• Buradasın

    UçakTeknolojisi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yunanistan KAAN'ı nasıl gördü?

    Yunanistan, Türkiye'nin milli muharip uçağı KAAN'ı olumlu ve dikkatle takip etti. Yunan basınında KAAN'ın ilk test uçuşu şu şekilde değerlendirildi: - Yunan devlet televizyonu ERT, KAAN'ın teknik özelliklerini ve ilk uçuş görüntülerini paylaştı. - Pentapostagma gazetesi, KAAN'ın her türlü hava koşulunda uçabildiğini aktardı. - Proto Thema gazetesi, Türkiye'nin 5. nesil savaş uçağı üreten sayılı ülkelerden biri olduğuna dikkat çekti. - Ethnos gazetesi, KAAN'ı Türk savunma sanayisinin en büyük projelerinden biri olarak nitelendirdi. Ayrıca, Yunan medyası KAAN'ın menzilinin Atina'ya kadar ulaşabileceğini belirterek, bu durumun kendilerini tedirgin ettiğini de dile getirdi.

    İtki kuvveti neye bağlıdır?

    İtki kuvveti, aşağıdaki faktörlere bağlıdır: 1. Motorun hızı: Motorun içindeki hava kütlesinin hızlanması, itki kuvvetinin büyüklüğünü belirler. 2. Yakıt tüketimi: Motorun yakıt ile karıştırılarak yakılması, itki kuvvetinin oluşumunu sağlar. 3. Motorun tasarımı: Hava soluyan motorlarda, havanın motorun önünden içeri alınması, hızlandırılması ve geriye doğru itilmesi itki kuvvetini oluşturur. 4. Geometri: Uçağın gövde, burun ve kanat gibi yüzeylerinin geometrisi, sürtünme kuvvetini etkiler ve dolayısıyla itki kuvvetinin yönünü ve büyüklüğünü değiştirir.

    Tulgar kaska monteli gösterge sistemi nedir?

    TULGAR Kaska Monteli Gösterge Sistemi, ASELSAN tarafından sabit kanatlı platformlar için tasarlanmış bir vizör yansıtmalı kask sistemidir. Bu sistem, pilotların ve hava aracının kabiliyetlerini artırmak amacıyla aşağıdaki teknolojileri içerir: - Sayısal gece görüş; - Renkli ekran; - Hassas kafa takip.

    KAAN motoru hangi uçaklarda kullanılacak?

    KAAN motoru, Milli Muharip Uçak (MMU) olarak da bilinen KAAN savaş uçağında kullanılacaktır.

    Jet motorunun mucidi kimdir?

    Jet motorunun mucitleri olarak kabul edilen iki kişi İngiliz Frank Whittle ve Alman Hans von Ohain'dir.

    Uçak sistemleri dersi megep modülleri nelerdir?

    Uçak Sistemleri Dersi MEGEP Modülleri şunlardır: 1. Pnömatik Sistemler: Pnömatik sistemlerin bakımını yapmak. 2. Hidrolik Sistemler: Hidrolik sistemlerin bakımını yapmak. 3. Aletli Gösterge ve Aviyonik Sistemler: Aletli gösterge ve aviyonik sistemleri analiz etmek. 4. Yangın Koruma Sistemleri: Yangın koruma sisteminin bakımını yapmak. 5. Oksijen Sistemleri: Oksijen sistemlerinin bakımını yapmak. 6. Buz Önleme ve Yağmurdan Korunma Sistemleri: Buz önleme ve yağmurdan korunma sistemlerinin bakımını yapmak. 7. Su ve Atık Su Sistemi: Su ve atık su sisteminin bakımını yapmak. 8. Mefruşat ve Ekipman: Uçak ekipman ve mefruşatının bakımını yapmak.

    Uçakta flap ne zaman kapanır?

    Uçakta flaplar, kalkıştan belli bir süre sonra uçak hız kazandıkça kademe kademe kapatılır.

    KAAN'ın motoru TF-X mi?

    KAAN (Milli Muharip Uçak) TF-X motoru olarak da bilinen General Electric F110 motorlarını kullanmaktadır.

    Türkiye ve Pakistan KAAN için anlaştı mı?

    Evet, Türkiye ve Pakistan, KAAN Milli Muharip Uçak Programı için anlaşma imzalama aşamasındadır.

    Hürkuş kitabı ne anlatıyor?

    "Hürkuş" adlı kitaplar farklı konuları ele almaktadır: 1. "Hayalden Gerçeğe - Türkiye'nin Yeni Nesil Eğitim Uçağı HÜRKUŞ'un Hikayesi" kitabı, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından yayımlanan ve HÜRKUŞ uçağının gelişimini anlatan bir eserdir. 2. "Hürkuş ile Göklerde" adlı çocuk kitabı ise Vecihi Hürkuş'un hayatını çocuklara yönelik olarak anlatan bir eserdir.

