Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki tarikatların tarihsel gelişimini ve devletle olan ilişkisini anlattığı tarihsel bir sunum formatındadır.. Video, Cumhuriyet'in kuruluşundan itibaren Türkiye'deki etkili tarikatları (Nakşibendi, Süleymancılar, Menzil, Kadiriler, Cerrahiler, Halvetiler, Nur Cemaatleri ve Hizmet Hareketi) tanıtarak başlıyor ve 1925'ten günümüze kadar olan süreçte tarikatların yaşadığı baskıları kronolojik olarak anlatıyor. Konuşmacı, İslamcılık hareketinin gelişimini, 12 Eylül darbesinden sonra tekkelere sığınan insanların maneviyata yönelişini ve 2010'larda Diyanet'in devlet içindeki rolünün artmasını ele alıyor.. Videoda ayrıca Bediüzzaman Said Nursi, Erbakan, Erdoğan gibi önemli siyasi ve dini figürler ile Hakan Fidan, Mehmet Görmez gibi Diyanet'teki önemli isimler de inceleniyor. Konuşmacı, gelecek videolarda Nur talebeleri, Süleymancılar, Altınoluk cemaati ve Menzil gibi tarikatları ele alacağını belirterek videoyu sonlandırıyor.
Bu video, bir konuşmacının Hizmet hareketi ve Fethullah Gülen'in fikirleri hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, Hizmet hareketinin eğitim, dinlerarası ilişkiler ve özgürlük gibi konularda yaptığı hizmetleri vurgulamaktadır. Konuşmanın ana teması, Hizmet hareketinin İslam'ı en güzel yanlarıyla temsil etmesi ve ılımlı bir İslam modeli sunmasıdır. Konuşmacı, Fethullah Gülen'in terör ve şiddet eylemlerine karşı duruşunu ve "bizim yolumuz barış yoludur, köprüler kurma yoludur" diyerek İslam'ın gerçek anlamını vurguladığını belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının ailesiyle birlikte izlediği Marvel'ın "Yenilmezler: Infinity War" filmini analiz eden ve sonrasında dini konulara değinen bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, kızı psikoloji öğrencisi ve oğlu da filmi takip eden bir aile babasıdır.. Video, öncelikle Marvel filminin analiziyle başlayıp, süper kahramanlar ve günümüz dünyasındaki sorunlar hakkında bir sohbete geçiyor. Ardından Said Nursi'nin hayatı ve Risale-i Nur eserleri anlatılıyor, eleştiri kültürü ve şahıs saldırıları ele alınıyor, Hizmet hareketi hakkında görüşler paylaşılıyor ve son olarak İslam dünyasındaki çeşitli meseleler tartışılıyor.. Konuşmacı, filmin İslam'daki kavramlarla ilişkilendirilmesi, kapitalist sistemin insanları nasıl kontrol ettiği, "sahabe ruhu"na dair düşünceler, eleştiri yaparken şahıslara saldırı yapmamak gerektiği ve zikirlerin önemi gibi konuları ele alıyor. Ayrıca Fethullah Gülen Hocaefendi, Ali Bulaç, Tahir Mutlu gibi İslam alimleri ve çeşitli tarikat liderleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Antalya'da yaşanan bir olayı anlatan kısa bir haber formatındadır. Videoda Hacı Mehmet Durmaz Camii altındaki eğitim merkezi'nin kapatılması konusu ele alınmaktadır.. Videoda, Antalya Valiliği'nin Hizmet Hareketi'ne yakın dört farklı ücretsiz kursla eğitim veren Hacı Mehmet Durmaz Camii altındaki eğitim merkezini izinsiz olduğu gerekçesiyle kapatması anlatılmaktadır. Ayrıca, bu olayın AK Parti tarafından gerçekleştirildiği belirtilmektedir.
