Bu video, plaj ve denizlerde yaşanan nadir ve şaşırtıcı olayları içeren bir belgesel/derleme formatındadır. Video, çeşitli plajlarda ve denizlerde yaşanan ilginç olayları kronolojik olarak sunmaktadır.. Videoda dev kalamar, kürek balığı, balina leşi, deniz kaplumbağası kurtarma, köpekbalığı avcılığı, cam denizanası, çekiç başlı köpekbalığı, örümcek ağı battaniyesi, istiridyeler, yengeç ev inşası, acil uçak inişi, fok balığı kurtarma, maymun soygunu, dolu fırtınası, denizde yüzen deve, kum gazelleri, boğulan geyik yavrusunu kurtaran köpek, Tayland'daki kertenkele çifti, Maldivler'deki "Yıldız Denizi", katil balinadan kaçan yunus, denizanası istilası, büyük dalga, köpekbalığı saldırısı, Florida'daki timsah, uçak kazası, turist kurtarma zinciri, uçan ışınlar, sığırcık gösterisi ve gizemli yumurtalar gibi çeşitli olaylar gösterilmektedir.. Her olay kısa bir anlatımla ve ilgili görüntülerle desteklenmektedir, bu sayede izleyiciler plaj ve denizlerde yaşanan nadir ve şaşırtıcı olayları keşfedebilirler.
Bu video, "Ehliyet Hocam" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir.. Videoda 2022 Aralık ehliyet sınavı hazırlık soruları ele alınmaktadır. İçerikte kurtarma ile ilgili bir soru ve bildirme aşaması hakkında bilgi verilmektedir. Video, doğru cevabın B şıkkı olduğu bilgisiyle devam etmektedir.
Plan, acil durumlarda can, mal ve çevreyi korumayı amaçlar. İstanbul Üniversitesi Onkoloji Enstitüsü ve çevresini kapsar. Plan 01.01.2017'de hazırlanmış, 01.01.2018'de yürürlüğe girmiştir
Bu video, hava taşımacılığının öncülerinden Rus mühendis Igor Sikorsky'nin hayatını ve helikopterin gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır. 25 Mayıs 1889'da Kiev'de doğan Sikorsky, askeri eğitim almış ve uçak yapımına başlamış, daha sonra Amerika'ya göç ederek helikopter hayaline odaklanmıştır.. Video, helikopterin çalışma prensiplerini açıklayarak Leonardo da Vinci'den başlayarak tarihsel gelişimini anlatmakta, ardından Sikorsky'nin helikopter tasarımı, ilk uçuş denemeleri ve 6 Mayıs 1941'de 1 saat 32 dakika 26 saniye süren dünya rekoru uçuşu detaylandırılmaktadır. İkinci bölümde ise Skorsky'nin 1954'te ilk uçuşunu gerçekleştiren S-58 Kokta helikopterinden başlayarak başarılı modelleri ve 1958'de denize inebilen ilk helikopteri anlatılmaktadır.. Video ayrıca helikopterin yapısı, kontrol mekanizmaları ve kullanım alanları (kurtarma çalışmaları, askeri operasyonlar) hakkında bilgiler sunmakta, bir milyondan fazla insanın helikopterler aracılığıyla ölüm tehlikesinden kurtarıldığı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu videoda 55 yaşındaki bir baba, yaşadığı sel olayını anlatıyor. Konuşmacı, belediyede çalışan bir kardeşi tarafından köyden büyük bir sel geldiğini öğrendiğinde panik yaparak evden çıkıyor.. Video, konuşmacının kızını ve diğer insanları kurtarma çabalarını detaylı şekilde anlatıyor. Sel nedeniyle su basmış bir bölgede, belediye kepçesiyle yardım alarak kızını ve diğer beş-altı aileyi kurtarmayı başarıyor. Ancak kızı Gizem'in kaybolduğunu ve muhtemelen öldüğünü düşünüyor. Konuşmacı, bu olayın Allah'ın bir mucizesi olduğunu ve kimseye evlat acısı vermesin diye dua ediyor.
