Buradasın
Excelde farklı sayfalarda aynı satırları birleştirme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de farklı sayfalarda aynı satırları birleştirmek için "Birleştir (Consolidate)" özelliği kullanılabilir 13. Bu özellik, aynı sütun isimlerine sahip verileri tek bir sayfada toplar ve istenilen aritmetiksel işlemi (toplama, ortalama, en büyük, say, standart sapma vb.) uygular 3.
Birleştirme işlemi şu adımlarla yapılır:
- Hedef sayfayı seçin ve birleştirilmiş verilerin görünmesini istediğiniz alanın sol üst hücresini belirleyin 1.
- "Veri" sekmesinde, "Veri Araçları" grubunda "Birleştir" seçeneğine tıklayın 13.
- İşlev kutusunda, Excel'in verileri nasıl birleştirmesini istediğinizi seçin 1.
- Her kaynak sayfada verilerinizi seçin 1.
- Dosya yollarını "Tüm Başvurular" alanına girin ve her kaynak sayfadan verileri ekledikten sonra "Tamam" butonuna tıklayın 1.
Eğer birleştirilecek veriler aynı sayfa içinde ise, "Kaynak Veriye Bağlantı Oluştur" kutucuğu seçilmez 3.
Ayrıca, VBA kodu veya Excel için "Kutools" eklentisi kullanılarak da aynı başlıklara sahip sayfalar birleştirilebilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: