Coğrafya beşeri ve doğal sistemleri inceler. İnsan doğayla etkileşim halinde yaşamıştır. İklim ve yer şekilleri nüfus ve yerleşmeyi etkiler. İnsanlar doğayla uyumlu ve uyumsuz faaliyetler yapar
Şiddetli rüzgarlar, tsunamiler, depremler ve volkanik olaylar doğal afetlere örnektir. Aşırı yağışlar sel ve taşkınlara, kuraklık ise uzun süreli etkilere neden olur. İnsanlar doğal ortamlardan etkilenerek yaşamlarını şekillendirir. Manş Tüneli, dünyanın en uzun su altı tünelidir
Bu video, "Dokuz. Sınıf Coğrafya Okulu" YouTube kanalında Yunus Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 9. sınıf öğrencilerine coğrafya dersinin ikinci bölümünü anlatmaktadır.. Videoda coğrafyanın beşeri coğrafya ve fiziki coğrafya olarak ikiye ayrıldığı, fiziki coğrafyanın alt dalları (jeomorfoloji, klimatoloji, hidrografya, biyocoğrafya, toprak coğrafyası, jeoloji, jeofizik, kimya, pedrografi, hidroloji, potamoloji, limnoloji, hidrojeoloji, oseonografya, kartografya) ve beşeri coğrafyanın alt dalları (nüfus coğrafyası, yerleşim coğrafyası, ekonomi coğrafyası, siyasi coğrafya, kültürel coğrafya) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin sınavlarda sıkça karıştırabileceği kavramlar için hafıza teknikleri ve kodlamalar sunmakta, konu anlatımı sonrası test çözümleri, ünite genel tekrarları ve yazılıya hazırlık videoları şeklinde bir eğitim planı ile devam etmektedir. Video, Karadeniz bölgesi'ndeki sıradağlar, dağlar ve yer şekilleri (jeomorfoloji) konusu üzerinden ÖSYM çıkmış bir soru çözümüyle sonlanmaktadır.
Bu video, Bayram Eral tarafından sunulan beşeri ve ekonomik coğrafya dersi formatında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilere hitap ederek Türkiye'nin nüfus verileri ve coğrafi bölgeleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Türkiye'nin nüfus tanımı ve tarihçesiyle başlayıp, 2024 yılı verilerine göre nüfus bilgilerini paylaşmaktadır. Ardından Türkiye'nin nüfus politikalarının zaman içindeki değişimleri kronolojik olarak incelenmekte ve son bölümde Türkiye'nin tüm coğrafi bölgeleri (Marmara, İç Anadolu, Ege, Akdeniz, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu) detaylı şekilde tanıtılmaktadır.. Her bölge için önemli şehirler, nüfus dağılımı, ekonomik faaliyetler, doğal kaynaklar, iklim özellikleri ve coğrafi yapılar hakkında bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, bir sonraki videoda nüfus ve ekonomi konularının işleneceğini belirterek videoyu sonlandırmaktadır.
Coğrafya, yeryüzündeki fiziki ve beşerî olayları inceleyen bilimdir. Doğal unsurlar insan eli değmemiş, beşeri unsurlar insan yapımı unsurlardır. Doğa dört temel ortamdan oluşur: litosfer, atmosfer, hidrosfer ve biyosfer
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere coğrafya dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencinin fasikülüne bakarak konuları açıklamakta ve öğrencinin sorularını yanıtlamaktadır.. Videoda coğrafyanın tanımı, temel kavramları ve bölümleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Coğrafyanın fiziki ve beşeri coğrafya olarak iki ana bölüme ayrıldığı, her bir alt dalın ne anlama geldiği ve hangi konuları ele aldığı açıklanmaktadır. Ayrıca coğrafyanın temel prensipleri (neden-sonuç bağlantısı, dağılış ilkesi, ilgi ve bağlılık ilkesi) ve dört temel unsuru (litosfer, atmosfer, hidrosfer, biyosfer) hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını ve bunların nasıl çözüleceğini içermekte, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için örnek sorular çözülmektedir. Öğretmen, peri bacalarının oluşumu gibi günlük hayattan örneklerle konuları somutlaştırmakta ve öğrencilerin soru bankasından soru çözmeleri tavsiyesiyle videoyu sonlandırmaktadır.
Coğrafya, karasal yüzey ve insan-yer ilişkilerini inceleyen bilim dalıdır. Yunanca "yer" ve "yazmak" sözcüklerinden türemiştir. Eratosthenes (MÖ 276-194) coğrafya terimini ilk kullanan kişidir
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 6. sınıf öğrencileri için Türkiye'nin beşeri coğrafya özellikleri konusunu anlatmaktadır.. Video, beşeri coğrafyanın tanımıyla başlayıp Türkiye'nin nüfus dağılışını incelemektedir. Ardından ekonomik faaliyetler (tarım, sanayi, turizm, ulaşım), yeraltı kaynakları (madenler), yer üstü su kaynakları ve barajlar hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Türkiye'nin her bölgesindeki ekonomik faaliyetler, maden çeşitliliği ve su kaynaklarının önemi haritalar ve tablolarla desteklenerek anlatılmaktadır. Video, su kaynaklarının korunması konusunda bir uyarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine coğrafya dersi için 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Video, coğrafya biliminin temel kavramlarını ve alt dallarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde coğrafyanın fiziki ve beşeri olmak üzere iki ana kola ayrıldığı, her birinin alt dalları detaylı olarak açıklanırken, ikinci bölümde Türkiye'nin saat dilimleri, dünyanın hareketleri ve haritalarda ölçek gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca doğayı oluşturan dört temel unsur (atmosfer, litosfer, biyosfer ve hidrosfer), coğrafya bilimiyle uğraşan önemli bilim insanları (Piri Reis, Biruni, Evliya Çelebi, Van Humbled, Strabon) ve Türkiye'nin coğrafi konumu hakkında bilgiler verilmektedir. İçerik, boşluk doldurma ve eşleştirme soruları üzerinden konuları pekiştirmektedir.
Doğal ortam, canlıların yaşamını etkileyen temel unsurlardır. Doğa olayları, doğal ortamda meydana gelen geçici veya sürekli değişimlerdir. Yer şekilleri tarım, ulaşım ve sanayi gibi faaliyetleri sınırlar. İnsanlar doğayı olumsuz etkilerinden korunmak için değişiklikler yapar
Atmosfer, Dünya'yı saran gaz küredir ve yaşamı temelden etkiler. Litosfer, Dünya'nın dış kısmını kaplayan katılaşmış kayaçlardan oluşur. Hidrosfer, litosferin çukur sahalarını dolduran sulardır. Biyosfer, canlıların yaşadığı atmosfer, litosfer ve hidrosferin birleşimidir