Zeka testi, beyni uyararak çevikliği test etmenin pratik yoludur. Bulmaca çözmek konsantrasyonu ve problem çözme kapasitesini geliştirir. Testte 25 saniyede tüm hayvanları nehrin karşısına geçirme görevi verilir
Bu video, Fermat, Pascal, Roman, Goldbach ve Efren Weas gibi matematikçilerin yer aldığı bir film veya dizi bölümünden sahneleri içermektedir.. Video, bir matematik toplantısında başlayan ve ardından bir intikam oyununa dönüşen bir hikayeyi anlatmaktadır. Toplantı sırasında bir matematikcinin kendini öldürmeye çalışması ve Goldbach hipotezini çözen kimin olduğu konusundaki rekabet, karakterler arasında bir intikam oyunu oluşturur. Hikaye, bir tekne üzerinde gerçekleşen olaylar ve karakterlerin birbirlerine karşı kurduğu planlar etrafında gelişir.. Videoda matematiksel zorluklar ve mantık problemleri çözülürken, karakterler arasındaki ilişkiler ve geçmişler hakkında ipuçları da verilir. Fermat'ın ölümü ve Roman'ın ev sahibi olarak yanlış tanıtılması gibi olaylar, hikayenin ilerleyişinde önemli rol oynamaktadır.
Harfleri yatay ve dikey bağlantılarla tüm kareleri doldurma oyunudur. Kolay, Orta ve Zor zorluk seviyeleri mevcuttur. Mobil ve masaüstü cihazlarda oynanabilir. Renkli ve dinamik arayüze sahiptir
Bu video, Turbo Zeka kanalında yayınlanan bir oyun tanıtım videosu olup, sunucu Ethanes adlı akıl oyununu göstermektedir.. Videoda Ethanes oyununun tanıtımı yapılmaktadır. Oyun beş yaş ve üstü iki kişilik olup, stratejik düşünme, mantık yürütme, görsel ve mekansal algı, dikkat, konsantrasyon, üç boyutlu düşünme, sıralı düşünme ve el-göz koordinasyonu gibi becerileri geliştiren bir akıl oyunudur. Oyunun amacı elimizdeki boncukları yatay, dikey ve çapraz olmak üzere dörtlü sıra yapmaktır. Sunucu, oyunun nasıl oynandığını göstererek yatay, dikey ve çapraz dörtlü seri oluşturma örneklerini sunmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir tahmin oyununu göstermektedir. Bir kişi aklından bir şey tutarken, diğeri bu şeyi 20 soru sorarak tahmin etmeye çalışmaktadır.. Videoda, tahmin edilen şeyin ne olduğu hakkında çeşitli sorular sorulmaktadır. Sorular genellikle nesnenin fiziksel özellikleri, kullanım alanları ve işlevleri hakkında olup, "kullandıkça azalan bir şey mi?", "mikrodalga fırından daha büyük mi?", "bilgiyi kaydedebilir mi?" gibi sorularla ilerlemektedir. Oyun sonunda tahmin edilen şeyin "bilgisayar" olduğu ortaya çıkar.
Bu video, bir kişinin polis memuru olarak suçluları bulma oyununu oynadığı bir oyun içeriğidir. Oyuncu, çeşitli suçluları (yeşil tişört ve siyah gözlük giyen, turuncu etek ve sarı saçlı, kırmızı saçlı ve çilleri olan, mor kıyafetler giyen, sersemlemiş halde kahverengi şapka takan, ıslak haydut, vampir gibi) bulmaya çalışmaktadır.. Videoda oyuncu, her bir suçluyu bulmak için verilen ipuçlarını kullanarak karakterleri çizer ve doğru kişiyi bulmaya çalışır. Oyun sırasında bazı vakaları kolayca çözerken, bazılarında ise yanlış kişileri tutuklar ve sinirlenir. Video, oyuncunun sekiz suçluyu bulmasıyla sona erer ve sonunda istifa edeceğini belirtir.
