Egzoz Kelimesinin Yazım ve Teknik Özellikleri
TDK'ya göre doğru yazım "egzoz" şeklindedir. Kelime Fransızca kökenli olup "échappement"ten türetilmiştir. "Egzos" veya "egsoz" yazımları yanlıştır
- turkdiliveedebiyati.com
TDK'ya göre doğru yazım "egzoz" şeklindedir. Kelime Fransızca kökenli olup "échappement"ten türetilmiştir. "Egzos" veya "egsoz" yazımları yanlıştır
Bu video, bir motosiklet sahibinin Osmaniye'den getirdiği motosikletinin egzozunu boyama sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, motosiklet egzozunun önemi ve boyama süreci adım adım anlatılmaktadır. Önce egzozun koruma parçaları ve kapağı sökülüp boyası sıyırılarak temizlik yapılır, ardından tel fırça ve sulu zımpara ile temizlik yapılır. Son olarak, ısı yalıtımı için karton sarılan sprey boyayla boyama işlemi gerçekleştirilir. Video, boyama işleminin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla sona erer.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersi formatında olup, hücre zarından madde alışverişi yöntemleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır.. Video, hücre zarının seçici geçirgenliği ile başlayıp, pasif taşıma yöntemleri (difüzyon, osmos, diyaliz ve kolaylaştırılmış difüzyon) ve aktif taşıma yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Daha sonra turgor basıncı, plazmoliz, deplazmoliz, hemoliz gibi hücre basıncı kavramları ve izotonik, hipotonik, hipertonik çözeltiler anlatılmaktadır. Son bölümde ise endositoz ve egzoz gibi büyük moleküllerin hücreye nasıl alındığı konuları görsel örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitmen, konuları soru-cevap formatında pekiştirmekte, grafikler ve örneklerle desteklemekte ve öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulamaktadır. Video, biyoloji dersinde hücre zarından madde alışverişi konusunu öğrenmek isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Egzoz, içten yanmalı motorlarda yanan akaryakıtın gazıdır. TDK'ya göre kelimenin doğru yazılışı "egzoz"dur. Kelimenin yanlış yazımı "egzos", "egsoz" veya "eggsos" şeklindedir
Motosikletlerin motorları diğer araçlara göre çok daha küçüktür. Motosiklet susturucuları 10-15cm'den kısa ve küçüktür. Motosiklet egzoz boruları 1 metre uzunluğundadır. Motor bölmesi olmaması ses yalıtımını engeller
Bu videoda bir kişi, motosiklet egzozuyla ilgili yaşadığı trafik cezası deneyimini anlatıyor.. Video, motosikletin orijinal egzozunun trafik polislerine göre abartı egzoz olarak görülmesi ve bunun sonucunda kesilen ceza hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, motosikletin üzerindeki orijinal egzozun ruhsat üstünde bulunmadığını iddia ederek 277+88 TL ceza kesildiğini, bu cezanın motosikletin en başından beri kullandığı orijinal egzoz için verildiğini ve polislerle yaşadığı tartışmayı anlatıyor.
Bu video, bir kişinin garaj yapım serisinin ikinci bölümünü göstermektedir. Konuşmacı, önceki bölümde başladığı garaj yapımının devamını göstermektedir.. Videoda, garajın çeşitli detaylarının yapıştırılması gösterilmektedir. Konuşmacı, egzozlar, çeki demiri, süspansiyonlar, lastikler, jantlar, kapı içi, tabela, takım çantası ve rampalar gibi detayları yapıştırarak garajı tamamlamaktadır. Ayrıca, garajın daha sonra satılacağı ve daha büyük bir garaj yapılacağı belirtilmektedir. Video, garajın tamamlanmış halinin gösterilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, "Ne Nedir" serisinin bir bölümü olup, bir otomobil uzmanının egzozdan çıkan farklı renkteki gazların anlamlarını ve bunların sebeplerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, egzozdan çıkan üç farklı renkteki dumanın (siyah, beyaz ve mavi) anlamlarını ve muhtemel sebeplerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Siyah duman, fazla yakıt gönderimi, enjektör arızası, oksijen sensörü sorunu, DPF filtresi eksikliği veya yazılım sorunları gibi sebeplerle oluşurken, beyaz duman su buharı anlamına gelir ve genellikle soğuk çalıştırmada normal olabilir, ancak yoğun miktarda gelirse üst kapak contası sorunu, motor bloğu çatlağı veya EGR sistemi sorunu olabilir. Mavi duman ise motorun yağ yaktığı anlamına gelir ve pistonların aşınması veya valflerden yağ kaçağı gibi sorunlarla ilgilidir.
