• Buradasın

    Uçuş

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Katar Hava Yolları'nın sahibi kim?

    Katar Hava Yolları (Qatar Airways), Katar hükûmetine aittir. Şirketin %50 hissesi Katar hükûmetine, geri kalan kısmı ise özel yatırımcılara aittir.

    Sully 2016 ne anlatıyor?

    Sully (2016) filmi, 15 Ocak 2009 tarihinde US Airways'in 1549 sefer sayılı uçuşunun Hudson Nehri'ne acil inişi ve bu inişi gerçekleştiren pilot Chesley "Sully" Sullenberger'in hikayesini anlatıyor. Filmde, Sullenberger'in kahramanca hareketi medya ve halk tarafından büyük övgüyle karşılanırken, bazı yetkililer tarafından başlatılan soruşturma nedeniyle itibarını ve işini kaybetme tehlikesiyle yüzleşmesi ele alınıyor. Ayrıca, kaza sırasında uçakta bulunan yolcuların, yardımcı pilotun ve Sullenberger'in eşinin hikayesine de yer verilerek film, seyirci ile bütünlük oluşturuyor.

    THY 2009'da kaç kişi öldü?

    25 Şubat 2009'da Amsterdam'da düşen Türk Hava Yolları (THY) uçağında üçü mürettebat olmak üzere toplam 9 kişi hayatını kaybetti.

    Onurair iflas mı etti?

    Evet, Onur Air 2022 yılında iflas etmiştir. Şirketin işletme ruhsatı, mali ve operasyonel gereklilikleri sağlayamaması nedeniyle 7 Haziran 2022 tarihinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından iptal edilmiştir. Ancak, Ticaret Odası kayıtlarında hala faal gözüken Onur Air, çalışanlarına 3 yıllık maaş ve kıdem tazminatı borcunu ödememektedir.

    Ahmet Çelebi neden uçtu?

    Ahmet Çelebi, uçma arzusu nedeniyle uçtu. 17. yüzyılda yaşamış olan Hezarfen Ahmet Çelebi, astronomi, matematik ve mühendislik alanlarındaki yetenekleriyle birlikte, insanlı uçuşun mümkün olduğunu kanıtlamaya çalıştı.

    THY neden bu kadar ucuz?

    Türk Hava Yolları'nın (THY) ucuz bilet sunmasının birkaç nedeni olabilir: Kampanya ve indirimler: THY, belirli dönemlerde yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda indirimli biletler sunabilir. Bazı satış kanallarında düşük ücretler: Jetgenç üyesi 13-25 yaş aralığındaki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına vergiler hariç koltuk ücreti üzerinden %10 indirim uygulanabilir. Belirli uçuşlarda düşük talep: Bazı rotalarda talep düşük olduğunda, havayolu şirketleri daha fazla yolcu çekmek için fiyatları düşürebilir. Ancak, bilet fiyatlarının genel olarak neden ucuz olduğuna dair spesifik bir bilgi mevcut değildir.

    THK planör kursu kaç ay?

    Türk Hava Kurumu (THK) planör kursu, teorik eğitim toplamı 30 saat, uçuş eğitimi ise iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci safha eğitimi sonunda A brövesi alınır. İkinci safha eğitimi içerisinde B ve C bröveleri alınır. Eğitimin sonunda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) kontrol pilotu tarafından lisans alma ve acil durum prosedürlerinden teorik sınav yapılır. Dolayısıyla, THK planör kursunun toplam süresi, teorik ve pratik eğitimler dahil olmak üzere yaklaşık 3-4 ay sürebilir.

    Smartavia hangi şirketin?

    Smartavia, Sky Invest adlı Rus şirketine bağlı bir ortak hisse şirketidir. Şirketin merkezi, Rusya'nın Arkhangelsk kentindedir.

    Seyrusefer sistemi nedir?

    Seyrüsefer sistemi, hava araçlarının güvenli ve hava trafiğini aksatmayacak şekilde rotalarında gidip, kalkış yapacakları pistlerden başlayıp uçacakları rota üzerindeki bazı bölgelerde asiste ederek inecekleri havaalanına inmelerini sağlayan yardımcı sistemlerin tamamına denir. Bazı seyrüsefer sistemleri şunlardır: INS (Inertial Navigation System). ILS (Instrument Landing System). VOR (VHF Omni-directional Range/Radio). DME (Distance Measuring Equipment). NDB (Non Directional Beacon). TACAN (Tactical Air Navigation System).

    Azerbaycan Hava Yolları'nın kaç uçağı düştü?

    Azerbaycan Hava Yolları'na ait sadece bir uçak kazası kaydedilmiştir. Bu kaza, 25 Aralık 2024 tarihinde, Azerbaycan'dan Rusya'nın Grozni şehrine sefer yaparken Kazakistan'ın Aktau kenti yakınlarında meydana gelmiştir. Özetle: - 1 Uçak Kazası: 25 Aralık 2024 tarihinde Aktau Havalimanı yakınlarında Embraer 190 tipi uçak düştü. - Ölüler: 38 kişi hayatını kaybetti. - Kurtulanlar: 29 kişi sağ kurtuldu.

    Ballon ile uçuş nasıl yapılır?

