Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında yaptığı, Allah'ı tanımak ve kainatın bilimsel gerçekleri üzerine odaklanan bir sunumdur.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Mevlana Celaleddin-i Rumi'nin Mesnevi'sindeki hazine haritası hikayesi üzerinden Allah'ı tanımak ve marifetullah ilminin önemi anlatılmaktadır. İkinci bölümde Big Bang teorisi ve kainatın çeşitli dengeleri (patlama hızı, çekim kuvveti, ay-dünya arasındaki merkezkaç kuvveti, Dünya-Güneş arasındaki mesafe, Dünya'nın boyutu, atmosferdeki oksijen ve karbondioksit oranları, ozon tabakası ve tatlı su miktarı) açıklanmaktadır. Son bölümde ise Kur'an-ı Kerim'deki su çevrimi ile ilgili ayetlerin bilimsel gerçeklerle nasıl uyumlu olduğu anlatılmaktadır.. Konuşmacı, Türkiye'nin sorunlarının temelinde Allah'ı tanımamak olduğunu belirterek, Risale-i Nur'un marifetullah üzerinde durduğunu ve Bediüzzaman'ın iman üzerinde yoğunlaştığını anlatmaktadır. Ayrıca, ateist bilim adamlarının başlangıçta tenkide ettiği ancak zamanla kabul ettiği Big Bang teorisini ve Kur'an'ın 1400 yıl önce bu bilimsel gerçekleri nasıl öngördüğünü vurgulamaktadır.
Bu video, bir din adamının dini bir sohbet formatında yaptığı konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Bediüzzaman Hazretleri'nin görüşlerini ve Kur'an-ı Kerim'den alıntılar yaparak konuları anlatmaktadır.. Sohbet, Berat Gecesi'nin önemi ile başlayıp, Kadir Gecesi'nin manevi değeri, kulluğun önemi, hamd etmenin faydaları ve cennetin Allah'ın lütfu olduğu konularını ele almaktadır. Konuşmacı, bu önemli gecelerde yapılan ibadetlerin sevaplarının çok fazla olduğunu, namazın diğer kulluk vazifelerinden daha önemli olduğunu ve insanların Allah'ın nimetlerine karşı mahcubiyet duyması gerektiğini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca, insanların dünyada yaptıkları ibadetlerin cennete hak kazanmak için yeterli olmadığı, günahların birebir, sevapların ise bire on kat sevap verildiği ve cennetin dünyadaki nimetlerden çok daha üstün olduğu gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, bir din adamının Hz. Muhammed'in (Resul-i Ekrem) hayatını ve önemi hakkında yaptığı kapsamlı bir dini konuşma formatındadır. Konuşmacı, miladi 1444 ve hicri 1448 senesinde Hz. Muhammed'in doğumunun yıldönümünde sunulan bir sohbete yer almaktadır.. Video, Hz. Muhammed'in insanlık için büyük bir nimet olduğu vurgusuyla başlayıp, onun peygamberlik konusundaki özel konumunu, diğer peygamberler ve evliyalarla olan ilişkisini anlatmaktadır. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in mucizelerini kronolojik olarak aktararak, parmaklarından su fışkırması, odunlardan meyve yapması, yağmurun dökülmesi gibi olayları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda ayrıca Bediüzzaman Said Nursi'nin hayatını ve Hz. Ebubekir'in Hz. Muhammed'e olan şefkatini örnek gösteren bölümler de bulunmaktadır. Konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'den ve hadislerden alıntılarla Hz. Muhammed'in kıymetini ve şefkatli kişiliğini vurgulayarak, günümüzde Hz. Muhammed'in sünnetine temessük etmenin önemini anlatmaktadır.
Set 1533 sayfa ve üç ciltten oluşmaktadır. Hayrat Vakfı tarafından 12 yıllık bir süreçte hazırlanmıştır. Liste fiyatı 500 TL, KDV dahil 400 TL'dir
Bediüzzaman üç farklı takvimle karşılaşmıştır: Hicri, Rumi ve Miladi. Hicri takvim 354-355 gün, Rumi takvim mali işlerde kullanılmıştır. Miladi takvim 1926'dan itibaren resmi işlemlerde kullanılmaya başlanmıştır
Nurs, Bitlis'in Hizan ilçesine bağlı tarihi bir yerleşim yeridir. Köyün ilk yerleşimcileri Bediüzzaman'ın dedeleri ve akrabalarıdır. Nurs'un kuruluş tarihi yaklaşık 200-300 yıl öncesine dayanmaktadır. Köyün bilinen en eski adı "Nors" veya "Nurs"tır
Bu video, bir konuşmacının Mehdi hakkında dini bilgiler paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Bediüzzaman'ın görüşlerini de aktararak Mehdi'nin özelliklerini anlatmaktadır.. Video, Mehdi'nin ahkamda masum olması, kendisini bilmemesi ve Allah'a olan vefası gibi özelliklerini ele almaktadır. Konuşmacı, Mehdi'nin ortaya çıkışı için dünyada yaşanan savaşların, adaletsizliklerin ve zıtlıkların gerekli olduğunu, Allah'ın bu olayları Mehdi'nin adaletini göstermek için yarattığını açıklamaktadır. Ayrıca, Mehdi'nin ani bir çıkış şeklinde geleceği ve siyasi faaliyetlerle değil, Allah'a olan aşkı ve vefasıyla tanınacağı vurgulanmaktadır.
1848'de İşkodra'da doğan Tahir Paşa, 1955'te İstanbul'da vefat etti. 1889-1912 arasında Musul, Van, Trabzon, Erzurum ve Bitlis valilikleri yaptı. Sultan Abdülhamid'in takdirini kazanan vali, birçok kez görevinden ayrılmak istedi. Van'daki konağında kaldığı için Tahir Paşa Konağı olarak anılmaktadır
Bu video, bir din adamının Bediüzzaman'ın otuzuncu sözünün ikinci bölümünü anlattığı dini bir eğitim dersidir.. Ders, insanın benlik duygusu (ene) ve bu benliğin eğitilmesi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, insanın üç temel kuvvetini (kuvvet-i aklıye, kuvvet-i gadabiye ve kuvvet-i şehriye) ele alarak İslam'ın bu kuvvetleri nasıl eğittiğini açıklamaktadır. Ayrıca nübüvvet ve ubudiyet kavramları, imanın önemi ve İslam'ın adalet prensipleri gibi konular da detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca silsile-i nübüvvet ve diyanet ile silsile-i felsefe ve hikmet arasındaki ilişki, putperestliğin kökeni, Kur'an'ın aklı nasıl kullandığı ve peygamberlerin "La ilahe illallah" mesajının önemi gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, "Allah nasip ederse ikinci ve çin'i başka bir dersimizde inşallah devam ederiz" diyerek videoyu sonlandırmaktadır.
Mantık ilmi İslam dünyasında medreselerde ders olarak okutulmuştur. İbn Sina mantık ilmini sistematize etmiş ve müstakil bilim haline getirmiştir. Gazzâlî mantık ilmini savunmuş ve medreselerde okutulmasını sağlamıştır
Bediüzzaman'ın doğum tarihi konusunda farklı kaynaklar 1873-1878 arasını vermektedir. Doğum tarihi genellikle Rûmî 1293 olarak kaydedilmiştir. Bazı kaynaklarda Hicrî 1295 ve Mîlâdî 1878 tarihleri de geçmektedir
Bu video, Bediüzzaman Said Nursi'nin "Ayetü'l-Kübra Risalesi" ve "Hizbi Ekber-i Nuri"nin özü olarak tertip ettiği, otuzüç tevhid kelimesinin bir özeti mahiyetindeki tefekkür münacatını içermektedir.. Video, "La ilahe illallah" ifadesinin farklı anlamlarını ve Allah'ın sıfatlarını anlatan tevhid kelimelerinin okunmasıyla ilerlemektedir. Münacat, Allah'ın varlığı, birliği, sıfatları, peygamberlerin ve Kur'an'ın önemi gibi konuları ele almaktadır. Video, "Bismillahirrahmanirrahim" ile başlayıp, "Üstad Said Nursi radıyallahu anhu ve eba ile ve ümmehatine amin" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Bediüzzaman Said Nursi'nin Hutbe-i