Bu video, Diriliş Ertuğrul dizisine konu olmasından sonra merak edilen İbn Arabi'nin hayatını anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. İbn Arabi, İslam dünyasında "Şeyh'ül-Ekber" unvanıyla bilinen, 1165 yılında İspanya'da doğan ve 1239'da Şam'da vefat eden önemli bir tasavvufi alimdir.. Video, İbn Arabi'nin doğumundan ölümüne kadar olan hayatını kronolojik olarak anlatmaktadır. Endülüs'te doğup Sevilla'ya göç eden İbn Arabi'nin, Şam, Bağdat, Mekke gibi şehirlerde yaptığı seyahatler, tanıştığı şeyhler ve yazdığı eserler detaylı şekilde aktarılmaktadır. Özellikle "Fütuhat-ı Mekkiyye" ve "Füsusu" gibi önemli eserlerinin yazıldığı yerler ve İbn Arabi'nin tasavvufî görüşleri hakkında bilgiler sunulmaktadır.
Batılılaşmayı idealize eden zengin bir ailenin kızı olarak doğdu. Yedi yaşında denize "ben yalnız çocuğum" yazılı şişe attı. Amerikan Kız Koleji'nde Marksist dünyada yaşadı
Born in Murcia in 1165, Ibn 'Arabî underwent visionary conversion at Jesus' hands. Studied Islamic sciences in Andalus and North Africa before leaving for Mecca in 1201. Settled in Damascus in 1223, wrote prolifically until his death in 1240. His most famous works include Ringstones and Openings
Bu video, Profesör Doktor Mahmut Erol Kılıcı'nın astroloji ve İslam tasavvufu arasındaki ilişkiye dair yaptığı akademik bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı kendisinin astrolog olmadığını ancak astrolojiyi tahsil ettiğini belirtmektedir.. Konuşma, astrolojinin İslam'daki ve özellikle tasavvuf ekolündeki yeri üzerine üç kademeli bir yapıda ilerlemektedir. İlk olarak Arap astrojisinin tarihsel gelişimi ve Rönesans'a katkıları ele alınmakta, ardından astrolojinin ezoterik ve spiritüel yönleri ile mekanik astroloji arasındaki farklar tartışılmakta ve son olarak astrolojinin İslam inancı içindeki yerini incelenmektedir.. Konuşmada ayrıca İbn Arabi'nin eserleri, "Ha Zulhayat" adlı kitabın tercüme süreci, Hermes'in kitabının İngilizce'den tercüme edildiği bir doktora tezi olduğu ve "Kün Emri"nin açılımı gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, astrolojinin ideolojik sisteminin mükemmelliği içinde kendini görememesi durumunda tehlikeli olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının dini bir anlatım yaptığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, İbn Arabi'nin görüşlerini de aktararak konuyu açıklamaktadır.. Video, sıfat aleminden esma alemine geçiş kavramını mimarın kafasındaki tasarım örneği üzerinden anlatmaktadır. Allah'ın esmalarının her şeyin soyut tasarımları olduğu, bu esmaların "subut" (sabitlenme) durumunda olduğu ve besmele'nin "Kalu bela" ifadesinin bu kavramı nasıl yansıttığı açıklanmaktadır. Ayrıca Kur'an-ı Kerim'deki "Kalu bela" cevabı ve bu cevabın dünyaya gelme arzusu ile ilişkisi, uygun davrananların mükafatlandırılması ve uygun davranmayanların cezalandırılması konuları ele alınmaktadır.
