Neoklasizm, 18. yüzyıl sonu-19. yüzyıl ortalarında etkili olan sanat akımıdır. Antik Yunan ve Roma sanatına olan ilginin canlanmasıyla ortaya çıkmıştır. Sade, simetrik ve dengeli eserler oluşturulmuştur. Gerçekçilikten uzak, objektif anlatım tarzı benimsenmiştir
Bu video, bir sanat eğitmeni tarafından sunulan tezhip sanatı eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, tezhip sanatında çeşitli desen tekniklerini adım adım göstermektedir.. Videoda öncelikle kenar suyu borduru çizimi teknikleri anlatılmakta, ardından Rumi, bulut ve hata desenlerinin kullanımı gösterilmektedir. Eğitmen, kitaplardaki örnek bordürleri göstererek zencelik, kurt, cetveller, halkar ve negatif gibi farklı teknikleri tanıtmakta, ardından sürgit biçiminde ve paftalı parçalara bölünmüş bordür desenlerini çizmektedir.. Eğitmen, klasik teknikleri öğrenirken yeniliklerden de kaçınmamanın önemini vurgulamakta ve izleyicilere kendi geliştirmelerini yapmalarını önermektedir. Video, bir sonraki bölümde bu desene uygun tığlar çizileceğini belirterek sonlanmaktadır.
30 Mart 1853'te doğan Van Gogh, 29 Temmuz 1890'da intihar etti. Öğretmenlik ve satış gibi farklı meslekleri denedi. 27 yaşında ressam olmaya karar verdi. Paris'te empresyonist eserleri keşfetti ve canlı renklere yöneldi. Arles'a taşındıktan sonra ruhsal tedavi gördü
Tezhip, Arapça "altınlamak" kökünden gelen İslam kökenli kitap bezeme sanatıdır. Müzehhip erkekler, müzehhibe kadınlar bu sanatı icra eder. Minyatürden farklı olarak stilize bitki formları ve desenler kullanır
1471'de doğan Dürer, kuyumcu babasının yanında çıraklık yaptı. 1486'da Wolgemut'un atölyesinde çalışmaya başladı. 1489'da seyahat etmeye başladı ve Basel, Alsace ve Felemenk'i gezdi
Bu video, İstanbul'daki Türk ve İslam Eserleri Müzesi'nde gerçekleştirilen bir röportajdır. Röportajda Ramart Platformu Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Tarhan ile sohbet edilmektedir.. Videoda Ramart Platformu'nun 5-12 Mayıs tarihleri arasında 22 ülkeden 99 sanatçıyı ağırladığı, "Fetch" temasıyla gerçekleşen ilk yılı anlatılmaktadır. Platform, Ramazan ayında şehirde bir sanat etkinliği yapma hayalini gerçekleştirmek amacıyla kurulmuş olup, modern ve klasik sanat akımlarını bir araya getirmiştir. Müze içinde alt katta çağdaş sanatçılar, üst katta ise klasik sanatçılar sergilenmekte ve ziyaretçilerle birebir buluşmalar, workshoplar düzenlenmektedir. Platform, kuş sesleri eşliğinde "yeni başlangıç" simgesi olarak tasarlanmış ve önümüzdeki yıl da devam edecek.
Bu video, Napoli'deki Capo Dimonte Müzesi'nde bulunan Caravaggio'nun "İsa'nın Kırbaçlanması" tablosunun detaylı bir analizini sunuyor. Anlatıcı, tablonun teknik özellikleri ve sanatsal değeri hakkında bilgi veriyor.. Video, tablonun yapım arka planından başlayarak, Caravaggio'nun Roma'dan kaçışı ve Napoli'deki bir aile şapeli için yaptığı bu eserin sanatsal özelliklerini inceliyor. Anlatıcı, tablonun aydınlık-gölge zıtlığı, gerçekçi figürleri, piramit kompozisyonu ve "hakiki sokak realizmi" olarak tanımladığı tarzını detaylı şekilde açıklıyor. Ayrıca, tablonun üç bölümlük bir serinin ilk sahnesi olduğu ve bir sonraki sahnenin İsa'nın çarmıhı taşıması, son sahnenin ise çarmıha gerilmesi olacağı belirtiliyor.
