• Buradasın

    Seyahatname

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evliya Çelebi Seyahatname'de cadı var mı?

    Evet, Evliya Çelebi'nin "Seyahatnâme"sinde cadılar yer almaktadır. Çelebi, eserde Çerkes ve Abaza cadılarının gökyüzünde yaptıkları savaşı anlatmaktadır.

    Sergüzesttir seyahatnamem 4 cilt ne anlatıyor?

    "Sergüzeşttir Seyahatnamem 4. Cilt", Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nin dördüncü cildini ifade eder ve bu cilt, Çelebi'nin Osmanlı Devleti'nin doğu ve güneydoğu bölgelerinde gezip gördüğü yerleri anlatır. Bu ciltte Çelebi, Malatya, Diyarbakır, Bitlis gibi şehirleri ziyaret eder ve bu bölgelerin yerleşik kavimleri, inançları, âdetleri, yiyecekleri ve içecekleri hakkında ayrıntılı bilgiler verir.

    Evliya çelebi seyahatnamesini nereden satın alabilirim?

    Evliya Çelebi Seyahatnamesi'ni aşağıdaki yerlerden satın alabilirsiniz: 1. Halkkitabevi: Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nin Ahmet Kabaklı tarafından hazırlanan versiyonunu bu siteden temin edebilirsiniz. 2. Yapı Kredi Yayınları: Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nin kutulu iki ciltlik versiyonunu Yapı Kredi Yayınları'nın internet sitesinden sipariş verebilirsiniz. 3. Çamlıca Kitap: Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nden seçmeler içeren seti Çamlıca Kitap'tan satın alabilirsiniz. 4. Kitap İstanbul: İstanbul Ticaret Odası tarafından basılan Evliya Çelebi Seyahatnamesi'ni bu siteden edinebilirsiniz.

    Wang Yen-te'nin Uygur seyahatnamesi nedir?

    Wang Yen-te'nin Uygur Seyahatnamesi, Çin elçisi Wang Yen-te tarafından 985 yılında kaleme alınan ve Uygur Devleti'ni ziyaretini anlatan bir eserdir. Seyahatname, Uygurların sosyal ve dini yaşamı, mimari yapıları, siyasi gücü, coğrafyası, sanat, spor ve eğlence hayatı gibi konularda önemli bilgiler içermektedir. Eser, ilk olarak 1989 yılında Özkan İzgi tarafından "Çin Elçisi Wang Yen-te'nin Uygur Seyahatnamesi" adıyla yayımlanmıştır.

    Seyahatnamenin Erzurum bölümü kaç sayfa?

    Evliya Çelebi'nin "Seyahatname" adlı eserinin Erzurum bölümü, "Günümüz Türkçesiyle Evliya Çelebi Seyahatnamesi" adlı kitapta 676 sayfadır.

    Ali Ekber'in Hıtây-nâmesi ne anlatıyor?

    Ali Ekber'in Hıtâynâme adlı eseri, Çin'e dair çeşitli bilgiler içermektedir. Yirmi bölümden oluşan eserde ele alınan bazı konular şunlardır: Çin'in sınırları ve merkezi idaresi; saltanat sistemi; yerleşim yerleri, iklimi ve coğrafi yapısı; dinleri ve gelenekleri; hapishaneleri; ilim ve sanat faaliyetleri; İslamiyet'in Çin'deki durumu; Çinlilerin diğer milletlerle münasebetleri; eğitim sistemleri; ahlaki yapıları. Eserde ayrıca Çin'in on iki kısmı, resmi bayramları, başşehirlerindeki festivaller, para birimleri ve resim koleksiyonları gibi konular da yer almaktadır. Hıtâynâme, 1500'lü yıllarda Çin'in durumu hakkında değerli bilgiler sunması ve Yavuz Sultan Selim'in Uzakdoğu'ya olan ilgisini göstermesi bakımından da önem taşımaktadır.

    Evliya Çelebinin seyahatnameyi yazmasına neden olan olay nedir?

    Evliya Çelebi'nin Seyahatname'yi yazmasına neden olan olay, 1630 yılında gördüğü bir rüyadır. Çelebi, İstanbul'da Ahi Çelebi Camii'nde Hz. Muhammed'i kalabalık bir cemaatle birlikte görünce, heyecanlanarak "Şefaat Ya Resulallah" demek yerine "Seyahat Ya Resulallah" der. Bu olaydan sonra Evliya Çelebi, önce İstanbul'u, ardından Osmanlı İmparatorluğu'nun birçok yerini gezip görerek izlenimlerini kaleme alır.

    Muhannet köprü hikayesi nedir?

    "Muhannet Köprü Hikayesi" olarak bilinen söz, "Geçme Namert Köprüsünden, Koy Sular Götürsün Seni" şeklinde ifade edilir ve farklı versiyonları bulunmaktadır. Bu sözün hikayesi, Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesinde Kanuni Sultan Süleyman'a atfedilmektedir: Kanuni Sultan Süleyman, Budin seferine giderken Mustafa Paşa'ya "Lala, iyi köprü yapmışsın, bize ihsan edersen geçip gazaya gidelim" der. Paşa ise "Padişahım, Allah gazanı müyesser ide. Dönüşte geçin" deyince, Süleyman Han köprüden sapıp atını Meriç Nehri'ne sürerken kendi kendine şöyle der: "Minnet ile kokma gülü, al eline sûseni, Geçme nâmerd köprüsünden, ko aparsın su seni". Bu söz, namerdin, muhannetin, alçağın, kötünün köprüsünden geçmektense yolunu taşkın sulardan geçirmeyi tercih edenleri ifade eder.

    Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nde Drama nerede?

    Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nde Drama, yedinci ciltte yer almaktadır.

    Ahmet Mithat Efendi Avrupa'da bir cevelan neden yazdı?

