• Buradasın

    TrafikKazaları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de 2018'de kaç trafik kazası oldu?

    Türkiye'de 2018 yılında toplam 1 milyon 229 bin 364 trafik kazası meydana gelmiştir. Bu kazaların: 1 milyon 42 bin 832 adedi maddi hasarla sonuçlanmıştır; 186 bin 532 adedi ise ölüm veya yaralanma ile sonuçlanmıştır.

    Esenler'de motosiklet kazası kaç kişi öldü?

    26 Ocak 2025 tarihinde İstanbul Esenler'de meydana gelen zincirleme trafik kazasında 1 kişi hayatını kaybetti. Yabancı uyruklu motosiklet sürücüsü Yahya K., olay yerinde yaşamını yitirdi.

    47.1 d trafik kazası nasıl olur?

    47/1-d trafik kazası, sürücünün Karayolları Trafik Kanunu'nun 47. maddesinde belirtilen trafik güvenliğini tehlikeye düşüren kurallara uymaması sonucu meydana gelir. Bu madde, trafik güvenliği ve düzeni ile ilgili olan ve yönetmelikte gösterilen diğer kural, yasak, zorunluluk veya yükümlülüklere uyulmaması durumunu kapsar. 47/1-d kusuru, kazanın meydana gelmesinde ikincil bir etken olup tali kusur olarak kabul edilir. 2025 yılı itibariyle 47/1-d trafik cezası 993 TL'dir ve 15 gün içinde ödeme yapıldığında %25 indirim uygulanır.

    İstanbul'da hemşire trafik kazasında öldü mü?

    Evet, İstanbul'da bir hemşire trafik kazasında hayatını kaybetti. 14 Kasım 2024 tarihinde, Küçükçekmece'de meydana gelen trafik kazasında, Atakent Mahallesi Atatürk Caddesi'nde kaldırımda yürüyen Şengül Ayyıldız adlı hemşire, otomobilin çarpması sonucu ağır yaralandı ve kaldırıldığı hastanede tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Kazanın ardından sürücü gözaltına alındı ve tutuklandı.

    Kuzey Marmara Otoyolu'nda 11 kişinin öldüğü kazaya ilişkin yargılama sürdü mü?

    Evet, Kuzey Marmara Otoyolu'nda 11 kişinin öldüğü kazaya ilişkin yargılama sürmüştür. 28 Aralık 2023 tarihinde meydana gelen kazaya ilişkin Sakarya 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen üçüncü duruşma, 16 Nisan 2025 tarihinde gerçekleşmiştir. Mahkeme heyeti, eksik hususların giderilmesi için duruşmayı ileri bir tarihe ertelemiştir.

    Şeker-İş Kayseri Şube Başkanı Mustafa Kılıç nasıl öldü?

    Şeker-İş Sendikası Kayseri Şube Başkanı Mustafa Kılıç, Yozgat'ta geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybetti. Kaza, 08.10.2024 tarihinde Kayseri'den Yozgat'ın Boğazlıyan ilçesine giderken meydana geldi.

    Topkapı'da trafik kazası kaç kişi öldü?

    2025 yılında Topkapı'da meydana gelen trafik kazasında kaç kişinin öldüğüne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2025 yılında İstanbul'da yaşanan bazı trafik kazalarında ölenlerin sayısı şu şekildedir: Bayrampaşa'da takla atan otomobil: 1 kişi hayatını kaybetti. Kuzey Marmara Otoyolu'ndaki otobüs kazası: 4 kişi hayatını kaybetti. Daha fazla bilgi için resmi kaynakların açıklanması beklenmelidir.

    Ölüm Yolu neden yasaklandı?