Afet, can ve mal kaybına yol açan doğal, teknolojik veya insan yapımı olaylardır. Afet bir olayın kendisi değil, sonucudur. Afet anında temel ihtiyaçlar öncelikli hale gelir. Afet doğal, teknolojik veya insan yapımı olabilir
Sel, sürekli yağan yağmur veya eriyen karlardan oluşan taşkın sudur. Türkiye'de sel, depremden sonra en büyük can ve mal kaybına neden olmaktadır. 2020 yılında Türkiye'de 297 şiddetli yağış/sel afeti rapor edilmiştir
Bu video, bir deniz astsubayının Naraburnu'ndaki sevgilisiyle yaşadığı aşk hikayesini ve ardından yaşanan Dumlupınar denizaltısı kazasını anlatan bir anlatımdır. Hikayede genç astsubay, sevgilisi ve kurtarma ekibi Üsteğmen Suat Tezcan gibi karakterler yer almaktadır.. Video, deniz astsubayının mezun olduktan sonra denizaltıya verilmesi ve sevgilisiyle mors alfabesi kullanarak iletişim kurmasıyla başlar. Ardından 4 Nisan 1953'te Dumlupınar denizaltısının Naboland gemisiyle çarpışması ve batması anlatılır. Kurtarma çalışmaları, denizcilerin durumu ve sonunda 22 denizcinin hayatını kaybetmesi detaylandırılır. Video, Zeyyad Selimoğlu'nun "Denizciler, Yakışıklı Denizciler" adlı şiirinin okunmasıyla sona erer.
Bu video, İsparta Davraz Kayak Merkezi'nde üç kişilik bir ekibin kar mağarası yapımını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, acil durumlarda (hava bozulması, güvenli alana ulaşamama gibi) nasıl bir kar mağarası yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Önce alan seçimi ve ölçüm yapılıyor, ardından kapı kısmı kazılarak içeriye giriliyor ve iç kısmı genişletiliyor. Mağaranın içine mumlar yakılarak aydınlatma sağlanıyor ve hava deliği açılarak ısınan havanın dışarı çıkması sağlanıyor. Ayrıca, bu tür durumlarda dışarıya bir işaret bırakmanın önemi vurgulanıyor. Video, hızlandırılmış bir versiyonla da sunulacak.
Sondaj öncesi bölge incelenir ve etüt yapılır. Delme işlemi en verimli yerden başlatılır. Kapalı borular ve ekipmanlar kuyuya indirilir. Kuyu muhafazaya alınır ve çakılla doldurulur. Sondaj sonrası su verimi ve debisi kontrol edilir
Bu video, bir itfaiyeci ve arkadaşlarının yaşadığı yangın macerasını anlatan bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Ana karakterler arasında itfaiyeci, Dila, Muharrem Abla ve Dış Ses bulunmaktadır.. Video, itfaiyecinin bir orman yangınına müdahale etmesiyle başlar, ancak evine döndüğünde evinin de yandığını görür. Yangın sırasında Dila ve Muharrem Abla da yanar ve kristal tozlara dönüşür. İtfaiyeci, su balonları ve kristal tozları kullanarak Muharrem Abla'yı kurtarmaya çalışır ve sonunda başarılı olur. Video, yangın söndürme teknikleri ve acil durumlarda nasıl davranılması gerektiği konusunda eğlenceli bir şekilde bilgi vermektedir.
Bu video, bir akvaryum sahibinin üretimhanesinde balıkların toplu ölümünü ve kurtarma çabalarını gösteren bir vlog formatındadır. Konuşmacı, akvaryumdaki balıkların durumunu ve kurtarma sürecini izleyicilerle paylaşmaktadır.. Videoda, akvaryumdaki balıkların toplu ölümü ve bunun ardından yapılan kurtarma çalışmaları gösterilmektedir. Konuşmacı, ölü balıkları toplayıp, kalan balıklara yem vererek onları kurtarmaya çalışmaktadır. Ayrıca, Artemia besleme, dip çekimi yapma ve balıkların yeme tepkisini ölçme gibi işlemler de gösterilmektedir. Video, sarı prenses balıklarının durumu ve gelecek ay yavru almayı bekledikleri bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Tek Video kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Windows 10 işletim sisteminde sistem geri yükleme işleminin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, sistem geri yükleme işleminin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından Windows 10'da sistem geri yükleme noktası oluşturma ve geri yükleme yapma adımlarını gösteriyor. Sunucu, denetim masasından kurtarma menüsüne erişim, sistem geri yükleme yapılandırması ve manuel olarak sistem geri yükleme noktası oluşturma sürecini detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca, sistem geri yükleme işleminin kişisel dosyaları etkilemeden sistem dosyalarını geri yüklemenin bir yolu olduğunu ve düzenli aralıklarla geri yükleme noktası oluşturmanın önemini vurguluyor.
