Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, ArcMap programı kullanılarak Antalya il maden haritasının nasıl oluşturulacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, MTA'nın web sitesinden indirilen Antalya il maden haritasının PDF formatından başlayarak, ArcMap programında koordinatlandırma, rektifyasyon ve sayısallaştırma işlemlerinin adım adım gösterilmesi yapılmaktadır. Eğitmen, maden kaynaklarını (gümüş, boksit, bari, krom, demir, mermer gibi) nasıl sınıflandırarak haritaya dökeceğini, bunların simgelerini nasıl belirleyeceğini ve öznitelik bilgilerini nasıl ekleyeceğini detaylı şekilde anlatmaktadır. Video, özellikle ödev, tez veya projeler hazırlayan kişilere yönelik olup, maden kaynaklarının haritada gösterilmesi konusunda kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan coğrafya dersi formatındadır. Eğitimci, Türkiye'nin maden kaynakları, sanayi yapısı ve ekonomik özellikleri hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Türkiye'deki demir, bakır ve krom madenlerinin çıkarıldığı ve işlendiği yerler, termik santrallerde kullanılan enerji kaynakları, demir çelik fabrikalarının kuruluş nedenleri, organize sanayi bölgelerinin kuruluş amaçları gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca boşluk doldurma, doğru-yanlış soruları ve dünya genelindeki önemli hizmet üretim alanları ile milli parkların dağılımı hakkında bilgiler sunulmaktadır. Video, Türkiye'nin ekonomik yapısını ve coğrafi özelliklerini anlamak isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Madencilik faaliyetleri 1935'te MTA ve özel sektör tarafından yürütülmektedir. Türkiye'de çok sayıda maden türü çıkarılmaktadır
Yönetmelik, maden kaynaklarının milli menfaatlere uygun aranması ve işletilmesini düzenler. Yer kabuğunda ve su kaynaklarında bulunan ekonomik değeri olan her madde maden sayılır
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan KPSS ve üniversite sınavlarına hazırlık amaçlı eğitim dersidir. Öğretmen, öğrencilerle etkileşimli bir şekilde dersi işlemektedir.. Videoda Türkiye'nin madencilik durumu, maden çeşitleri ve rezervleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Türkiye'nin maden çeşitliliği bakımından zengin fakat rezerv bakımından fakir olduğu, maden çıkarma kriterleri, Türkiye'nin en fazla satan beş maden türü (mermer, bor, krom, demir, tuz) ve bunların çıkarım yerleri ve fabrikaları hakkında bilgiler verilmektedir.. Ders, Türkiye'nin önemli madenlerini (demir, bakır, krom, manganez, boksit, bor, asfalt, asbest, kükürt, wolfram, fosfat, barit, civa, ferdi, lületaşı, oltu taşı, zampara taşı ve mermer) ve bunların kullanım alanlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Ayrıca, maden rezervlerinin durumuna göre sınıflandırılması, Türkiye'nin bor ihraçında dünya lideri olması ve bazı madenlerin endemik olduğu bölgeler gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Gümüşhane, Erzincan, Bayburt ve Hakkari'de madencilik yoğun olarak yapılır. Şanlıurfa, Erzurum ve Trabzon maden, beton ve metal sanayinde öne çıkar. Manganez Zonguldak'ta, krom Elazığ ve Muğla'da çıkarılır. Bakır Artvin, Rize, Elazığ, Balıkesir ve Kastamonu'da işlenir. Demir en çok Doğu Anadolu'da, Sivas-Divriği ve Malatya-Hekimhan'da bulunur
Bu video, bir konuşmacının maden kaynakları konusunda yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Sayın Şevkin ve Sayın Başkan'a hitap etmektedir.. Konuşmacı, Türkiye'de maden kaynaklarının ön ve detay arama döneminde jeoloji mühendislerinin, yer bilimcilerin ve biyoloji mühendislerinin önemi hakkında bilgi vermektedir. Madenlerde göçükler ve patlamalara karşı önlem alınması, depremler ve doğal afetlere karşı bilimsel verilerle donanmış mühendislerin gerekliliği vurgulanmaktadır. Ayrıca, madenlerin işletme ruhsatı öncesi ve arama detaylı arama döneminde jeoloji mühendislerinin zorunluluğu getirilmesi gerektiği belirtilmektedir.