Egzoz, zararlı gazları dışarı atan ve ses kalitesini iyileştiren önemli bir ekipmandır. Demir, çelik veya titanyum gibi materyallerden üretilebilir. Yakıt tasarrufu sağlar ve motor performansını olumlu etkiler
Bu video, bir motosiklet sahibinin MT7 Tiger egzozunu test ettiği ve Samet, Göktuğ ve Erhan adlı arkadaşlarıyla birlikte yaptığı yolculuğu anlatan bir vlog formatındadır.. Videoda anlatıcı, izleyicilerin isteği üzerine MT7 Tiger egzozunu sökerek ses testini yapmakta ve yolculuk sırasında egzozun sesini dinletmektedir. Yolculuk sırasında polis kovalaması, trafik durması ve diğer sürücülerin tepkileri gibi olaylar yaşanmaktadır. Anlatıcı, egzozun çıkarılmasının motora tork artışı sağladığını ancak kulak rahatsızlığına neden olduğunu belirtmektedir.. Videoda ayrıca Göktuğ'un lastiğinin patlaması, Erhan'ın yanına gitme planı ve fosforlu yeleklerin sadece polislere özel olması gerektiği gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, bir kişinin Osmaniye'den aldığı CV 125 E kırmızı egzozun polisaj ve parlatma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, egzozun boyandıktan sonra polisaj uygulaması yapılması anlatılmaktadır. İşlem, önce cifle yıkama, ardından pasta ile ovalama ve son olarak cila uygulaması şeklinde ilerlemektedir. Konuşmacı, cif işleminin pasta gibi bir pasta işlemi olduğunu ve paslatmanın ardından cila uygulanacağını açıklamaktadır. Video, egzozun parlatılması ve montajının yapılmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir motosiklet servisi veya tamircisinin egzoz üzerinde buhar deliği işlemi gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, egzozun delinmesi sonucu oluşan buhar deliği işlemi gösterilmektedir. İşlem, ekim-kasım aylarında gerçekleştirilmiş olup, egzozun delinmesinin ömrü kısalttığı ve çürüme yarattığı belirtilmektedir. Ayrıca, Avrupa'da motosiklet ve araçlarda yaygın olan bu uygulamanın Türkiye'de de uygulandığı vurgulanmaktadır.
Arabalar yaklaşık 3 bin parçadan oluşur. Araç parçaları alt takım, ön takım, iç takım, kaporta ve motor olarak gruplandırılır. Elektronik aksamlar far, multimedya ve kilit sistemlerini içerir
Bu videoda bir kişi, RKS New Light 125 motosikletine SC Performans egzoz taktığını gösteriyor ve deneyimlerini paylaşıyor.. Video, egzoz değişiminin neden yapıldığını açıklayarak başlıyor ve yeni egzozun ses kalitesini dinletiyor. Konuşmacı, egzozun özellikle 250'lik motorlara daha uygun olduğunu, ancak 125'lik motorlara da takılabileceğini belirtiyor. Ayrıca, egzozun yasal olmadığını, büyük şehirlerde rahatsız edici olabileceğini ve scooterlara daha uygun olduğunu vurguluyor. Video boyunca eski egzozun da gösteriliyor ve egzozun nasıl takıldığı hakkında kısa bilgiler veriliyor.
