Beethoven tarafından 1804-1808 yıllarında bestelenmiştir. İlk kez 22 Aralık 1808'de Viyana'da büyük bir konserle icra edilmiştir. E.T.A. Hoffmann eseri "zamanının en önemli çalışması" olarak tanımlamıştır
1789'da bestelenen sonat, 1799'da yayımlanmıştır. Besteci eseri arkadaşı Karl Alois'ya adamıştır. Yayımcı, eserin trajik sonaritesinden etkilenerek ismini vermiştir
Bonn, Ren Nehri'nin her iki yakasında 141,2 km²'lik alanda yer alır. Kentin nüfusu 300.000'i aşmakta ve 2025'te 345.000 olması beklenmektedir. Nüfusun %45'i Katolik, %25'i Protestan, %6'sı İslam dinine mensuptur
Bu video, birkaç kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında bilim ve eğitim konularında görüşlerini paylaşan kişiler bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu, Türkiye'nin bilim konusundaki durumu ve bilim adamlarının zamanında başbakanların kim olduğu sorusudur. Konuşmacılar Darwin, Newton, Einstein gibi bilim adamlarının zamanında başbakanların kim olduğunu hatırlayamadıklarını belirtirken, bilim ve sanatın insanı "tanrı katına yükselttiği" konusunda Beethoven'un bir kızına yazdığı mektuptan bahsedilir. Video, bir çocuğun bilim adamı olmasının önemini vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir konuşmacının ses, hayat ve engelli bireylerin deneyimleri hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Video, "biz seçmedik, biz seçildik" ifadesiyle başlayıp, insanların dünyayı eksik tanıdığını ve seslerin eksik olduğunu anlatmaktadır. Beethoven örneği üzerinden işitme duygusunu kaybeden ancak müziğe sevgisini kaybetmeyen bir sanatçının hikayesi paylaşılır. Konuşmacı, hayatın acılarına katlanma cesaretinin insan hasletlerinin en başında olduğunu ve pes etmemenin önemini vurgulamaktadır. Video, "hiçbir zaman da olmayacaktır" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, müzik kulağı ve ritim duygusu hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilere müzik kulağı ve ritim duygusu konusunda temel bilgiler sunmaktadır.. Video, canlıların duyabildiği frekans aralıklarını açıklayarak başlıyor ve ardından sesleri ayırt etmenin önemi anlatılıyor. Beethoven'ın işitme kaybı yaşadığı halde dokuz senfoniyi besteleme hikayesi paylaşılıyor. Daha sonra seslerin bas, tiz ve orta olarak sınıflandırılması ve bunların örnekleri veriliyor. Son bölümde ise ritim duygusunun müzik kulağı için önemi vurgulanıyor ve ritim tutabilen ile tutamayan kişiler arasındaki farklar gösteriliyor.
Liste 1730-1820 yılları arasındaki Klasik müzik dönemi bestecilerini sınıflandırır. Besteciler önce ülkelere, sonra doğum yıllarına göre sıralanmıştır
Bu video, bir okul ortamında geçen bir komedi sketçidir. Karakterler arasında Mert, Ayşe, bir öğretmen ve diğer öğrenciler bulunmaktadır. Öğretmen, müzik dersi verirken öğrencilerle etkileşim halindedir.. Video, öğrencilerin ders sırasında dedikodu yapması ve birbirleriyle alay etmesiyle başlar. Ardından öğretmen, Beethoven hakkında bilgi verir ve müzik aletleri hakkında sorular sormaya başlar. Öğrenciler arasında tuba gibi müzik aletleri hakkında bilgi paylaşımı yapılırken, öğretmen Beethoven'ın "Für Elise" adlı eserini çalmasını ister. Video, öğretmenin öğrencilere müzik aletleri hakkında sorular sorması ve öğrencilerin bu sorulara cevap vermesiyle devam eder.