Dünyada toplam 53 bin ton altın rezervi bulunmaktadır. Çıkarılmamış dünya altın rezervi 3 bin tondur. Dünyada yıllık 2.500 ton altın üretilmektedir. Okyanusların altında 20 milyon ton altın rezervi vardır
UMREK Kodu, maden kaynaklarının şeffaf ve güvenilir raporlanmasını düzenler. Kod şeffaflık, kapsamlılık ve yetkinlik ilkelerini temel alır. CRIRSCO şablonuna uygun olarak geliştirilmiştir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türkiye'nin sanayi ve maden kaynakları hakkında bir ders formatındadır. Eğitimci, öğrencilere sorular sorarak konuyu pekiştirmektedir.. Video, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki sanayi dalları, petrol rafinerileri, maden yatakları ve boru hatları hakkında bilgiler içermektedir. İçerikte petrol rafinerilerinin durumu, coğrafi bölümlerle sanayi dalları arasındaki eşleştirme, sanayi tesislerinin kuruluş yerleri, hammaddeye yakınlık, iklim şartlarından etkilenen sanayi dalları ve Türkiye'nin önemli maden yatakları gibi konular ele alınmaktadır. Video, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı soru-cevap formatında hazırlanmıştır.
UMREK Kodu, maden kaynaklarının ve rezervlerinin şeffaf raporlanması için asgari standartları belirler. Kod, SPK, BDDK ve BİST'in talep ettiği halka açık raporları düzenler. UMREK, 2016'da kurulmuş ve 2017'de yönetmelik ile düzenlenmiştir
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Türkiye'nin maden ve enerji kaynakları hakkında bilgi verilmektedir.. Video, Türkiye'nin maden kaynaklarını (barit, mermer, pişmiş kireç taşı, fosfat, tuz, manganez, lületaşı, oltu taşı) ve enerji kaynaklarını (taş kömürü, linyit, petrol, doğalgaz, su gücü, güneş enerjisi, jeotermal enerji) detaylı şekilde ele almaktadır. Her bir madenin ve enerji kaynağının Türkiye'deki üretim merkezleri, özellikleri ve ihracat durumları açıklanmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin enerji üretimi dışa bağımlılığını azaltmak için hangi kaynaklara ağırlık verilmesi gerektiği konusunda bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkiye'deki sanayi ve maden kaynakları hakkında verdiği eğitim dersidir. Öğretmen, Kadir adında bir öğrenciden de yardım alarak interaktif bir şekilde konuyu anlatmaktadır.. Video, sanayinin Türkiye'deki önemi, sanayi tesisi kurulmasında dikkat edilmesi gereken faktörler ve Türkiye'deki çeşitli sanayi kollarının (besin fabrikaları, tütün ve içki sanayi, dokuma, deri, giyim, maden sanayi, otomobil fabrikaları, kimya endüstrisi, kağıt, cam) coğrafi konumlarını ve nedenlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca Türkiye'deki maden kaynakları (demir, bakır, krom, alüminyum, kurşun, çinko, mermer, trona, asfalt) hakkında bilgiler verilmektedir.. Öğretmen, her sanayi türünün hammaddeye yakın, pazar koşullarına bağlı veya limanlar çevresinde olduğu gibi önemli noktaları vurgulamakta ve sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını da içermektedir. Video, konuların tekrarlanması ve soru çözümleriyle devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkiye'deki madencilik ve maden kaynakları hakkında bilgi verdiği interaktif bir eğitim dersidir. Öğretmen, öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Video, Türkiye'deki maden çeşitliliğinin nedenleri, maden ihracatındaki payı ve maden bakımından en zengin bölgeler hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İçerikte demir, krom, bakır, bor mineralleri, mermer, altın, paslanmaz çelik, soda, wolfram, asbest, fosfat, tuz, trona, bari, manganez, civa, kükürt ve felt pat gibi çeşitli madenlerin özellikleri, kullanım alanları, Türkiye'deki yatakları ve ihracat-ithalat durumları detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca madencilikte maden çıkarmak için gerekli olan faktörler (rezerv miktarı, tenor, yüzeye yakınlık, teknik donanım, teknoloji, işgücü, sermaye ve ulaşım) ve madenlerin çevresel etkileri ile bazı madenlerin (asbest, wolfram) sağlık riskleri de ele alınmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri bilgileri aktarmakta ve bir sonraki dersin olacağı bilgisiyle videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkiye'deki maden kaynakları hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, harita