Bu video, bir konuşmacının Batı ve İslam dünyası arasındaki ilişkiler hakkında yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, 11 Eylül olaylarından önce Afrika liderlerinin Batı'ya karşı tazminat talepleri ve özür dileme istekleri hakkında bilgi vererek başlıyor. Ardından 11 Eylül sonrası bu durumun nasıl değiştiğini anlatıyor. Daha sonra İslam dünyasının Batı'ya bakış açısının 1996'dan beri değişmeyen tuhaflığını ele alıyor ve Darülislam kavramını açıklıyor. Konuşmacı, İslam medeniyetinin hoşgörü ve tolerans prensiplerini vurgulayarak, farklı dinlerin ve kültürlerin bir arada yaşama örneklerini veriyor.
Bu videoda Gerald Grudsen, Saint-Jose şehrinde yaşayan ve çeşitli üniversitelerde ders veren bir akademisyen, Hizmet hareketiyle olan ilişkisini ve bu hareketin değerlerini anlatıyor. Grudsen aynı zamanda Global Minnesota Reis Üniversitesi rektörü olarak görev yapmaktadır.. Video, Hizmet hareketinin manevi bir hareket olmasının yanı sıra insanlığı birbiriyle kaynaştırma hedefine sahip olduğunu vurguluyor. Grudsen, hareketin dinler arası diyalog, insani yardım ve eğitim odaklı çalışmalarını övüyor ve özellikle eğitim odaklı yaklaşımını, ahlaki prensipleri öğretmeyi ve farklı dinlerin ortak değerlerini vurgulamayı öne çıkarıyor. Ayrıca, hareketin Türkiye, Kenya, Bangladeş gibi farklı ülkelerdeki faaliyetlerini ve özellikle gelişmekte olan ülkelerdeki eğitim projelerini de anlatıyor.
KAS, özgürlük, adalet ve dayanışma ilkelerini benimser. Dernek, CDU'ya yakın siyasi bir yapıdadır. 80'den fazla temsilcilik ve 120'den fazla ülkede projeler yürütür
Bu video, bir Müslüman ve bir Hristiyan (ortodoks olarak kendini tanımlayan) arasında geçen, dini inançlar üzerine odaklanan bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar, farklı dinlerin temel inanç sistemlerini ve özellikle Hz. İsa'nın tanrı veya peygamber olduğu konusunu tartışmaktadır.. Videoda, üçlü birlik kavramı, İncil'deki ayetlerin yorumlanması, Hz. İsa'nın insan ve tanrı olarak aynı anda olabilmesi, Kutsal Ruh'un niteliği ve İslam'ın dört temel delili gibi konular ele alınmaktadır. Tartışma, İncil'den ve Kur'an-ı Kerim'den alıntılar yaparak, her iki dinin temel inanç prensiplerini karşılaştırmaktadır.. Konuşmacılar ayrıca, Havarisa gelenekleri, pederlik yetkisi, kutsal kitapların yorumlanması ve Allah'ın bilgeliği gibi konuları da tartışmaktadır. Video, bir kişinin İslami bir ailede doğup büyümesi, sonrasında Hristiyanlığa geçişi ve bu değişim sürecindeki deneyimlerini anlatmasıyla da devam etmektedir.
1993'te kurulan vakıf, Mevlana Evrensel Bilincini tanıtmayı amaçlıyor. Din, dil, ırk ayrımı gözetmeksizin insanları birleştirmeyi hedefliyor. Bilimsel araştırmaları destekleyerek göksel bilgileri inceliyor
Bu video, bir YouTube içerik üreticisi ve stajyeri Atakan ile birlikte çekilmiş bir sohbet formatındadır. İçerik üreticisi, YouTube'dan gelen eleştirilere cevap vermek amacıyla stajyeri Atakan'ın çalışma ortamını göstermektedir.. Videoda öncelikle stajyeri Atakan'ın çalışma ortamı ve içerik üreticisiyle olan ilişkisi hakkında konuşulmaktadır. Ardından Paskalya çöreği ve yumurta tokuşturması konusu ele alınmaktadır. İçerik üreticisi, farklı inançlara sahip insanların bir araya gelerek yumurta tokuşturması yaparak orucu açtıklarını anlatmaktadır. Video, yumurta tokuşturması oyunu ve din konusundaki sohbetlerle devam ederek, farklı inançlara sahip insanların bir arada çalışabildiklerini vurgulamaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Selahattin adında bir kişi bulunmaktadır.. Sohbet, Kanal 7'nin ilk çıkışından başlayarak İslam ve Budizm arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Konuşmacılar, İslam'ın gerçek anlamını, tapınağa gitme ve mum yakma gibi gelenekleri eleştirmekte, Myanmar'daki Müslümanların Budistler tarafından katledilmesi olayını tartışmaktadır. Ayrıca Müslümanların birbirlerine olan bağlılığı ve Budizm ile İslam arasındaki temel farklılıklar üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir diyalog formatında gerçekleşen bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılar arasında "Cübbeli Hoca" olarak hitap edilen bir kişi ve onunla konuşan bir sunucu bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu dinler arası diyalog ve Ergenekon örgütü ile ilgili iddialar etrafında şekillenmektedir. Konuşmacı, Ergenekon'un din ayağı olarak kullandığı bir örgütle ilgili iftiraların kendisine atıldığını ancak kendisinin bu örgütle hiçbir ilgisi olmadığını belirtmektedir. Ayrıca dinler arası diyalog konusunda İslam'ın itikat ve fıkıh esaslarından taviz verilmemesi gerektiğini vurgulamakta ve sekülerizm karşıtı bir bakış açısıyla farklı dinlerin bir araya gelmesi gerektiğini ifade etmektedir.
