"Örümcek Abi" kanalından bir araç karşılaştırma videosu olup, sunucu ve Recep, Fatih adlı kamyon sürücülerinin çeşitli tır ve kamyon modellerini dağlık bir yolda test ettiği bir içeriktir.. Videoda Volvo, Renault Premium (kırkayak), Manı, Ford Cargo, Scania ve BMC gibi güçlü tır ve kamyon modelleri dağlık bir yolda tırmanma performansı karşılaştırılmaktadır. İlk bölümde tırların genellikle kamyonlardan daha başarılı olduğu gösterilirken, ikinci bölümde Recep'in kamyonu sıkışır ve tüm kamyonlar diskalifiye edilir.. Yarışın sonunda tüm kamyonlar dağ tırmanmada başarılı olur ve turların tamamı başarılı bir şekilde tamamlanır. Özellikle Volvo, Manı ve Scania'nın üçünün de başarılı bir şekilde tırmanma yaptığı, ancak Renault Premium ve Ford Cargo'nun diskalifiye olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Türkiye'nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC'nin kuruluşundan günümüze kadar olan tarihi gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, 1964 yılında kurulan ve 1966'da üretime geçen BMC'nin tarihini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk olarak Leyland, Morris ve Austin markalı kamyonlarla tanınan şirketin, 1989'da Çukurova Holding tarafından satın alınmasıyla güçlenmesi, Fatih serisi kamyonlarının geliştirilmesi, 1996'da Pininfarina ile işbirliği sonucu Profesyonel serisinin piyasaya sürülmesi ve 2009'da Tuğra serisinin geliştirilmesi gibi önemli dönüm noktaları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca BMC'nin askeri araç üretimi ve şehir içi otobüs konusundaki çalışmaları da videoda yer almaktadır.
BMC is a small computer found on server motherboards. Usually an Arm-based SoC with built-in graphics and control logic. Often includes DRAM, flash storage, and various I/O components
Bu videoda bir çift, 2007 model BMC marka araçlarını tanıtmaktadır. Konuşmacı, aracın teknik özelliklerini ve kullanım deneyimlerini paylaşırken, Çağla ise aracın iç ölçülerini göstermektedir.. Video, aracın teknik özellikleri (ABS, klimasız, Nissan motor, 5 ileri tek teker) hakkında bilgilerle başlıyor. Ardından aracın iç mekanı, konsol, motor bölümü ve gürültü seviyesi inceleniyor. Konuşmacı, otobüs olarak kullanılan aracın hususi minibüse dönüştürülmesinin nedenlerini (vergi ve sigorta avantajları, ehliyet sorunları) açıklıyor. Son bölümde ise aracın iç ölçüleri (yükseklik, genişlik, bagaj alanı) detaylı olarak gösteriliyor ve banyo yapma planları paylaşılıyor.
Magirus sadece büyük şehirlerde, özellikle İstanbul'da yaygın. Bursa'da Peugeot-Karsan J9'lar çoğunlukta. İzmir'de Magirus sayısı azalmaya başladı
Bu video, Türk Savunma Sanayi bünyesinde geliştirilen yerli motor çözümlerini anlatan bir haber formatındadır.. Video, taktik tekerlekli zırhlı araçlar için geliştirilen sıralı tip 400 beygir 8,40 litre motorun seri üretim aşamasına geldiğini anlatmaktadır. BMC tarafından üretilen çok amaçlı zırhlı araç Vuran'da test edilen aracın yaklaşık 30-40 bin kilometre testinin tamamlandığı ve seri üretime bir ay içinde başlanacağı belirtilmektedir. Ayrıca, projede görev alan alt yüklenicilerin malzeme üretimlerinin tamamlandığı ve Aralık ayı içinde montaj ve test çalışmaları gerçekleştirileceği, motorların 2023 başından itibaren Vuran araçlarına entegre edileceği bilgisi paylaşılmaktadır.