Bu video, TR724 YouTube kanalında yayınlanan, Veysel Ayhan'ın "Yöneticilik İkilemi" başlıklı yazısının okunduğu bir içeriktir.. Video, yöneticilik mesleğinin zorluklarını, istişare ve ehliyetin önemi, görev sürelerinin sınırlanması gerekliliği ve hizmet hareketindeki yöneticilerin değişimi konularını ele almaktadır. Konuşmacı, yöneticilik mesleğinin yıpratıcı olduğunu, görev sürelerinin 4-5 yıl olarak sınırlanması gerektiğini ve yöneticilerin görev değişiminin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, hizmet hareketinin temel değerleri belgesi ve devlet, siyaset, iktidar gibi konulardaki duruşuyla ilgili referans metinlerin hazırlanması gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, bir sohbet formatında olup konuşmacı, Hizmet hareketinin (Gülen hareketi) demokrasi bakış açısını ve uygulamalarını ele alıyor.. Konuşmacı, Hizmet'in teorik olarak demokrasiye bakış açısını açıklıyor ve Doğu toplumlarının modernleşmesi için tedirici bir geçiş önerdiğini belirtiyor. Hizmet'in içinde yoğun kontrol, daha az mesafeli ve tamamen ademi merkeziyetçi yönetim gibi üç aşamalı bir süreç olduğunu gözlemlediğini ifade ediyor. Ayrıca, Hizmet'in bireyleri demokratik ilkeleri içselleştirmiş bireyler olarak görmediğini ve hata yapmanın normal olduğunu, bunları düzelterek ilerlemenin gerektiğini vurguluyor.
Bu video, Risale-i Nur'a bağlı bir hizmet mensubunun Hizmet hareketi ve hizmette yaşanan kırgınlıklar hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir.. Videoda, hizmette yaşanan kırgınlıkların ve kızgınlıkların nasıl giderilebileceği ele alınmaktadır. Konuşmacı, affetme, musamahalı olma ve bağışlama gibi dini prensiplerin önemini vurgulayarak, Hizmet Rehberi'ndeki metotların ve Risale-i Nur'daki eserlerin okunmasının kalbi olgunlaştırmak için gerekli olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, Hizmet hareketinin yaşadığı geçmiş hataları eleştirmek yerine geleceğe odaklanmanın ve genç neslin korunmasının önemi anlatılmaktadır.. Konuşmacı, Anadolu'daki beylikler örneği üzerinden dış dünyaya yönelmenin ve hidayete muhtaç insanlara ulaşmanın önemini vurgulamakta, Hizmet hareketinin dünyada büyük bir etki yaratacağı ve yakın zamanda büyük fetihler olacağı konusunda umutlu bir bakış açısı sunmaktadır.
Bu videoda Gerald Grudsen, Saint-Jose şehrinde yaşayan ve çeşitli üniversitelerde ders veren bir akademisyen, Hizmet hareketiyle olan ilişkisini ve bu hareketin değerlerini anlatıyor. Grudsen aynı zamanda Global Minnesota Reis Üniversitesi rektörü olarak görev yapmaktadır.. Video, Hizmet hareketinin manevi bir hareket olmasının yanı sıra insanlığı birbiriyle kaynaştırma hedefine sahip olduğunu vurguluyor. Grudsen, hareketin dinler arası diyalog, insani yardım ve eğitim odaklı çalışmalarını övüyor ve özellikle eğitim odaklı yaklaşımını, ahlaki prensipleri öğretmeyi ve farklı dinlerin ortak değerlerini vurgulamayı öne çıkarıyor. Ayrıca, hareketin Türkiye, Kenya, Bangladeş gibi farklı ülkelerdeki faaliyetlerini ve özellikle gelişmekte olan ülkelerdeki eğitim projelerini de anlatıyor.
Bu video, farklı kişilerin Hizmet Hareketi hakkındaki görüşlerini içeren bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar arasında kültürlerarası ve uluslararası ilişkiler konusunda yüksek lisans yapmış, kültürel farklılık ve kaynaşma danışmanı olarak çalışan Timi Razer bulunmaktadır.. Video, Hizmet Hareketi'nin dinler arası barışçıl iletişimin vücuda gelmiş hali olarak tanımlanması üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, hareketin açık, dürüst, gerçek ve tüm inançlara karşı hoşgörülü olduğunu, diyalog faaliyetlerini teşvik ettiğini ve özellikle çocuklara ve gençlere barış, nezaket ve akılla yönetme becerilerini öğrettiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, hareketin insani yardım faaliyetleri, farklı inançları bir araya getirme çabaları ve toplumsal kaynaşma için yaptığı çalışmalar da ele alınmaktadır.