Muhyiddin İbn Arabi 1165'te İspanya'nın Murcia kentinde doğdu. Yedi yaşında Sevilla'ya taşınarak münzevi bir hayata başladı. Yirmi yaşında ilk tasavvuf öğretmeni Ebu el-Abbas el-Uryabi'yi edindi
1230'larda Şam'da kaleme alınan eser, İbn Arabi'nin temel fikirlerini özetler. Yaklaşık 30'dan fazla reddiye ve müdafaaname yazılmıştır. Yüzden fazla şerhi bulunmaktadır
Osmanlı'da İbn Arabi'ye hürmet çok, okuma ilgisi azdı. Tasavvuf hakkında belirgin bir fikir yoktu. Tasavvufun bilim değil hal olduğu düşüncesi yanlıştır
Bu video, "Başarı Bedel İster" adlı bir programın bir bölümü olup, üniversitede öğretim üyesi olarak çalışmış ve iş tatmini ile ilgili araştırmalar yapmış bir akademisyen tarafından sunulmaktadır.. Videoda başarı kavramı ve bunun temel unsurları ele alınmaktadır. İlk olarak başarıyı dört temel kavram altında (bilgi, yetenek, tecrübe ve istek) açıklamakta, ardından bilginin başarısı ve başarının bilgisi kavramlarını detaylandırmaktadır. Son bölümde ise Doğu medeniyetindeki içten araştırma metodolojisinin en önemli temsilcilerinden İbn Arabi'nin bilgi dört katmanlı teorisi (sonsuz bilgi, müşahede bilgisi, muhakeme bilgisi ve mükaşefe alanı) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca yetenek kavramı üzerinde durularak, herkesin farklı kabiliyetlere sahip olduğu ve bu kabiliyetlere göre yönlendirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Sunucu, malumata dayalı bilgi yerine kaynağa dayalı bilginin önemini anlatmak için bir film anlatma deneyi yapmakta ve İbn Arabi'nin bir şairle ilgili hikayesiyle yetenek konusuna son vermektedir.
Bu video, bir konuşmacının İbn Arabi Hazretleri'nin görüşlerini ve Kur'an ayetlerini içeren dini bir anlatım formatındadır.. Video, "mani" kavramını ve bunun insanın hayatındaki koruyucu rolünü anlatmaktadır. İlk bölümde mani'nin sadece dışarıdan değil, içeriden de koruyucu bir rol oynadığı, insanın bakış açısını şekillendirdiği açıklanırken, ikinci bölümde mani'nin gölgesinde yaşanan değişimlerin olgunlaşma süreci olduğu vurgulanmaktadır. Son bölümde ise "Ya Mani" olarak hitap edilen bir varlığa yönelik dua ve şükür temalı bir şiir okunmaktadır.. Videoda gecikmenin bir emanet olduğu, sükunetin isabetin iç sesi olduğu ve her emanetin vakti ayrı olduğu gibi dini-moral içerikli mesajlar yer almaktadır. Ayrıca şükür, rıza, umut, affetme ve Allah'ın koruması gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, bir sunucu ve "hocam" olarak hitap edilen bir alim arasında geçen, İsmail Hakkı Bursevi ve İbn Arabi hakkında bilgilendirici bir dini sohbet programıdır.. Programda İsmail Hakkı Bursevi'nin hayatı, eserleri ve İbn Arabi ile olan ilişkisi ele alınmaktadır. Konuşmacılar, İslam'da bilgi, akıl ve tasavvuf arasındaki ilişkiyi, Kur'an-ı Kerim'in bilimsel ilimlerle birlikte anlaşılmasının önemini ve farklı İslam düşünürlerinin görüşlerini tartışmaktadır. Video, İsmail Hakkı Bursevi'nin yüz küsür kitabından on beş tanesini inceleyeceğini belirterek sona ermektedir.. Sohbette ayrıca kuantum fiziği gibi modern bilimlerin İslam ilmiyle nasıl ilişkilendirilebileceği, duyguların akıl ile ilişkisi, teslimiyet kavramı ve Kur'an'daki gönül meselesi gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, İsmail Hakkı Bursevi'nin İbn Arabi'nin "Şerhi Eyatı" adlı kitabını yazdığını ve İbn Arabi'nin şiirlerini şerh ettiğini belirtmektedir.