Hanoi Kuleleri, 7 diskli bir zeka oyunudur. Oyunda kırmızı, mavi, mor ve kırmızı-mavi-mor diskler bulunur. Her disk farklı renkteki 4-7 numaralı disklerden oluşur
Bu video, bir kişinin hapishaneden kaçış oyununu oynadığı bir oyun içeriğidir. Videoda Berkcan Reynmen ve Enes Batur gibi oyuncular yer almaktadır.. Videoda oyuncu, terk edilmiş bir hapishanede bağlı olarak başlayıp, iki hakkı olan (eşya hakkı ve ipucu hakkı) kullanarak kurtulmaya çalışmaktadır. Oyun, hapishanenin farklı bölümlerini keşfetme, çeşitli ipuçlarını çözme ve mantıksal çıkarımlar yapma şeklinde ilerlemektedir. Oyuncu, ipleri törpüyle keserek, anahtarlar bulup, şifreleri çözerek ve aynanın arkasındaki mesajları takip ederek kaçış yolunu bulmaya çalışmaktadır.. Oyun, "son beş dakika polisler geliyor" uyarısıyla hızlanmakta ve oyuncunun zincirini çıkararak kaçışını tamamlamasıyla sona ermektedir. Video, gerçek hayattaki kaçış oyunlarının bilgisayar versiyonundan esinlenerek tasarlanmış ve zeki insanların kurtulabileceği şekilde yapılandırılmıştır.
Unico Studio tarafından geliştirilen ücretsiz bir zeka oyunudur. Oyunda 20'den fazla bölüm ve çeşitli hikayeler bulunmaktadır. Nesnelere dokunarak yeni seviyeler açılmaktadır. Oyun internet bağlantısı olmadan da oynanabilir
Parmakla çizim parçalarını çizerek bulmacaları çözün. Oyun rengi takip ederek resmi tamamlayın. Mantık ve yanal düşünme becerilerini test eder
Çoban kurt, koyun ve samanla köyüne giderken köprü yıkılmış. Tekne en fazla 100 kilo taşıyabiliyor. Toplam 160 kiloluk grup tek seferde karşıya geçemeyecek
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı 13 sorunun cevabını anlatmaktadır. Video sonunda bir çekiliş yapılmaktadır.. Videoda, ikilik sayı sistemi kullanılarak zehirli şişeyi bulma problemi çözülmektedir. Konuşmacı, her bir fare için bir saatin sonunda iki durum (hayatta kalma veya ölüm) olduğunu belirterek, ikilik sayı sisteminin bu problemi çözmek için nasıl kullanılabileceğini açıklamaktadır. Şişelerin numaralandırılması, ikilik tabanda yazılması ve farelerin hayatta kalma durumlarının 0, ölüm durumlarının 1 olarak değerlendirilmesi ile zehirli şişenin nasıl bulunacağı adım adım anlatılmaktadır. Video, bir çekiliş sonucunun açıklanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, Mehmet ve Burak'ın sunduğu "Destek Eğitim Odası" programında Abalon zeka oyununun tanıtımını içermektedir. Her hafta farklı zeka oyunları tanıtılmaktadır.. Videoda Abalon oyununun kuralları detaylı olarak anlatılmaktadır. Oyun, 28 taş (kırmızı ve beyaz) kullanılarak oynanır ve her taş tek, iki, üç veya dört taş olarak hareket edebilir. Karşılaşan taşların güçleri eşit olur ve fazla olan az olanı ittirir. Oyunun amacı, rakibin taşlarını ittirerek kenarlara ulaştırmak ve ilk altı taş ittiren kazanır. Video, oyunun kurallarının açıklanmasıyla başlayıp, kısa bir oyun örneğiyle devam ederek sona erer.
Bu video, "Cesur Fillerin Hayal Odası" adlı eğitici bir animasyon oyunudur. Videoda padişah, vezirler ve dört cesur fil karakteri yer almaktadır.. Video, fillerin hayal odasına girişiyle başlar ve burada çapraz yolları koruma görevini üstlenirler. Fillerin sadece çapraz yollardan hareket etmeleri, kendi evlerinin rengi dışında hareket etmemeleri gerektiği anlatılır. Oyun sırasında fillerin çapraz yolları koruma becerileri test edilir ve başarılı olanlar arma takma töreni için hazırlanır. Video, fillerin "Cesur Filleriz" şarkısıyla sona erer.
Bu video, izleyicilere dedektif yeteneklerini test etmek için hazırlanmış bir oyun formatındadır. Sunucu, izleyicilere çeşitli vakalar sunarak onların mantık ve gözlem becerilerini test etmektedir.. Video, bir ısınma sorusuyla başlayıp, toplam 10 farklı vakayı içermektedir. İlk bölümde hırsızlık, kayıp kişiler ve yalan söyleyen kişiler gibi konuları içeren 10 farklı vakaya yer verilirken, ikinci bölümde Arda adlı bir kişinin Madrid'den Amsterdam'a giden trende kaybolması ve sonrasında trenden itilmesi olayı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda her vakada bir olay anlatılmakta ve izleyicilere sorunun çözümü için ipuçları verilmektedir. Arda'nın vakasında, polis Arda'nın ayak izlerini ve bavulunu bulurken, Arda'nın bir tren bileti olmadığını söyleyen bir kişinin ifadesiyle olayın farklı bir yönü ortaya çıkar ve Arda'nın kendi isteğiyle atlamadığı, trenden itildiği anlaşılır.
