• Buradasın

    Kıraat

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Harputlu Alim Paluvî ve Zübdetü'l-İrfân

      Paluvî, 1730-1789 yılları arasında yaşamış önemli bir kıraat alimidir. Tokat'ta 1173'te ilk Zübdet nüshasını, 1183'te Diyarbakır'da ikinci nüshasını yazmıştır. Kıraat ilmine önem veren Sultan Birinci Mahmud döneminde yaşamıştır

      • harput.web.tr
    • Sicistânî Ebû Hâtim'in Hayatı ve Eserleri

      165 (781) yılında Sicistan veya Tüster'de dünyaya geldi. Zengin bir Fars ailesine mensuptu ve Cüşemî nisbesini aldı. Basra'da 60 yıl boyunca imam-hatiplik görevini üstlendi. 255 yılı Muharrem ayında (869) Basra'da vefat etti

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Arap Alfabesinde Nûn Harfi

      Türk alfabesinin on yedinci, ebcedin on dördüncü harfidir. Fenike, Ârâmî, İbrânî ve Arap dillerinde "balık" anlamına gelir. Eski Mısır hiyerogliflerindeki balık veya yılan resminden türemiştir

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Namazda Kıraat Kuralları

      Bu video, bir din alimi tarafından sunulan, namazda kıraat (Kur'an okuma) kurallarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, namazda Fatiha'dan sonra okunacak surelerin sıralaması, aynı sureyi iki rekatta da okumak, bir sureyi bir rekatta birkaç defa okumak ve okunan surelerin uzunluk ölçüleri gibi konuları ele almaktadır. Hanefi ve Şafii mezheplerindeki görüşler karşılaştırılarak, namazda kıraat yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle farz namazlarda bir sureyi iki rekatta da okumak ve aynı sureyi birden fazla okumak mekruh olduğu, nafile namazlarda ise bu durumların caiz olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Hoparlörle Namaz Kılınması Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamıyla yapılan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, hoparlör kullanımı ve namaz kılma konusunda bilgi vermektedir.. Videoda, hoparlörden çıkan sesin namazın sahih olup olmadığı sorusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, hoparlör kullanımının kıraatın sahih olması açısından bir sorun teşkil etmediğini, kıraatın kişinin ağzından çıkan hurufat olduğunu ve dinleme ile alakalı olmadığını açıklamaktadır. Ayrıca, İsmail Camisi'ndeki hoparlör kullanımı ve bunun tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Kisâî: Kıraat ve Dil İlminde Otorite

      120 (738) yılında Bağdat'ın kuzeyinde dünyaya geldi. Kûfe'de küçük yaşta eğitimine başladı. Hamza b. Habîb'ten kıraat, Muâz b. Müslim'den nahiv öğrendi. Basra'da Halîl b. Ahmed'in derslerine katıldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Kûfe'nin Kuruluşu ve Gelişimi

      Kûfe, Fırat'ın batı kenarında, Medine'nin 5 km kuzeyinde kuruldu. Şehir 17'de (638) Sa'd b. Ebû Vakkās tarafından kuruldu. Başlangıçta askeri kamp olarak kurulan şehir zamanla gelişti. Hz. Ömer döneminde fetihlerde üs olarak kullanıldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Kur'an-ı Kerim Kıraati ve Namazda Kur'an Okuması Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim kıraati ve namazda Kur'an okuması konusunda yaptığı dini sohbeti içermektedir. Konuşmacı, imam ve hocaefendilerin kıraatlerinin önemini vurgulamaktadır.. Videoda, namazın farzlarından biri olan Kur'an kıraatinin nasıl yapılması gerektiği detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, kıraatin sadece ağızdan sesin çıkması ve dilin hareket etmesi gerektiğini, harflerin mahrecinden çıkartılması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, imamların kıraatlerinin düzgün olması, cemaatin Kur'an okuma becerilerini geliştirmesi açısından önem taşıdığı belirtilmektedir. Video, çocukların Kur'an kıraatlerini dinleyerek Kur'an okuma becerilerini geliştirmeleri konusunda tavsiyelerle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat Hakkında Dini Soru-Cevap

      Bu video, bir dini soru-cevap formatında olup, bir kişinin namazda kıraat konusundaki sorularını bir hocaefendi tarafından yanıtlanmaktadır.. Videoda, imam efendinin birinci ve ikinci rekatta aynı sureyi okuması veya birinci rekatta Nas suresini okuduktan sonra ikinci rekatta Felak suresini okuması durumunda namaza engel olup olmadığı sorulmaktadır. Hocaefendi, bu durumların namaza engel olmadığını, sadece farz namazlarda kıraat noktasında bir kerahat olduğunu açıklamaktadır. Kerahat, kısa surelerde bir sure atlayarak okumak, makus diye tabir edilen yukarıya doğru okumak veya aynı sureyi tekrar etmek şeklinde olup, bu durumda namazı kerasız kılmak için hocaefendi uyarılır.