Bu video, bir gitar dersi formatında olup, eğitmen tarafından sunulmaktadır. Eğitmen, izleyicilere gitar çalmayı öğretmektedir.. Derste, birinci ve ikinci tellerde öğretilen notalarla Beethoven'ın "Neşe'ye Şarkı" adlı eserinin çalınması gösterilmektedir. Bu eser, Beethoven'ın dokuzuncu senfonisinin son bölümünün küçük bir pasajıdır. Eğitmen, eserin 90 metronom hızında çalınacağını belirterek, önce eseri çalar, ardından notaların vuruş sürelerini sayarak tekrar çalar. Ayrıca, akortun nasıl yapıldığı ile ilgili beşinci ders videosuna atıfta bulunarak, akortun doğru yapılması için izleyicilere tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, müzik eğitmeni Yılmaz Karaman ile Yıldız Teknik Üniversitesi Türk Müziği Bölümü'ne girmiş bir öğrencisi arasında geçen röportaj formatındadır.. Videoda konservatuvara hazırlık süreci, sınavın aşamaları ve öğrencilere yönelik pratik tavsiyeler ele alınmaktadır. Konuşmacılar, doğru bölüme karar vermenin önemini vurgularken, solfej yapma, piyano seslerine aşina olma, Chopin ve Beethoven gibi bestecilerin eserlerini dinleme ve melodik hafıza egzersizleri gibi hazırlık sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları paylaşmaktadır.. Ayrıca pandemi dönemindeki online eğitim sürecinin verimli olduğu belirtilirken, başarısızlığın her zaman yetenek eksikliği anlamına gelmediği ve hazırlık sürecinin sabır gerektirdiği vurgulanmaktadır. Müzik eğitimi sırasında mutluluk ve keyif almanın önemi de videoda vurgulanan diğer önemli noktalardan biridir.
Bonn, Ren nehirlerinin kıyısında yer alan tarihi bir Alman şehridir. Şehir, Beethoven'in doğum yeri ve üniversite merkeziyle ünlüdür. BeethovenFest Bonn eylül ortasından ekim ortasına kadar düzenlenir
17 Aralık 1770'te Bonn'da doğdu, yedi çocuktan ikincisiydi. 5 yaşından itibaren yoğun müzik dersleri almaya başladı. 1778'de yedi yaşında ilk halka açık konserini verdi. 1783'te ilk bestesini yayınladı ve Neefe'nin asistanı oldu
Bu video, Beethoven adlı bir köpeğin hikayesini anlatan bir film veya dizi sahnesidir. Videoda Beethoven ve onun beş köpekten oluşan ailesi yer almaktadır.. Videoda Beethoven'in mutlu bir aile sahibi olduğu anlatılırken, köpeklerin hayvan dükkanına satılarak para kazanılabilmesi önerisi de dile getirilir. Video, "Beethoven Cuma Akşamı Samanyolu'nda" ifadesiyle sona erer, muhtemelen bir film veya dizinin tanıtımını içerir.
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi'nin Albert Longchol sahnesinde düzenlenen Beethoven 250 doğum yılı kutlamaları kapsamında düzenlenen klasik müzik konserlerini tanıtmaktadır.. Videoda, 18 Aralık'ta gerçekleşen "Vizyoner Beethoven" konserinin detayları paylaşılmaktadır. Konserde kemanda Alan Javit, biyolonsel'de Gökhan Bağcı ve piyanoda Başarcan Kıvrak sahne almıştır. Repertuarda Beethoven'ın ilk piyanolu üçlülerinden Dominör Piyanolu Üçlü Op. 1 ile Beş Numaralı Re Majör Viyolonsel Sonatı yer almıştır. Dizinin bir sonraki konseri 19 Şubat'ta "Doğaçlama Ustası Beethoven" olarak gerçekleşecektir.
Bu video, Mehmet Yılmaz'ın Oksijen Gazetesinden alınan bir yazısını okuyan bir içeriktir. Yazar, libido kavramı ve erken ölüm arasındaki ilişkiyi ele almaktadır.. Video, Japonya'da yapılan bir araştırmaya dayanarak düşük libidonun erkeklerde erken ölüm riskini artırdığını anlatmaktadır. Ardından Beethoven'ın yaşamı üzerinden libido ve aşk ilişkisi incelenmektedir. Beethoven'ın konuşma defterleri ve mektuplarından yola çıkılarak, onun seri aşık olduğu ancak fiziksel ilişkiye girmediği, bu durumun onun ölümüne etkisi olabileceği tartışılmaktadır. Video, cinsel tutkunun yaşam için önemi ve libidonun erken ölümdeki rolü üzerine düşüncelerle sonlanmaktadır.