Bu video, bir kişinin korozyona uğramış egzozunu mat siyah renge boyama sürecini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, egzozun sökülmesi, zımpara yapılması, metal astar atılması ve ısıya dayanıklı mat siyah boya uygulanması aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Boyanın 690 derece sıcaklığa dayanabilen, soba boyası olarak da satılan ve uygulama esaslarına uyulduğunda atma yapmayan bir ürün olduğu vurgulanmaktadır. Boyama işleminin üç kat atılması, her kat arasında 15 dakika beklenmesi ve boyamadan sonra en az üç gün bekletilmesi gerektiği belirtilmektedir.
TDK'ya göre doğru telaffuz "egzoz" şeklindedir. Stepne yerine "işletme" veya "istetme" denmesi yaygındır. Forged yerine "forget" kullanımı yaygındır. Intercooler yerine "intercol" tercih edilmektedir
Bu video, Doğukan adlı bir motosiklet sahibinin motosikletine Akropoviç egzoz takma sürecini gösteren bir motovlog formatındadır. Doğukan, uzun bir aradan sonra yeni bir kamera ile (Hero 8 Black) çektiği bu videoda izleyicilerine hitap etmektedir.. Videoda öncelikle Doğukan'ın motosikletinin eski egzozunun sesi ve performansı hakkında bilgi veriyor, ardından yeni egzozun takılması sürecini gösteriyor. Egzozun takılmasıyla motorun ses kalitesi, beygir gücü ve görünümü nasıl değiştiği detaylı olarak anlatılıyor. Video, yeni egzozun farklı hızlarda ve koşullarda (trafikte, otobanda, tünelde) nasıl ses çıkardığını gösteren test sürüşleriyle devam ediyor.
Bu video, Bilsa devir modülü kullanarak araç devir ölçümü yapma sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, dizel ve benzinli araçlarda devir ölçümü yapma tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Önce çevre bakanlığına giriş yapma, aracın bilgilerini doldurma ve egzozuna hortum bağlama aşamaları gösterilmektedir. Ardından devir modülünün kullanımı, maşanın doğru bağlanması, sinyal seviyesinin ayarlanması ve ölçümün nasıl tamamlanacağı anlatılmaktadır. Ayrıca, araçlarda oluşabilecek parazitlenmeler ve bunların nasıl giderileceği de gösterilmektedir.
Bu video, bir motosiklet sahibinin Adana'daki Egzoz Market mağazasında egzoz yaptırma sürecini gösteren bir vlog formatındadır. Videoda motosiklet sahibi, mağazanın Mehmet Bey adlı temsilcisi ve servis görevlisi yer almaktadır.. Video, motosikletin eski egzozunun sökülmesi, katalizör ve egzozun çıkarılması, yeni egzozun takılması sürecini adım adım göstermektedir. Ayrıca egzoz servisinin maliyeti ve sunduğu hizmetler hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda egzozun motosiklete zarar vermeden nasıl monte edileceği, oksijen sensörüyle ilgili sorunlar ve egzozun motosikletin performansına etkisi gibi konular açıklanmaktadır. Ayrıca zincir ve dişli değişimi de yapılmakta ve yeni egzozun motosikletteki ilk sesi duyulmaktadır. Servis maliyeti bin lira civarında olduğu ve normal fiyatlardan daha uygun olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir motor inceleme içeriğidir. Videoda konuşmacı, kendi motorunu ve çeşitli motor parçalarını tanıtmaktadır.. Video, konuşmacının kendi motorunu ve çeşitli motor parçalarını (Brembo, karbon paket, lapis, cockpit, egzoz, slider, front pocket) tanıttığı bir inceleme formatındadır. Konuşmacı, motorunun özelliklerini ve performansını anlatırken, 2018 yılına atıfta bulunarak kendi değişim sürecini de paylaşıyor. Video, motorun ses testi ve genel değerlendirmesiyle sona eriyor.