      • youtube.com
    • İbnü'l-Cezerî'nin Hayatı ve İlmi Çalışmaları

      1350'de Dımaşk'ta doğdu, Cezîre-i İbn Ömer'e nisbetle bu ismi aldı. Kırkın üzerinde hocadan Kur'an ve kıraat eğitimi aldı. 1396'da Bursa'ya giderek Yıldırım Bayezid'in öğrencisi oldu. 1405'te Timur'un izniyle Semerkant'tan ayrılarak çeşitli şehirlerde ders verdi. 1429'da Şîraz'da vefat etti

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Namaz ve Fatiha Okuma Dersi

      Bu video, bir dini eğitim içeriği olup, konuşmacı namaz ve Fatiha ayetlerinin doğru okunması konusunda bilgi vermektedir.. Videoda namazda kendimizden hal olarak geçebiliriz ama kıraat olarak geçemeyeceğimiz vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Fatiha ayetlerinin doğru okunma şeklini örneklerle göstermekte ve cemaat için düzgün kıraat ile okunmasını önemsemektedir. Video, Fatiha ayetlerinin ayrı ve birleştirilmiş olarak okunma şekillerini göstermekte ve namazın sonuna kadar devam etmektedir.

      • youtube.com
    • Kıraat-ı Asım Rivayeti'nde İmala, İşmam ve Teshil Kuralları

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Kıraat-ı Asım rivayeti'nde Hafsa'ya göre Kur'an-ı Kerim'de birer tane örneği olan üç kuralı anlatmaktadır.. Video, üç kuralı sırasıyla açıklamaktadır: İmala (fethayı kesraya, elif'i yaya yaklaştırmak), İşmam (damme'ye işaret etmek için sukundan sonra dudakları ötre pozisyonuna götürmek) ve Teshil (hemzeti beyneha ve beyne harfin min cinsi haraketi). Her kural için Arapça ve Türkçe tanımları verilmekte, ardından Hud, Yusuf ve Fussilet surelerinden örneklerle açıklanmaktadır. Video, bu kuralların doğru telaffuzunu göstererek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Kur'an Dersleri: Asım Kıraati ve Besmele Kullanımı

      Bu video, bir hoca tarafından sunulan Kur'an dersleri programının 21. bölümüdür. Eğitim dersi formatında hazırlanmış olup, kıraat imamlarının görüşlerini ve uygulamalarını içermektedir.. Ders, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Asım kıraati ve Hafs rivayeti çerçevesinde sure başı ve arası okuma vecihleri detaylı olarak incelenmektedir. İkinci bölümde ise Kur'an-ı Kerim'de besmele kullanımı, sure başı, sure ortası, sure sonu ve farklı sureler arasında geçişlerde besmele kullanımı ele alınmaktadır.. Ders boyunca çeşitli hocalar (Kerim, Fatih, Faruk, Bünyamin, Mustafa Kılıç, Mehmet, Ahmet) örnek okumalar yapmakta ve besmele kullanımının ihtiyari olduğu, bazı durumlarda ise zorunlu olduğu durumları örneklerle anlatmaktadır. Dersin sonunda, bir sonraki derste Asım kıraati haps rivayeti çerçevesindeki inceliklerin işleneceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat Ses Tonunun Önemi

      Bu video, bir din adamının namazda kıraat ses tonunun önemi hakkında verdiği bir dini sohbettir. Konuşmacı, Hz. Peygamber'in namazda kıraat yaparken kullandığı ses tonunu ve bunun hikmetini anlatmaktadır.. Video, namazın Allah'a ibadetin zirvesi olduğunu vurgulayarak başlıyor ve Hz. Peygamber'in Mekke döneminde kısık sesle kıraat yapmasının nedenlerini açıklıyor. Mekke'de müşriklerin Kur'an okuduğunu anlayarak eziyet etmesi nedeniyle Allah'ın kısık sesle okunmasını emrettiği, ancak Medine'de ve sonrasında sesli okunduğu belirtiliyor. Konuşmacı, günümüzde bu uygulamanın gerekçesinin kalmadığını ancak geleneksel usulün korunması gerektiğini vurguluyor ve kulakları ağır işiten kişilerin durumunu da ele alıyor.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat Sırası Hakkında Dini Soru-Cevap