1922'de doğan Alman tasavvufçu, orta halli Protestan bir ailenin çocuğudur. 7-8 yaşında dinlediği doğu masalıyla İslam'la tanışmıştır. Müslüman olmuş ve 80 yıl boyunca bu yolda ilerlemiştir
Bu video, bir konuşmacının Malezya'daki bir konferansa davet edilmesi ve orada yaşadığı deneyimleri anlattığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Amerikalı profesör arkadaşlarıyla birlikte Malezya'da gezinirken Hindu mabedindeki bir olayı ve Mevlana'da düzenlenen bir konferansta yaşanan bir tartışma anlatmaktadır.. Videoda konuşmacı, farklı dinlerdeki tapınma biçimlerini karşılaştırarak, aslında tüm dinlerin Allah'a tapınma olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca Mevlana'da düzenlenen bir konferansta, bir konuşmacının Türk-Islam tasavvufu yerine Yahudi tasavvufu ve Kabala anlattığını fark ederek, bu durumun konferansın ikinci yarısını iptal etmesine neden olduğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, tasavvufun büyü ve fal gibi uygulamaları içermediğini ve farklı dinlerdeki tapınma biçimlerinin aslında Allah'a tapınma olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılar dinler arası diyalog, ılımlı İslam ve Kur'an-ı Kerim'in yorumlanması gibi konuları tartışmaktadır.. Röportajda konuşmacı, dinler arası diyalog kavramını "zırva" olarak nitelendirmekte ve bunun küresel kapitalizm ve emperyalist güçlerin bir oyunu olduğunu savunmaktadır. Ayrıca "ılımlı İslam" kavramını "abdestli kapitalizm" olarak tanımlamakta ve Türk halkının Kur'an-ı Kerim'i kendi dilinde okumaması nedeniyle yaşadığı sorunları ele almaktadır. Konuşmacı, Kur'an'ı anlamak için kendi dilinde okumanın ve üzerine düşünmenin önemini vurgulamakta, şirk kavramını Kur'an ayetleri üzerinden açıklamakta ve Türk halkına Kur'an-ı Kerim'i mutlak anlamda okumalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, bir sunucu ve konuk arasında geçen, dinler arası diyalog ve tek din projesi hakkında bir sohbet programıdır. Konuk, din konularında bilgi ve görüşlerini paylaşan bir hoca olarak görünmektedir.. Programda, dinler arası diyalog projesi ve "İbrahim'i Dinler" adı altında Suudi Arabistan'da yürütülen projeler eleştirilmektedir. Konuk, bu projelerin aslında tek din projesi olduğunu ve temelinde Vatikan ve Siyonist akılın olduğunu iddia etmektedir. Ayrıca, cinsiyetsizleştirme, kimliksizleştirme ve dinsizleştirme projelerinin insanlık için tehlikeli olduğunu vurgulamaktadır. Video boyunca Meryem Suresi'nden ayetler okunarak, Allah'ın çocuk edinmediği konusunda uyarılar yapılmaktadır.
