Bu video, iki kişinin doğal birormanada kamp yaparak geçirdikleri bir günün vlog formatında kaydıdır. Karakterler, çadırda kamp yaparak dışarıda geçirdikleri zamanı paylaşmaktadırlar.. Videoda, karakterler önce doğal ortamda domuz izlerini ve bitki türlerini inceleyerek başlıyorlar. Ardından yağmurlu hava koşullarında çadırda kamp yaparak yemek hazırlıyorlar. Soba kullanarak ısıtma yaparak, kısıkta yemek pişiriyorlar ve tepsi kebabı tarifi sunuyorlar. Video, kampın sonunda çadırı temizleme ve günlük deneyimlerin değerlendirilmesiyle devam ediyor.
Bu video, "Meraklı Gezegen" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, doğal ortamda sapan yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda kiraz ağacından kesilen dal, serum ipi ve zımpara kullanılarak sapan yapımı anlatılmaktadır. Sunucu önce malzemeleri tanıtıp, ardından zımpara işlemi, meşinden geçirme, pul koyma ve düğüm atma gibi aşamaları detaylı şekilde göstermektedir. Son olarak, yapılan sapanın test edilmesi ve doğru kullanım şekli gösterilmektedir. Video, farklı yaş gruplarına göre sapanın nasıl ayarlanabileceği hakkında da bilgi vermektedir.
Coğrafya fiziki ve beşerî olmak üzere ikiye ayrılır. Fiziki coğrafya doğal ortamları, beşerî coğrafya insan-çevre ilişkilerini inceler. İnsan-doğa etkileşimi sürekli bir etkileşim halindedir
Bu video, hayatta kalma uzmanı Rene Murat ve eski ordu askeri Luciano Tigre'nin Kolombiya'nın Şoko bölgesinde hayatta kalma mücadelesini konu alan bir belgesel formatındadır. İki uzman, Brezilya'daki hayatta kalma yarışmasında 21 gün geçirmiş ve şimdi Kolombiya'nın en yağışlı bölgelerinden birinde medeniyete dönmeye çalışmaktadır.. Videoda, iki arkadaşın ormanda hayatta kalma teknikleri gösterilmektedir. Önce gözlemcilerin geride bıraktığı nesneleri kullanarak medeniyete ulaşmak için bir yol bulmaya çalışırlar, ardından sahil üzerinde barınak inşa ederler ve son olarak ormandan plaj'a doğru ilerlerler. Yolculuk boyunca yengeçler, jaguar gibi tehlikelerle karşılaşırlar ve farklı biyomlarla tanışırlar.. Videoda ayrıca Hindistan cevizi bulma, iguana avlama, taştan balta yapma, ateş yakma, sırt çantası yapma ve tuzak kurma gibi hayatta kalma becerileri gösterilmektedir. İki arkadaş, zorlu arazi koşullarını aşmak için bushcraft tekniklerini uygulayarak izleyicilere doğal ortamda nasıl hayatta kalınabileceğini anlatmaktadır.
Bu videoda bir kişi, kendi doğal ortamına bırakılan bir kedi gözlü yavru yılan hakkında bilgi veriyor.. Video, yavru yılanların yetişkinlerinin özelliklerini taşıdığı konusunda bilgi veriyor. Zehirsiz yılanların yavruları da zehirsiz, zehirli yılanların yavruları da zehirli olmakta. Özellikle Türkiye'deki en zehirli yılan olan engerek türünün yavrularının, deneyimsizliğinden dolayı yetişkinlerine göre daha tehlikeli olabileceği vurgulanıyor. Video boyunca yılanın doğal ortamına bırakılması ve onunla ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılıyor.
Tripadvisor'da 42 spa merkezi 1-30 arası puanlanmış. Çoğu merkez 5 üzerinden 5 puan almış. Bazı tesisler 1-2 puan almış
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin 3. ünitesi olan "Çevremizi Tanıyalım" konusundaki ders kitabındaki etkinlikleri ve soru çözümlerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, ders kitabındaki sayfa 79'dan başlayarak 89'a kadar olan etkinlikleri adım adım çözmektedir. İçerikte beşeri unsurlar, doğal ortam üzerindeki insan etkileri, ekonomik faaliyetlerin nüfus üzerindeki etkileri, doğal afetlerin önlenmesi, çevre sorunları ve deprem riski gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, her bir soruyu detaylı şekilde açıklamakta ve öğrencilerin kendi yaşadıkları bölgelere göre cevap vermelerini teşvik etmektedir.
