları hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar arasında Ahmet Özdemir, Gülşen Hanım ve Yavuz da bulunmaktadır.. Video, öncelikle Flip Classroom modelinin temel prensiplerini, farklı isimlerini ve avantajlarını anlatarak başlamakta, ardından bu modelin nasıl uygulanacağını göstermektedir. Daha sonra Moodle ve Sen Hoca gibi eğitim platformlarının öğretmenlere yönelik kullanım özellikleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. İçerik, platformların temel ayarları, ödev puanlama, öğrenci takibi, grup yönetimi ve chat özellikleri gibi konuları kapsamaktadır.. Video, özellikle Z kuşağının özellikleri ve 21. yüzyıl becerileri gibi eğitimde önemli kavramları da içermektedir. Ayrıca, adaptif öğrenme, akran öğrenme ve yaşam boyu öğrenme gibi modern eğitim yaklaşımlarına da değinilmektedir. Eğitimciler, öğretmenlerin dijital öğrenme ortamlarında etkili olabilmeleri için gerekli bilgileri ve pratik uygulamaları adım adım göstermektedir.
LMS.emu.edu.tr'den ders sayfasına giriş yapılır. Turnitin ödevi Add an activity or resource ile eklenir. Ödev adı ve özeti girilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Moodle sistemlerinde kullanıcı ekleme ve rol verme işlemlerini adım adım göstermektedir.. Video, Moodle sisteminde yeni kullanıcı ekleme sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Konuşmacı önce sisteme giriş yaparak site yönetimi paneline ulaşır, ardından kullanıcılar kısmından yeni kullanıcı ekleme işlemini gerçekleştirir. Kullanıcı adı, şifre, e-posta, şehir, ülke, dil gibi bilgilerin nasıl girileceği gösterilir. Ayrıca, kullanıcıların profil alanlarının nasıl güncelleneceği, toplu kullanıcı eylemlerinin nasıl görüntüleneceği ve kullanıcıların sisteme erişim haklarının nasıl yönetileceği de açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Moodle tabanlı ders yönetim sistemi üzerinden hesaplanmış soru ve sınav hazırlama konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Moodle'da soru bankası oluşturma ve hesaplanmış soru tipi seçme ile başlayıp, "Force Calculation" örneği üzerinden hesaplanmış soru hazırlama sürecini adım adım göstermektedir. Ardından sınav oluşturma, sınav parametrelerinin ayarlanması ve sınavların düzenlenmesi konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise sınav seçeneklerinin düzenlenmesi, cevap şıklarının karıştırılması ve farklı soru tiplerinin (çoktan seçmeli, doğru-yanlış, eşleştirme, yakın test) kullanımı anlatılmaktadır.. Eğitim içeriğinde değişken tanımlama, formül yazma, hata payı ayarlama, cevap ekranı düzenleme, joker kart veri kümesi oluşturma, senkron soruların hazırlanması ve radyan-derece dönüşümleri gibi teknik detaylar da gösterilmektedir. Ayrıca, Google'daki Model Docks sayfasından soru tipleri hakkında daha fazla bilgi edinebileceğiniz de belirtilmektedir.
Bu video, Atılım Üniversitesi'nden bir yetkili tarafından öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme mesajıdır.. Video, koronavirüs pandemisi nedeniyle üniversitelerde uzaktan eğitim uygulaması hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Moodle sistemi üzerinden teorik derslerin nasıl aktarılacağı, uygulamalı derslerin durumu, sınavların nasıl yapılacağı ve Erasmus öğrencilerinin uzaktan eğitim süreci hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Temel İngilizce ve Modern Diller bölümlerindeki özel durumlar ve ders içerikleri hakkında da açıklamalar yapılmaktadır.
LMS is software for administration and delivery of educational courses. First introduced in late 1990s, now largest segment of learning systems market. Emerged from e-Learning concept, first documented in 1723 correspondence teaching
Bu video, Muhammet Seçilmiş tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Muhammet, Moodle platformunda yeni bir kullanıcı hesabı oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Moodle'a giriş yapma, Türkçe dil seçeneğini seçme ve yeni hesap oluşturma adımlarını kapsamaktadır. Kullanıcı adı, şifre, e-posta ve güvenlik kodu gibi gerekli bilgilerin nasıl girileceği detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, oluşturulan hesaba e-posta üzerinden gelen doğrulama mesajının nasıl kullanılacağı da gösterilmektedir. Muhammet, gelecek derslerde Moodle ile ilgili daha fazla konuyu işleyeceğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce dilbilgisi dersidir. Eğitmen, Moodle platformunda sorular çözeceğini ve Telegram üzerinden yazılı cevapları paylaşacağını belirtmektedir.. Videoda İngilizce modaller (can, could, must, should, would, might) ve bunların geçmiş zaman kullanımı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, modallerdeki zaman anahtar kelimelerini, bağlaçları ve geçmiş zaman yapılarını (can't have, could have, must have, should have, would have) örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca pasif yapılar, zaman bağlaçları ve zorunluluk ifadeleri de ele alınmaktadır.. Videoda "must have" ve "should have" gibi sonuç veren modallerdeki farklı anlamlar, "have to" yapısının geçmiş zaman kullanımı, "by 2005", "if" gibi zaman ifadelerinin hangi zaman yapılarına işaret ettiği gibi konular örneklerle açıklanmaktadır. Japon hükümeti tarafından yayınlanan bir rapor ve 2011 Fukişima nükleer santral felaketi gibi konular üzerinden zaman yapıları uygulamalı olarak gösterilmektedir.
Bu video, İstanbul Arel Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkez Müdürü Yağmur Özer Aksoy tarafından sunulan bir eğitim rehberidir.. Video, 6 Nisan itibariyle online olarak yapılacak dersler için öğretim yönetim sistemi (Moodle) ve Big Blue Button yazılımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte sisteme giriş yapma, ders materyallerine erişim, ödev yükleme, sınav yapma, canlı derslere katılma ve ders kayıtlarını izleme gibi temel işlemler adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca, 8 haftaya kadar Adobe Flash gerektiren ders kayıtlarının 9. haftadan itibaren iOS cihazlarında da izlenebileceği bilgisi verilmektedir.
Bu video, proje yönetimi dersine istinaden hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Moodle sistemini tanıtmaktadır.. Video, Moodle'un ne olduğu, özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vermektedir. Moodle'un özgür ve açık kaynak kodlu bir uzaktan eğitim sistemi olduğu, MySQL ve PostgreSQL veritabanı sistemleri altında çalıştığı ve PHP dilini desteklediği anlatılmaktadır. Ayrıca sistemin genel özellikleri (ücretsizlik, ölçeklenebilirlik, çok dil desteği, geniş geliştirici kitlesi, hızlı ürün yaşam döngüsü) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, Moodle'un resmi sitesinin tanıtımıyla sonlanmaktadır.