Kitap 112 sayfadan oluşmaktadır. Konular İstiklal Marşı, ses oluşumu ve nota çalışmalarını içerir. Atatürk ve Türk müziği ile makamsal yapı konuları işlenir. Müzik teknolojisi ve ezgiye ritm oluşturma konuları bulunur
Musescore can be downloaded and used for free at musescore.org. Chord symbols can be inserted through main menu or keyboard shortcuts. Chord letters can be written in both uppercase and lowercase
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere İstiklal Marşı'nı öğrettiği bir müzik dersidir. Öğretmen, İstiklal Marşı'nın tarihçesi, bestecisi ve söyleme kuralları hakkında bilgiler vermektedir.. Videoda öncelikle İstiklal Marşı'nın Mehmet Akif Ersoy tarafından yazıldığı, 12 Mart 1921'de TBMM'de kabul edildiği ve Osman Zeki Üngör'e ait bestesi olduğu bilgisi paylaşılmaktadır. Ardından marşın söyleme kuralları anlatılmakta ve ilk iki kıta detaylı olarak öğretilmektedir. Öğretmen, marşın melodisini çalıp, ardından sözleri cümle cümle öğretmekte ve öğrencilerin birlikte söylemesini sağlamaktadır. Video, yetenek sınavına hazırlanan bir öğrenci için hazırlanmış olup, öğretmen ona başarılar dilemektedir.
Birinci dönem zümre tutanakları ve yıllık planlar incelendi. Öğrencilerin birinci dönem başarısı e-okul raporlarından tespit edildi. Tüm sınıflar için hedeflenen başarı %100 olarak belirlendi
Bu video, "Melodika Günlüğü" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, izleyicilerin isteği üzerine İstiklal Marşı'nı notalı ve anlatımlı olarak öğretmektedir.. Videoda İstiklal Marşı'nın Mi minör tonundan çalınması adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, şarkının intro melodisinden başlayarak her ölçüyü ayrı ayrı çalarak notaları, vuruşları ve parmak pozisyonlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle diyez notaları, noktalı sekiz'likler ve bağlı notalar gibi özel notaların nasıl çalınacağı üzerinde durulmaktadır. Video, marşın ilk kıtasının notalarının öğretilmesiyle başlayıp, ikinci kıtaya geçiş yaparak tamamlanmaktadır.
Bu video, bir piyano dersi formatında çekilmiş olup, bir öğretmen ve Zeynep Hanım adlı bir öğrenci arasında geçen diyalogları içermektedir.. Videoda piyano çalma teknikleri gösterilmektedir. Öğretmen, Zeynep Hanım'a sol elle piyano çalma konusunda yardımcı olmaya çalışırken, öğrencinin performansı yetersiz olarak değerlendirilmektedir. Ders sırasında motivasyon sorunları da ele alınmakta ve piyano çalma teknikleri hakkında yorumlar yapılmaktadır.
Öğrenciler çevrelerindeki varlıkların hareket hızlarını araştırır. Gruplar sunum, drama ve resim etkinlikleriyle çalışmalarını paylaşır. Sınıf panosu yavaş ve hızlı hareket eden varlıklar olarak ikiye ayrılır
Stok fotoğrafçılığı yaparak Shutterstock gibi platformlardan gelir elde edilebilir. Akademik makale yazarak dergiler ve eğitim platformlarına katkı sağlanabilir. Pazarlama metinleri yazarak şirketlerin tanıtımına destek olunabilir
Site 5. sınıf müzik ders kitabı cevaplarını Meb Yayınları için hazırladı. Kitapta İstiklal Marşı'ndan besteye kadar çeşitli konular bulunuyor. Ders müfredatı öğrencilere uygun şekilde hazırlanmış
Bu video, bir müzik öğretmeninin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim dersidir. Öğretmen, müzik dersi kapsamında İstiklal Marşı ve müzik terimlerini anlatmaktadır.. Videoda öncelikle İstiklal Marşı'nın yazarı Mehmet Akif Ersoy ve bestecisi Osman Zeki Üngör hakkında bilgiler verilmekte, ardından marşın okunma şekli ve özel kelimelerin nasıl uzatılması gerektiği açıklanmaktadır. Daha sonra müzik terimleri (dize, sol anahtarı, ölçü çizgisi, notalar, sus işaretleri) detaylı olarak anlatılmakta ve vuruş işaretleri, dörtlük, sekizlik, ikilik ve yirmisekizlik notalar hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, İstiklal Marşı'nın 12 Mart 1921'de TBMM tarafından kabul edildiği ve Türkiye'nin ulusal bağımsızlığının simgesi olduğu bilgisiyle devam etmekte, ayrıca 4. sınıf müzik dersi 1. dönem bir yazılı sınavına yönelik hazırlanmış olabilir.
Bu video, Ercan Sönmez tarafından sunulan bir bağlama dersidir. Ercan Sönmez, "Sağım Yalan, Solum Yalan" adlı Türk müziği eserini öğretmektedir.. Videoda öncelikle eserin nasıl çalınacağı örnekleniyor, ardından solfej yöntemiyle eser detaylı bir şekilde inceleniyor. Ders, ölçü ölçü ilerleyerek eserin tüm notalarının ve geçişlerinin adım adım gösterilmesiyle yapılandırılmıştır. Özellikle söz kısmı ve dönüşlerde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanarak, öğrencilere eseri pekiştirmeleri için tekrar etme önerileri sunulmaktadır.
Bu video, bir okul ortamında geçen eğitici bir animasyon veya çizgi film formatındadır. Videoda öğretmen, Pırıl, Nazlı, Cesur ve diğer öğrenciler karakterler olarak yer almaktadır.. Video, müzik dersiyle başlayıp geometrik şekiller konusuna geçiş yapmaktadır. Öğrenciler, geometrik şekilleri anlatmak için müzik ve dans kullanarak bir sunum hazırlarlar. Sunumda kare, dikdörtgen, üçgen ve daire gibi geometrik şekillerin özelliklerini anlatan bir şarkı ve dans performansı yer alır. Video, öğrencilerin hazırladığı eğlenceli ve eğitici sunumun gösterilmesiyle sona erer.
Bu video, bir müzik eğitimi içeriğidir. Eğitmen, "geleceğin çok kıymetli müzisyenleri"ne hitap ederek Fadiyez Majör Yedili akorunu göstermektedir.. Videoda Fadiyez Majör Yedili akorunun üç farklı şekilde gösterilmesi anlatılmaktadır. Eğitmen önce ikinci perdeye basarak akoru göstermekte, ardından beşinci perdeye geçerek farklı bir şekilde akoru çalmakta ve son olarak onbir perdeye geçerek üçüncü bir gösterim sunmaktadır. Her gösterimde parmak konumları ve çalınacak teller detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve öğrenci arasında geçen müzik dersini göstermektedir. İki kişi birlikte şarkı okumaya çalışmaktadır.. Videoda "Sevda Ateşi" adlı bir şarkı okunmaktadır. Öğretmen ve öğrenci, şarkı sözlerini okurken müzik notaları hakkında tartışmaktadırlar. Öğretmen, sahnede kemanlarla uyumlu olmak için normalde do okunan notaları farklı şekilde okumak gerektiğini belirtirken, öğrenciyle birlikte müzik notaları hakkında birbirlerini anlayamadıkları konuları tartışmaktadır.
Bu video, bir okul ortamında geçen bir komedi sketçidir. Karakterler arasında Mert, Ayşe, bir öğretmen ve diğer öğrenciler bulunmaktadır. Öğretmen, müzik dersi verirken öğrencilerle etkileşim halindedir.. Video, öğrencilerin ders sırasında dedikodu yapması ve birbirleriyle alay etmesiyle başlar. Ardından öğretmen, Beethoven hakkında bilgi verir ve müzik aletleri hakkında sorular sormaya başlar. Öğrenciler arasında tuba gibi müzik aletleri hakkında bilgi paylaşımı yapılırken, öğretmen Beethoven'ın "Für Elise" adlı eserini çalmasını ister. Video, öğretmenin öğrencilere müzik aletleri hakkında sorular sorması ve öğrencilerin bu sorulara cevap vermesiyle devam eder.
Bu video, bir bağlama eğitmeni tarafından sunulan müzik dersidir. Eğitmen, "Yeşil ördek gibi daldım göllere" adlı eseri uzun sap bağlama üzerinde öğretmektedir.. Videoda ileri seviye bir eğitim sunulmakta olup, 32lik notaların sıkça kullanılduğu belirtilmektedir. Eğitmen, eserin parçalarını tek tek göstererek parmak konumları, notalar ve kalıpları detaylı şekilde anlatmaktadır. Video, her hafta Salı günü kısa, Perşembe günü uzun sap bağlama derslerinin yayınlanacağı bilgisiyle başlamakta ve dersin sonunda tüm eserin birlikte çalınmasıyla tamamlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Zoom uygulamasında müzik dersi sırasında ses ayarlarını nasıl optimize edebileceğimizi adım adım göstermektedir.. Video, Zoom'da müzik dersi sırasında enstrüman çalarken aynı anda şarkı söyleme ve konuşma sorunlarını çözmek için gerekli ayarları anlatmaktadır. Konuşmacı, Zoom ayarlarından ses bölümüne erişim, "otomatik olarak sesi ayarla" seçeneğini etkinleştirme, "orijinal sesi etkinleştir" seçeneğini kullanma ve arka plan gürültüsünü bastırma ayarlarını nasıl devre dışı bırakacağınızı göstermektedir. Bu ayarlar sayesinde öğrencilerin ve öğretmenlerin ses kalitesi daha iyi olacak.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf müzik dersi için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sınav sorularını çözerek ve müzik konularını açıklayarak öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Video, müzik dersi yazılı sınav sorularının çözümüyle başlayıp, müzik terimleri (müzik, anonim, koro, solo, bas sesi, İstiklal Marşı) hakkında bilgiler vermektedir. Ardından Atatürk'ün sevdiği şarkılar ve İstiklal Marşı'nın söylenirken dikkat edilmesi gereken kurallar anlatılmaktadır. Son bölümde ise müzik notaları (do, re, mi, fa, sol, la, si, do) tanıtılmakta, portre ve sol anahtarı açıklanmakta ve flütte notaların nasıl çalınacağı gösterilmektedir.
Bu video, bir müzik eğitmeni tarafından sunulan bir müzik dersidir. Eğitmen, kendi oğlunun da EBA üzerinden aldığı derslerde kullanılan teneffüs şarkısını öğretmektedir.. Videoda, EBA derslerinde kullanılan kısa bir müzik ezgisi öğretilmektedir. Eğitmen önce parmakların doğru yerleştirilmesini göstermekte, ardından şarkıyı yavaş ve hızlı olarak çalmaktadır. Serçe parmağın zorlandığı durumlarda dördüncü parmağı kullanma alternatifi de sunulmaktadır. Eğitmen, daha zor şarkıları çalabilmek için önceki "Melodi Bir ve İki" videolarının izlenmesi gerektiğini de belirtmektedir.