      Bu video, bir dini soru-cevap formatında olup, bir hoca tarafından namazda kıraat sırası konusunda bilgi verilmektedir.. Videoda, namazda kıraat sırasının şart olup olmadığı sorusu ele alınmaktadır. Hoca, namaz kılanların elemtara'dan aşağı okuyarak namaz kıldıklarını düşünerek, bu durumda dikkat edilmesi gereken hususları açıklamaktadır. Namaz kılanların kıraatlarını yukarıdan aşağı yerine getirmeleri gerektiği ve bir sure ile başladıklarında, hemen arkasındaki ilahi veya iki sure atlayarak en yakın sureyi okumaları gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Kur'an Tilaveti İçin Dudak ve Dil Talimi Dersi

      Bu video, tecvid ve kıraat ilmi konusunda eğitim veren bir konuşmacı tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Konuşmacı, Hendekli Merhum Abdurrahman Gürses, Ali Rıza Saman gibi eski talim hocalarından ilim-i kıraat ve talim öğrendiğini belirtmektedir.. Video, Kur'an tilaveti için dudak ve dil talimi konusunu üç ana bölüme ayrılmış şekilde ele almaktadır: harekelerde dudaklar, sukunlarda dudaklar ve şedde-irvamlarda dudaklar. İçerikte fetha, kesre, zamme gibi harekelerin doğru telaffuzu, harf-i medlerin okunması, iklab, ihfa, izhar gibi kurallar ve bunların dudak ve dil hareketleriyle ilişkisi detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Konuşmacı, Uşak Kur'an Kursu, İzmir Kestane Pazarı, İmam Hatip Okulu, İstanbul İmam Hatip Lisesi ve Haseki Eğitim Merkezi'nden aldığı eğitimden bahsederek, Kur'an-ı Kerim okunurken harflerin doğru telaffuzu için dudak taliminin kritik önemi vurgulamaktadır. Video, Kur'an tilaveti yaparken doğru dil ve dudak hareketlerini öğrenmek isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.

      • youtube.com
    • Namazda Kıraat Hatalarının Namazın Sahih Olmasına Etkisi

      Bu video, bir dini soru-cevap formatında olup, konuşmacı Arapça bilen ve namaz kılacak kadar sureleri ezberleyen ancak kelimeleri kelimesine anlayamayan bir kişinin sorusuna yanıt veriyor.. Video, namazda kıraat hatalarının namazın sahih olmasına etkisini ele alıyor. Konuşmacı, Arapça bilme ile kıraat hatalarının ilişkisini tartışarak, namazın sahih olması için okuduğunun anlamını bilmek zorunda olmadığını, ancak en azından Fatiha gibi bazı sureleri doğru kıraat etmek için bir hocaefendi ile tashih huruf görmenin faydalı olabileceğini belirtiyor. Ayrıca, namazın sıhhat şartları ile alakalı bir mesele olmadığını, ancak okuduğunun anlamını bilmek güzel olduğunu vurguluyor.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma Yarışması 9. Sezon

      Bu video, TRT 1'de yayınlanan Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma Yarışması'nın dokuzuncu sezonunun açılış bölümüdür. Programda sunucu Bekir Hoca, Mushaf İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkanı Dr. Hafız Osman Şahin ve jüri üyeleri Osman Egin, Halil Necipoğlu, Doktor Mehmet Ali Sarı yer almaktadır.. Videoda yarışmacılar tilavetlerini sunmakta ve jüri tarafından puanlanmaktadır. İlk bölümde Zülküf Aktepe, Abdullah Yıldırım, İsmail Sürmeli ve İhsan Koç gibi yarışmacılar yer almaktadır. Yarışmanın sonunda İsmail Sürmeli, seyircilerinden aldığı 96 puanla toplamda 391 puana ulaşarak günün birincisi ve hafta finalinin yolcusu olmuştur.. Program, Ramazan ayının manevi önemini vurgulayarak başlamakta ve Türkiye Diyanet Vakfı'nın "Hediyem Kur'an Olsun" kampanyasını tanıtmaktadır. Yarışmacılar arasında müezzin, judo antrenörü, atlı sporlarla meşgul kişiler ve üniversite öğrencileri bulunmaktadır.

      • youtube.com
    • Kaza Namazı ve Kıraat Hakkında Dini Sohbet

      Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacılar kaza namazı ve kıraat konusunda bilgi vermektedir.. Videoda, kaza namazı kılan bir kişinin sadece üç veya dört zammı sureyi biliyor olması durumunda namazın etkilenip etkilenmeyeceği sorusu ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Kur'an-ı Kerim'de "kolayınıza gelen yeri okuyun" buyruğuna göre, kişinin bildiği sureleri okumasının yeterli olduğunu, ancak telaffuz konusunda emin olmadığı sureleri okumadan önce bir hocaefendiye danışması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, kıraat konusunda internetten veya kitaplardan öğrenmenin yeterli olmadığı, bunun bir hocaefendinin dudaklarına bakarak ve tekrar tekrar çalışarak öğretilmesi gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor