• Buradasın

    Uçuş

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    THY 2009'da kaç kişi öldü?

    2009 yılında Türk Hava Yolları'na (THY) ait uçağın Amsterdam'da düşmesi sonucu 9 kişi hayatını kaybetti.

    Onurair iflas mı etti?

    Evet, Onur Air iflas etti.

    Ahmet Çelebi neden uçtu?

    Ahmet Çelebi, uçma arzusu nedeniyle uçtu. 17. yüzyılda yaşamış olan Hezarfen Ahmet Çelebi, astronomi, matematik ve mühendislik alanlarındaki yetenekleriyle birlikte, insanlı uçuşun mümkün olduğunu kanıtlamaya çalıştı.

    THY neden bu kadar ucuz?

    Türk Hava Yolları (THY) uçak biletlerinin ucuz olmasının birkaç nedeni vardır: 1. Kampanya ve İndirimler: THY, belirli dönemlerde sınırlı sayıda koltuk için kampanyalar düzenleyerek ucuz bilet imkanı sunar. 2. Erken Rezervasyon: Erken rezervasyon yapan yolcular, uçuş tarihine yaklaştıkça artan bilet fiyatlarından daha uygun fiyatlarla bilet alabilirler. 3. Hafta içi ve Düşük Talep Dönemleri: Uçak bileti fiyatları, hafta içi ve talebin düşük olduğu günlerde daha uygun olabilir. 4. Uçakların Standartları: THY, dünya standartlarının üstünde uçaklar kullanarak kaliteli hizmet sunsa da, bu durum bilet fiyatlarının yüksek olmasını gerektirmez.

    THK planör kursu kaç ay?

    THK planör kursu süresi, kursun türüne göre değişiklik göstermektedir: - Serbest Uçuş Başlangıç Kursu: 3 gün sürmektedir. - Tekamül Kursu: 5 gün sürmektedir. - Planör Pilot Lisans Eğitimi: Teorik eğitim toplamı 30 saattir ve uçuş eğitimleri iki aşamadan oluşmaktadır.

    Smartavia hangi şirketin?

    Smartavia, Joint Stock Company "Smartavia Airlines" adlı Rus şirketine aittir.

    Gece uçuşu ne anlatıyor?

    "Gece Uçuşu" iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. Antoine de Saint-Exupéry'nin romanı: Bu eser, pilotların doğayla mücadelesini ve ölüme karşı duruşlarını anlatan sürükleyici bir dille yazılmış kısa bir romandır. 2. 2005 yapımı film: "Red Eye" adlı bu filmde, bir kadının rutin bir uçuş sırasında bir yabancı tarafından kaçırılması ve babasının potansiyel cinayet tehdidiyle karşı karşıya kalması konu edilir.

    Seyrusefer sistemi nedir?

    Seyrüsefer sistemi, uçakların kalkış aşamasından iniş aşamasına kadar takip edecekleri güvenli ve en kısa yolu belirleyen sistemdir. Seyrüsefer sistemleri dört ana kategoriye ayrılır: 1. Harita Okuma Tekniği (Kara Seyrüseferi): Pilot, konum ve pozisyon bilgisini harita ile karşılaştırma yaparak bulur. 2. Gökyüzü Cisimleriyle Seyrüsefer: Güneş, gezegen, ay ve yıldızlar gibi gökyüzü cisimlerini kullanarak yapılan seyrüseferdir. 3. Hesaplamalı Seyrüsefer (Dead Reckoning): Mesafe, hız, yön, zaman ve rüzgâr gibi faktörlerin bilinmesiyle hiçbir seyrüsefer yardımcısı kullanılmadan bilinen bir noktadan belirli bir süre sonra istenilen noktaya gitmeyi hedefler. 4. Radyo Seyrüseferi: Hava aracının yer tabanlı (VOR, NDB, DME, VDF) ve uzay tabanlı (GPS, GLONASS, Galileo) sistemlerden aldığı radyo sinyalleri aracılığıyla yaptığı seyrüsefer tipidir.

    Azerbaycan Hava Yolları'nın kaç uçağı düştü?

    Azerbaycan Hava Yolları'na ait sadece bir uçak kazası kaydedilmiştir. Bu kaza, 25 Aralık 2024 tarihinde, Azerbaycan'dan Rusya'nın Grozni şehrine sefer yaparken Kazakistan'ın Aktau kenti yakınlarında meydana gelmiştir. Özetle: - 1 Uçak Kazası: 25 Aralık 2024 tarihinde Aktau Havalimanı yakınlarında Embraer 190 tipi uçak düştü. - Ölüler: 38 kişi hayatını kaybetti. - Kurtulanlar: 29 kişi sağ kurtuldu.

    Ballon ile uçuş nasıl yapılır?

    Sıcak hava balonu ile uçuş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Balonun Hazırlanması: Balonun zarfı, sepete ve yakıcı sistemlere bağlanarak yere serilir. 2. Havanın Isıtılması: Daha sonra balonun içindeki hava, sepetin üstündeki brülör (yakma ünitesi) ile ısıtılmaya başlanır. 3. Yükselme: Hava ısındıkça balon yükselmeye başlar ve yana yatırılmış olan sepeti dik konuma getirir. 4. Yön Kontrolü: Balonun yatay yöndeki hareketi tamamen rüzgâra bağlıdır. 5. İniş: Balonu indirmek için pilot, zarfın üstündeki paraşüt valfini çekerek sıcak havanın üstten çıkmasını sağlar. Uçuş öncesi ve sırasında dikkat edilmesi gereken bazı güvenlik önlemleri de vardır, örneğin yeterli yakıtın olduğundan emin olmak, acil durumlara hazırlıklı olmak gibi.

    Co pilot olmak için kaç yıl eğitim?

    Co-pilot (yardımcı pilot) olmak için gereken eğitim süresi, eğitim alınan kuruma ve hedeflenen lisansa göre değişir: 1. Üniversitelerde Pilotaj Bölümü: 4 yıllık lisans programı. 2. Özel Uçuş Okulları: 18-24 ay süren yoğunlaştırılmış programlar. 3. ATPL Eğitimi: Teori ve uçuş aşamalarıyla birlikte toplamda 2-3 yıl sürebilir. Ayrıca, havayolu pilotu olabilmek için gerekli toplam eğitim süresi, tüm lisans süreçlerini tamamladığında yaklaşık 4-5 yıla kadar uzayabilir.

    Fpv ve normal drone arasındaki fark nedir?

    FPV (First Person View) drone ve normal drone arasındaki temel farklar şunlardır: FPV Drone: - Uçuş Deneyimi: Pilot, dronun kamerasından gelen görüntüyü gerçek zamanlı olarak izleyerek birinci şahıs bakış açısıyla uçar. - Hız ve Manevra Kabiliyeti: Daha hızlı ve çevik olup, yarış ve akrobatik hareketler için uygundur. - Kontrol: Genellikle manuel kontrol gerektirir ve daha fazla beceri ister. - Özelleştirme: Parçaları değiştirilebilir ve modülerdir, bu da kişiselleştirme imkanı sunar. - Pil Ömrü: Batarya ömrü daha kısadır, tipik olarak 5-15 dakika arasında. Normal Drone: - Stabilizasyon ve Kameralar: Gimbal stabilizasyonlu yüksek kaliteli kameralara sahiptir ve GPS ile otomatik stabilizasyon özellikleri sunar. - Otonom Uçuş: Takip, yörünge ve eve dönüş gibi otonom uçuş modları bulunur. - Kullanım Kolaylığı: Yeni başlayanlar için daha kolaydır, çünkü uçuş yardımı ve GPS sistemleri mevcuttur. - Pil Ömrü: Daha uzun uçuş süresine sahiptir, 20-40 dakika arası.

    PPL eğitimi kaç ay sürer?

    PPL (Hususi Pilot Lisansı) eğitimi genellikle 6 ila 12 ay arasında sürer. Eğitim süresi, öğrencinin kişisel ilerlemesine, öğrenme hızına, uçuş okulunun programına, hava koşullarına ve öğrencinin uçuş saatlerine bağlı olarak değişebilir.

    Vecihi Hurkus neden hapse girdi?

    Vecihi Hürkuş, izinsiz uçtuğu için hapse girdi. 28 Ocak 1925'te VECİHİ K-VI adlı uçağını ilk kez uçurduğunda, uçuş izni alabilmek için kurulan heyette uçağın uçup uçamayacağını bilen kimse olmadığı için ona "uçabiliyorsan uç" denildi.

    Uçakta irtifa ve yükseklik aynı şey mi?

    Uçakta irtifa ve yükseklik kavramları aynı şeyi ifade etmez. İrtifa, hava taşıtlarının ortalama deniz seviyesinden yüksekliği ile ufuk hattı arasındaki açısal yüksekliği ifade eder. Yükseklik ise uçak ile üzerinden geçmekte olduğu yer arasındaki mesafeyi tanımlar ve uçağın topoğrafyaya göre değişen dikey mesafesini gösterir.

    KAAN ikinci prototip ne zaman uçacak?

    Milli Muharip Uçak KAAN'ın ikinci prototipi, 2025 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirecektir.

    FDR'ın açılımı nedir?

    FDR kısaltmasının açılımı "Flight Data Recorder" yani "Uçuş Verileri Kaydedicisi"dir.

    ATPL almak için kaç saat uçuş gerekir?

    Türkiye'de ATPL (Airline Transport Pilot License) alabilmek için gereken uçuş saatleri, 218 saatlik bir uçuş deneyimini kapsar. Ayrıca, genel olarak ATPL lisansı alabilmek için en az 1500 saat uçuş yapılması gereklidir ve bu uçuşların en az 500 saati ticari uçuşlarda gerçekleşmelidir.

    Pilotlar kokpitte neden yalnız?

    Pilotların kokpitte yalnız kalmalarının nedeni, uçuşun güvenliğini sağlamak ve iş yükünü azaltmaktır. Kokpitte tek pilot bulunması, pilotun daha az yorulması ve otomasyon sistemlerinin daha verimli çalışabilmesi için düşünülen bir uygulamadır. Ayrıca, bazı havayolu şirketlerinde, pilotun kokpitten kısa süreli ayrılması durumunda, kabin ekibinin kokpite girerek güvenliği sağlaması gibi uygulamalar da bulunmaktadır.

    Pilotluk tanımı nedir?

    Pilotluk, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçak) kullanma mesleğidir. Pilotun görevleri arasında: - Uçuş programında belirtilen hazırlıkları yapma; - Yakıt ve zaman hesaplamalarını gerçekleştirme; - Hava durumunu inceleme ve iniş meydanlarını değerlendirme; - Uçağın yüklenmesini kontrol etme ve teknik donanımların uçuşa hazır olup olmadığını inceleme; - Motoru çalıştırma ve tüm teknik kontrolleri yapma; - Uçağı planladığı şekilde kalkış, rota, alçalış ve inişlerle yönlendirme. Pilotlar, kurumsal havacılık, tarımsal havacılık ve askeri havacılık gibi çeşitli alanlarda çalışabilirler.