Bu video, bir Türkçe dersi hazırlık içeriğidir. Video, kitap hakkında bir şiir ve çeşitli dil bilgisi etkinliklerini içermektedir.. Video, Stephen King'in kitap hakkındaki sözleriyle başlayıp, İsmail Hakkı Talas'ın "Güzel Kitap" şiirinin okunmasıyla devam ediyor. Ardından şiirdeki kelimelerin anlamları açıklanıyor ve şiirin ana duygusu (kitap sevgisi) inceleniyor. Daha sonra dil bilgisi etkinlikleri (zarf türleri, sanatlı ifadeler oluşturma) ve hikaye yazma etkinliği sunuluyor. Video, öğrencilerin gelecek ders için hazırlık yapabilmeleri için çeşitli alıştırmalar içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Türkçe dersi için hazırlanmış yazılı sınav örnek sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Yıldırım Yayınları kitabına göre hazırlanmış sınavı adım adım açıklamaktadır.. Video, Türkçe dilbilgisi konularını kapsayan 9 sorudan oluşmaktadır. Deyim atasözleri, sıfatlar, zamirler, karşılaştırma cümleleri, abartı cümleleri, hikaye unsurları ve hikaye yazma gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için öğretmen önce soruyu okuyup ardından çözüm yöntemini ve doğru cevabı detaylı şekilde açıklamaktadır. Video, bir hikaye yazma sorusuyla sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf Türkçe dersi için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Hece Yayıncılık ders kitabındaki "Son Kuşlar" dinleme metni etkinliklerinin cevaplarını ve hikaye yazma etkinliğini anlatmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde "Son Kuşlar" dinleme metninin konusu, ana fikri, yazarın kullandığı düşünce geliştirme yolları ve metindeki olayların tutarlılığı gibi sorular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise öğrencilere "Son Kuşların Hikayesi" başlıklı bir hikaye yazma etkinliği verilmekte ve öykücü-betimleyici anlatım biçimleri kullanılarak metin yazma süreci açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca metindeki kelimelerin anlamlarını tahmin etme, cümle kurma, cümle ögelerini bulma ve eleştirel konuşma yapma gibi etkinlikler de yer almaktadır. Öğretmen, öğrencilere verilen görevi açıklayıp, ardından örnek bir hikaye metnini okumasıyla devam etmektedir.
Hayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılması onlara eziyettir. Metinde pasaport, ihtişam, vapur gibi yeni kelimeler öğrenilmiştir
Satılık ev konulu hikaye, yaşlı bir adamın evini satışa çıkarmasını anlatıyor. Evin içinde cam fanuslar ve boş saksılar bulunuyor. Yaşlı adam evi satmak istemiyor ve alıcıları içeri almıyor. Ev, Paris'teki oğulları ve gelinleri tarafından satışa çıkarılıyor
A1 seviyesi İngilizce, dil öğreniminin başlangıç seviyesidir. Temel ifadelerle kendini tanıtma ve basit iletişim kurma becerisi kazandırır
Bu eğitim videosunda Deniz Hoca, öğrencilere hikaye yazma konusunda bilgiler veriyor.. Video, hikaye yazma sürecini yedi temel madde halinde ele alıyor: konu belirleme, kişileri belirleme, anlatıcı ve bakış açılarını seçme, olay örgüsünü oluşturma, mekan ve zamanı belirleme, anlatım biçimlerini ve tekniklerini kullanma, dilbilgisi kurallarına uyma. Ayrıca hikaye yazmanın hayal gücünü geliştirdiği ve özellikle 9. sınıf edebiyat dersinde hikaye yazma etkinliğinin önemi vurgulanıyor. Video, hikaye yazma sürecinde eleştirilere karşı dayanıklı olmanın ve sürekli yazmanın önemini de belirtiyor.
20 atasözü temizliğin ve sağlığın önemini anlatmaktadır. Atasözleri temizlik ve sağlığın dostluğunu vurgulamaktadır. Bazı atasözleri sağlık ve temizlik ile ilgili değildir
Ortak sınavlar açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorulardan oluşacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soruları kullanılmayacak. Soru örnekleri bilgilendirme amaçlıdır, sınav kağıtlarında yer almayacak
Sınav süresi 40 dakikadır. Sorular Yıldırım Yayınları'na aittir. Sınav 14.10.2024 tarihli MEB müfredatına göre hazırlanmıştır
Bu video, bir yazarın hikaye yazma sürecini anlattığı bir içeriktir. Videoda bir yazar ve savcı olarak hitap edilen bir kişi yer almaktadır.. Videoda yazar, bir hikaye yazma sürecinde yaşadığı zorlukları ve teknik sorunları paylaşıyor. Hikaye, bireysel olarak suç işleyen muktedillere karşı çıkan bir adamın kirleniş hikayesini anlatıyor. Yazar, savcıdan yardım istiyor ve karakterin kendisine ilham verdiğini belirtiyor. Video, yazarın hikaye yazma sürecindeki düşüncelerini ve yaşadığı zorlukları yansıtmaktadır.
Bu video, Ferkan adlı bir içerik üreticisinin Microsoft'un Bing uygulamasını tanıttığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Check PD 4'ün yaptığı işleri ücretsiz bir şekilde Microsoft Bing uygulaması ile nasıl yapabileceğimiz gösterilmektedir. Ferkan, uygulamanın görsel oluşturma ve hikaye yazma özelliklerini adım adım göstermektedir. Görsel oluşturma bölümünde "hayvanlar", "youtuber", "oyun oynayan youtuber" ve "aslan" gibi farklı promptlarla dört adet görsel oluşturma örnekleri verilirken, hikaye yazma bölümünde ise yazılan hikayenin görselleştirilmesi gösterilmektedir. Uygulama hem telefon hem de bilgisayar üzerinden ücretsiz kullanılabilmektedir.
Bu video, Mehmet Polat hocamız tarafından sunulan, 6. sınıf Türkçe dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amaçlı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 2024-2025 eğitim öğretim yılı 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık için metin anlama, sözcüklerin anlamlarını bulma, öznel-nesnel ifadeleri ayırt etme, metinden mesaj çıkarma ve grafik yorumlama gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, 15 puanlık bir soru üzerinden hikaye yazma teknikleri anlatılmakta ve örnek bir hikaye yazarak serim, düğüm ve çözüm bölümleri gösterilmektedir.. Video, öğrencilere sınav sorularını çözmeleri ve cevaplarını karşılaştırmaları için fırsat sunmakta, hikaye yazma konusunda rehberlik etmektedir. Örnek hikaye, Zeynep ve Ali'nin karda oynarken üşüyen bir yavru kedi bulup eve götürmeleri etrafında şekillenmektedir.
Bu video, bir YouTube kanalında yayınlanan eğitim içeriğidir.. Video, WPAD hesabına nasıl giriş yapılacağını adım adım anlatmaktadır. İçerikte önce wpad.com adresine giriş yapma veya WPAD uygulamasını açma, ardından sağ üst köşedeki "oturum aç" butonuna tıklama, e-posta veya kullanıcı adı ve şifre girme adımları gösterilmektedir. Giriş yapıldıktan sonra kullanıcılar hikaye okuyabilir, kitap okuyabilir veya kendi hikayelerini yazabilirler.
Bu video, Minnoş ve Tontiş adlı iki kız kardeşin hikaye yazma konusunda eğitim aldığı bir çocuk hikayesidir. Videoda ayrıca Minnoş'un annesi, babası ve karıncalar da yer almaktadır.. Video, Minnoş ve Tontiş'in hikaye yazma konusunda annelerinden yardım istemesiyle başlar. Anne, çocukların etraflarındaki her şeyin hikaye konusu olabileceğini söyler. Çocuklar bahçeye gidip çiçekler hakkında hikaye yazmaya karar verirler. Bahçede karıncalarla tanışarak çiçeklerin bakımı hakkında bilgi edinirler ve sarıçiçek adlı bir çiçeğin yardım istemesiyle ona yardım ederler. Video, çocukların hikaye yazma ve doğa ile etkileşim kurma becerilerini geliştirmeye yönelik bir eğitim içeriğidir.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe dersi kapsamında hazırladığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde "Güzel Kitap" şiirinin konu anlatımı yapılmakta, şiirin okunmasıyla başlayıp kelimelerin anlamları, ana duygusu ve anlatım biçimleri ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise hikaye yazma teknikleri ve e-kitap kullanımının okuma alışkanlığı üzerindeki etkileri incelenmektedir.. Videoda ayrıca gelecek derse hazırlık kapsamında Mehlika Sultan adlı şiirden yola çıkarak hikaye yazma etkinliği sunulmakta ve hikaye unsurları (zaman, mekan, şahıs, varlık) açıklanmaktadır. E-kitap kullanımının hem olumlu hem de olumsuz yönleri de değerlendirilmektedir.