    Sıcak hava balonu ile uçuş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Eğitim: Balon pilotları, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün belirlediği en yüksek standartlarda profesyonel eğitimlerden geçer. 2. Hazırlık: Balonun Şişirilmesi: Balon, güçlü bir fan ile soğuk hava ile doldurulur, ardından brülör ile içindeki hava ısıtılır. Kalkış: Pilot, yerden havalanmak için brülörden sabit bir alev çıkarır. 3. Uçuş: Yön Kontrolü: Balonun yatay yöndeki hareketi rüzgara bağlıdır; pilotlar, gitmek istedikleri yöne doğru esen bir rüzgar yakalamaya çalışır. İrtifa: Balonun içindeki havanın sıcaklığı değiştirilerek, balon hava katmanları arasında geçiş yapabilir. 4. İniş: Paraşüt Vanası: Balon istenilen oranda alçalana kadar paraşüt vanası açılır, ardından kordonu bırakılarak vananın kapanması sağlanır. Kutlama: İnişin ardından pilot ve yer ekibi, sıcak hava balonu geleneğine uygun olarak şampanya ikramında bulunur. Not: Balonlu uçuşlar, hava koşullarına bağlı olarak gerçekleştirilir ve genellikle 150-500 metre arasında bir irtifaya ulaşılır.

    Co pilot olmak için kaç yıl eğitim?

    Co-pilot olmak için gereken eğitim süresi, pilot olmak için gereken süre ile benzerlik gösterir ve genellikle 2-3 yıl arasında değişir. Bu süre, uçuş okullarında alınan teorik eğitimler, simülatör çalışmaları ve pratik uçuş derslerini içerir. Eğitim süresi, kişinin ilerleme hızına ve seçilen eğitim programına göre değişiklik gösterebilir.

    Fpv ve normal drone arasındaki fark nedir?

    FPV (First Person View) ve normal dronlar arasındaki temel farklar şunlardır: Görüntü İletimi: FPV dronlar, pilotun drone'un kamerasından gelen canlı görüntüyü gerçek zamanlı olarak izlemesini sağlar. Güvenlik ve Düzenlemeler: FPV dronlar, engel algılama ve eve dönüş (Return to Home) gibi güvenlik özelliklerinden yoksundur. Kullanım Kolaylığı: FPV dronlar, hızlı ve çevik yapıları nedeniyle yeni başlayanlar için daha zordur. Kamera Kalitesi: FPV dronların kameraları, profesyonel çekim için gerekli olan çözünürlük ve görüntü kalitesinden yoksundur. Hız ve Manevra Kabiliyeti: FPV dronlar, 80+ mph hıza ulaşabilir ve sıkı alanlar ile yakınlık uçuşları gibi çevik manevralar yapabilir. Batarya Ömrü ve Uçuş Süresi: FPV dronlar, yüksek güç tüketimi nedeniyle 5-15 dakika arasında uçabilir. Kullanım amacına göre her iki drone türü de farklı avantajlar sunar; FPV dronlar aksiyon çekimleri için, normal dronlar ise fotoğraf ve video çekimi için daha uygundur.

    PPL eğitimi kaç ay sürer?

    PPL (Hususi Pilot Lisansı) eğitimi, teorik ve uçuş eğitimleri dahil yaklaşık 3-4 ay sürer. Teorik eğitim: Toplamda 110 saat olup, bunun %90'ı uzaktan, %10'u ise yüz yüze gerçekleştirilir. Uçuş eğitimi: Toplam 45 saat sürer ve bu süre, SHGM tarafından yapılan kontrol uçuşu ile birlikte 46,5 saate çıkar. Eğitim süresi, uçuşların hava koşullarına bağlı olarak aksaması veya ilerleme kontrollerinde başarısızlık durumunda ilave eğitim gereksinimi gibi nedenlerle uzayabilir.

    Vecihi Hurkus neden hapse girdi?

    Vecihi Hürkuş, izinsiz uçuş yaptığı için hapse girmiştir. 1925 yılında, "Vecihi K-VI" adını verdiği ilk Türk uçağını uçurduktan sonra, müfettişlik uçağın deneme uçuşu yapmasına müsaade etmemiş, önce teknik kurulun incelemesini şart koşmuştur.

    Uçakta irtifa ve yükseklik aynı şey mi?

    Hayır, irtifa ve yükseklik aynı şey değildir. Yükseklik, bir uçağın herhangi bir yüzeyin üstündeki dikey mesafesidir. İrtifa, bir uçağın deniz seviyesinden yüksekliğini ifade eder. Ayrıca, uçuş seviyesi de bir irtifa tanımı olup, hava aracının standart atmosfer basıncına göre irtifasını belirtir.

    KAAN ikinci prototip ne zaman uçacak?

    Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün'ün açıklamalarına göre, Milli Muharip Uçak KAAN'ın ikinci prototipi 2025 yılı sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirecek.

    FDR'ın açılımı nedir?

    FDR, "Flight Data Recorder" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de Uçuş Veri Kaydedici anlamına gelir. Ayrıca, FDR kısaltması farklı bağlamlarda çeşitli anlamlara gelebilir, örneğin: Arıza tespit oranı; Birinci derece akraba; Federal uyuşmazlıkların çözümü.

    ATPL almak için kaç saat uçuş gerekir?

    Türkiye'de ATPL (Airline Transport Pilot License) alabilmek için gereken uçuş saatleri, 218 saatlik bir uçuş deneyimini kapsar. Ayrıca, genel olarak ATPL lisansı alabilmek için en az 1500 saat uçuş yapılması gereklidir ve bu uçuşların en az 500 saati ticari uçuşlarda gerçekleşmelidir.

    Pilotlar kokpitte neden yalnız?

    Pilotların kokpitte yalnız olmasının nedeni, ekonomik baskılardır. Ancak, pilotlar ve pilot sendikaları, kokpitte tek pilot bulunmasının güvenlik riskleri yarattığını savunmaktadır.