• Buradasın

    Tır

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Virajı alamayan tır nasıl devrilir?

    Virajı alamayan tırın nasıl devrildiği ile ilgili bilgi bulunamamıştır. Ancak, virajı alamayan tırların devrildiği bazı haberler şunlardır: 25 Ağustos 2025 tarihinde, İstanbul Sultangazi'de virajı alamayan tır devrilmiştir. 3 Haziran 2025 tarihinde, Diyarbakır'da virajı alamayan tır devrilmiş ve sürücü, çevredekilerin yardımıyla tırdan çıkarılarak hastaneye kaldırılmıştır. 3 Nisan 2025 tarihinde, Osmaniye'de virajı alamayan hurda yüklü tır, yol kenarında park halinde bulunan araçların üzerine devrilmiştir.

    Daf kafa tır hangi motoru kullanıyor?

    DAF tırlar, PACCAR MX motorlarını kullanmaktadır. Yeni DAF XF, XG ve XG+ modellerinde kullanılan bu motorlar, 10,8 ve 12,9 litre hacme sahiptir.

    Akülü tır dorsesi var mı?

    Evet, akülü tır dorsesi bulunmaktadır. Örneğin, TikTok'ta Mercedes-Benz lisanslı, akülü tır dorseli oyuncaklar satılmaktadır. Akülü tır dorsesi hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: akuluarabadunyasi.com. facebook.com (akülü transpalet videosu).

    Tır çeker lastik kaç hava basılır?

    Tır çeker lastiklerin kaç hava basılacağı, lastiğin ebatına, yük kapasitesine, kullanım koşullarına ve aracın ağırlığına bağlı olarak değişir. Bazı tır çeker lastikleri için önerilen hava basınçları: 195/75 R16 ticari araç lastikleri: 40-50 PSI. Doğru hava basıncını belirlemek için, araç üreticisinin önerilerini kontrol etmek gereklidir; bu değerler genellikle aracın kapı kenarındaki etiket veya kullanım kılavuzunda belirtilir.

    Aba Tırlar hangi semtte?

    Aba Tır Pazarı, İstanbul'un Sancaktepe ilçesinde, Akpınar semtinde, Tuna Caddesi üzerinde bulunmaktadır. Adres: Akpınar, Tuna Cd., 34040 Sancaktepe/İstanbul.

    Tır geri vites nasıl yapılır?

    Tırlarda geri vites kullanımı, manuel ve otomatik şanzıman türlerine göre değişiklik gösterir: Manuel şanzımanlı tırlarda: Geri vitese geçmek için vites kolu R konumuna getirilir. Bu işlem sırasında: Debriyaja basılır. Vites kolu boşa alınır. İstenilen geri vitese geçirilir. Debriyaj yavaşça bırakılır. Otomatik şanzımanlı tırlarda: Geri vites, hidrolik sistemler ve elektronik kontrol üniteleri ile çalışır ve kullanıcı müdahalesi minimumdur. Geri vitese geçerken aracın tamamen durması gerekir; aksi takdirde şanzıman sistemine zarar verebilir.

    Tırların arkasındaki römorka ne denir?

    Tırların arkasındaki römorka "yarı römork" denir. Tam römork ve yarı römork olarak iki ana türü bulunan römorklardan yarı römork, ön tarafında aks bulunmayan ve ağırlığın bir kısmını çekici araç tarafından taşınan römork türüdür. Ayrıca, bazı kaynaklarda bu tür römorklar için "dorse" terimi de kullanılsa da, dorse aslında bir marka adı olup, doğru terim "yarı römork" olarak kabul edilir.

    Amerikan ve Avrupa tırları arasındaki fark nedir?

    Amerikan ve Avrupa tırları arasındaki bazı farklar şunlardır: Uzunluk ve boyut: Amerikan tırları genellikle uzun burunlu ve büyük yapıya sahipken, Avrupa tırları daha kısa burunlu ve kompakt yapıdadır. Manevra kabiliyeti: Avrupa'da şehir içi yollar dar olduğundan, kısa burunlu tırlar daha iyi manevra kabiliyetine sahiptir. Yasal sınırlamalar: Avrupa'da tırların maksimum uzunluğu 18,75 metre ile sınırlıdır, bu nedenle tırlar daha küçük kabinlere sahiptir. Performans ve dayanıklılık: Avrupa tırları, daha yüksek kalitede ve daha dayanıklıdır. Taşıma kapasitesi: Amerikan tırları, büyük ve ağır yükler için daha yüksek taşıma kapasitesine sahiptir. Kabin ve konfor: Amerikan tırlarında şoförün tüm konforunu sağlayacak imkânlar yer alırken, Avrupa tırlarında kabin daha basit olup genellikle sadece yatak bulunur. Yakıt verimliliği: Avrupa tırları, yakıt verimliliği açısından daha avantajlıdır. Kültürel ve estetik farklar: Amerika'da uzun burunlu tırlar tarihi ve geleneksel bir simge olarak görülürken, Avrupa'da modern ve minimalist tasarım trendleri etkilidir.

    Normal bir tır dorsesi kaç metre?

    Normal bir tır dorsesinin ölçüleri: Uzunluk: 13,60 metre; Genişlik: 2,42 metre; Yükseklik: 2,40 metre (tenteli dorseler için). Bu ölçüler, dorsenin yük taşıdığı platform ve dorse hariç ölçülerdir.

    Parafinli tır neden yasaklandı?

    Parafinli tırların neden yasaklandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, tırların belirli saatlerde yola çıkmasının yasak olmasının bazı nedenleri şunlardır: Trafik yoğunluğunu azaltma. Güvenlik. Çevre koruma. Altyapı koruması.