Platon'a göre felsefe merakla başlar ve soru sormayı içerir. Michel Foucault'nun "Kelimeler ve Şeyler" kitabı, Las Meninas'taki ayna konusunu ele alır
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu Deniz, Hoca ve İpek adlı katılımcılar arasında geçen dini bir sohbeti içermektedir. Programda ayrıca bir kedi de yer almaktadır.. Video, zikir kavramının İslam'daki önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar önce zikrin kelime anlamını (anmak, tekrar etmek) açıklarlar, ardından evrendeki her şeyin kendi lisanıyla Allah'ı zikrettiğini, İbn Arabi'nin yaratılış teorisini ve Hz. Mevlana'nın görüşlerini aktarır. Sohbet, zikrin iki boyutunu (dilin zikri ve kalbin zikri) ve gönül temizliğinin önemi üzerine yoğunlaşmaktadır.. Programda ayrıca Kur'an-ı Kerim'in zikir olarak ifade edilmesinin önemi, zikrin gönül gözünü açması ve kalbi temizlemesi anlatılmaktadır. Feridüddin Attar ve Mevlana'nın zikir hakkındaki sözleri de paylaşılarak, zikrin manevi bir yolculuk olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İbn Arabi'nin felsefi düşüncelerini ve tasavvufun temel kavramlarını anlattığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Aktayla adında bir kişiyle de diyalog halinde konuşmaktadır.. Video, İbn Arabi'nin "tecelli" kavramını merkeze alarak, Allah'ın insanlara nasıl seslendiğini ve bu seslerin nasıl anlaşılabileceğini açıklamaktadır. Konuşmacı, tecellinin iki farklı türünü (zahiri tecelli ve batini tecelli) ele alarak, evrenin mükemmel keşfi, insanın ayna görevi ve Hak Teala'nın işaretlerinin önemi üzerine odaklanmaktadır.. Videoda ayrıca Platon'un mağara alegorisine, modern bilim kavramlarına (kuantum teorisi), Jung'un "syncrona city" kavramına ve modern psikolojiyle tasavvufun ilişkisi de ele alınmaktadır. Konuşmacı, akıl ve kalbin rolü, zikir ve mindfulness gibi kavramları da açıklamakta ve izleyicilerin kendilerini öğrenmeleri için tekrarlanan bilgileri vurgulamaktadır.
Bu video, İbn Arabi'nin felsefi görüşlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, İbn Arabi'nin görüşlerini aktarmaktadır.. Video, İbn Arabi'nin "vahdet-i vücut" kavramını açıklamaktadır. İbn Arabi'ye göre, aynadaki görüntü varlık değildir, yegane varlık Allah'tır. Baş ve sonu olan hiçbir şey kutsal değildir, sadece Allah kutsaldır. Ayrıca, Allah'ın sevgilisi olan peygamberin de bu şekilde kutsallaştığı belirtilmektedir.
Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacılar Hz. Adem öncesi varlıklar hakkındaki rivayetleri ve görüşleri tartışmaktadır. Konuşmacılar arasında bir hoca ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Video, Hz. Adem öncesi varlıkların varlığına dair rivayetleri ele almaktadır. Konuşmacılar, Kur'an'a göre Adem'in doğrudan topraktan yaratıldığını ve hiçbir varlığın evrimi olmadan doğrudan insan olma tecellisinin bir ürünü olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Muhyiddin İbn Arabi'nin Fütuhat-ı Mekkiye'sinde yer alan ve Hz. Adem'den önce yüzbin Adem yaratıldığı iddiasını incelemektedir. Konuşmacılar, bu tür rivayetlerin Kur'an açısından uygun olmadığını ve İslam'da Hz. Adem'in insan neslinin ilk atası olduğu konusunda tereddüde mahal olmadığını belirtmektedir.
"Düşünce ve Hayat" programında sunucu ve Ekrem Hoca arasında dini ve felsefi bir sohbet gerçekleştiriliyor. Program, akademik bir formatta, din ve felsefe konularında derinlemesine tartışmalar içermektedir.. Video, dinler arası ilişki, tahrif kavramı, Mevlana'nın düşünceleri, fil hikayesi, Türkiye'deki toplumsal bölünmeler, kendini anlama, dil ve anlama, Allah'ın bilinmek istemesi, peygamberlik kavramı ve merak gibi konuları ele alıyor. Program boyunca Mevlana, İbn Arabi, Hallacı Mansur gibi İslam düşünürlerinin görüşleri paylaşılıyor ve dinamik bir diyalog ortamında felsefi ve dini kavramlar tartışılmaktadır.. Sohbet, merak kavramının İslam'daki önemi, Hz. Musa'nın "insirah sad" duasının anlamı, önyargılar (ukdeler) ve eleştiri kavramı gibi konulara da değiniyor. Konuşmacılar, Türkiye'deki düşünce dünyasındaki sorunlar, toplumsal birliğin kaybı ve fikri gelişimin önemi gibi güncel konuları da tartışarak programı sonlandırmaktadır.