    "Ölüm Yolu" olarak adlandırılan yolların yasaklanma nedeni, sıkça yaşanan trafik kazaları ve can kayıplarıdır. Örneğin, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ulukışla ile Pozantı arasındaki E-90 karayolunu "ölüm yolu" olarak tanımlamıştır. Benzer şekilde, Şanlıurfa ile Gaziantep'i birbirine bağlayan karayolu da "ölüm yolu" olarak anılmakta ve genişletme ile iyileştirme çalışmalarının tamamlanamaması tepkilere yol açmaktadır. Bir diğer örnek ise, dar ve virajlı yapısıyla sıkça trafik kazalarına ve can kayıplarına neden olan Tire-Belevi yoludur. "Ölüm Yolu" olarak bilinen Birecik, Suruç ve Şanlıurfa arasındaki D-400 yolu için de CHP Şanlıurfa Milletvekili Av. Mahmut Tanal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'ya soru önergeleri sunmuştur. Bu yolların yasaklanmamasının sebebi, siyasi çıkarların ve bürokratik engellerin insan hayatından daha önemli görülmesi olarak da eleştirilmektedir.

    Ölüm Yolu'nda kim öldü?

    Ölüm Yolu'nda ölen kişiler arasında şu isimler bulunmaktadır: Kader Önal. Feryat A.. Ayrıca, Bosna Hersek'teki Srebrenitsa Soykırımı sırasında "ölüm yolu" olarak bilinen ormanlık yolda çok sayıda kişi hayatını kaybetmiştir.

    İslahiye'de trafik kazası kaç kişi öldü?

    25 Ağustos 2025 tarihi itibarıyla Gaziantep'in İslahiye ilçesinde meydana gelen trafik kazasında kaç kişinin öldüğüne dair bilgi bulunmamaktadır. Ancak, 24 Haziran 2025 tarihinde İslahiye'de meydana gelen motosiklet kazasında 2 kişi hayatını kaybetmiştir. Daha güncel bilgiler için resmi kaynakları veya yerel haber ajanslarını takip etmek önerilir.

    Ankara'da devrilen otobüsün şoförü kim?

    Ankara'da devrilen otobüsün şoförü Yunus Şen'dir.

    Hakan Peker'in babası Hüseyin Peker neden öldü?

    Hakan Peker'in babası Hüseyin Peker, 4 yaşındayken trafik kazasında hayatını kaybetmiştir.

    Çorlu Tren Kazası'nda kaç sanık ceza aldı?

    Çorlu Tren Kazası davasında 9 sanık ceza aldı, 4 sanık ise beraat etti. Ceza alan sanıklar ve aldıkları cezalar: Nihat Aslan (Dönemin TCDD 1. Bölge Müdürü): 15 yıl hapis. Mümin Karasu (TCDD 1. Bölge Bakım Servis Müdürü): 17 yıl 6 ay hapis. Turgut Kurt (Demir Yolu Bakım Müdürü): 16 yıl 3 ay hapis. Özkan Polat (Çerkezköy Yol Bakım ve Onarım Şefi): 13 yıl 9 ay hapis. Nizamettin Aras (Altyapıdan Sorumlu 1. Bölge Bakım Servis Müdür Yardımcısı): 8 yıl 4 ay hapis. Tevfik Baran Önder (Mühendis): 10 yıl hapis. Deniz Parlak (Mühendis): 9 yıl 2 ay hapis. Kubilay Başkaya (Mühendis): 9 yıl 2 ay hapis. Beraat eden sanıklar: Levent Kaytan. Burhan Ortancıl. Çetin Yıldırım. Celalettin Çabuk.

    Ankara Bodrum yolu neden tehlikeli?

    Ankara-Bodrum yolunun tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Seyyar radarlar: Yol üzerinde seyyar radarlar bulunabilir, bu da hız ihlallerine karşı risk oluşturur. Yol çalışmaları ve bozuk yollar: Özellikle Denizli-Aydın arasında yol çalışmaları ve çukurlar olabilir. Virajlı ve inişli çıkışlı yollar: Denizli-Muğla güzergahı, virajlı yapısıyla dikkat ve iyi fren performansı gerektirir. Trafik ışıkları: Denizli çıkışından Aydın'a kadar birçok trafik ışığı bulunmaktadır. Bu nedenlerle, yolda dikkatli ve güvenli bir sürüş önerilir.

    Defansif sürüşün temel amacı nedir?