Şehirlerarası otobüsler modern yaşamın vazgeçilmez ulaşım araçlarıdır. Ekonomik ve konforlu yolculuk imkanı sunarlar. Teknolojik özelliklerle donatılmış güvenli seyahat araçlarıdır. Turizmi destekleyen önemli bir ulaşım aracıdır
BMC, 1952'de İngiltere'de, 1964'te Türkiye'de kuruldu. Özakat ailesi tarafından İzmir'de kuruldu. İlk yıllarda traktör ve kamyonetler üretti. Yerlilik oranı %10'dan %30'a çıkarıldı
Bu videoda bir kişi, Türk sermayesinin ürünü olan BMC'nin profesyonel araçını tanıtmaktadır.. Video, yenilenmiş BMC profesyonel aracın özelliklerini göstermektedir. Araç, kabin yüksek tavanlı, çift yataklı ve tamamen yenilenmiştir. Ayrıca kolay ses yalıtımı sağladığı, müddet sistemi yenilendiği, fren sezonu askılıya çevrildiği, direksiyon ve servo gibi detaylar da paylaşılmaktadır.
Alfa Romeo Alfasud, 900.000 adet üretilen naif tasarımlı hatchback modeliydi. AMC Matador, 1973'te üretimi sona eren orta ölçekli aile otomobiliydi
Turkey's first local main battle tank based on South Korean K2 Black Panther. Project started in 1992 after Turkey sought European tanks after US refusal. Development led by BMC with Hyundai Rotem as technology transfer partner. Total cost of $13.75 million as of today
Bu video, BMC firmasının ürettiği Fatih serisi kamyonları tanıtan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, özellikle Fatih 270 ve 280 modellerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, 1986 yılında üretimine başlanan Fatih serisi kamyonların tarihçesini, teknik özelliklerini ve kullanım alanlarını ele almaktadır. İlk olarak Fatih 270 modeli (Dinozor kamyon olarak da bilinen) tanıtılmakta, ardından 280 serisi kamyonun özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca, bu kamyonların hafriyat sektöründe, uzun yolda ve askeri amaçlarla nasıl kullanıldığı, rakipleriyle karşılaştırması ve BMC'nin Dakar Rallisine katılan ilk Türk kamyonu olarak tarihe geçtiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, İscioğlu Otomotiv'in tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, BMC ve Ford Cargo araçlarının orijinal yedek parçalarını sunan İscioğlu Otomotiv'in hizmetlerini tanıtmaktadır. Ayrıca özel bakım servisi ve autoelektrik hizmetleri de sunulmaktadır. Video sonunda şirketin iletişim bilgileri (yol yardım telefonu, adres) paylaşılmaktadır.
Bu video, Türkiye'nin hafif ticari araç tarihinde önemli bir yere sahip olan BMC markasının Levent kamyonet ve minibüs serisinin tarihini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, 1967'de üretilen BMC TM-25 modelinden başlayarak 1980'lerde İngiliz Leyland ortaklığıyla geliştirilen TM-30 modeline geçişini, 1992'deki Mercedes-Benz MB100 tasarımına benzer yeni karoserini ve 2009'da Mega Star'a yerini bırakana kadar olan 30 yıllık üretim sürecini kronolojik olarak anlatmaktadır. Levent'in farklı versiyonları (panelvan, çift kabin kamyonet, minibüs), motor özellikleri ve Türkiye'nin farklı bölgelerindeki kullanım alanları detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, Dakar Ralli'nin tarihini ve Türk yarışmacılarının bu zorlu yarışa katılmalarını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Tieri Sabi'nin 1979'da kurduğu Dakar Ralli'nin hikayesi ve 1992 yılında Türk yarışmacıların (Renç Koçi, Mustafa Gökay ve Ahmet Utlu) bu yarışa katılmaları ele alınmaktadır.. Video, Dakar Ralli'nin tarihini, yarışın gelişimini ve Türk yarışmacıların BMC fabrikasından destek alarak hazırladıkları özel kamyonla yarışa katılmalarını anlatmaktadır. Ayrıca, BMC ekibinin Cape Town'daki yarış deneyimi, BMC'nin altı eksi yedi araca yardım etmesi nedeniyle diskalifiye edilmesi ve Mustafa Gökay'ın vefatından sonra "İçimde bir ukte kaldı, halen de var. Şimdi elim ayağım tutuyor. İmkanım olsa yine giderim." sözleriyle sonlanmaktadır.. Videoda ayrıca BMC'nin Afrika'da yüksek satış rakamlarına ulaşmasıyla gönüllerine su serpildiği ve Türk yarışmacıların Kongo'da diskalifiye olmaları gibi önemli olaylar da anlatılmaktadır.