Bu video, Mahmut Hoca olarak hitap edilen bir konuşmacının Hizmet hareketi hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Hizmet'in içinden gelen ve hareketin yaşadığı sorunlara dair görüşlerini aktarmaktadır.. Videoda konuşmacı, Hizmet'in içindeki iki uçlu durumu ele alıyor: icraatın içinde çok çalışan ve eleştiriye tepkisel tepki veren kişiler ile tamamen dış dünyadan eleştirilerde bulunan kişiler. Konuşmacı, her iki uçlu durumun da olumsuz olduğunu belirterek, hem işin içinde olmanın hem de eleştirilerin yapıcı olması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, Hizmet'in bir sözcülük kurumu olması gerektiğini, ancak bu kurumun merkezi bir yapı oluşturmaması gerektiğini savunuyor. Konuşmacı, Hizmet'in yaşadığı "kazadan" sonra sağlıklı kararlar alınması gerektiğini ve bu sayede hareketin yeniden canlanabileceğini düşünüyor.
Bu video, bir konuşmacının Hizmet hareketi hakkında bilgilendirici bir sunumunu içermektedir. Konuşmacı, Fethullah Gülen Hocaefendi'nin liderliğindeki Hizmet hareketinin temel değerlerini, amacını ve dünya çapındaki faaliyetlerini anlatmaktadır.. Video, Hizmet hareketinin "hizmet" kelimesiyle bütünleşen, Allah rızası için çalışan bir hareket olduğunu vurgulayarak başlıyor ve hareketin temel değerlerini (diğergamlık, fedakarlık, yaşatma ideali, yardımseverlik) açıklıyor. Daha sonra İslam dünyasındaki barış ve diyalog faaliyetlerinin önemi, "Parlayan Yıldız" adlı eğitim kurumlarının dünya çapındaki başarıları ve Kimse Yok Mu derneğinin insani yardım faaliyetleri ele alınıyor.. Konuşmacı, Hizmet hareketinin 1960'lı yıllarda başladığı, eğitim alanında önemli başarılar elde ettiği ve dünya çapında diyalog kurma çabasına odaklandığını belirtiyor. Ayrıca, Kimse Yok Mu derneğinin Haiti, Filistin gibi ülkelerdeki çalışmaları, Türkiye'deki 3 milyon bağışçı ve 200 bin gönüllü ile 300 binin üzerinde kayıtlı ihtiyaç sahibi aileye yardım etmesi de anlatılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Hizmet hareketi hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, Hizmet'e yapılan eleştirilerin bilgisizlikten veya kıskançlıktan kaynaklandığını belirtiyor. Hizmet'in siyasi bir hareket olmadığını, sadece insanlığın kalkınması için çalıştığını vurguluyor. Ayrıca Hizmet'in yaklaşık 160 ülkede temsilcisi olduğunu ve bu durumun Allah'ın lütfu olduğunu, insanların bu yüzden Hizmet'i kıskandığını anlatıyor. Konuşmacı, Hizmet'teki insanların kendi hayatlarını Allah için feda ettiğini ve her şeyi Allah rızası için yaptıklarını ifade ediyor.
Bu video, bir konuşmacının 10 Mart 2019 tarihli "Kırık Testi" yazısını okuyarak hizmet hareketi hakkında yaptığı dini bir açıklamadır.. Konuşma, hizmet hareketine yönelik itham, iftira ve hakaretlerin sebeplerini ele alarak başlamakta ve bu hareketin dünya ve ahiret hedeflerini, fedakarlıklarını ve kendilerini doğru anlatma konusundaki zorluklarını açıklamaktadır. Konuşmacı, hizmet gönüllülerinin Allah'ın rızasını kazanma ve ahirette birlikte olma hedeflerini vurgulayarak, bu faaliyetlerin dünyevi çıkarlar için yapılamayacağını belirtmektedir.. Konuşmada ayrıca, hizmet gönüllülerinin yaptığı fedakarlıkların yüce ahlak ve ahlaki vasıflara sahip fedakar gönüllerin eseri olduğu, devlet içinde kadrolaştıkları iddialarının yanlış olduğu ve farklı kültür ortamlarında yetişen insanların bu fedakarlıkları anlamadığı vurgulanmaktadır. Konuşma, "insana yatırımın geriye dönüşü en az çeyrek hatta bazen yarım asır ister" sözüyle sonlanmaktadır.