• Buradasın

    Yükseköğretim

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    YÖK temel alan nedir?

    YÖK temel alanları, yükseköğretim sistemindeki bölümleri sınıflandırmak için kullanılan 12 ana kategoridir. Bu alanlar şunlardır: 1. Eğitim Bilimleri; 2. Fen Bilimleri ve Matematik; 3. Filoloji; 4. Güzel Sanatlar; 5. Hukuk; 6. İlahiyat; 7. Mimarlık, Planlama ve Tasarım; 8. Mühendislik; 9. Sağlık Bilimleri; 10. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; 11. Ziraat, Orman ve Su Ürünleri; 12. Spor Bilimleri.

    İkinci öğretimler neden kapandı?

    İkinci öğretim programlarının kapatılmasının nedeni, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından üniversitelerdeki program kalitesini artırmak olarak açıklanmıştır. Bu karar doğrultusunda, mezun sayısının fazla olması nedeniyle bölümlerin kalitesinin düştüğü ve bu durumun işsiz üniversite mezunlarının artmasına yol açtığı belirtilmiştir.

    Yok merkezi yazılı ve uygulamalı sınav duyurusu nedir?

    YÖK Merkezi Yazılı ve Uygulamalı Sınav Duyurusu, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından yapılan, yükseköğretim üst kuruluşları ile yükseköğretim kurumları personeline yönelik görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının duyurusunu ifade eder. MEB Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan, resmi ve özel örgün eğitim kurumlarında uygulanacak sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir kılavuzdur. Bu yönerge kapsamında: Ortak yazılı sınavlar için sınavların hangi sınıf düzeyinde ve derslerden yapılacağı ilan edilir. Uygulamalı sınavlar, dinleme ve konuşma becerilerini ölçen ayrı aşamalarda yapılır ve bu sınavlar ders öğretmenleri tarafından değerlendirilir. İlkokullarda süreç odaklı değerlendirme ile öğrencilerin gelişimi periyodik olarak izlenir ve öğrenci ile velisine geri bildirim verilir.

    DGS'de hukuk kontenjanı neden azaltıldı?

    DGS'de hukuk kontenjanının azaltılmasının nedeni, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 23 Kasım 2023 tarihli Genel Kurul toplantısında 42 meslek yüksekokulunun kapatılması kararıdır.

    Sakarya Üniversitesi neden araştırma üniversitesi olamadı?

    Sakarya Üniversitesi, 2023 yılının sonlarına doğru Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından aday araştırma üniversitesi ilan edilmiştir. Bu nedenle, doğrudan araştırma üniversitesi olamama durumu söz konusu değildir. Ancak, üniversitenin araştırma üniversitesi olma hedefine ulaşabilmesi için belirlenen kriterleri karşılaması gerekmektedir.

    Ek süre hakkı olan adaylar kimler?

    Ek süre hakkı olan adaylar, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) okuyucu veya işaretleyici yardımı alan engelli adaylardır.

    1416 Kanun kapsamında kimler burs alabilir?

    1416 sayılı Kanun kapsamında burs alabilecek kişiler, yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ile kamu kurum ve kuruluşlarının yetişmiş insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla, resmi burslu statüde yurt dışında lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilerdir.

    BBA mı daha iyi MBA mi?

    BBA (Bachelor of Business Administration) ve MBA (Master of Business Administration) programları farklı kariyer hedeflerine hitap eder. BBA, giriş seviyesi pozisyonlar için temel iş bilgisi ve becerileri sağlar. MBA, daha ileri düzeyde bilgi ve liderlik becerileri kazandırır. Özetle: - Hızlı başlamak isteyenler ve temel iş bilgisi arayanlar için BBA uygundur. - Kariyerini ilerletmek veya liderlik rolü hedefleyenler için MBA daha uygundur.

    YÖK atlas'ta dil puanı nasıl hesaplanır?

