Köyde öğretmen olmak, birçok zorlukla birlikte gelen benzersiz bir deneyimdir. Zorluklar arasında öne çıkanlar: - Teorik eğitim yetersizliği: Öğretmen adayları, lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıf uygulaması için yeterli teorik bilgi edinemiyor. - Fiziksel ve teknik sorunlar: Su, ulaşım, elektrik, ısınma, temizlik ve tamirat gibi konularda yetersizlikler yaşanıyor. - Kültürel farklılıklar: Öğretmen ve köy halkı arasındaki dil, yaşam tarzı ve gelenek farklılıkları uyum sağlamayı zorlaştırıyor. - Ek sorumluluklar: Öğretmenler, müdür yetkili öğretmen olarak okulun idari işlerini de üstlenmek zorunda kalabiliyor. - Devamsızlık ve aile ilgisizliği: Öğrencilerin mevsimlik tarım işçiliği, bakım sorumlulukları ve ailelerin eğitime inançsızlığı gibi nedenlerle okula devamsızlığı yüksek olabiliyor. Ancak, köy öğretmenlerinin motivasyonu, çocukların hayatlarında yarattıkları olumlu etki ve köylünün onlara duyduğu güven ve saygı gibi faktörlerle de destekleniyor.