"Din ve Hayat" adlı programda Prof. Dr. Mustafa Öztürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mahmut Aydın konuk olarak yer almaktadır. Program, Hristiyanlık ve İslam arasındaki ilişkileri ele almaktadır.. Video, Kur'an-ı Kerim'de geçen Hristiyanlık ve Yahudilik konularının yorumlanmasıyla başlayıp, Hz. İsa'nın hayatı, ölümü ve göğe çıkması hakkındaki farklı görüşleri incelemektedir. Daha sonra İncillerin tarihsel gelişimi, dinler arası diyalog projesi ve özellikle Fethullah Gülen'in Papa ile diyalog projesi eleştirilmektedir. Program, Müslümanların önce kendi içindeki diyalogları kurmalı ve hakim güçlerle ilişkiye girmeden önce kendi bölgelerindeki insanlarla diyalog kurmalı olduğu vurgusuyla sonlanmaktadır.. Konuşmacılar, Kur'an ayetlerinin farklı yorumlarını, Hristiyanlık'ın İslam'dan farklarını ve dinler arası diyalogun gerçek anlamını tartışmaktadır. Ayrıca, Katolik Kilisesi'nin diyalog politikası, Vatikan Konsili ve Türkiye'deki diyalog faaliyetleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir İslami dini derste konuşmacının Kur'an ayetlerini açıkladığı ve farklı dinlerle diyalog kurma yöntemlerini anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, Mustafa Bey adında bir yardımcısının da bulunduğu bir ekiple çeşitli ülkelerde (Almanya, Roma, Moskova) diyalog toplantıları düzenlediğini belirtiyor.. Videoda konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'in orijinal metninin önemini vurgulayarak, diğer dinlerin (Yahudilik ve Hıristiyanlık) kitaplarının orijinal metinlerinin kaybolduğunu ve sadece meallerinin kaldığını anlatıyor. Ayrıca, Müslümanların diğer dinlerle diyalog kurarken Kur'an'ı kullanarak ortak noktaları vurguladıklarını, özellikle ibadet konularında (beş vakit namaz) benzerlikleri göstererek onları etkilediklerini örneklerle açıklıyor. Konuşmacı, ateistlerle de diyalog kurmanın yollarını ve "Allah'ın yarattığı kitap" kavramını kullanarak ateistlerle iletişim kurmanın önemini vurguluyor.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu ve Sayınoğlu adlı bir konuk tarafından Fethullah Gülen ve Gülen cemaati hakkında eleştirel bir analiz sunulmaktadır.. Program, dinler arası diyalog toplantıları, Fethullah Gülen'in dinler arası diyalog projeleri ve İslam'a aykırı görüşleri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Mustafa Çağrıcı, Hüseyin Gülerce gibi din adamları hakkında bilgiler vererek, Gülen'in Urfa'da gerçekleşen Müslüman-Hristiyan evliliği, Vatikan ile ilişkileri ve 28 Şubat darbesi sonrası Çevik Bir'e yazdığı mektup gibi konuları eleştirmektedir.. Programda ayrıca dinler arası diyalog toplantılarında yaşanan olaylar, Katolik Kilisesi'nin inanç ilkeleri formülü, içki servisi ve para toplama konusundaki yalanlar, zenginlerin bağışları ve bunların gerçek miktarları gibi konular da tartışılmaktadır.
Bu video, "Gel Tanış Olalım" adlı bir programın bir bölümüdür. Programda farklı dinlerden ve kültürlerden kişiler yer almaktadır ve dinler arası diyalog konusunu ele almaktadır.. Video, farklı kültürlerin ve inançların bir arada yaşamasını vurgulayan Anadolu örneği üzerinden başlar. Programda dinler arası iletişim, farklı inançların birbirini kabul etmesi, Medine Anayasası gibi tarihsel örnekler ve Hz. Peygamber'in farklı inançlarla iletişim kurması gibi konular ele alınır. Ayrıca, farklı kültürlerin bir arada yaşaması için "mozaik" yerine "ebu" (her rengin kendi kimliğini muhafaza ederek bir bütün teşkil etmesi) anlayışı vurgulanır. Program, farklı dinlerden kişilerin bir araya gelerek tanışma ve diyalog kurma çabasını göstermektedir.
Bu video, İslam ve Hristiyanlık temsilcileri arasında geçen bir münazara sahnesini göstermektedir. Münazara, İslam temsilcisinin Hristiyan temsilcisine Hz. İsa'nın peygamberliği ve kitabı konusundaki inancını sorgulamasıyla başlamaktadır.. Videoda İslam temsilcisi, Hristiyan temsilcisine İncil'den delil getirmesini isterken, Hristiyan temsilcisi ise İsa'nın peygamberliğini ve kitabını kabul ettiğini belirtir. Münazara, İsa'nın Allah'ın oğlu olarak görülmesi, Yuhanna'nın Hz. Muhammed'in peygamberliğini müjdelemesi ve İsa'nın ölüleri diriltme gibi konuları ele alır. İslam temsilcisi, İsa'yı Allah'ın oğlu olarak görenlerin aynı zamanda Yese ve İskil gibi peygamberleri de Allah'ın oğulları olarak görmeleri gerektiğini savunur.