üzerinde göstererek maden kaynaklarını anlatmaktadır.. Video, Türkiye'deki bakır, boksit ve perlit madenlerinin nerede çıkarıldığı ve işletildiği bilgilerini içermektedir. Bakır madeninin Kastamonu Küreden çıkarıldığı, Samsun'da işletildiği; boksit madeninin Konya Seydişehir ve Antalya Akseki'de çıkarıldığı; perlit madeninin ise Bitlis, Kars, Nevşehir (Kapadokya) ve Ankara Kızılcahamam'da bulunduğu anlatılmaktadır. Ayrıca perlit'in inci taşı olarak da bilindiği, inşaat ve tarım sektörlerinde kullanıldığı ve Türkiye'nin dünya rezervinde birinci olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Antarktika'nın gizemli ve önemli yönlerini anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Antarktika'nın 200 milyon yıllık geçmişinden 30 yıl içinde gerçekleşebilecek olaylara kadar uzanan bir yolculuk sunmaktadır.. Video, Antarktika Antlaşması ve Madrid Çevre Protokolü'nün kurallarını açıklayarak başlıyor. Ardından kıtadaki su kaynaklarının önemi, buzulların erimesinin dünya deniz seviyesini nasıl etkileyeceği ve kıtadaki maden kaynaklarının (uranyum, titanyum, kobalt) potansiyeli anlatılıyor. Son olarak, buzların içindeki metanhidrat gazlarının atmosfere etkisi kola örneği üzerinden açıklanıyor. Video, Antarktika'nın geleceğine dair zekice kararlar vermenin önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, maden mühendisliği mesleği hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Türkiye'nin yeraltı zenginliklerinin önemi ile başlayıp, maden mühendisliğinin ne olduğunu, görevlerini ve çalışma alanlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Maden mühendislerinin maden kaynaklarının keşfinden kapatılmasına kadar tüm süreçlerde yer aldıkları, çevre koruma tedbirlerini sağladıkları ve güvenlik önlemlerini üstlendikleri belirtilmektedir. Ayrıca maden mühendisliği mesleğine girmek için gerekli eğitim süreci, lisans ve yüksek lisans imkanları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Maden Mühendisleri Mesleki Gelişim Derneği'nin düzenlediği bir webinar etkinliğidir. Konuşmacılar arasında Dama Mühendislik'te Genel Müdür Yardımcısı olan ve 17 yıllık deneyime sahip olan Sayın Mehmet Ali Akbaba, Dr. Yusuf Ziya Özkan, Mustafa Talay, Fatih Uysal, Serdar Çiğın ve diğer madencilik uzmanları bulunmaktadır.. Sunum, Krisko uyumlu raporlama standartlarına göre maden kaynaklarının sınıflandırılması konusunu ele almaktadır. İçerik üç ana başlık altında yapılandırılmıştır: veri kalitesi ve güvenliği, sınıflama kriterleri ve sınıflamada dikkat edilmesi gereken hususlar. Sunum, maden kaynaklarının sınıflandırılması sürecini, multidisipliner bir yapıda arama jeologları, kaynak jeologları, jeofizik uzmanları, harita mühendisleri ve madencilik uzmanlarının işbirliğiyle nasıl gerçekleştirildiğini açıklamaktadır.. Sunumda ayrıca maden kaynaklarının sınıflandırılması için kullanılan kriterler (sondaj sıklığı, üç boyutlu duruşu, numune konfigürasyonu, jeolojik devamlılık), ekonomik değerlendirmenin önemi, metal fiyatlarının hesaplanması ve rezerve geçiş süreci detaylı olarak ele alınmaktadır. Video, yeni 2018 Umre Kodu ile ilgili değişiklikler, yetkin kişinin rolü ve maden kaynaklarının sınıflandırılmasında dikkat edilmesi gereken teknik konular hakkında soru-cevap oturumlarıyla devam etmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan Türkiye'deki maden ve enerji kaynakları hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir.. Video, Türkiye'deki maden kaynaklarını metalik ve metal dışı madenler olarak iki ana kategoride incelemektedir. Öğretmen, demir, bor, krom, bakır, alüminyum, boksit, feldispat, tuz, bari, fosfat, manganez, kurşun, çinko, mermer, gültaşı, oltu taşı, civa madeni, kükürt, asbest, amyant, antimon, zımpara taşı ve wolfram gibi çeşitli madenlerin Türkiye'deki çıkartıldığı bölgeleri, kullanım alanlarını ve işlenme yerlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'deki maden çeşitliliğinin en fazla olduğu bölgenin Doğu Anadolu Bölgesi olduğu, Zonguldak Ereğli ve İskenderun'daki demir çelik fabrikalarının kurulma nedenleri, Türkiye'de ilk tuz fabrikasının İzmir Çamaltı'da kurulduğu ve mermerin Marmara Adası'nda çıkarıldığı gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.