Klasisizm, Rönesans aristokrasisinden beslenen bir sanat akımıdır. 16. yüzyılda İtalya'da doğmuş, sonra Fransa ve diğer Avrupa ülkelerine yayılmıştır. Perspektif, ölçü, plan, kompozisyon ve ışık-gölge kurallarına dayanır. Soyluluk, akılcılık, uyum, açıklık gibi temel ögeleri barındırır
Johannes Vermeer'in başyapıtlarından biri olan tablo, 1665 civarında yapılmıştır. Tablo 44,5 cm yüksekliğinde ve 39 cm genişliğindedir. 1902'den beri Lahey'deki Mauritshuis'te sergilenmektedir. 2006'da Hollanda halkı tarafından ülkenin en güzel tablosu seçilmiştir
Bu video, bir ressamın Van Gogh'un "Buğday Tarlası ve Kargalar" resmini nasıl çizdiğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle resmin taslağı çizilerek başlanmakta, ardından eserin detaylı analizi yapılmaktadır. Van Gogh'un yaşamının son birkaç haftası içinde yapılan bu eser, ressamın son resmi olarak benimsenmiş ve intihar notu olarak yorumlanmıştır. Video, resmin karanlık ve depresif öğelerini (kargalar, karanlık gökyüzü, amaçsız yollar) ve olumlu yönlerini (huzur verici sarı buğday tarlaları, Van Gogh'un sevdiği fırtınalı gökyüzü) detaylı şekilde incelemektedir.
Bu video, Rönesans sanatçıları serisinin bir parçası olup, Filippo Lippi'nin hayatını ve sanatını anlatan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, sanatçının çocukluğundan başlayarak sanat kariyerini, kişisel hayatını ve eserlerini kronolojik olarak aktarmaktadır.. Video, Filippo Lippi'nin manastır hayatı, esir düşmesi, Cosimo de Medici ile dostluğu ve özellikle Meryem figürlerini konu alan eserlerini detaylı olarak incelemektedir. İçerikte "Meryem ve Kucağındaki İsa", Meryem'in doğumu sahnesi ve "Meryem'e Müjde" sahnesi gibi önemli eserlerin perspektif, kompozisyon, mimari özellikleri ve semboller açısından analizi yapılmaktadır.. Videoda ayrıca sanatçının anatomi bozulmaları ve uzamaları gibi karakteristik özellikleri, Flaman sanatının etkileri, ampulle (sürahimsi) sembolünün kutsal ruh temsil etmesi ve Burnelesk mimarisinin kullanımı gibi detaylar da ele alınmaktadır.
Bu video, Hollandalı sanatçı Mondrian'ın hayatını ve sanatını anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Mondrian'ın 1872'de Hollanda'da doğuşundan başlayarak eğitim hayatını ve sanat yolculuğunu anlatmaktadır.. Video, Mondrian'ın gerçekçi resimlerden soyut sanata geçişini kronolojik olarak ele alıyor. Önce Paris'te kübizmi keşfetmesi, ardından renkleri ve biçimleri sadeleştirmesi, sadece yatay ve dikey çizgiler, kare ve dikdörtgen şekiller, kırmızı, sarı ve mavi renkler kullanması anlatılıyor. Video, Mondrian'ın eserlerini inceleyerek izleyicilere kendi algılarını sorgulamaları için sorular soruyor ve son olarak Legolarla Mondrian tarzı bir eser yapma etkinliği sunuyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından edebiyat fakültesi öğrencilerine sunulan kapsamlı bir akademik ders formatındadır. Eğitimci, sanat tarihi, felsefe ve mitoloji konularını ele almaktadır.. Ders, "sanat" kavramının kökenlerinden başlayarak klasik sanat anlayışını, Apollo tanrısının mitolojik önemini ve bu anlayışın modern sanata geçişini incelemektedir. Video, Apollon ve Dionisos arasındaki karşıtlık, klasikizm, romantizm ve modernizm gibi sanat akımlarını karşılaştırmalı olarak ele alırken, ikonoloji ve ikonografik motiflerin anlamlarını da açıklamaktadır.. Ders içeriğinde Vatikan Müzeleri'ndeki Apollo heykeli, Albrecht Dürer'ın "Adem ve Havva" resmi, Jelico'nun "Medusa" tablosu ve Edward Munch'un "Scream" gibi sanat eserleri analiz edilmektedir. Ayrıca, Batı kültürü, modernizm ve postmodernizm felsefeleri, 20. yüzyılda DNA araştırmaları ve Nazi Almanyası gibi tarihsel olaylar da dersin içeriğinde yer almaktadır.
