TDK'nın online yazım kılavuzu çevrimiçi kelime sorgulama imkanı sunar. "Bilumum" topluca, tamamı, hepsi anlamına gelir. Kelimenin doğru yazılışı "bilumum" şeklindedir. "Bilimum" yazımı yanlıştır. Örnek cümle: "Annesi, babası, kardeşleri ve bilumum akrabası onun başarılı olmasını istiyordu"
Bu video, bir kişinin "işbirliği" kelimesinin doğru yazımını açıklayan kısa bir eğitim içeriğidir.. Videoda, sosyal medyada influencerların hashtag olarak "işbirliği"yi bitişik yazdıklarını ancak bu kelimenin aslında ayrı yazılması gerektiği belirtiliyor. Konuşmacı, "işbirliği"nin bitişik yazılmasının görsel hafızada yanlış algı uyandırabileceğini vurgulayarak, kelimenin doğru yazımının "ayrı" olması gerektiğini açıklıyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, etkileşimli bir şekilde dersi işlemektedir.. Videoda Türkçe'de harflerin ve hecelerin doğru kullanımı, kelime yazımı ve dikte teknikleri ele alınmaktadır. İlk bölümde altı temel harf (e, u, a, i, ö, ü) ve ikişerli heceler (al, an, ek, en) tekrar edilirken, ikinci bölümde "kek", "keki", "kekik", "ilikli", "lak" gibi örnek kelimeler üzerinden harflerin nasıl yazılacağı ve hecelerin nasıl ayrılacağı gösterilmektedir.. Öğretmen ayrıca kelime uzunluğunun her zaman iki heceli veya iki harfli olması gerektiği gibi yanlış bilgileri düzeltmekte ve noktalama işaretleri hakkında da bilgi vermektedir. Video boyunca dikte yaparken yazılanları okumak ve hataları düzeltmek gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.
TDK'nın online yazım kılavuzu çevrimiçi kelime sorgulama imkanı sunar. "Bazen" kelimesi ara sıra anlamına gelir. Kelimenin doğru yazılışı "bazen" şeklindedir. "Bazan" ve "bağzen" yazımları yanlıştır. Örnek cümle: "Bazen çocukluğumun geçtiği evi düşünürüm"
"Herhangi" belli olmayan, özellikleri bilinmeyen, rastgele anlamındadır
Bu video, bir İngilizce eğitmeni tarafından sunulan dil eğitimi formatındadır. Eğitmen, izleyicilerin sıkça sorduğu "Amerikan İngilizcesi mi, İngiliz İngilizcesi mi?" sorusuna cevap vermektedir.. Videoda Amerikan İngilizcesi ve İngiliz İngilizcesi arasındaki önemli farklılıklar detaylı şekilde incelenmektedir. Kelime yazım ve okunuş farklılıkları (gas/fueloil, elevator/lift, color/colour, center/centre), dil yapısı (have got/ have), zaman ifadeleri (will/shall), cümlerin sonundaki soru eklemleri (isn't it/ain't it) ve telaffuz farklılıkları (z harfinin okunuşu, r ve t harflerinin seslenmesi) gibi konular ele alınmaktadır.. Ayrıca videoda sesli harflerin okunuşları örneklerle gösterilmekte ve dünyada İngilizce'nin kullanımının dağılımı hakkında bir harita sunulmaktadır. Türkiye'de Amerikan İngilizcesi'nin yaygın kullanımı nedeni olarak televizyon ve sinema içerikleri belirtilmektedir.
TDK, internet ortamında güncel yazım kılavuzu hizmeti sunmaktadır. Baş başa kelimesi "birlikte, beraberce" anlamına gelir. Kelimenin doğru yazılışı "baş başa" şeklindedir. "Başbaşa" yazımı yanlıştır. Örnek cümle: "Eşimle aylar sonra baş başa bir akşam yemeği yedik"
Bu video, bir öğretmenin Türkçe ve Arapça dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle 5. sınıf Arapça ders kitabının ikinci ünitesinin ikinci dersi olan "de" harfinin kullanımı anlatılmakta, ardından Türkçe'de kelime biten temin ve yazımı konusu işlenmektedir. Öğretmen, her iki dilde de "de" harfinin kullanımı, "temin" kelimesinin anlamı ve çeşitli kelimelerin yazımı ve okunuşu örneklerle açıklamaktadır.. Videoda "muallim-muallim", "hatun-hatun", "seyyar-seyyar", "medrese-medreseten", "şaka", "şan", "ekran", "monitör", "nafiz", "araba" gibi kelimelerin yazımı ve okunuşu gösterilmekte, öğrencilerin kelimeleri okuyup tekrar etmeleri ve yazmaları istenmektedir.
