Min-Max yöntemi, genellikle iki ana adımda hesaplanır: 1. Oyun Ağacı Oluşturma: Tüm olası hamleleri içeren bir ağaç yapısı oluşturulur. 2. Değerlendirme ve Yayma: - Terminal Durumların Değerlendirilmesi: Yaprak düğümlere kazanç, kayıp veya beraberlik gibi değerler atanır. - Değerlerin Yukarı Yayılması: Her iç düğüm için, eğer hamleyi yapan oyuncu maksimize edici ise, çocuk düğümlerin maksimum değeri seçilir; minimize edici ise minimum değeri seçilir. Min-Max Normalizasyon yöntemi ise şu şekilde hesaplanır: 1. Minimum ve Maksimum Değerlerin Belirlenmesi: Veri setindeki en küçük ve en büyük değerler tespit edilir. 2. Minimum Değerin Çıkarılması: Her veri noktasından minimum değer çıkarılır. 3. Aralıkta Bölme: Elde edilen değerler, maksimum ve minimum değerler arasındaki farka bölünür. Bu yöntemler, farklı alanlarda (oyun teorisi, belirsizlik hesaplamaları, veri ölçeklendirme) kullanılmaktadır.