    YÖK Atlas'ta dil puanı hesaplamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. YÖK Atlas'a giriş yapıldığında, puan türü olarak "DİL" seçeneği seçilmelidir. 2. Ardından, ilgi duyulan yabancı diller (İngilizce, Almanca, Fransızca vb.) işaretlenmelidir. 3. Bu şekilde, o dilde eğitim veren programlar listelenecektir. Ayrıca, Lisans Tercih Sihirbazı kullanılarak da dil puanı ile öğrenci alan programların taban puanları ve kontenjan durumları görüntülenebilir.

    1933 Üniversite Reformu nedir?

    1933 Üniversite Reformu, modern anlamda yükseköğretim ihtiyacını karşılamayan Darülfünun'un yerine, bu ihtiyacı karşılayacak okulların kurulmasını amaçlayan bir reform hareketidir. Reformun temel amaçları: - Üniversitede Avrupa modeli yönetim ve eğitim-öğretim esaslarını uygulamak. - İlmi ve idari özerkliği sağlamak. - Akademik kariyeri kanunla düzenlemek. - Üniversitelerin katma bütçe ile idaresini sağlamak. Reformun sonuçları: - 31 Temmuz 1933'te Darülfünun bütün fakülteleri ile birlikte kapatıldı ve yerine 1 Ağustos 1933'te İstanbul Üniversitesi açıldı. - Almanya'dan göç eden bilim insanları, yeni üniversitenin kuruluşunda ve gelişmesinde önemli roller üstlendi.

    Fhk hangi üniversite?

    FHK, "Österreichische Fachhochschul-Konferenz" (Avusturya Uygulamalı Bilimler Üniversiteleri Konferansı) anlamına gelir ve bir üniversite değil, bir kuruluştur.

    4702'ye göre sınavsız geçiş nedir?

    4702 sayılı kanuna göre sınavsız geçiş, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin, istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya buna yakın programların uygulandığı meslek yüksekokulu ve açık öğretim ön lisans programlarına sınavsız olarak yerleştirilmesi işlemidir.

    St petersburg devlet üniversitesi Türkiye denkliği var mı?

    Evet, St. Petersburg Devlet Üniversitesi'nin Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) denkliği bulunmaktadır.

    Münih Teknik Üniversitesi yapay zeka bölümü var mı?

    Evet, Münih Teknik Üniversitesi'nde (TUM) yapay zeka bölümü bulunmaktadır. TUM'da yapay zeka ile ilgili iki yüksek lisans programı mevcuttur: 1. "Robotik, Biliş, Zeka" yüksek lisansı, robotik ve yapay zeka alanlarında disiplinlerarası bir eğitim sunar. 2. "Mekatronik, Robotik ve Biyomekanik Mühendisliği" yüksek lisansı, mekanik ve elektrik mühendisliği ile bilişimi birleştirerek öğrencilere kapsamlı bir eğitim sağlar.

    Akademik programların açılması ve değişikliklerin yönetimi yönergesi nedir?

    Akademik programların açılması ve değişikliklerin yönetimi yönergesi, üniversitelerin yeni programlar açması, mevcut programları güncellemesi veya kapatması süreçlerini düzenleyen belgedir. Bu yönergeler genellikle aşağıdaki konuları kapsar: 1. Program Açma: Yeni bir programın açılması için gerekli şartlar, başvuru süreci ve onay aşamaları. 2. Müfredat Oluşturma ve Güncelleme: Program müfredatının nasıl oluşturulacağı, ders içerikleri ve AKTS kredilerinin belirlenmesi, müfredat değişikliklerinin onay süreci. 3. Program Kapatma: Mevcut bir programın kapatılması için gerekçeler, kapatma önerisinin hazırlanması ve senato onayı. Bu yönergeler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi gibi ilgili mevzuatlara dayanılarak hazırlanır.

    Ahbv tez savunma sınavı nasıl yapılır?

    Ahbv Tez Savunma Sınavı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Tezin Teslim Edilmesi: Öğrenci, tezini ve gerekli formları (Ö-33 veya Ö-08) tez@hbv.edu.tr adresine gönderir. 2. İntihal Taraması: Tez, turnitin programında enstitü tarafından intihal taramasından geçirilir. 3. Jüri Önerisi: Danışman, A-21 formunu ve jüri öneri formlarını (A-05, A-03 veya A-04) anabilim dalına teslim eder. 4. Savunma Öncesi Hazırlık: Öğrenci, tezini jüriye etkili bir şekilde sunabilmek için sunum hazırlar, danışmanıyla iletişim kurar ve olası sorulara hazırlıklı olur. 5. Savunma Günü: Öğrenci, tezini ana hatlarıyla sunar ve jüri üyelerinin sorularını yanıtlar. 6. Geri Bildirim ve Düzeltmeler: Savunma sonrası jüri üyelerinin geri bildirimlerine göre tezde gerekli düzeltmeler yapılır.

    YÖK öğretim yetkinlikleri nelerdir?

    YÖK öğretim yetkinlikleri, öğretim elemanlarının sahip olması gereken temel nitelikler ve beceriler olarak şu şekilde sıralanabilir: 1. Program Tasarımı ve Değerlendirmesi: Öğretim programlarının Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi ile uyumlu olması ve periyodik olarak değerlendirilmesi. 2. Öğrenci Merkezli Öğrenme ve Değerlendirme: Öğrenci merkezli, yetkinlik temelli öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemlerinin uygulanması. 3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri: Uygun altyapı, kaynak ve ortamların sağlanması, öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sunulması. 4. Öğretim Kadrosu: Öğretim elemanlarının işe alınması, atanması ve yükseltilmesinde adil ve açık süreçlerin izlenmesi, eğitim-öğretim yetkinliklerinin sürekli geliştirilmesi. 5. Araştırma ve Geliştirme: Araştırma faaliyetlerinin stratejik hedefler doğrultusunda yönetilmesi, araştırma yetkinliğinin sürdürülmesi ve iyileştirilmesi.

    Yatay öncelikler nelerdir?

    Yatay öncelikler, yükseköğretim alanında Erasmus+ Programı tarafından belirlenen ve eğitim, öğretim ve gençlik politikalarına yön veren temel ilkelerdir. Bu öncelikler şunlardır: 1. Sosyal İçerme ve Çeşitlilik: Dezavantajlı konumdaki öğrencilerin erişimini ve öğrenme performansını artırmak. 2. Dijital Dönüşüm: Dijital hazırlık ve esneklik kapasitesinin artırılması. 3. Ortak Değerler ve Sivil Katılım: Avrupa değerleri olan özgürlük, demokrasi, eşitlik ve insan haklarına saygı gibi değerlerin teşvik edilmesi. 4. Yenilikçilik ve Yaratıcılık: Disiplinler arası yaklaşımlar ve ortaklıklar yoluyla yenilikçiliğin desteklenmesi. 5. Sürdürülebilir Yatırım ve Verimlilik: Eğitim ve öğretim sistemlerine sürdürülebilir yatırımların yapılması.

    2547 sayılı kanun 35. madde nedir?

    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 35. maddesi, öğretim elemanı yetiştirme ile ilgilidir: Bu maddeye göre: Yükseköğretim kurumları, kendi ihtiyaçları ve diğer yükseköğretim kurumlarının ihtiyaçları için yurt içinde ve dışında öğretim elemanı yetiştirirler. Öğretim elemanı yetiştirilmesi amacıyla üniversitelerin araştırma görevlisi kadroları, başka bir üniversiteye geçici olarak tahsis edilebilir. Bu şekilde doktora veya tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik unvanı alanlar, eğitimin sonunda kadrolarıyla birlikte kendi üniversitelerine dönerler. Yurt içinde veya yurt dışında yetiştirilen öğretim elemanları, genel hükümlere göre bağlı oldukları yükseköğretim kurumlarında mecburi hizmetlerini yerine getirmek zorundadırlar.

    YÖK atlas ile kaç netle hangi bölüm?

    YÖK Atlas üzerinden kaç netle hangi bölümü kazanabileceğinizi öğrenmek için "Net Sihirbazı" modülünü kullanabilirsiniz. Bu modülde, 2015 ÖSYS verilerine dayanarak, her bir programa yerleşen öğrencilerin YGS veya LYS testlerindeki net ortalamaları yer almaktadır.