    İha yazılımı nasıl yapılır?

    İHA yazılımı yapmak için aşağıdaki adımlar ve araçlar kullanılabilir: 1. Matematiksel Modelleme ve Simülasyon: İHA'nın dinamiklerini modellemek için MATLAB & Simulink gibi entegre platformlar kullanılabilir. 2. Yazılım Dilleri: İHA yazılımında yaygın olarak kullanılan yazılım dilleri şunlardır: - C/C++: Görev yönetimi, uçuş kontrolü ve veri işleme gibi kritik işlevler için tercih edilir. - Python: Kolay okunabilir sözdizimi, zengin kütüphane desteği ve hızlı prototipleme yetenekleri sunar. 3. Donanım Entegrasyonu: Geliştirilen kontrol veya güdüm algoritmaları, Simulink Coder sayesinde otomatik olarak C/C++ koduna dönüştürülebilir ve gerçek İHA üzerinde çalışan bir gömülü sisteme yüklenebilir. 4. 3D Sanal Gerçeklik Uygulamaları: İHA'nın uzaktan yönlendirilmesi için 3D sanal gerçeklik yazılımları kullanılabilir. 5. Yasal Düzenlemeler: İHA üretimi ve kullanımı, belirli yönetmeliklere ve kayıt gereksinimlerine tabidir.

    CFT açılımı nedir?

    CFT kısaltmasının açılımı şu şekilde olabilir: 1. Combating the Financing of Terrorism (CFT): Terörizmin finansmanıyla mücadele anlamına gelir ve hükümetlerin terör örgütlerine fon akışını kısıtlamak için uyguladığı yasalar ve düzenlemeleri ifade eder. 2. Conformel Fuel Tank (CFT): Uçaklarda kullanılan, uçağın profiline yakın şekilde yerleştirilmiş ek yakıt tanklarıdır.

    Çekirdeksiz motor 720 ne işe yarar?

    Çekirdeksiz motor 720, genellikle küçük ölçekli model uçaklarda kullanılır. Bu motorun başlıca işlevleri: - Yüksek performans: 3.7V ile çalışırken 43000 RPM devirde 5W güç üretir. - Ağırlık azaltma: Sadece 2.5g ağırlığındadır, bu da kullanıldığı modelin ağırlığını etkin bir şekilde azaltır.

    DİHa PT-5 hangi motorla çalışıyor?

    Bayraktar KALKAN DİHA PT-5 insansız hava aracı (İHA), 4 elektrik motoru ve 1 içten yanmalı motor ile çalışmaktadır.

    Uçak kanatları neden farklı?

    Uçak kanatlarının farklı tasarımlara sahip olmasının birkaç nedeni vardır: 1. Performans ve Manevra Kabiliyeti: Pilotların tercihine göre, manevra yeteneği fazla olan uçaklar için alttan kanatlı uçaklar, gezi, fotoğrafçılık, kargo ve keşif gibi durumlarda ise üstten kanatlı uçaklar tercih edilir. 2. Kaldırma Kuvveti ve Hız: Kanatların şekli ve eğimi, uçağın kaldırma kuvvetini ve hızını etkiler. 3. Bakım ve Erişim Kolaylığı: Yakıt deposuna ulaşmak ve doldurmak alttan kanatlı uçaklarda daha kolaydır, ayrıca iniş takımları ve hidrolik borulara erişim de daha basittir. 4. Ağırlık ve Denge: Kompozit malzemelerin kullanımı, kanatların daha hafif ve dayanıklı olmasını sağlar, bu da uçağın yakıt tüketimini azaltır ve dengesini iyileştirir.

    Uçak Teknolojisi için ilk kaç bin?

    Uçak Teknolojisi bölümüne yerleşmek için ilk 140.000 sıralama gerekmektedir.

    İha ve drone aynı mı?

    İHA (insansız hava aracı) ve drone terimleri genellikle aynı şeyi ifade etmek için kullanılır. Ancak, teknik olarak tüm dronlar İHA'dır, ancak tüm İHA'lar drone değildir.

    PD170 motoru hangi İHA'larda kullanılıyor?

    TEI-PD170 motoru aşağıdaki İHA'larda kullanılmaktadır: Anka; Aksungur; Bayraktar TB3.

    DİHA kaç saat havada kalır?

    Bayraktar KALKAN DİHA, 6 saat havada kalma süresine sahiptir.

    DJI Agras T50 haritalama yapar mı?

    Evet, DJI Agras T50 haritalama yapabilir. Bu drone, yüksek çözünürlüklü FPV gimbal kamera ile tarla ve meyve bahçesi görüntülerinin gerçek zamanlı olarak yakalanmasını sağlar. Ayrıca, DJI RC Plus ve RTK hizmeti ile eşleştirildiğinde, sonraki otomatik uçuş rotalarını destekleyen yüksek çözünürlüklü haritalar oluşturabilir.