Bu video, çocuklara yönelik eğitici bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, engelli insanların başarı hikayelerini anlatarak izleyicilere bilgi vermektedir.. Video, engelli insanların nasıl başarılı olabildiklerini örneklerle açıklamaktadır. Beethoven, Aşık Veysel, Frida Kahlo ve Helen Keller gibi engelli ama başarılı kişilerin hikayeleri anlatılmaktadır. Ardından engelli kavramının tanımı yapılarak, engelli insanların toplumda nasıl değerlendirilmesi gerektiği ve onlara nasıl yardım edilebileceği konusunda tavsiyeler sunulmaktadır. Video, engelli insanların birlikte engelleri aşarak mutlu yaşayabilecekleri mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Medyascope tarafından Bilim Akademisi sponsorluğunda gerçekleştirilen bir röportaj ve müzik dersi formatındadır. İlk bölümde Bilim Akademisi onursal üyesi ve Yeditepe Üniversitesi'nden Avedis Hacimli Hoca ile röportaj yapılmakta, ikinci bölümde ise bir eğitmen slaytlar kullanarak müzik dersi sunmaktadır.. Videoda müzik ve fizik arasındaki ilişki ele alınmakta, titreşim ve dalga hareketleri üzerinden müzikin fiziksel temelleri açıklanmaktadır. İlk bölümde farklı müzik aletlerinin ses üretim mekanizmaları incelenirken, ikinci bölümde Beethoven'un dokuzuncu senfonisi melodisi üzerinden farklı enstrümanların aynı melodiye nasıl etkilediği gösterilmektedir.. Videoda ayrıca frekans, dalga uzunluğu gibi fiziksel kavramlar müzikteki uygulamalarıyla birlikte anlatılmakta, Türk müziğinin tonalite sistemi ve Batı müziğinden farkları ele alınmaktadır. Mozart'ın "Yalnız Minör Marşı" ve Türk marşının örnekleri de verilmekte, melodinin farklı havalarda nasıl değiştiği açıklanmaktadır.
Bu video, bir müzik dersi sahnesini göstermektedir. Videoda bir öğretmen, öğrenciler ve Tuğba adında bir öğrenci bulunmaktadır.. Videoda öğretmen, öğrencilerin müzik aletleri hakkında bilgi sahibi olmalarını istemektedir. Öncelikle bir enstrümanı göstererek "gramofon" veya "tuba" olduğunu sormakta, ardından Beethoven'ın "Für Elise" adlı eserinin giriş bölümünü çalmasını istemektedir. Öğrenciler arasında bir yarışma formatında ilerleyen ders, müzik aletleri ve müzik tarihi hakkında bilgi vermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ve öğrencilerin de katıldığı akademik bir müzik teorisi ve tarihi dersidir. Ders boyunca müzikin temel bileşenleri, tarihsel gelişimi ve toplumsal anlamı ele alınmaktadır.. Video, müzikin temel bileşenlerinden (makam, ezgi, aralıklar, ritim, tempo, çok seslilik) bahsederek başlamakta ve zaman içinde müzikin gelişimini incelemektedir. İlk dönemlerden başlayarak Avrupa müziğine ağırlık veren ders, 20. yüzyılda ortaya çıkan atonal müzik, serializm, minimalizm ve spektral müzik gibi akımları da kapsamaktadır. Müzikün toplumsal anlamı, dinsel bağlamı ve üretim ilişkileriyle olan bağlantısı da detaylı olarak tartışılmaktadır.. Dersin ilerleyen bölümlerinde John Cage'in "4'33" eseri, Beethoven'ın senfonileri ve senfoni orkestrasının toplum düzeni olarak işlevi gibi konular da ele alınmaktadır. Ayrıca, müzikün insanın ölümsüzlük arayışının bir parçası olduğu ve Gılgamış Destanı örneği üzerinden incelenmektedir.
"Kolay Okul" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe dersini içermektedir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Esmer Aldan'ın "Şarkısı" adlı metnin özetlenmesi, deyimlerin anlamları ve metin türleri (anı türü) açıklanmaktadır. İkinci bölümde olay örgüsü analizi yapılarak, engelli bireylerin yaşadığı zorluklar ve çözüm yolları ele alınmaktadır. Son bölümde ise otizm spektrum bozukluğu, paten kullanım kılavuzu, Beethoven ve Louis Braille gibi engellilerin başarı hikayeleri ve sağlıklı beslenme konuları işlenmektedir.. Videoda ayrıca metinle ilgili sorular çözülüyor, öğrencilerin potansiyellerini keşfetme konusunda örnekler veriliyor ve metin yazma teknikleri gösteriliyor. Öğretmen, interaktif bir şekilde dersi ilerleterek öğrencilere sorular sorarak konuyu pekiştirmektedir.