Bu video, bir sanat tarihi anlatımı formatında olup, Toulouse-Lautrec'in "Muler Rouge" adlı tablosunu detaylı olarak incelemektedir. Anlatıcı, tablonun kompozisyonunu, karakterlerini ve sanatının özelliklerini açıklamaktadır.. Video, Paris'in Montmartre tepesindeki Muler Rouge kulübünün atmosferini ve Toulouse-Lautrec'in bu kulübü nasıl betimlediğini anlatmaktadır. Anlatıcı, tablonun kompozisyonunu, figürlerin karakterizasyonunu ve ışık kullanımı gibi teknik detayları ele alırken, tablonun karanlık bir gece ortamını nasıl yansıttığını ve sanatçı topluluğunun ruhunu nasıl yansıttığını açıklamaktadır. Ayrıca, tablodaki kızıl saçlı performans sanatçısının grotesk yüz ifadesi ve elektrikli ışıkların yarattığı uzaylı hissi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Pınar Civan tarafından sunulan sanat ve tarih alanında bir içerik üreticisidir. Pınar, klasik sanat ile dijital sanatı karşılaştıran bir eğitim içeriği sunmaktadır.. Video, dijital sanatın ne olduğu, tarihsel gelişimi ve klasik sanatla arasındaki benzerlikler ve farklılıkları ele almaktadır. İçerikte dijital sanatın alt başlıkları, Türkiye'deki başarılı sanatçılar, NFT teknolojisi ve dijital sanatın gelecekteki yeri gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca, dijital sanatın interaktif yapısı, bilim ve teknoloji ile olan ilişkisi ve klasik sanatla karşılaştırması da videoda yer almaktadır.
Bu video, sunucu Erhan'ın oyuncu ve yönetmen Can Gürzap ile yaptığı kapsamlı bir röportajı içermektedir. Can Gürzap, 1962'de İstanbul'da doğmuş, Ankara Devlet Konservatuvarı'ndan mezun olmuş ve Londra'da eğitim almış bir sanatçıdır.. Röportajda Gürzap'ın sanat kariyeri, eğitim hayatı ve tiyatro deneyimleri ele alınmaktadır. Program, Gürzap'ın çocukluğundan başlayarak tiyatro eğitimi, Londra'daki eğitim süreci, İstanbul Devlet Tiyatrosu kurucu müdürlüğüne atanması, Mimar Sinan Konservatuvarı'nın tiyatro bölümünü kurması ve televizyona geçiş sürecini kronolojik olarak anlatmaktadır.. Röportajın son bölümünde sanatta klasik ve modern anlayış arasındaki çatışma tartışılmakta, Gencay Gür, Yasmina Rezza ve Mutlu Güney gibi sanatçıların görüşleri paylaşılmaktadır. Ayrıca Gürzap'ın yönetmenlik tarzı, öğretmenlik deneyimleri ve "Sanat" adlı oyunu hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacılar arasında Gökhan Bey adında bir kişi de bulunmaktadır. Konuşmacılar Louvre'da Jacques Louis David'in tablosunu inceleyerek sanatçının hayatını ve sanatını anlatmaktadır.. Video, David'in 1748'de Paris'te doğumundan başlayarak hayatını, sanat eğitimi, Fransız Devrimi dönemindeki çalışmaları, Mara'nın öldürülmesi olayından etkilenerek yaptığı "Sabine Kadınlar" eseri ve Napolyon'un imparatorluk ressamı olması gibi önemli dönüm noktalarını kronolojik olarak ele almaktadır. Ayrıca Fransız İhtilali dönemindeki Jakobenler ve Jirodenler arasındaki siyasi çatışmalar da detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda David'in "Horassalerin Yemini", "Sokrates'in Ölümü" ve "Napoleon'un Alp'leri Aşarken" gibi önemli eserleri incelenmekte, Fransız Devrimi'ne olan tutumu ve sanat eserlerini propaganda amaçlı kullandığı belirtilmektedir. Video, konuşmacılar arasında su arıtma cihazı ve tarihi bir kişilik hakkında kısa bir sohbetle sona ermektedir.