    Tırın ön kısmı kaç cm?

    Tırın ön kısmının kaç cm olduğu bilgisine ulaşılamadı. Ancak, Türkiye'de tırların yasal olarak belirlenmiş en fazla genişlik, yükseklik ve uzunluk ölçüleri şu şekildedir: Genişlik: Yük taşıdığı platform ve dorse hariç 2,60 metre. Yükseklik: Yük taşıdığı platform ve dorse hariç 4,20 metre. Uzunluk: Çekici ve dorse dahil 18,75 metre.

    Bir tır en fazla kaç saat sürer?

    Bir tırın en fazla kaç saat sürebileceği, tırın kullanım koşullarına ve sürücünün dinlenme sürelerine bağlıdır. Günlük sürüş süresi: Uzun yol şoförleri 24 saat içerisinde en fazla 9 saat araç kullanma hakkına sahiptir. Haftalık sürüş süresi: Kamyon ve tır sürücüleri için haftalık maksimum sürüş süresi 56 saattir. İki haftalık sürüş süresi: İki hafta içinde toplam sürüş süresi 90 saati, ikinci hafta 34 saati aşmamalıdır. Ayrıca, sürücüler 4,5 saatlik sürekli sürüşten sonra en az 45 dakika mola vermelidir.

    Axor tırın uzunluğu kaç metre?

    Mercedes-Benz Axor tırın uzunluğu, çekici ve dorse dahil olmak üzere 18,75 metre olabilir.

    Amerikan tırları neden iç dizayn?

    Amerikan tırlarının iç tasarımının bazı nedenleri: Geniş yaşam alanı ve depolama: Amerikan tır şoförleri genellikle uzun süreler tırlarında kaldıkları için geniş bir yaşam alanı ve büyük depolama alanları önemlidir. Konfor: Uzun sürüşlerde şoförlerin rahat etmesi için ergonomik koltuklar ve keyifli bir yolculuk deneyimi sunan kabinler tercih edilir. Ses ve titreşim yalıtımı: Motorun kabinden uzak konumlandırılması, ses ve titreşimlerin azaltılmasını sağlar, bu da uzun yolculukları daha katlanılabilir hale getirir. Dayanıklılık ve yüksek performans: Amerikan tırları, zorlu koşullarla başa çıkabilecek şekilde tasarlanır ve ağır yükleri uzun mesafelerde yüksek performansla taşıyabilecek kapasiteye sahiptir.

    Sıfır bir tır almak mantıklı mı?

    Sıfır bir tır almak, yüksek yatırım maliyetleri gerektiren ciddi bir karardır. Tır almanın mantıklı olup olmadığı, kişisel finansal durum, lojistik sektöründeki deneyim ve tırın kullanım amacı gibi faktörlere bağlıdır. Tır almanın bazı dezavantajları: Yüksek maliyetler. Sabit gelir eksikliği. Tır almanın bazı avantajları: Potansiyel yüksek kazanç. Tır almadan önce, bu işin inceliklerini bilen kişilerle danışmak ve detaylı bir maliyet-gelir analizi yapmak faydalı olabilir.

    Mercedes Atego 1518 kaç metre uzun?

    Mercedes Atego 1518'in uzunluğu 9777 mm'dir. Bu ölçü, aracın metre cinsinden uzunluğunu belirtmemektedir. Ancak, aracın boyutları hakkında daha fazla bilgi almak için teknik broşürlere veya üretici kaynaklarına başvurulabilir.

    Tır navigasyon hangi uygulama?

    Tır ve kamyon sürücüleri için kullanılabilecek bazı navigasyon uygulamaları: Sygic Truck GPS Navigation. CoPilot GPS. PTV Navigator. Waze. Road Lords.

    Tırlarda neden hareketli göz var?

    Tırlarda hareketli göz bulunmasının nedeni, kamyonun görünümünü güçlendirmek ve dikkat çekici bir tasarım oluşturmak isteğidir. Ayrıca, bazı tırlarda bulunan "göz efektleri", hareket hastalığı gibi durumların bir belirtisi olan göz bozukluğu ile ilgili olabilir. Ancak, bu tür durumlar için tıbbi bir açıklama veya kanıt bulunmamaktadır.

    Tırlarda parafin yerine ne kullanılır?

    Tırlarda parafin yerine ne kullanıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, parafin yerine kullanılabilecek bazı alternatifler şunlardır: Soja mumu. Ağaç mumu. Balmumu. Palm yağı. Shea yağı, kakao yağı ve hindistancevizi yağı.

    Tır lastik takozu nasıl değiştirilir?

    Tır lastik takozu değiştirme işlemi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, tır lastiği değiştirme süreci hakkında genel bilgiler mevcuttur. Tır lastiği değiştirme adımları: 1. Araç dengeli bir zemine park edilir, el freni çekilir ve lastiğin bulunduğu tarafın altına takoz konur. 2. Yedek lastik ve çekiş anahtarı alınarak jant kapağı veya jant somunları çıkarılır. 3. Jant somunları gevşetilir, ancak lastiğin tamamen ayrılmaması için birkaç tur çevrilir. 4. Aracın yan tarafındaki uygun kriko kullanılarak araç kaldırılır ve lastik yerinden çıkarılır. 5. Yeni lastik yerine takılır ve jant somunları sıkılır. 6. Araç tamamen indirilir ve kriko kaldırılır. 7. Jant kapağı veya jant somunları tekrar takılır. Lastik değiştirme konusunda deneyim yoksa, profesyonel yardım alınması önerilir.