Pilotların 10 bin metrede paraşüt açmasının nedeni, askeri paraşütle atlama tekniklerinden biri olan HAHO (yüksek irtifa – yüksek açılış) yöntemidir. Yolcu uçaklarında ise paraşüt bulundurulmamasının bazı nedenleri şunlardır: Yüksek irtifa: Uçaklar, paraşütle atlamak için çok fazla yukarıdan uçtukları için paraşüt kullanımı mümkün değildir. Kaza hızı: Uçak kazalarının çok hızlı gerçekleşmesi nedeniyle, yolcuların paraşütlerini giyip hazır hale gelmesi mümkün değildir. Tehlikeli kapı açılışı: Uçak kapılarının yüksek basınç nedeniyle açılması son derece tehlikelidir. Oksijen yetersizliği: Paraşütle atlandığında, yüksek basınç ve oksijen yetersizliği nedeniyle yolcuların bilinç kaybı yaşama riski vardır. Maliyet ve ağırlık: Paraşütler çok ağır ve maliyetlidir, bu da uçakların hızını azaltarak kâr oranını düşürebilir.