Prepositions in Photography Usage
Use "in" when referring to the subject of the picture. Use "on" when referring to the picture as a physical object. "On" is generally considered incorrect when referring to the subject
- forum.wordreference.com
Use "in" when referring to the subject of the picture. Use "on" when referring to the picture as a physical object. "On" is generally considered incorrect when referring to the subject
Çekim planı, kameranın objeyi nasıl çekeceğini tarif eden bir yöntemdir. Film çekimi, yönetmenin zihninde başlayan bir faaliyettir. Çekim planı, senaryodan çekime aktarılma sürecinde yol haritası görevi görür
Close-up is a tight framing shot showing detailed subject from head to neck. Early filmmakers like Edison and Lumières preferred long shots. George Albert Smith pioneered medium close-ups in 1898. D.W. Griffith popularized close-ups with his films
Bu video, James Cameron'ın 1997 yapımı "Titanic" filminin detaylı bir analizini sunan kapsamlı bir film incelemesidir. Leonardo DiCaprio'nun Jack Dawson, Kate Winslet'in Rose DeWitt Buckator, Billy Zane'nin Cal Hockley, Francis Fisher'in Ruth DeWitt Buckator ve Kathy Bates'in Molly Brown gibi ana karakterlerin performansları ele alınmaktadır.. Video, Titanic'in hikayesini, karakterlerini ve temalarını üç ana bölüme ayırarak incelemektedir: ilk bölümde filmdeki karakterlerin performansları ve temel temalar (dönüşüm, aşk, kayıp, insanlık, sınıf mücadelesi, özgürlük ve fedakarlık) ele alınırken, ikinci bölümde James Cameron'ın yönetmenlik teknikleri, görsel anlatım, kamera açıları, aydınlatma ve çerçeveleme incelenmektedir. Son bölümde ise filmin edit teknikleri, müzik yapısı ve görsel efektleri detaylı olarak analiz edilmektedir.. Videoda ayrıca Titanic'in sadece bir gemi felaketi değil, karakterlerin dönüşümleri, duygusal çatışmaları ve toplumsal eleştiri üzerinden anlatılan bir hikaye olduğu vurgulanmaktadır. Filmdeki görsel motifler, zaman kavramı, etik sorunlar ve James Horner'ın müziklerinin duygusal derinliği nasıl şekillendirdiği de detaylı olarak açıklanmaktadır.
Reklam senaryosu, reklam metinlerinin detaylı yazım aşamasını oluşturur. Mekan, figüranlar ve seslendirme sanatçılarını içerir. Açıklayıcı ve öğretir bir dille tarif edicidir
Yakın plan çekim, yüz veya önemli detayları sıkıca çerçeveleyen bir çekim türüdür. Standart yakın çekim baş ve boynu, aşırı yakın çekim küçük detayları gösterir. 70-100mm lens sığ alan derinliği yaratarak yakın çekim sağlar
Bu video, bir anatomist tarafından sunulan kafa kemikleri hakkında eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kafa kemiklerinin yapısını ve konumlarını görsellerle destekleyerek anlatmaktadır.. Video, kafa kemiklerinin genel tanıtımıyla başlayıp, kafa iskeletinin bölümlerini (kal ve bariz kremi) açıklamaktadır. Ardından viranyum (yüz iskeletini oluşturan kemikler) ve nörotranyum (beyin dokusunu çevreleyen kemikler) kavramlarını tanıtmaktadır. Daha sonra kafa iskeletindeki kemiklerin (frontal, parietal, oksipital, temporal, etmoid, maksilla, paletin, nazal, lakrimal, konko, zigomatik ve mandibula) konumlarını ve ilişkilerini görsellerle göstererek anlatmaktadır. Video, kafa iskeletindeki fossa ve kaitas yapılarının tanıtımıyla devam etmekte ve her bir kemik yapısının ayrıntılı anlatımının gelecek videolarda yapılacağı belirtilmektedir.
Çekim ölçeği, nesnelerin ekranda kapladığı alanlardır. Çekim planları insan odaklı isimlendirilmiştir. Matematik sinemada hayati önem taşır
Bu video, İnşaat Ana kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir ustamın parke montajı sürecini adım adım gösterdiği bir anlatım bulunmaktadır.. Videoda yüzer sistem ve sabit sistem olarak adlandırılan iki farklı parke montajı tekniği anlatılmaktadır. Ustam önce parçaların ölçüsünü alıp daire tesire keser, ardından parçaları yerleştirir ve tırnaklarla birbirine bağlar. Yüzer sistemin yürüme sırasında ses çıkardığı, sabit sistemin ise daha sağlam olduğu belirtilmektedir. Video, parkenin montajının nasıl yapıldığını gösteren görsel örneklerle desteklenmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bağlama solfej dersidir. Eğitmen, bağlama çalmayı öğrenmek isteyenler için detaylı bir anlatım sunmaktadır.. Videoda, bağlama için bir eserin solfej anlatımı yapılmaktadır. Eğitmen önce eserin akortlarını (alt tel R, orta tel Sol, üst tel La) açıklar, ardından eserin notalarını (mi, fa, do, si, la) ve ritimini görsel olarak gösterir. Eğitmen, eserin giriş bölümü, söz bölümü ve kemanla çalınan kısımlarını ayrı ayrı anlatır ve izleyicilere adım adım takip etmelerini önerir. Video, bağlama çalmayı öğrenmek isteyenler için kapsamlı bir solfej dersi niteliğindedir.