Yüzyıllık süre, asır anlamına gelir. İçinde yaşanılan zamanı ifade eder. Milattan itibaren 1-100, 101-200 gibi yüzyıllık dönemleri belirtir
Bu video, Tonguç Akademi 2. sınıf kanalında yayınlanan bir Türkçe dersidir. Bir öğretmen, öğrencilere yazım kuralları konusunu anlatmaktadır.. Video, Türkçe yazım kurallarını iki ana bölümden işleyerek sunmaktadır. İlk bölümde "yanlış", "yalnız", "bayağı", "altmış" gibi karıştırılan sözcüklerin doğru yazılışları açıklanmakta ve yanlış yazılmış 20 tane kelime etkinliği gerçekleştirilmektedir. İkinci bölümde ise "de" sözcüğünün ve ekinin sözcük olarak ayrı veya ek olarak bitişik yazılacağı durumları örneklerle açıklanmaktadır.. Ders boyunca "herkesin", "sürpriz", "kahvaltı", "kahve", "tren", "çember" gibi sık karıştırılan kelimelerin doğru yazılımları gösterilmekte ve anlam bozulması yöntemi kullanılarak doğru yazım örnekleri sunulmaktadır.
Hava yolu kelimesi Türkçede en çok karıştırılan kelimelerden biridir. TDK'ya göre hava yolu kelimesi ayrı yazılmalıdır. Havayolu şeklinde birleşik yazım yanlıştır. Kelimenin doğru yazılışı "hava yolu" şeklindedir
Bu video, bir öğretmen ve öğrenci arasında geçen Türkçe yazma çalışması dersini göstermektedir. Öğretmen, öğrencisine çeşitli kelimeleri yazdırarak onu kontrol etmektedir.. Videoda ses ile ilgili yazma çalışmaları yapılmaktadır. Öğretmen, öğrenciye kısa kelimeler, isimler (Nail, Nil, Kaan, Kenan) ve ekinler (nane, nine, kanka) yazdırarak onları doğru yazıp yazmadığını kontrol etmektedir. Ayrıca büyük harf kullanımı, cümle yazma ve noktalama işaretleri konuları da ele alınmaktadır. Video, iki kısa cümle yazarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe kelime yazımları hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda günlük kullanımda yaygın olarak yanlış yazılan kelimelerin doğru yazımları gösterilmektedir. Aperitif, stajyer, inisiyatif, sömestir, muhatap, oratorio, eşkıya, doküman, pardösü, karnabahar, kapüşon, suspus ve hoşsohbet gibi kelimelerin doğru yazımı örneklerle açıklanmaktadır. Eğitmen, bu kelimelerin sınavlarda çıkabileceğini belirterek, Türkçe dil bilgisi konusunda bilgi edinmek isteyenler için Türk Dil Kurumu'nun internet sitesinin referans olarak kullanılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Türkçe'de Arapça ve Farsça kelimelerin yazımı hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda, Arapça ve Farsça kelimelerin aslı yapısının her durumda muhafaza edilmesi konusu ele alınmaktadır. Öğretmen, bu kelimelerin Türkçe imla kaidelerine bağlı olarak yazılmadığını, asıl yapılarının aynen korunduğunu örneklerle açıklamaktadır. "Teşekkür", "dürüstçe", "maniler", "hocamız" gibi kelimeler üzerinden, bu kelimelerin nasıl yazılması gerektiği ve eklerin nasıl ilave edileceği gösterilmektedir.
Bu video, Türkçe dilbilgisi konularını anlatan bir eğitim içeriğidir. Videoda Necip Fazıl Kısakürek'in sözleri ve Sultan II. Mahmud Han'ın sözleri üzerinden Türkçe kelime yazımı ve okunuşu açıklanmaktadır.. Video, Türkçe'de harflerin nasıl birleştirildiğini, üç noktalı harflerin okunuşunu ve bazı özel durumları göstermektedir. Örnek olarak "veren de o, alan da", "cahille tartışırken ona verdiğin her kelime", "kılıç kınından çıkmadıkça iç sürüsü dağılmaz" gibi ifadeler üzerinden kelime yazımı ve okunuşu detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Türkçe dilbilgisi konularını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, gök cisimlerinin (ay, dünya, güneş) büyük harfle yazılması konusunu ele almaktadır. Astronomi terimlerinde bu gök cisimlerinin büyük harfle yazılması ve kesme işaretiyle ayrılması gerektiği, ancak günlük konuşmada terimsel anlamın dışına çıktığında küçük harfle yazılması gerektiği açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Türkçe'deki yazım kurallarını anlatmaktadır. Özellikle C harfinden başlayan kelimeler üzerinde durulmaktadır.. Video, C harfinden başlayan kelimelerin yazım kurallarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Cambaz, cami, cankurtaran, cep telefonu, cezaevi gibi kelimelerin yazımı ve anlamı ele alınmaktadır. Konuşmacı, iki kelimenin birleştirilmesi durumunda yeni bir anlam, kavram veya varlık çıkıp çıkmadığını kontrol etmenin önemini vurgulayarak, bitişik veya ayrı yazılması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca ikilemelerin ayrı yazılması, yansımaların yazımı ve özel isimlerin büyük harfle yazılması gibi kurallar da açıklanmaktadır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, e, u, a, i seslerinden oluşan kelimelerin nasıl yazılacağını göstermektedir.. Videoda, çeşitli resimlerin isimlerinin altına yazılması istenmektedir. Öğretmen, her bir kelimenin nasıl yazılacağını adım adım göstermekte, bazı kelimelerin hece olarak, bazılarının ise doğrudan seslerle nasıl yazılacağını açıklamaktadır. Video, dikte çalışması şeklinde ilerlemekte ve her kelimenin yazımı sonrası tekrar okunarak doğru yazımı kontrol edilmektedir.