Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan SAP2000 programında basit giriş modelleme eğitimidir. Eğitmen, çelik yapılar uygulama kılavuzundan bir örnek kullanarak adım adım modelleme sürecini göstermektedir.. Video, SAP2000 programında yeni model oluşturma, malzeme ve kesit tanımlama, yüklerin (sabit ve hareketli) ekleme, yük kombinasyonlarının (YDK ve GKT) belirlenmesi ve analiz yapma adımlarını kapsamaktadır. Eğitmen, 9,1E450A en kesitli bir kiriş örneği üzerinden, 200 km/m sabit ve 350 km/m hareketli yüklerin nasıl uygulanacağını, katsayıların nasıl hesaplanacağını ve sonuçların nasıl yorumlanacağını detaylı şekilde anlatmaktadır.
Hesaplamanın amacı sayılar elde etmek değil, konuları derinlemesine anlamaktır. Sistem, birbiriyle etkileşim içinde olan ve bağımlı parçaların oluşturduğu bütündür. Model, bir şeyin küçültülmüş örneği veya yapılacak şeyin şablonudur
Bu video, bir öğrencinin Proje Tasarım ve Uygulamaları dersi için birinci yazılı sınavında çıkabilecek soruları tahmin ettiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, dersin ilk yedi haftasındaki konuların (Göbeklitepe, bilimsel yöntem, bilimin özellikleri, bilimin amacı, bilimin değerleri, bilimin doğası, bilime katkı sunan bilim adamları, problem, bilimsel yöntem adımları, mühendislik tasarım döngüsü, oyun organizasyon teorileri, modelleme) sınav soruları olarak nasıl sorulabileceği detaylı olarak inceleniyor. Konuşmacı, yaklaşık 20 sorudan en kısa cevaplı 10'unu seçerek bir sonraki videoda bunların çözümlerini paylaşacağını belirtiyor. Sınavın 7 Kasım'da yapılacağı bilgisi de paylaşılıyor.
Modelleme, gerçek hayattaki problemleri bilgisayarın sanal ortamında çözme yöntemidir. UML, yazılım mühendisliğinde kullanılan standart görsel modelleme dilidir. Her yazılım ekibinin farklı bakış açılarına uygun farklı UML diyagramları vardır
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencileri için hazırladığı matematik dersidir. Öğretmen, kesirler konusunun üçüncü konusu olan bileşik kesirleri anlatmaktadır.. Videoda bileşik kesirlerin tanımı yapılarak, payı paydasına eşit veya paydasından büyük olan kesirlerin bileşik kesirler olduğu açıklanmaktadır. Öğretmen, bileşik kesirlerin modelleme yöntemlerini örneklerle göstermekte ve sayı doğrusunda gösterme konusunu da ele almaktadır. Video boyunca 8/5, 7/3, 15/4 gibi bileşik kesirlerin modelleme ve sayı doğrusunda gösterimi adım adım anlatılmaktadır.
Vektörel büyüklükler yönü, büyüklüğü, doğrultusu ve başlangıcı ile ifade edilir. Bilimsel teori, herkes tarafından kabul edilip desteklenen yasadır. Modelleme, gerçek olaylara benzetilerek yapılan kopyalardır. Fizik, atom çekirdeğini inceleyen daldır. Bilim, dünyayı ve evreni tanımak için yapılan çalışmalardır
Ruh hali panosu oluşturarak çekim konseptini görselleştirin. Pinterest veya Juxtapost üzerinden dijital ruh hali panosu oluşturun
Bu video, Üçlü Okul'dan İzzet Tavşan tarafından sunulan bir 3ds Max eğitim dersidir. İzzet Tavşan, 3ds Max programında SWEP modifier'ın kullanımını anlatmaktadır.. Videoda SWEP modifier'ın iki boyutlu objeleri üç boyuta çevirmek için nasıl kullanıldığı detaylı olarak gösterilmektedir. Özellikle süpürgelik mimaride, asma tavan kısımlarında ve söveler için kullanılan bu komut, belirli bir kesiti üç boyuta çevirmeyi sağlar. İzzet Tavşan, SWEP'in parametrelerini (mirror, offset, angle, interpolation) nasıl ayarlayacağını, custom section kullanarak kendi kesitlerini nasıl oluşturacağını ve Smooth modifier ile kalite ayarlarını nasıl yapacağını adım adım göstermektedir. Ayrıca, İzzet Tavşan'ın hazırladığı Swept Profil Script'in nasıl indirileceği ve kurulacağı da videoda anlatılmaktadır.
Yüksek frekans deniz radarının yol kaybı iki boyutlu Kartezyen koordinatlarda incelenmiştir. İnce anten tarafından Gauss darbesi basılmıştır. Mur türü Soğurucu Sınır Koşulu kullanılmıştır
Edit Spline, 2 boyutlu eğrilerin köşe ve kenarlarını düzenleyen bir değiştirici komutudur. Komut Create panel veya Modifiers menüsünden erişilebilir. Selection bölümünden köşe, kenar ve eğri alt objeleri seçilebilir
Bu video, 3ds Max programında objeleri eğip bükmek için kullanılan Bend komutunun nasıl kullanılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 3ds Max programında objeleri eğip bükmek için Bend komutunun adım adım nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır. Öncelikle bir kutu (box) oluşturma, ardından Modify panelinden Bend komutunu kullanarak objeyi eğip bükme işlemleri gösterilmektedir. Ayrıca Bend komutunun alt ayarları (angle, direction, limit) ve farklı eksenlerde (X, Y, Z) nasıl kullanılacağı da detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, 3ds Max'ta katı modelleri daha karmaşık formlara dönüştürmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, Üç D Tasarım Okulu'ndan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, 3ds Max programında en çok kullandığı scriptlerden biri olan "Bitmap Resim Bulucu" scriptini tanıtmaktadır.. Video, scriptin ne işe yaradığını açıklayarak başlıyor ve ardından nasıl indirileceğini, kurulacağını ve kullanılacağını adım adım gösteriyor. Script, 3ds Max'ta texture (resim) adreslerinin bulunamadığı durumlarda bu adresleri tanıtarak hatalı dosyaları tespit etmeyi ve düzeltmeyi sağlıyor. Eğitmen, kanepe örneği üzerinden scriptin kullanımını gösteriyor ve bir sonraki videoda modelleme, kaplama, post production veya corona render konularından birini ele alacağını soruyor.
Bu video, Blender programında modelleme işlerini kolaylaştırmak için referans resim ekleme ve ayarlama konusunda bir eğitim dersidir.. Videoda, Blender'da referans resim ekleme ve ayarlama adımları adım adım gösterilmektedir. Önce bir araba taslağı referans olarak eklenip, ön, sağ ve üst görünümlerde ayarlanmaktadır. Ardından bir küp eklenerek referans resme göre modelleme işlemi gerçekleştirilir. Video, referans resimlerin nasıl görüntüleneceği, küpün nasıl ayarlanacağı ve modelleme işleminin nasıl devam edeceği konularını kapsamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan teknik çizim ve dikiş talimatları eğitim içeriğidir. Eğitmen, model makinacılar ve modelistler için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim sunmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde silüet üzerinden temel etek teknik çizimi adım adım gösterilirken, ikinci bölümde model 812'nin dikiş talimatları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Eğitmen, ön etek, arka etek, kemer, pens, fermuar ve yırtmaç gibi etek yapımının tüm aşamalarını ve gerekli ölçüleri açıklamaktadır.. Videoda ayrıca dikiş talimatlarının nasıl hazırlanacağı, ölçülerin nasıl belirtilmesi gerektiği ve etek ucu temizlenmesi gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır. Eğitmen, normalde 2000-4000 TL'ye satılan bu tür eğitimlerin Allah rızası için paylaşıldığını belirtmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin izleyicilere oyun yapımında kullanılan programları tanıttığı bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, kendi geliştirdiği "The Book of Your 2" oyununu Unreal Engine ile geliştirdiğini belirtiyor.. Video, oyun yapımında kullanılan popüler programları detaylı olarak anlatıyor. İlk olarak Unity ve Unreal Engine gibi oyun motorları tanıtılıyor, ardından Maya, 3ds Max, Blender, Zbrush, Substance Painter, Mixamo, Adobe Photoshop, Illustrator, Epsilon, Bir Efektler ve FL Studio gibi modelleme, animasyon, boyama ve ses düzenleme programları hakkında bilgiler veriliyor. Her programın özellikleri, kullanım alanları ve fiyatlandırma durumları açıklanıyor. Video, izleyicilerin oyun yapımına başlamaları için temel bir rehber niteliğindedir.