    Defansif sürüşün temel amacı, trafikteki tüm riskleri önceden tahmin ederek kendini ve başkalarını korumaktır. Bu sürüş biçiminde, sürücü: Dikkatli ve bilinçli bir şekilde araç kullanır. Hız değil, güvenlik ön plandadır. Trafik kurallarına uyar. Ani manevralardan kaçınır. Diğer sürücülerin davranışlarını analiz eder. Güvenli takip mesafesi bırakır. Konsantrasyonu yüksektir. Hatalı sürücülere karşı kontrollü tepki verir. Defansif sürüş, kazaları en aza indirmeyi ve güvenli bir yolculuk yapmayı sağlar.

    Kaza anındaki kullanım şekli numaraları nelerdir?

    Kaza anındaki kullanım şekli numaraları, kaza tespit tutanağında yer alan ve araçların kullanım şeklini belirten numaralardır. Bu numaralar, araçların kullanım şekline göre şu şekildedir: 2: Özel amaçlı (taksi, dolmuş, otobüs vb.). 3: Resmi amaçlı (resmi plakalı araçlar). 4: Hususi (özel araçlar). Kaza tespit tutanağında ayrıca, araçların marka, model, plaka, şasi numarası ve zorunlu trafik sigortası poliçe bilgileri gibi detaylar da yer alır.

    Şaşmaz trafik kazası neden oldu?

    5 Mart 2025 tarihinde Ankara'nın Etimesgut ilçesindeki Şaşmaz Bulvarı'nda meydana gelen zincirleme trafik kazasının nedeni, sürat ve bölgede trafik levhalarının olmaması olarak belirtilmiştir. Esnaf, yolda tümseklerin bulunmaması nedeniyle araç sürücülerinin hız yaptığını ve bazı sürücülerin drift attığını ifade etmiştir. Ayrıca, 8 Ağustos 2025 tarihinde de Şaşmaz Oto Sanayi 2472. Cadde'de meydana gelen kazada, sürücülerin hız yaptığı ve drift attığı belirtilmiştir.

    Tolga Güleryüz neden öldü?

    Tolga Güleryüz, 21 Kasım 2022 tarihinde Amasya Merzifon mevkiinde, "Baş Belası" adlı tiyatro ekibini taşıyan minibüsün tıra arkadan çarpması sonucu meydana gelen kazada hayatını kaybetti. Kazanın nedenlerinden biri, oyuncu Melis İşiten'in ifadelerine göre, kendisinin oteli beğenmemesi nedeniyle yola çıkmaları olarak gösterildi.

    Alaplı'da trafik kazası kaç kişi öldü?

    2025 yılı Temmuz ayı itibarıyla Zonguldak'ın Alaplı ilçesinde meydana gelen trafik kazalarında ölen kişi sayısı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2024 yılında Alaplı'da meydana gelen bazı trafik kazalarında hayatını kaybedenler oldu: 10 Ağustos 2024 tarihinde, Alaplı-Akçakoca karayolunda meydana gelen kazada, 67 SF 504 plakalı otomobil sürücüsü Zafer Akgül hayatını kaybetti. 21 Eylül 2024 tarihinde, cip ile çarpışan otomobilde bulunan Zafer Akgül'ün annesi Gülten Alanko, yoğun bakım servisinde 42 gün süren yaşam savaşının ardından hayatını kaybetti. 2023 yılında ise, Aşağıdağ köyüne giderken kaza yapan İlker Şen'in eşi Eda Şen, Alaplı Devlet Hastanesi'nde yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı.

    80 ve 84 kusur oranı nedir?

    80 ve 84 kusur oranları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, trafik kazasında kusur oranları genel olarak %0, %25, %50, %75 ve %100 olarak belirlenir. %100 Kusur: Kazada bir tarafın tamamen kusurlu olduğunu ifade eder. %75 Kusur: Bir tarafın %75 oranında kusurlu, %25 oranında haklı olduğunu gösterir. %50 Kusur: Her iki tarafın eşit oranda hatalı olduğu durumları ifade eder. %25 Kusur: %75 oranında haklı, %25 oranında hatalı olmak anlamına gelir. %0 Kusur: Kazada hiçbir hatası olmayan sürücüye verilen orandır. Kusur oranları, kazanın koşullarına ve tarafların ihlallerine göre değişir.