Bu video, Sürmene ilçesinin tanıtımını yapan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Sürmene'nin coğrafi konumu, nüfusu ve idari yapısıyla başlayıp, bölgenin doğal özellikleri, iklimi ve bitki örtüsü hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından bölgenin tarihsel gelişimi, arkeolojik bulguları ve yemek kültürü ele alınmaktadır. Sürmene'nin Türkiye'nin en yüksek ve engebeli sahalarından biri olan Doğu Karadeniz bölgesinde yer aldığı, bölgenin bitki çeşitliliğinin zengin olduğu ve bölgenin kendi kültürel gelişim sürecine sahip olduğu vurgulanmaktadır.
Türkiye 36°-42° kuzey paralelleri ile 26°-45° doğu meridyenleri arasındadır. Yükselti batıdan doğuya doğru artmaktadır. Platolar genellikle tarım ve hayvancılık etkinliklerinde kullanılır
Avustralya, Hint ve Büyük Okyanuslar arasında yer alan bir kıta ülkesidir. Toplam yüzölçümü 8.698.850 km² ile dünyanın 6. büyük ülkesidir. Başkenti Canberra, en büyük şehri Sidney'dir. 1901'de 6 koloni birleşerek federal yapı kazanmıştır
Ege Denizi'nin kuzeydoğusunda, Türkiye'ye yakın konumda bulunan üçüncü büyük Yunan adası. Başkenti Mytilene olan adanın yüzölçümü 2.154 km². 2019'dan beri Midilli ve Batı Midilli olmak üzere iki belediyeli
Bu video, bir şiir okumasını içermektedir. Şiirde Erzurum'un çeşitli yönleri ve sembollerine atıfta bulunulmaktadır.. Şiir, Erzurum'un kültürel ve doğal özelliklerini anlatmaktadır. Nain Hoca, Kara Fatma, Hatun Bacı gibi yerel karakterler, Çifte Minare, Palet Meydanı gibi mekanlar, Erzurum'un kış mevsimi, yemekleri, gelenekleri ve kültürel mirası gibi unsurlar işlenmektedir. Şiir boyunca "gelirken biraz Erzurum getir" nakaratı tekrarlanarak, şehrin özüne dair bir çağrı yapılmaktadır.
Bu video, 9. sınıf coğrafya ders kitabının sayfa 168'indeki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, bölge sınırlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini anlatmaktadır. Doğal özellikleri, yeryüzü şekilleri, iklim, su durumu, bitki örtüsü gibi doğal özelliklere göre oluşturulan bölgelerin sınırlarının uzun sürede değişmediği, beşeri ve ekonomik özelliklere göre oluşturulan bölgelerin ise kısa sürede değişebildiği açıklanmaktadır. Ayrıca, farklı bölgelerin sınırlarının birbirleriyle örtüşmesi veya farklı olması örnekleri verilmekte ve uygulama sorusu çözülmektedir.
Bu video, 9. sınıf coğrafya dersinin "Küresel Ortam, Bölgeler ve Ülkeler" ünitesini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, bölgelerin tanımı ve sınıflandırılmasıyla başlayıp, doğal özelliklere (yeryüzü şekilleri, iklim tipleri, bitki örtüsü, su özellikleri, toprak özellikleri, doğal afet bölgeleri) ve beşeri özelliklere (nüfus yapısı, yerleşim özellikleri, konut yapı özellikleri, siyasi-askeri özellikler, idari özellikler, planlama özellikleri, kültür ve dini özellikler, ekonomik etkinlikler) göre bölgelerin nasıl oluşturulduğunu detaylı şekilde açıklamaktadır. Son bölümde ise ülke kavramı ve ülkelerin benzer özelliklerine göre nasıl bölgeler oluşturabileceği ele alınmaktadır.
Doğu Afrika'da Kızıldeniz ve Aden Körfezi kıyısında yer alır. Eritre, Etiyopya ve Somali ile sınırı vardır. 1977'de Fransa'dan bağımsızlığını kazanmıştır. Beş bölge, bir şehir ve 11 ilden oluşur
Marmara Bölgesi'nde yer alan il, İstanbul ile birlikte boğazları olan iki ilden biridir. Yüzölçümü 9.817 km² olan ilin 12 ilçesi ve 81 mahallesi bulunmaktadır. İlin en batı noktası Baba Burnu, en doğusu Gökçeada'daki İncirburnu'dur
Bu video, coğrafi özellikler ve haritalar hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, tren yolculuğuyla farklı yerleşim yerlerini ve doğal güzellikleri görme konusuyla başlayıp, haritaların önemine değinmektedir. Haritaların idari ve fiziki olmak üzere iki ana kategoride ayrıldığı, idari haritalarda ülke sınırları ve iller gösterildiği, fiziki haritalarda ise dağlar, ovalar, göller, vadiler ve akarsuların yer aldığı anlatılmaktadır.
Burdur, Akdeniz Bölgesi'nde yer alan bir ildir. İlin yüzölçümü 7.175 km², nüfusu 273.716'dır. İlin %60,6'sı dağlık, %19'u ova, %17,6'sı engebelidir. İl merkezi denizden 963 metre yüksekliktedir
Bu video, doğadaki çeşitli canlıların ve bitkilerin mikroskobik yapılarını ve bunların sağladığı inanılmaz özelliklerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, lotus bitkisinin çamurlu ortamlarda temiz kalması, geko kertenkelesinin yüzeye yapışması, kelebeklerin renklerinin nano yapıdan oluşması, su örümceğinin su üzerinde yürümesi, doğu eşek arısının güneş enerjisini kullanması ve örümcek ağının çelikten daha güçlü olması gibi konuları ele almaktadır. Her bir özellik için nano yapıların nasıl çalıştığı detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir kişinin gerçek balın donması özelliğini gösterdiği kısa bir eğitim içeriğidir.. Videoda, gerçek çiçek balının donması gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, normal sıvı halindeki balın normal kıvamını göstererek başlayıp, ardından aynı balın donmuş halini karşılaştırmaktadır. Donmuş balın taş gibi sert olduğunu, vurulduğunda kovayı kırdığını göstererek, bu durumun şekerleşme değil, gerçek balın donması olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkiye'nin coğrafi konumu ve özellikleri hakkında verdiği eğitim dersidir. Dersin son bölümünde Naz Hoca adlı bir kişi de yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin göreceli konumunu ve bunu etkileyen faktörleri (yer şekilleri, yükselti, karasallık, yer yapısı) detaylı olarak anlatmaktadır. Türkiye'nin üç kıtanın (Asya, Avrupa ve Afrika) birbirine en yakın olduğu konumu, jeolojik yapısı, dağlık ve engebeli arazi yapısı, iç kesimlerdeki düzlükler, maden çeşitliliği gibi doğal özellikleri ile tarihi medeniyetlerin ev sahipliği yapması gibi beşeri özellikleri ele alınmaktadır.. Öğretmen, konuyu örneklerle açıklamakta ve öğrencilerin test sorularını çözebilmeleri için rehberlik etmektedir. Ders boyunca enlem etkisi, yükselti etkisi, karasallık kavramı ve yer yapısı gibi konular farklı bölgelerdeki iklim, bitki örtüsü, toprak ve ekonomik etkinliklerdeki değişimlere neden olduğu örneklerle anlatılmaktadır.
Bu video, "Hızlı Dersler" kanalında yayınlanan AYT Coğrafya Full Tekrar serisinin 14. bölümüdür. Eğitmen, öğrencilere coğrafya konularını anlatmaktadır.. Video, İç Anadolu Bölgesi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Bölgenin özellikleri (ikili dikili arazi oranı, platon, peri bacaları, yağış miktarı, rüzgar erozyonu, tarım ve hayvancılık) anlatılmaktadır. Ayrıca nükleer enerji, orman alt ve üst sınırı, nüfus yoğunluğu, tütün ekimi, Türkiye'deki geçitler ve dış ticaret konuları da ele alınmaktadır. Video, AYT Coğrafya sınavına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermektedir.
Bu video, İğdır ilinin coğrafi özelliklerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Videoda İğdır'ın coğrafi konumu, komşu ülkeleri ve fiziksel özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, İğdır'ın coğrafi konumu ve komşu ülkeleriyle başlayıp, ilin yüzölçümü ve turizm potansiyeli hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından bölgedeki Türk ve Ermeni köyleri arasındaki ilişkiler, doğal sahalar ve bitki örtüsü özellikleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise bölgenin iklim özellikleri, nüfus dağılımı ve yükselti etkileri ele alınmaktadır.
Bu video, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının sayfa 79'daki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Videoda, "Yaşadığınız yerin nüfus miktarını ve nüfusun dağılışında etkili olan doğal ve beşeri özellikleri yazınız" sorusu ele alınmaktadır. Cevap olarak İstanbul örneği üzerinden nüfus miktarı (16 milyon) ve nüfusun dağılışını etkileyen doğal etkenler (iklimsel özellikler, doğa koşulları, yeryüzü şekilleri, yeraltı zenginlikleri) ile beşeri etkenler (sanayileşme, kentleşme, altyapı hizmetleri, sağlık ve eğitim koşullarının farklılığı) açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bölge sınırlarının çiziminde kullanılan kriterleri açıklamaktadır.. Video, bölge sınırlarının çiziminde doğal, beşeri ve ekonomik özelliklerin kullanıldığını anlatarak başlıyor. Konuşmacı, Himalayalar dağlık bölgesi, Akdeniz iklimi bölgesi, Amazon orman bölgesi ve Tayga bölgesi gibi örneklerin doğal özelliklere göre oluşturulduğunu açıklıyor. Son olarak, Avrupa Birliği bölgesinin siyasi özelliklere göre oluşturulduğunu belirterek, bu bölgedeki kriterin diğerlerinden farklı olduğunu vurguluyor.