Bu video, bir kişinin Restore adlı oyunun nasıl oynandığını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, oyunun malzemelerini tanıtarak ve ilk birkaç level'ı çözerek oyunun kurallarını göstermektedir.. Videoda öncelikle oyunun malzemeleri (platform, renkli parçalar, boş parçalar ve görev kitapçığı) tanıtılmakta, ardından oyunun amacı açıklanmaktadır. Oyunun amacı, kırmızı bir parçayı ve diğer renkli parçaları hareket ettirerek açık bir yuvadan çıkartmaktır. Konuşmacı, oyunun analiz, sıralı düşünme ve mantık yürütme becerilerini geliştirdiğini belirterek, ilk üç level'ı çözerek oyunun nasıl oynandığını adım adım göstermektedir. Oyunun toplam 60 level olduğu ve günlük 3-4 level oynayarak zihinsel jimnastik yapılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir problem çözümü anlatımıdır. Videoda Ahmet Amca karakteri yer almaktadır.. Videoda, Ahmet Amca'nın koyunu, kurdu ve otu aynı anda karşıya geçirmesi için bir çözüm sunulmaktadır. Çözüm, Ahmet Amca'nın önce koyunu karşıya geçirip geri dönmesi, ardından kurdu karşıya geçirip geri dönmesi, koyunu alarak geri getirip otu karşıya geçirmesi ve son olarak tekrar koyunu karşıya geçirmesiyle gerçekleşmektedir. Bu şekilde Ahmet Amca hiçbirini zayi etmeden üçünü birden karşıya geçirmektedir.
Bu video, dünya ünlü kimyager ve üniversitede öğretim üyesi olan Dr. Ahmet'in yaşadığı maceraları anlatan bir animasyon veya oyun formatındadır. Dr. Ahmet'in eşi Esma, rakibi Dr. Fatih, asistanı Selim ve eski sevgilisi Jale gibi karakterlerle etkileşime girer.. Video, Dr. Ahmet'in yaşadığı çeşitli mantık problemlerini ve maceraları göstermektedir. İlk bölümde aile problemi, zehirlenme olayı, yeni çalışan Selim'in işe alınması ve süper kahraman kostümünün çalınması gibi olaylar anlatılırken, ikinci bölümde Viyana'da eski sevgilisi Jale ile buluşurken karşılaştığı zombiler ve üç farklı macera anısı yer almaktadır.. Her bölümde izleyicilere sorular sorularak hikayenin ilerleyişini takip etmeleri sağlanır ve doğru cevaplar açıklanır. Dr. Ahmet'in laboratuvarında, dağ tepesinde, köyde ve ormanda yaşadığı tehlikeler de videoda gösterilen olaylar arasındadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından beş çocuğun (Arda, Barış, Cenk, Duygu ve Emel) kurabiye yeme durumunu analiz eden bir problem çözümü sunmaktadır.. Videoda, çocuklardan yalnızca birinin yalan söylediğine göre kurabiyeyi hangi çocuğun yediği sorusu ele alınmaktadır. Öğretmen, çocukların ifadelerini bir tablo halinde düzenleyerek, Arda'nın iki farklı ifade yaptığı, Barış'ın "ben kurabiye yedim" dediği, Cenk ve Emel'in "kurabiye yemedim" dediği ve Duygu'nun "ben kurabiye yemedim" dediği bilgileri kullanarak problemi adım adım çözmektedir. Sonuç olarak, kurabiyeyi yiyen sadece Barış olduğu ve doğru cevabın B seçeneği olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir oyun eğitimi formatında olup, konuşmacı 12. seviyedeki bir görevi adım adım göstermektedir.. Videoda, maymunun köpüğün üzerinden geçerek muza ulaşması ve yemesi için gerekli komutlar anlatılmaktadır. Konuşmacı, maymunun nesneye dönmesi, adım sayısı belirleme ve tekrar komutunun kullanımı gibi temel oyun mekaniklerini göstermektedir. Video, maymunun muzu yemesiyle ve yıldızların kazanılmasıyla sona ermektedir.