Titanic struck iceberg 500 yards away at 11:40 PM on April 14, 1912. Ship's helm was turned hard to port to avoid collision. Collision caused 7 tons of water to flood into watertight compartments. Ship scraped along iceberg for 10 seconds before clearing it
Q kodları 1909'da İngiliz hükümeti tarafından gemi haberleşmesinde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. 1912-1913'te Londra'da 45 adet Q Kodu listesi oluşturulmuştur. Q kodları soru-cevap biçiminde yazılır ve İngiliz alfabesiyle telaffuz edilir
Bu video, Perri Haber Ajansı tarafından yapılan bir basın açıklamasıdır. Konuşmacı, Atatürk'ü Düşünce Derneği Adıyaman şubesinin temsilcisi olarak konuşmaktadır.. Konuşmacı, Türkiye'de yaşanan depremler ve Van'daki çığ felaketi gibi doğal afetlerde yaşanan sorunları ele almaktadır. Özellikle deprem vergilerinin ve bağışların doğru şekilde kullanılmadığını, Kızılay'ın bağışları Ensar Vakfı gibi vakıflara aktardığını ve kurtarma çalışmalarının ilkel olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca derneğin büyüme sürecini ve gelecek planlarını (10-20 Mart arası tiyatro etkinliği) paylaşılmaktadır.
Bu video, "Yenidoğ" ve "Yerinde Olsam" programlarında sunucu, Ordu Altınordu İtfaiye Grup Amirliğinde ekip amiri Cumhur Çelenk ve itfaiye dairesi başkanlığında görev yapan sualtı ve su üstü kurtarma personeli Egemen Yılmaz ile birlikte itfaiyecilik mesleği hakkında bilgi veren bir belgesel formatındadır.. Video, itfaiyecilerin vardiya değişiminden başlayarak araçlarının kontrolünü, bakımını ve kullanımını göstermektedir. Özellikle 42 metrelik merdivenli itfaiye aracı, su püskürtme sistemi, vinç, trafik kazalarında kullanılan ekipmanlar ve yüksek katlı binalarda yangın söndürme ve kurtarma amaçlı kullanım özellikleri detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca itfaiye ekiplerinin tatbikatları, yangın, trafik kazası, intihar vakası gibi çeşitli durumlarda nasıl müdahale ettikleri ve su altı kurtarma teknikleri de gösterilmektedir.. Videoda itfaiyecilerin günlük çalışma saatleri, eğitim süreçleri ve görevleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. İtfaiyecilerin 24 saat üzerinden üç posta çalıştıkları, yangın olaylarından sonra kritik değerlendirmeler yaptıkları ve sürekli eğitim aldıkları belirtilmektedir. Ayrıca itfaiyeciliğe nasıl başlanabileceği, iki yıllık itfaiye üniversitelerinin bulunduğu ve itfaiyecilerin olaylara en geç beş dakika içinde ulaşabildiği bilgisi de verilmektedir.
Bu video, bir yangın kurtarma ve söndürme tatbikatını göstermektedir. Videoda bir merdivenle ve sedye ile kurtarma işlemleri gerçekleştirilmektedir.. Video, yangın söndürme işlemleri ve kurtarma tekniklerini göstermektedir. Tatbikat sırasında yangın söndürme için su kullanımı ve KKT (kuru kimyevi yangın tüpü) kullanımı gösterilmektedir. Ayrıca, evde, iş yerinde ve araçlarda bulundurulması tavsiye edilen KKT'nin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir grup kişinin Ford marka bir aracın kurtarma çabalarını gösteren bir içerik. Videoda birkaç kişi yer alıyor ve aracın kurtarılması için çeşitli yöntemleri uyguluyorlar.. Videoda, aracın toprakta batması ve kurtarma çabaları gösteriliyor. Önce araç yerle bir oluyor, ardından T6 cihazı kullanılarak kurtarma denemesi yapılıyor. Ancak araç iyice toprakta batıyor ve kurtarma süreci zorlaşıyor. Video boyunca araç tamamen toprakta batıyor ve yerden su çıkmasıyla kurtarma çabaları başarısız oluyor.
Bu video, asansör teknisyenleri tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Şenol ve Çağlayan gibi teknisyenler, asansör arıza durumunda kurtarma işlemlerini adım adım göstermektedir.. Video, asansörün arızalandığında yapılması gereken kurtarma adımlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. İlk olarak mekanik elle fren tertibatının kullanımı, kabin içinde bekleme talimatları ve ağırlık kullanarak asansörün yukarıya doğru hareket ettirilmesi gösterilmektedir. Daha sonra emniyet devrelerinin şort edilmesi, manuel kumanda ile asansörün revizyon konumuna getirilmesi ve kapının açılması gibi teknik işlemler açıklanmaktadır. Video boyunca güvenlik önlemleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır.