Bu video, bir atasözünün anlatımını içeren eğitim veya motivasyonel bir içeriktir.. Video, "Daha ne kadar yüce olsa da, sarp olsa da yol üstünden aşar" atasözünün anlamını ve hayatımızdaki yeri hakkında bilgi vermektedir. Engellerin aşılması imkansız olmadığını, insanın iradesi ve çalışmasıyla her türlü zorluğu aşabildiğini vurgulayan örneklerle anlatılmaktadır. Ay yolculuğu gibi geçmişte hayal gibi görülen ama insan iradesi ve bilinci sayesinde gerçekleşen olaylar üzerinden, insanın kendine güvenerek başarılı olabileceğini göstermektedir.
Bu video, bir kişinin Sibel adlı birine yönelik konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, Sibel'in çelik gibi iradeye sahip olduğunu ve sille gibi şakır şakır şakır şakır şakır ortalığı inletmesi gerektiğini belirtmektedir.. Videoda Sibel'in el işlerinin gösterildiği ve güzel olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Sibel'i "cennet kızı" olarak nitelendirmekte ve haber okuyabileceğini söylemektedir. Video, kirlenmeler ve öpüşmeler gibi konularla devam etmektedir.
Aşk, nefsine hakim olan yiğitlerin işidir. Gerçek aşkta vefa ve cefa yoktur. İnsan sevdiği için lal olur, sevdiği için can olur. Aşk her şeyde vardır ama hiçbir şeyde görünmez
Bu video, bir eğitimci ve "Süper Hoca" olarak hitap edilen bir kişi arasında geçen dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar İslam inancı perspektifinden irade ve kader konularını ele almaktadır.. Videoda iradenin tanımı, varlığı ve önemi detaylı olarak incelenmekte, dört farklı delil üzerinden ispatlanmaktadır. Ayrıca kader ve irade arasındaki ilişki Kur'an-ı Kerim'den örneklerle açıklanmakta, insanın iradesi dışında gerçekleşen olayların insanı sorumlu tutmadığı anlatılmaktadır. Video, bir soru çözümüyle devam eder ve bir sonraki videoda evrensel yasaların ele alınacağı belirtilir.. Konuşmacılar cebriye ekolü, Allah'ın iradesi ve insanın iradesi arasındaki ilişki, Allah'ın her şeyi bilmesi ve insanın sorumluluğu arasındaki çelişki gibi konuları da ele almaktadır. Corona virüsü örneği üzerinden Kur'an'daki "sizin için temiz olan yiyeceklerden yiyin" ifadesinin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, dini bir sohbet formatında sunulmuş olup, konuşmacı İslam dininin temel kavramlarından biri olan irade ve peygamberlik üzerine düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda irade ve istek arasındaki ilişki, Allah'ın iradesi ve insanın iradesi arasındaki farklar ele alınıyor. Konuşmacı, Peygamber Efendimiz'in sözlerini aktararak, insanların birbirlerine üstünlük taslamaması gerektiğini, kendi yollarını bitirmiş olmayanların başkalarına yol göstermemesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca Bestamiye'nin Peygamber Efendimiz'in karpuz yeme şeklini öğrenmek için karpuzu yememesi gibi örneklerle peygamberlere uygun davranışın hem manada hem surette nasıl olması gerektiği anlatılıyor.
Maji, irade doğrultusunda değişiklik yaratmanın sanatı ve bilimidir. Kelime Hint-Avrupalı dillerde yüce veya ulu anlamına gelir. Zerdüştlük rahiplerine Magiler denilirdi
Bu video, bir konuşmacının Allah'ın varlığı, iradesi ve insanın kaderi hakkında dini bir sohbetini içermektedir.. Konuşmacı, Allah'ın "dileyen iman etsin, dileyen küfür etsin" gibi ifadelerle insanın kendi iradesini kullanabilme özgürlüğünü vurgulamaktadır. Video, Allah'ın "hallak" (yaratıcı) oluşu üzerine odaklanarak, insanın kendi çabasına bağlı kaderini değiştirebileceğini ve Allah'ın her an yaratma işine devam ettiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, insanın kendi emeğine saygı duyması gerektiğini ve bu sayede Allah'a saygı göstereceğini vurgulamaktadır.
Schopenhauer 1788-1860 yılları arasında yaşamış Alman filozoftur. Felsefesinin temel kavramları istenç, irade ve kötümserliktir. Dünyanın özü iradedir ve irade doğada zorunluluk olarak ortaya çıkar
İrade, akla uygun şeyleri istemek zorunda olmama isteğidir. Akıl kafaya, irade göğüse, haz ve arzu ise karnın altına aittir. İnsan iradesi özgür değildir, amaca bağlanır bağlanmaz özgürlüğünü yitirir
İnsan nefsinin çobanıdır ve nefsini özgür bırakırsa ya şeytan ya da şeylanlaşmış insanlar olur. Vefa çok ağır bir yüktür ve her insan taşıyamaz. Sabır, boyun eğmek değil mücadele etmektir. Mükemmel olmak gerekmez, sahte olmamak yeterlidir
Bu video, bir sohbet/röportaj formatında sunulmuş olup, Çağrı Mert, Nazır Aziz, Enis Doko ve diğer katılımcıların yer aldığı felsefi bir tartışma içermektedir. Konuşmacılar arasında bilim felsefesiyle uğraşan kişiler bulunmaktadır.. Video, naturalizm felsefesi, irade kavramı, bilim ve din arasındaki ilişki, Allah'ın varlığı, düzen kavramı ve mucize gibi temel felsefi ve dini konuları ele almaktadır. Tartışmalar, metodolojik natüralizm, determinizm, nedensellik, hipotez kavramı, iman ve inanç arasındaki farklar gibi konuları kapsamaktadır.. Videoda ayrıca Amerika'daki siyah-beyaz çatışması, Yunan medeniyeti, Cengiz Han'ın ordusunun uyguladığı şiddet, 12 Eylül darbesi gibi tarihsel olaylar üzerinden etik değerlere dair farklı bakış açıları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Kur'an'daki mucize ayetlerini, kuantum mekaniği ve Allah'ın varlığına dair deliller gibi konuları da tartışarak, rasyonel düşünme ve inanç arasındaki ilişkiyi incelemektedir.
1788'de Danzig'de tüccar bir ailenin çocuğu olarak doğdu. 1803-1804'te Avrupa'yı dolaştı ve ticaret eğitimi aldı. 1805'te babasının ölümü üzerine Weimar'a taşındı. 1813'te Jena Üniversitesi'nde felsefe doktorasını tamamladı. 1820'de Berlin Üniversitesi'nde eğitmen olarak çalışmaya başladı
Bu video, bir öğretmenin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav çalışma örnekleri sunduğu eğitim içeriğidir. İlk bölümde 8. sınıf, ikinci bölümde ise 1. sınıf öğrencileri için hazırlanmış sorular çözülmektedir.. Video, sınav sorularının adım adım çözümünü içermektedir. İçerikte boşluk doldurma, eşleştirme, doğru-yanlış, Ayetel Kürsi'nin tamamlanması ve çoktan seçmeli sorular bulunmaktadır. Sorular evrensel yasalar, Allah'ın sıfatları, tevekkül, kader, cüzi irade, külli irade, Hz. Musa ve Hz. Yusuf kıssaları, ecel, fiziksel yasalar ve emek gibi konuları kapsamaktadır.. Her soru için öğretmen doğru cevabı açıklamakta ve gerekirse ilgili ayetlerden örnekler vermektedir. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmakta ve her bölüm için puan değerleri belirtilmektedir.
Bu video, Cebrail Hoca tarafından sunulan dini bir eğitim içeriğidir. Ramazan ayının ilk günü olarak izleyicilere hayırlı bayramlar dilekleriyle başlamaktadır.. Videoda kader ile ilgili kavramlar detaylı olarak işlenmektedir. İlk bölümde kaderle ilişkilendirilen kavramlar (ömür, ecel, rızık, tevekkül, başarı, başarısızlık, hastalık, sağlık) Kur'an ayetleri ve hadislerle açıklanırken, ikinci bölümde başarı ve sağlık konuları ele alınmaktadır. Başarı için gayret, sabır ve Allah'a tevekkülün önemi, sağlık ve hastalık durumunda doğru kader anlayışına sahip olmanın gerekliliği vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca insanın kendi iradesinin önemi, Allah'ın rızkını veren olduğu ancak insanın kendi çabasıyla rızkına ulaşması gerektiği ve başarıya ulaşmak için aşamalı çalışmanın gerekliliği gibi konular da işlenmektedir. Karıncalar ve okçular gibi örnekler verilerek başarıya ulaşma süreci anlatılmaktadır.
Bu video, Cıvıltı Çocuk Kulübü'nde üç yıldır devam eden 8. sınıf öğrencisi İsa Çakır'ın Allah'ın bilgisi ve insanın iradesi konusundaki sorusunu bir din adamının yanıtladığı bir sohbet formatındadır.. Videoda İsa Çakır, Allah'ın gaybı da dahil her şeyi bildiğini ve hangi insanın cennete, hangi insanın cehenneme gideceğini bildiğini düşünerek, Allah'ın neden insanları yarattığını sormaktadır. Din adamı, Allah'ın bilgisinin insanın iradesini mutlaklaştırmadığını, Allah'ın bize irade verdiğini ve bu iradeyi kullanmamızı istediğini açıklamaktadır. Ayrıca Kur'an'da "isteyen iman etsin, isteyen küfür etsin" ifadesinin yanlış yorumlanması ve Allah'ın bize hakikati bildirdiğini, bu hakikati tercih edersek cennet, kaçarsak cehennem yaşayacağımızı vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Mustafa Kemal ve kadere ters düşme kavramı hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Mustafa Kemal'i putlaştırmak yerine onun koyduğu hükümlerin değiştirilemez olmadığını savunmaktadır. Sultan Hamid, Sultan Aziz, Sultan Vahideddin ve Mustafa Kemal'in kadere ters düşmesinin sonuçlarını örneklerle anlatmaktadır. Video, dinamik hayatın her zaman değişen bir yapıya sahip olduğunu ve gelecek nesillerin kendi iradesiyle bağlamak hakkına sahip olmadığını vurgulayarak, "beğendiğimi alırım, beğenmediğimi reddederim" mantığıyla sonlanmaktadır.