Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencileri için hazırladığı fen bilimleri yazılı örneğini çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, internetten bulduğu soruları öğrencilere sunmaktadır.. Video, 12 soruluk bir yazılı örneğini adım adım çözmektedir. Sorular mantarlarla ilgili bilgiler, doğru-yanlış soruları, hal değişimi, sürtünme kuvveti ve dinamometre kullanımı gibi fen bilimleri konularını kapsamaktadır. Her soru için öğretmen önce soruyu okuyup ardından detaylı bir şekilde çözüm yöntemini açıklamakta ve doğru cevabı belirtmektedir.
Hal değişiminde kütle, sıcaklık ve kinetik enerji sabit kalır. Hacim, özkütle ve potansiyel enerji hal değişiminde değişir. Erime ve buharlaşmada ısı alınır, donmada ısı kaybedilir
Saf maddeler ayırt edici özelliklere sahiptir ve doğada katı, sıvı ve gaz hallerinde bulunur. Saf maddeler element ve bileşiklerden oluşur. Maddeler ısı alarak erime, buharlaşma ve süblimleşmeyi gerçekleştirir
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından kinetik ve potansiyel enerji konuları anlatılmaktadır.. Video, kinetik enerjinin taneciklerin hareket enerjisi olduğunu ve sıcaklıkla doğru orantılı olduğunu, potansiyel enerjinin ise moleküller arası uzaklıkla ilişkili olduğunu açıklamaktadır. Öğretmen, sıcaklık-zaman grafiği üzerinden katı-sıvı-gaz hal değişimlerini inceleyerek kinetik ve potansiyel enerjinin hangi bölgelerde arttığını göstermektedir. Ayrıca, ısı, erime ısısı ve buharlaşma ısısı kavramları ile bunların formülleri (Q = mCΔT, Q = mE, Q = mL) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Hal değişimi, maddelerin ısı alarak veya vererek bir halden diğerine geçmesidir. Saf maddeler hal değişimlerinde sıcaklıklarını sabit tutarlar. Erime ve kaynama noktaları saf maddeler için ayırt edici özelliklerdir
Termodinamik, enerjinin bilimi olup, enerjinin korunumu ilkesini benimser. Enerji yaratılamaz veya yok edilemez, sadece biçim değiştirebilir. Doğadaki değişimler enerjinin niteliğinin azaldığı yönde gerçekleşir
Hal değişimi, maddelerin ısı alarak veya vererek düzenli veya düzensiz yapıya geçmesidir. Maddeler katı, sıvı, gaz ve plazma olmak üzere dört temel fazda bulunur. Hal değişimi sırasında sıcaklık sabit kalır, moleküller arası potansiyel enerji değişir
Bu video, bilimsel bir anlatım formatında karpuz hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, karpuzun sıcak ve ılıman iklimde yetiştiğini ve yaz aylarında sıkça tüketildiğini anlatarak başlıyor. Ardından karpuzun neden güneşte soğurduğu sorusuna cevap veriyor. Hal değişim etkisi açıklanarak, karpuzun üstündeki su zerreciklerinin güneşin etkisiyle buharlaşması ve bu süreçte ısı alması, bu sayede karpuzun bir süreliğine soğumasına neden olduğu anlatılıyor. Video, karpuzu güneşte bırakarak soğutmanın buzdolabı etkisi yaratmayacağını ancak bir süreliğine soğuk bir karpuz tüketmenizi sağlayacağını belirterek sona eriyor.
Su deniz seviyesinde 0 santigrat derecede donar. Son araştırmalara göre suyun donma noktası -0.48 derecedir. Deniz seviyesinde su 100 santigrat derecede kaynar. Everest Dağı'nda su 70 derecede kaynar
Bu video, bir öğretmen ve Tayfur Hoca'nın 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı fen dersi deney videosudur. Canlı yayın sırasında yapılan bu deney, günlük hayattaki hal değiştirmeleri konu almaktadır.. Videoda yağmur oluşumu deneyi gerçekleştirilmektedir. Deneyde sıcak su (denizleri ve gölleri temsil ediyor), streç film (atmosferi temsil ediyor) ve buz (soğuk havayı temsil ediyor) kullanılarak suyun buharlaşması, atmosferde soğuk havayla karşılaşması ve yoğuşarak yağmur damlacığı şeklinde yeryüzüne inmesi gösterilmektedir. Ayrıca yoğuşma, donma ve erime gibi hal değişimleri hakkında bilgiler verilmekte ve günlük hayattan örnekler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından ısı-sıcaklık ve hal değişimi konusu anlatılmaktadır.. Ders, maddenin katı, sıvı ve gaz hallerini açıklayarak başlıyor ve hal değişimlerini (erime, buharlaşma, donma, yoğuşma, süblimleşme ve kırağılaşma) detaylı şekilde ele alıyor. Öğretmen, erime ısısı, donma ısısı, buharlaşma ısısı ve yoğuşma ısısı kavramlarını tanımlıyor ve bunların formüllerini (Q = m × L) açıklıyor. Ayrıca, bu konuların TEOG sınavlarında nasıl sorulabileceğine dair örnekler veriyor ve günlük hayattan örnekler (naftalinin süblimleşmesi, soğuk günde camın buğulanması) kullanarak konuyu pekiştiriyor.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte fizik dersinde ısı, sıcaklık ve maddelerin hal değişimleri konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, ısı ve sıcaklık kavramlarının bilimsel açıklamasıyla başlayıp, öz ısı kavramını, farklı maddelerin öz ısıları arasındaki ilişkileri ve maddelerin hal değişimlerini (katıdan sıvıya, sıvıdan gaz haline) detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, ısınma-soğuma grafikleri, erime-donma ve kaynama-yoğuşma süreçleri üzerinden konuyu somut örneklerle açıklamakta ve yeni nesil soru çözümleri yaparak konuyu pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca, farklı maddelerin erime ve kaynama sıcaklıklarının karşılaştırılması, ısınma-soğuma grafiklerinin yorumlanması ve sıcaklık değerlerinin nasıl analiz edileceği gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır. Öğretmen, grafikler ve tablolar kullanarak konuyu görsel olarak da desteklemektedir.
VIP Fizik kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir eğitmen ısı, sıcaklık ve genleşme konu anlatım serisinin bir parçası olarak fizik konularını açıklamaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde kaynama ve buharlaşma kavramları karşılaştırmalı olarak ele alınmakta, ikinci bölümde ise ısı iletim yöntemleri (iletim, konveksiyon ve ışıma) detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. Eğitmen, her konuyu örneklerle açıklamakta ve konuyla ilgili örnek sorular çözmektedir.. Videoda ayrıca basınçın hal değişimine etkisi, özellikle su gibi bazı özel maddelerin erime ve kaynama noktalarının basınçla nasıl değiştiği, ısı iletim hızının hangi faktörlere bağlı olduğu gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.