Bu video, bir bilgi veren video serisinin bir bölümüdür. Videoda konuşmacı ve Gökhan adında bir kişi yer almaktadır.. Videoda "daldız baldan tatlıdır" deyiminin gerçek anlamı araştırılmaktadır. Konuşmacı, bu deyimin yanlış anlaşıldığını düşünerek araştırdığını ve aslında "daldız baldan" ifadesinin baldan dolayı tatlı olduğunu açıklamaktadır. Video, bu deyimin doğru anlamının paylaşılmasıyla sona ermektedir.
Bu video, sinema çekim ölçekleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, görüntü dili ve konuşulan dil arasındaki benzerliği görsel referanslarla açıklamaktadır.. Video, sinema tarihinin erken dönem filmleriyle birlikte gelişen çekim ölçeklerini detaylı olarak anlatmaktadır. İçerik, çekim ölçeklerini iki temel bölüme ayırarak (uzak genel plan ve yakın genel plan) ve ardından boy plan, displan, kovboy plan, bel çizgisi plan, göğüs plan, omuz plan, baş plan, yüz plan, yakın plan, aşırı yakın plan ve soyut tasarımlar gibi farklı ölçekleri açıklamaktadır. Her ölçek için kullanım alanları, izleyiciye sağladığı bilgiler ve dramatik anlatımdaki rolleri detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, bir kasabanın domuz işleme tekniklerini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda bir kasabanın domuzları nasıl kesip, yüzüp, parçaladığını gösteren bir anlatım bulunmaktadır.. Video, kasabanın domuzları nasıl kesip, yüzüp, parçaladığını gösteren teknik detayları içermektedir. Kasabanın domuzları kesme, yüzme ve parçalama için özel bıçaklar kullandığını, domuzları acı vermeden kesim yapmak için özel teknikler kullandığını ve insanların yediği etlerin nasıl hazırlandığını bilmediklerini anlatmaktadır. Video, kasabanın domuzları nasıl işlediğini gösteren görsel örneklerle ilerlemektedir.
Bu video, bir masal anlatımıdır. Masalın ana karakteri küçük bir tavşan olup, anlatıcı tarafından kağıt sallama ve açma gibi görsel öğelerle desteklenmektedir.. Masal, sabah uyandığında dolabında hiçbir şey bulamayan küçük tavşanın tarlaya havuç toplamaya gidişini anlatıyor. Tavşan yolunda yağmur ve kar yağmaya başladığını fark eder ve çamurlu ayaklarıyla eve döner. Video, tavşanın kar yağışını gözlemlemesiyle sona erer.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı doğru matkap ucu seçimini göstermektedir.. Video, evde tadilat ve tamirat yaparken kullanılan dört temel vida türü ve bunlara uygun matkap uçlarını detaylı olarak anlatmaktadır. Sunta vidası için PZ2, matkap uçlu vida için PH2, buldeks vida için Buldeks 3 ve stoplu bit uç için özel bir uç tanıtılmaktadır. Her bir vida türü için kullanılan uçun özellikleri, aralarındaki farklar ve hangi durumlarda kullanıldıkları görsel örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 1. sınıf öğrencilerine "Ekmeğin Öyküsü" adlı metni okuyup etkinlikleri çözmelerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, önce ekmeğin yapılış aşamalarını anlatan metnin okunmasıyla başlıyor. Ardından öğretmen, metinle ilgili sekiz farklı etkinliği adım adım çözüyor: metnin görselini inceleme, ekmekle ilgili tahminler yazma, metinle ilgili soruları cevaplama, metnin konusunu yazma, buğdayın ekmek olana kadar geçirdiği aşamaları sıralama, buğday ve ekmek arasındaki ilişkiyi düşünme, aile işbölümünü anlatma ve kek tarifi yazma. Video, ekmeğin israf edilmesinin zararlarını vurgulayarak ve ekmeği korumak için çaba göstermenin önemini belirterek sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersidir. Öğretmen, çeşitli kesir problemlerini adım adım çözmektedir.. Videoda kesir problemleri çözümleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, otomobil yolculuğu, limon satışı, şeker kutusu, süt satışları ve çiftlik hayvanları gibi farklı senaryolarda kesir problemlerini çözmektedir. Her problem için önce verilen bilgiler açıklanmakta, ardından çözüm adımları gösterilmekte ve son olarak sonuç bulunmaktadır. Öğretmen, bazı problemleri resim çizerek görselleştirerek anlatmaktadır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Video, otobüs hakkında bir şarkı ve çeşitli görsel anlatımlar içermektedir.. Video, otobüsün özellikleri (tekerlekleri, yolcu sayısı, kapıları, kornası) hakkında bir şarkı ile başlıyor. Ardından otobüsün hareket etmesi, durakta durması, yolcu alıp bırakması gibi sahneler gösteriliyor. Daha sonra otobüsün farklı şekilleri, renkleri ve parçaları (tekerlekleri, camları, koltukları, kornası, farları) hakkında bilgiler veriliyor. Son bölümde ise otobüsün yanı sıra uçak, tren ve gemi gibi diğer araçlar da tanıtılıyor.
Bu video, dört farklı filmin atmosferlerini ve görsel anlatımlarını inceleyen bir film analizi formatındadır. Arrival, The Revenant, The Witch ve Lost in Translation filmleri ele alınmaktadır.. Video, her bir filmin hikayesini kısa bir özetle anlatıp ardından atmosferini, görsel anlatımını ve sinematografisini detaylı şekilde incelemektedir. Her film için yönetmen, ana karakterler ve temel temalar hakkında bilgi verilirken, filmlerin atmosfer yaratma teknikleri, görsel estetiği ve izleyiciye sunulan duygusal deneyimler vurgulanmaktadır. Video, izleyicilere bu filmlerin neden unutulmaz olduğunu görsel ve duygusal açıdan açıklamaktadır.