Bu video, BMC firmasında çekilen bir tanıtım filmidir. Videoda program direktörü Sayın Yılca Barış Bey ile birlikte Türk motoru ve Altay tankı hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Türkiye'nin milli imkanlarla tasarladığı, geliştirdiği ve üretilen Altay tankının motorunu konu almaktadır. BMC tarafından üretilen dört farklı motor (Utku Tuna, Batu, Azra ve Utku Tuna 400 beygir) tanıtılmakta, özellikle Altay tankı için özel olarak tasarlanmış 1500 beygir gücündeki "Batu Güç Grubu" detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu motor, tankın transmisyonu, güç ünitesi ve soğutma ünitesi olmak üzere tamamen yerli ve milli bir yapı olarak sunulmaktadır.
Bu video, Türkiye'nin otomotiv sektöründeki önemli bir isim olan BMC ve efsane ralli pilotu Ranch Koçubey'in Dakar Ralli macerasını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Ranch Koçubey, gazeteci Ahmet Utlu, tekniker Mustafa Gökay ve BMC'nin Mehmet Emin Kara gibi önemli isimler yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin otomotiv ve otomobil sporlarındaki zorlukları anlatarak başlıyor ve ardından BMC'nin yerli malı olan kamyonla Dakar Ralli'ne katılması hikayesini paylaşıyor. Yarışa katılan ekip, 13.000 kilometrelik zorlu yolu kat etmeye çalışırken, Libya'da radyatör sorunları nedeniyle yarışa veda etmek zorunda kalıyor. Video, BMC'nin bu organizasyondan sonra Afrika pazarına satış yaparak kazanç elde ettiğini ve yeni sahiplerinin de BMC'yi benzer organizasyonlara sokmasını dilediğini belirterek sona eriyor.
Bu video, Burhan ve bir arkadaşı tarafından gerçekleştirilen BMW araç üzerinde fren disk değişimi sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, BMW E91 model aracın ön ve arka fren disklerinin değiştirilmesi adım adım gösterilmektedir. Delikli fren disklerinin soğutma performansı ve yağmurlu sürüşlerdeki avantajları anlatılırken, disklerin temizlenmesi ve yağlanması gibi hazırlık aşamaları da gösterilmektedir. Ayrıca, E91 model için disk bulmanın zorluğu ve vagon versiyonunun E90'dan farklı diskleri gerektirdiği belirtilmektedir.
Bu video, Barış ve Süleyman adlı iki arkadaşın 200 bin TL'ye satın aldığı BMC ve Vegastar marka çift teker altı vites 2.8 turbo motorlu çekiciyi tanıttıkları ve bu araçla gerçekleştirdikleri kurtarma operasyonunu gösteren bir içerik. Videoda ayrıca günlük 5 TL maaşla çalışan bir şoför de yer alıyor.. Videoda önce çekici tanıtılıyor, ardından yakıt alınıyor ve yolda kalmış bir Mazda minibüs kurtarılıyor. Kurtarma operasyonu sırasında araç yükleniyor ve şoförle birlikte yol alınıyor. Son olarak çekici yıkanıyor ve müşteriye teslim ediliyor. Video, çekici satın alma, kurtarma operasyonu ve temizlik sürecini adım adım gösteriyor.