    Ahmet Mithat Efendi, Avrupa'da Bir Cevelan adlı eseri, 1889'da Stockholm'de düzenlenen Şarkiyatçılar Kongresi'ne İstanbul delegesi olarak katıldıktan sonra, Avrupa'daki izlenimlerini ve Kongre'de ele alınan konuları paylaşmak amacıyla yazmıştır. Eserde, Avrupa kültürü çok yönlü olarak tanıtılmış, Türklükle ilgili meseleler (Türkçe, Türk tarihi, Türk edebiyatı) ve Osmanlı'nın diğer İslam milletleriyle olan ilişkileri ele alınmıştır. Sultan II. Abdülhamit'in, eserin Avrupa ve Amerika kütüphanelerine dağıtılması için emirname çıkarmasının sebebi de bu olabilir.

    Ahlakı Giyinmek kaç sayfa?

    Hilal Özçetin'in "Ahlakı Giyinmek: Türkiye’de Cinsel Ahlak Üzerine Bir Deneme" kitabı 136 sayfadır.

    Defterdar Seyfi Çelebi'nin eseri nedir?

    Defterdar Seyfi Çelebi'nin eseri, "Türkistan ve Uzak Doğu Seyahatnamesi" adlı kitaptır.

    Günlük türünün ilk örneği nedir?

    Günlük türünün ilk örneği, Direktör Ali Bey'in yazdığı "Seyahat Jurnali" adlı eserdir.

    Sefaretnâme ve seyahatname arasındaki fark nedir?

    Sefaretnâme ve seyahatnâme arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Konu ve Amaç: - Sefaretnâme, Osmanlı döneminde elçilerin yabancı ülkelerde yaşadıkları deneyimleri, siyasi ve diplomatik gözlemlerini içerir. - Seyahatnâme, bir yazarın gezip gördüğü yerleri ve bu yerlerdeki toplumları, âdet ve töreleri edebî bir üslupla anlattığı eserdir. 2. Yazar ve Görev: - Sefaretnâme, elçiler tarafından devlet görevi sırasında yazılır. - Seyahatnâme, yazarlar veya seyyahlar tarafından keyfi bir yolculuk sonucunda kaleme alınır. 3. İçerik: - Sefaretnâme, genellikle daha az akıcı ve merak uyandırıcıdır, çünkü siyasi rapor niteliği taşır. - Seyahatnâme, betimleyici anlatım biçimi kullanılarak yazılır ve okuyucunun gözünde canlanması için duygu ve düşüncelere yer verilir.

    Seyahatname ve Miratü'l-Memalik arasındaki fark nedir?

    Seyahatname ve Miratü'l-Memalik arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Tür ve Kapsam: Seyahatname, genel olarak gezilen yerlerin izlenimlerinin paylaşıldığı bir düzyazı türüdür. 2. Yazarın Yaklaşımı: Seyahatnameler genellikle yazarın gözlem ve deneyimlerini akıcı ve edebî bir dille aktarır. 3. Tarihsel ve Kültürel Bağlam: Seyahatnameler, tarihi ve kültürel birer belge olarak da değerlendirilir.

    Defterdâr Seyfi Çelebî'nin Türkistan ve Uzak Doğu Seyahatnâmesi ne anlatıyor?

    Defterdâr Seyfi Çelebi'nin "Türkistan ve Uzak Doğu Seyahatnâmesi", XVI. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu'nun zirvesindeyken yazılmış, Türkistan, Çin, Hint ve İran hakimleri hakkında tarihî ve coğrafi bilgiler içeren bir eserdir. Seyahatnâme, dokuz bölümden oluşmaktadır: 1. Çin. 2. Kaşkar ve Kazakistan. 3. Keşmir. 4. Hindistan. 5. Mâverâünnehir. 6. Diğer Hindistan vilayetleri. 7. Son iki bölüm ise İran hakkındadır. Eserde, bu bölgelerin tarihi, kavimleri, dinleri ve gelenekleri gibi konular ele alınmıştır.

    Seyahatname'de Erzurum kedisi var mı?

    Evet, Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nde Erzurum kedisi ile ilgili bir olay yer almaktadır. Çelebi, Erzurum'un soğuğundan bahsederken, bir kedinin kış ayında damdan dama atlarken havada donduğunu ifade eder.

    Evliya Çelebinin Kırklareli'ne gelişi hangi cilttedir?

    Evliya Çelebi'nin Kırklareli'ne gelişi, "Seyahatname" adlı eserinin beşinci cildinde yer almaktadır.

    Seyahatnameyi ilk kim yazdı?

    Seyahatnameyi ilk yazan kişi olarak kabul edilen, 13. yüzyılın efsanevi taciri Venedikli Marco Polo'dur.

    Evliya Çelebi Seyahatnamesi nasıl incelenir?

    Evliya Çelebi Seyahatnamesi çeşitli açılardan incelenebilir: 1. İçerik ve Üslup: Seyahatname, gezi yazısı türü ve genel tarih konuları ile harmanlanmıştır. 2. Biyografik Kaynak Olarak Kullanımı: Eser, 182 şairin biyografisini içermesi nedeniyle edebiyat tarihi araştırmaları için önemli bir kaynaktır. 3. Mimari ve Kültürel İncelemeler: Seyahatname, mimari yapıları ve çeşitli kültürel unsurları ayrıntılı olarak tasvir eder. Bu nedenle, sanat tarihi ve mimarlık disiplini açısından da incelenebilir. 4. Seyahat Tutkusu ve Rüya Motifi: Seyahatnamenin yazılış nedeni, Evliya Çelebi'nin rüyasında Hz. Peygamber'i görmesi ve seyahat etmesi konusunda izin alması olarak belirtilmiştir.