Köprü 1985'te yapımına başlandı ve 1988'de açıldı. Yapımında 200 binden fazla ton çelik kullanıldı. 3 binin üzerinde işçi çalıştı
Toplam 101 km uzunluğunda otoyol ve 12 km bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje Malkara'dan Gelibolu Yarımadası'na, 1915 Çanakkale Köprüsü ile Lapseki'ye uzanmaktadır. Mevcut bölünmüş yola göre yaklaşık 40 km kısalma sağlamıştır. Seyahat süresi feribot bekleme süresinden 6 dakikaya inmiştir
Bu video, köprü türlerini ve dayanıklılık testlerini gösteren eğitici bir içeriktir. Videoda bir anlatıcı, farklı köprü türlerini açıklamakta ve bunların dayanıklılık testlerini gerçekleştirmektedir.. Video, kafes köprülerin (makaslı köprüler) yapısını ve çalışma prensibini açıklayarak başlıyor. Ardından kafes köprülerin dayanıklılık testi yapılıyor ve kafesli hapishaneden bir figür havaya fırlıyor. Daha sonra asma köprülerin yapısı ve çalışma prensibi anlatılıyor ve aynı dayanıklılık testi gerçekleştiriliyor. Tüm testlerde kafes ve asma köprülerin kirişli ve kemer köprülerden daha uzun olabildikleri, ancak kemer köprüden daha az dayanıklı oldukları belirtiliyor.
İstanbul Boğazı'nın ilk asma köprüsü, 1973'te hizmete açıldı. 2016'da darbe girişimi anısına ismi değiştirildi. Yapımında dünyanın en uzun dördüncü asma köprüsü unvanını aldı
Bu video, İsviçre'nin Zürih Dinamik Sistemler ve Kontrol Enstitüsü'nde yapılan bir bilimsel çalışmanın sonucunu gösteren bir belgesel formatındadır.. Videoda, hip makarası ile donatılan ve programlanan akıllı droneların, dışarıdan herhangi bir müdahale gerektirmeden iki inşaat iskelesi arasına yedi metrelik bir asma köprü kurma süreci gösterilmektedir. Köprünün sağlamlığı, üzerinden geçen üç kişi tarafından test edilmiştir.
İstanbul Boğazı'nın ilk asma köprüsü olup, üç köprüden biridir. Toplam uzunluğu 1.560 m, orta açıklığı 1.074 m'dir. 165 m yüksekliğinde iki taşıyıcı kule ve 60 adet tabliyeden oluşur. 2016'da darbe girişimi anısına ismi değiştirilmiştir
Dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsü, 2.682 metre toplam uzunluk. Dilovası Dil Burnu ile Altınova Hersek Burnu arasında inşa edildi. 1.550 metre orta açıklığa sahip
Lapseki ile Gelibolu arasında bulunan asma köprüdür. Çanakkale Boğazı'nın ilk ve Marmara Bölgesi'nin beşinci asma köprüsüdür. 18 Mart 2022'de hizmete girmiştir
Bu video, rüya yorumu formatında hazırlanmış bir içeriktir.. Videoda rüyada asma köprü görmek tabiri anlatılmaktadır. Bu rüya, rüyaların en hayırlılarından biri olarak tanımlanmakta ve rüya sahibinin hidayet bulacağı, yanlışlarını fark ederek arınacağı ve başarıya ulaşacağı anlamına gelmektedir. Video, rüya yorumunun kısa bir açıklamasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, iki karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmada bir karakter "çalışkan imparatorluk" olarak bahsedilen bir yerden bahsederken, diğer karakter de operaya gitmeyi planlamaktadır.. Videoda öncelikle yükselen bir gövde ve ilk baskül köprü ile asma köprü birleşimi hakkında konuşulmaktadır. Ardından karakterler arasında operaya gitme konusunda bir tartışma yaşanmaktadır. Bir karakter operaya gitmeyi planladığını, diğer karakter ise nişanlı olduğunu ve operaya gitmeyeceğini belirtmektedir.
Bu video, köprüler hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, köprülerin tanımı ve önemiyle başlayıp, köprülerin yapılarına göre (kemer köprüler, kiriş köprüler, kafes kiriş köprüler, asma köprüler ve kablo gergili köprüler) ve kullanılan malzemesine göre (ahşap, çelik, betonarme, beton ve alüminyum) sınıflandırılmasını detaylı şekilde anlatmaktadır. Her köprü türünün çalışma prensibi, yapısı ve kullanım alanları açıklanarak, köprülerin nasıl tasarlandığı ve inşa edildiği konusunda kapsamlı bir bilgi sunulmaktadır.
Bu video, "Kare Ekibi" adlı bir çocuk animasyon dizisinin bir bölümüdür. Videoda Guti, Alfa, Rupi, Enda ve Koti adlı karakterler yer almaktadır. Ayrıca Bay Halat adında bir dağcı ve Pengi adında bir karakter de bulunmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde karakterler bahar çiçekleri ile süslenen ağaçları inceliyor ve kalın-ince kurdele ile ağaçları süslüyorlar. İkinci bölümde ise Bay Halat'ın asma köprüde mahsur kaldığı haber ediliyor ve Kare Ekibi bu sorunu çözmeye çalışıyor. Sorunun kaynağı, köprü bakımını yapan Pengi'nin kalın tahtalar yerine ince ve delikli tahtalar kullanması olduğu ortaya çıkıyor. Video, kalın ve ince nesnelerin karşılaştırılmasıyla sona eriyor.
Bu video, bir öğrencinin teknoloji ve tasarım dersinde öğretmeninin verdiği ödev olarak yaptığı asma köprü yapımını gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda öğrenci, babasının da yardımıyla projeyi gerçekleştirmektedir.. Videoda asma köprü yapımının tüm aşamaları hızlandırılmış bir şekilde gösterilmekte ve öğrenci sesli olarak anlatmaktadır. Malzemeler arasında ayakkabı kutusu, keten ip, tahta çubuklar, renkli kartlar, silikon yapıştırıcı ve makas bulunmaktadır. Yapım süreci, ayakkabı kutusunun kapağının kesilmesi, tahta çubukların birleştirilmesi, asma köprünün ayaklarının yapılması, yeşil kartonla kaplanması ve mavi kartonla dalga görünümü verilmesi gibi adımlarla ilerlemektedir.
Bu video, Türkiye'nin en büyük mühendislik projelerinden biri olan Çanakkale Köprüsü'nün inşaat sürecini anlatan bir belgeseldir. Videoda inşaat işçileri ve yetkililer yer almaktadır.. Belgesel, dünyanın en uzun asma köprüsü olan Çanakkale Köprüsü'nün inşaatını konu alıyor. Videoda 65 bin tonluk beton temeller, 87 devasa tabliye ve 318 metrelik kuleler gibi teknik detaylar paylaşılıyor. Ayrıca, sert rüzgarlar gibi zorlu koşullarda gerçekleştirilen inşaat süreci ve Çanakkale Destanı'nın yazıldığı yerde başarıyla sonuçlanan bu mücadele anlatılıyor. Belgesel, Cuma günü TRT 1'de yayınlanacak.
Bu video, Mute Erdem adlı bir kişinin Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü tanıttığı bir gezi vlogu formatındadır. Videoda motosiklet kullanarak köprüyü geçiş deneyimi paylaşılmaktadır.. Videoda Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün özellikleri, ulaşım bilgileri ve manzaraları gösterilmektedir. Köprü, dünyanın en yüksek asma köprüsü olarak tanıtılmakta ve 31 Ağustos'a kadar ücretsiz olduğu belirtilmektedir. Video, köprüye nasıl ulaşılacağı, yolun kalitesi, manzaralar ve dönüş yolu hakkında bilgiler içermektedir. Ayrıca köprüyü geçerken dikkat edilmesi gereken hususlar ve köprüden geçişin keyfi de paylaşılmaktadır.
Bu video, köprü mühendisliğinin tarihini ve gelişimini anlatan bir belgeseldir. Profesör Alan Burden, Thomas Telford, Dr. Vojic ve Peter Suluska gibi mühendislerin açıklamaları içermektedir.. Video, köprü tasarımlarının tarihsel gelişimini küçükten büyüğe doğru incelemektedir. 1800'ler İngiltere'sindeki 30 metrelik dökme demirden köprüden başlayarak, Thomas Telford'un tasarladığı Menay Boğazı köprüsüne, Niagara Şelalesi köprüsü, Brooklyn Köprüsü ve son olarak Japonya'daki Akashi Kaiko Köprüsü'ne kadar uzanan bir tarihçeye sahiptir. Köprü inşaatında kullanılan teknolojiler, doğal afetlere karşı geliştirilen çözümler ve asma köprülerin mühendislik zorlukları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca, köprülerin deprem ve rüzgar gibi doğal afetlere karşı nasıl dayanıklı hale getirildiği, keson teknolojisi, kule temellerinin inşaatı ve modern bakım teknikleri gibi önemli konular da incelenmektedir. Tacoma Narrows köprüsünün yıkılışı, Golden Gate Köprüsü'nün aerodinamik tasarımı ve Akashi Köprüsü'nün deprem savunma sistemleri gibi önemli örnekler sunulmaktadır.
Bu video, bir kişinin Kuşadası Değirmen'de asma köprü üzerinde yürüyüş yaparken düşüncelerini paylaştığı bir vlog formatındadır.. Videoda konuşmacı, Emersan'ın "yol sizi nereye götürüyorsa oradan gitmeyin, kendi yolunuzu çizin ki iz bırakın" sözünü hatırlatarak farklı olmanın ve fark yaratmanın önemini anlatmaktadır. Toplumun beklentilerinin dışında mutlu eden ve huzur veren şeylerin var olduğunu, ancak bunlardan kaçınmanın da akıllıca olmadığını vurgulamaktadır. Video, "kendinize iyi bakın" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, TRT Belgesel'de yayınlanan "Türkiye'nin Dev Yapıları" serisinin ilk bölümüdür. Video, dünyanın en uzun asma köprüsünün inşaat sürecini anlatmaktadır.. Video, köprü inşasındaki zorlukları ve teknik detayları göstermektedir. 65 bin tonluk beton temeller, 87 devasa tabliye ve 318 metrelik kuleler gibi teknik detaylar paylaşılırken, Çanakkale Destanı'nın yazıldığı yerde başarıyla sonuçlanan zorlu bir mücadele anlatılmaktadır. Video, 18 Mart'ta TRT Belgesel'de yayınlanan serinin ilk bölümüdür.
Bu video, bir kişinin asma köprü yapımını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, dekoratif ve şık bir şekilde asma köprü yapımı adım adım gösterilecektir. İçerik timelaps şeklinde olacak ve izleyicilere videoyu izlerken rahat bir şekilde izlemeleri için tavsiyeler verilmektedir.