Şamiye'sinden İslam dünyasının yaşadığı altı hastalığı anlattığı dini bir sohbet formatındadır.. Video, İslam dünyasının terakki ile durdurulduğu altı hastalığı (ümitsizlik, doğruluğun terk edilmesi, adavete muhabbet, ehl-i imanı birbirine bağlayan nurani rabıtaları bilmemek, istibdat diktatörlükler ve kendi menfaatine hasret etmek) detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacı, bu hastalıklara karşı Risale-i Nur'un dört esası olan acizlik, fakirlik, şefkat ve tefekkürün önemi üzerinde durmakta ve özellikle şefkatin diğer insanları düşünmenin adı olduğunu vurgulamaktadır.. Sohbette ayrıca cihad kavramının günümüzdeki önemi, Müslümanların birbirlerine vesile olmaları ve imanlarının kuvvetini kullanmaları gerektiği mesajları verilmektedir. Konuşmacı, İslam dünyasının 400 yıldır 300 milyon Müslüman'ı 1,5 milyar ecnebiye esir ettiğini belirterek ümitsizliğin belasını anlatmakta ve Allah'ın rahmetinden ümit kesilmemesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacılar arasında Fethullah Hoca, Saffet Senih Hoca ve diğer talebeler bulunmaktadır. Konuşmacılar arasında Fethullah Hoca'nın yakın talebeleri de bulunmaktadır.. Video, Mehdi kavramı üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Mehdi'nin toplumda yaptığı etkiyi, darwinizm, materyalizm ve marksizm gibi felsefi akımlara karşı verdiği mücadele, Risale-i Nur'u yayma görevini ve toplum şuurunun önemini tartışmaktadır. Ayrıca, Mehdi'nin şahs-ı manevi olduğu, Hazreti İsa'nın nüzulü ve Bediüzzaman'ın Mehdi hakkındaki görüşleri de ele alınmaktadır. Video, Mehdi'nin üç temel görevi yerine getirmesi gerektiği ve Risale-i Nur'u bir program olarak neşir ve tatbik edecek bir zat olacağı vurgusuyla devam etmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Risale-i Nur dersleri serisinin ilk bölümüdür. Eğitimci, haftada bir yirmi dakikalık dersler halinde Risale-i Nur'un çeşitli bahislerini mütalaa etmeyi planladığını belirtmektedir.. Videoda, Bediüzzaman'ın Risale-i Nur'unun birinci sözünün besmele ile başlamasının sembolik ve felsefi anlamları incelenmektedir. Eğitimci, besmele'nin "B" harfiyle başlamasının tasavvufi bir anlam taşıdığını, bu harfin elif ve nokta ile oluştuğunu ve bu harflerin sonsuzluk, başlangıç ve nihayetsizlik gibi kavramları ifade ettiğini açıklamaktadır. Ayrıca, Risale-i Nur'un ilk risalesinin "açıcı anahtar bir risale" olduğu ve diğer Risale-i Nur'ları açan bir yapı taşı olduğu vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca, Bediüzzaman'ın tasavvufi gelenek içindeki kavramları yeniden anlamlandırdığı, besmele üzerinden yeni anlam katmanları kurduğu ve Risale-i Nur'un metodolojisi ile hakikat anlatımının tedris yerine tedarise dönüştürülmesi gerektiği belirtilmektedir. Birinci sözün kainatın dilini okumayı öğrettiği, hal lisanıyla mevcudatın nasıl "bismillah" dediğini anlattığı ve acz ile fakrın dilini öğrettiği de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Oğuzhan, Furkan ve Engin adlı kişilerle diyalog halinde gerçekleştirdiği dini bir sohbet formatındadır.. Video, Bediüzzaman'ın iman ve Allah'ı tanıma konusundaki görüşlerini ele almaktadır. Konuşmacı, insanın kainatta aradığı şeyin Allah'ı tanımak olduğunu vurgulayarak, Allah'ı tanıyan ve seven kişinin nihayetsiz saadete mazhar olacağını, Allah'ı tanımayan ve sevmeyen kişinin ise nihayetsiz şikayete müptela olacağını anlatmaktadır.. Sohbette ayrıca Allah'ın her an insanı yarattığı, vücudumuzdaki her şeyin Allah'ın eseri olduğu ve bu bilgiden elde edilebilecek muhabbetullah'ın dünyada hiçbir şeyle elde edilemeyeceği vurgulanmaktadır. Allah'ı tanıyan kişinin hayatındaki musibetlere isyan etmemesi, dünya nimetlerinden memnun olmaması ve namaz gibi ibadetlerde Allah'ın huzuruna çıkmış bir misafir gibi davranması gerektiği örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Bediüzzaman'ın "Ey Maraza Müptela Doğan Can" adlı eserini okuduğu ve yorumladığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Erhan, Tugay ve Mevlüt gibi katılımcılarla birlikte konuşmaktadır.. Videoda, hastalığın bazı insanlara bir ihsan-ı ilahi olduğu ve hastalık zamanında insanların ahiretini düşünmeye başladıkları vurgulanmaktadır. Konuşmacı, hastalık zamanında insanların hayvani hevesattan sıyrılıp insanlığa doğru bir geçiş yaptığını, hastalık zamanında Allah'a daha yakın olduklarını ve bu durumun bir ikaz olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, hastalık zamanında dua etmek yerine, hastalığın vazifesini bitirmesini beklemek ve bu süre zarfında Allah'a yaklaşmak gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Üsküdar Üniversitesi'nde gerçekleştirilen, 1969 yılında Kuleli Askeri Lisesi mezunu, 1975'te Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nden mezun olmuş ve 1982'de psikiyatrist ihtisasını tamamlamış bir uzmanla yapılan röportajdır.. Röportajda psikiyatrist, tedavi başarı oranları, şizofreni, intihar, obsesif kompulsif bozukluk gibi psikiyatrik hastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkında bilgiler paylaşıyor. Ayrıca beyin fonksiyonları, ruh-beyin ilişkisi ve modern tedavi teknikleri (manyetik tedavi, beyin uyarım tedavileri) gibi konulara değiniyor.. Videoda ayrıca psikiyatristin mesleki deneyimleri, bir hata örneği, ruhsal sağlık tedavisinde manevi değerlerin önemi ve okunması gereken kitaplar (Kur'an-ı Kerim, kainat kitabı ve Bediüzzaman'ın kitapları) hakkında görüşleri de yer alıyor. Konuşmacı, insanın yaratılışının evrimle açıklanamayacağını ve bir dış yaratıcının insanı özel olarak bu dünyaya gönderdiğini savunuyor.
Bu video, bir din eğitmeni tarafından sunulan, Bediüzzaman Hazretlerinin "İşaratü'l-Icaz" eserinden alıntılar içeren dini bir derstir.. Videoda Kur'an-ı Kerim'in icazı (Allah'ın her kelimesi üzerine koymuş olduğu mühr), dört temel maksadı (tevhid, nübüvvet, haşir ile adalet, ibadet) ve içindeki temsilatlar hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, Kur'an'ı "kainat kitabının tercüme-i ezeliyesi" olarak tanımlayarak, Kur'an'ın Allah'ın kelamı olduğunu ve insanın hidayet için gerekli olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca Kur'an'da kullanılan temsil ve misallere yönelik yedi farklı itiraz ele alınmakta, bu itirazların cevapları verilmektedir. Konuşmacı, Kur'an'ın doğru şekilde anlaşılabilmesi için iman nuruyla bakmanın ve Allah'ın kelamı olarak kabul edilmesinin önemini vurgulamaktadır. "Sad" suresi 76. ayetinin tefsiri de videoda detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, bir konuşmacının "bedia" kelimesinin anlamı ve Bediüzzaman Said Nursi'ye verilen lakap hakkında bilgi verdiği bir dini sohbet formatındadır.. Konuşmacı, "bedia" kelimesinin iki farklı anlamını açıklamaktadır: Allah için kullanıldığında "örneksiz yaratma" anlamına gelirken, insanlar için kullanıldığında "örneği ve benzeri olmayan varlık" anlamına geldiğini belirtmektedir. Video, Kur'an'daki "bedia" kelimesinin kullanımı ve Bediüzzaman'ın bu lakapla tanımlanmasının Kur'an ile bağdaşıp bağdaşmadığı sorusunu ele almaktadır. Konuşmacı, bu kavramın tarikatçılığa aracılık ve şirk gibi yanlış uygulamalara yol açabileceğini vurgulamaktadır.