Bu video, "Paraf Z Takımı" tarafından sunulan "Okula Destek Kampı" serisinin bir parçası olup, Yusuf Hoca tarafından coğrafya biliminin temel kavramları anlatılmaktadır.. Video, coğrafya biliminin konusu ve bölümleri konusunu iki ana bölüme ayırarak ele almaktadır. İlk bölümde coğrafyanın tanımı, doğal ortam (atmosfer, litosfer, hidrosfer, kriosfer ve biyosfer) ve beşeri ortam kavramları açıklanırken, ikinci bölümde coğrafi ortamın tanımı, doğanın insan faaliyetlerine etkisi ve insanın doğayı nasıl etkilediği üç aşamada anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca coğrafyanın isim babası olarak Eros Tenes'in coğrafya kelimesini ilk kullandığı bilgisi verilmekte ve coğrafyanın beş temel ortamı detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste coğrafyanın bölümlerinin anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Coğrafya, yeryüzündeki fiziki ve beşerî olayları inceleyen bilimdir. Doğal unsurlar insan eli değmemiş, beşeri unsurlar insan yapımı unsurlardır. Doğa dört temel ortamdan oluşur: litosfer, atmosfer, hidrosfer ve biyosfer
Nitel araştırma, algıları ve olayları doğal ortamda inceleyen bütüncül bir süreçtir. İnsan ve toplum davranışlarını anlamaya yöneliktir. Genelleme yerine derinlemesine bilgi sağlamayı amaçlar
Bu video, bir kişinin aslanları eşleştirme denemesini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda kraliçe, boz, Polat ve Yaman adlı aslanlar yer almaktadır.. Videoda, kraliçenin hangi aslanla eşleşmesi gerektiği konusunda deneme yapılmaktadır. Önce boz ile eşleştirme denenir ancak boz oralı olmaz. Ardından Polat ve Yaman ile eşleştirme denenir. Videoda aslanların davranışları, kıskançlıkları ve eşleşme denemeleri detaylı olarak gösterilmektedir. Konuşmacı, hayvanların doğasına uygun şekilde eşleştirme yapmayı tercih ettiğini ve büyük kavga durumunda onları durduracağını belirtmektedir.
Kartal Vadisi Dağ Evleri'nde mutfak ve 24 saat sıcak su hizmeti sunuluyor. Koru Kamp Alanı kalabalık ve hareketli kamp deneyimi sağlıyor. Yongalık Kamping dere kenarında doğal ortamda hizmet veriyor
Ephemerality describes things existing only briefly, from digital media to streams. Ephemeral streams exist only after precipitation, with low hydrological connectivity. Ephemeral wetlands and ecosystems are common globally, especially in northeastern US. Ephemeral habitats support amphibians during dry seasons and breeding
Bu videoda bir kişi, bulduğu ebabil kuşunu nasıl bakmakta olduğunu anlatıyor. Kuşun bir ayağının üzerinde dik duramadığı ve havada uçarken uyuduğu gibi özellikleri hakkında bilgi veriyor.. Video, kuşun beslenmesi, su verilmesi ve bakımı hakkında pratik bilgiler içeriyor. Konuşmacı, kuşun doğal ortamına alışması için yetkililere verilmesi gerektiğini düşünüyor ve evde büyütmenin yerine bu kararın daha doğru olduğunu belirtiyor. Ayrıca ebabil kuşlarının evrimsel olarak ayaklarının gelişmemiş, kanatlarının gelişmiş olduğu ve bu nedenle yere indikten sonra havalanamadıkları teorik bilgileri de paylaşıyor.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine coğrafya dersinin ilk ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, görsel hafıza teknikleri ve materyaller kullanarak konuları daha etkili bir şekilde aktarmaktadır.. Video, coğrafya biliminin tanımı ile başlayıp doğal ortam, doğal unsur, beşeri faaliyet, beşeri ortam ve coğrafi ortam kavramlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca doğal ve beşeri ortamlar arasındaki ilişki, iklim bölgelerine göre insanların yaşam faaliyetlerindeki değişiklikler ve doğanın insan üzerindeki etkisi ele alınmaktadır.. Öğretmen, litosfer, atmosfer, hidrosfer ve buz küre gibi doğal ortamları, beşeri ortamı ve beşeri coğrafi ortamı tanımlamakta, tarım, sanayi ve turizm gibi beşeri faaliyetleri günlük hayattan örneklerle (Rize'deki yağış, farklı iklimlerdeki konut tipleri gibi) göstermektedir. Video, konunun tekrarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Rıza Akın Kayar tarafından sunulan 9. sınıf coğrafya dersi yazılı hazırlık dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuları açıklamaktadır.. Video, coğrafya biliminin temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte doğal ortamın insan yaşamına etkisi, coğrafyanın ilkeleri, coğrafi kavramlar (neden-sonuç ilişkisi, karşılaştırma, dağılım), meridyenler, dünya üzerindeki özel enlemler, dünyanın hareketleri ve bunların sebepleri gibi konular örnek sorular üzerinden anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca coğrafya biliminin tarihi, önemli coğrafya bilim insanlarının eserleri ve katkıları, coğrafya biliminin yardımcı dalları (oseonografya, patomoloji, limnoloji) gibi konular da işlenmektedir. Öğretmen, öğrencilerin sınavda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstererek doğru-yanlış sorularını çözmektedir.
Bu video, çeşitli hayvan türlerinin doğal ve evcil ortamlardaki sinirli ve saldırgan davranışlarını gösteren bir belgesel formatındadır.. Video, gergedanlar, filler, ayılar, aslanlar, atlar, yaklar, boğalar, develer, geyikler, goriller, kangurular, koçlar, keçiler, köpekler, foklar ve timsahlar gibi farklı hayvan türlerinin tehdit altında hissettiklerinde sergiledikleri sinirli davranışları göstermektedir. Her hayvan türü için farklı örnekler sunulmakta ve hayvanların duygusal tepkileri detaylı şekilde yansıtılmaktadır.. Videoda ayrıca köpeklerin gece yarısı bir arabaya zarar vermesi, fokun kıyıdan karaya çıkarak arabalara zarar vermesi ve timsahın bir araba tarafından rahatsız edildiğinde gösterdiği tepki gibi farklı hayvan davranışları da gösterilmektedir.